Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika irvokkaan näköistä, kun täti-ihminen pukeutuu nuorisovaatteisiin

Vierailija
16.05.2020 |

Jokainen saa tietysti pukeutua kuten haluaa, mutta on se vähän sääli, etteivät edes ystävät kerro miltä se oikeasti näyttää, kun kypsä leidi viipottaa kaupungilla pukeutuneena niin kuin olisi tällä vuosituhannella syntynyt. En koe myötähäpeää, olen vain surullinen.

Kommentit (404)

Vierailija
281/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä on irvokkaampaa kuin alle kolmekymppinen vetää täyteaineet poskiin ja huuliin, botoksit otsaan ja alkaa näyttää 50-vuotiaalta! Kuten eräs 28 vai 29 v. blondattu bloggaaja joka näyttää tänä päivänä ihan Donatella Versacelta somekuvissaan!

Mieluummin katson teinimpiin kuteisiin pukeutuneita, kasvoista normaalin näköisiä 50-vuotiaita kuin friikeiksi naamansa, rintansa ja pehvansa teettäneitä pari-kolmekymppisiä!

Vierailija
282/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on vain numero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. 

'Minä en ole tätimäinen', 'en halua olla mummomainen, joten pukeudun farkkuihin, bändipaitaan' - kertovat 50-70 -vuotiaat tädit ja mummot ja näyttävät (ilmeisesti tietämättään) tyypillisiltä mummoilta ja tädeiltä.

Näiden 50-70-vuotiaiden tädit ja mummot aikoinaan olivat harmaita, nutturapäisiä, midihameita ja laadukkaita paitapuseroita ja villatakkeja käyttäviä, muumi-mamma- laukkua käsivarressa roikottavia tyyppejä, jotka kuuntelivat jotain jatsia tai sen junttiversiota, humppaa. Tämä tyyli tuli sieltä 1930-40-luvuilta lähinnä. 

Nyt 50-70-vuotiaat ovat itse tätejä ja mummoja ja heidän lapsenlapsensa katsovat huvittuneina mummun ja isotädin vaatteita - on nahkarotsia, on jonkin ikiaikaisen bändin t-paitaa ja farkkuja tai sitten legginsin tapaisia strecheja ja joku väljä yläosa, värjättyä lyhyttä tukkaa tahi rastoja, ja ne kuuntelee jotain rokkia tai sen junttiversiota, suomi-rokkia. Tämä tyyli tulee sieltä 1960 - 1980 -luvuilta lähinnä.

Ja ne lapsenlapset itse värjää tietysti hiuksensa harmaiksi (erottuu nykymummoista, joilla on kirkkaanpunaista ja platinablondia), pitää tukkaa pitkänä tai nutturalla (erottuu nykymummoista, joilla on kananprse tai rastat), käyttää midiä, paitapuseroita, villatakkia ja käsilaukkua (erottuu takuulla nykymummoista, noita tyylejä ei ole näkynyt vuosikymmeniin nuorisomuodissa, joten ne näyttäytyvät nuorille todella raikkaina ja radikaaleina trendeinä). Jne, jne. Niin ne trendit pyörivät ja se ikuisen 'nuorekkuuden' metsästys on toivoton tehtävä, Don QUijoten taistelua tuulimyllyjä vastaan, 

mutta se 'nuorekkuus' on myös armollisesti vain mielikuva ihmisen omassa päässä. Jos joku on mielestään, satavarmasti, 'nuorekas' (koska ei ole samanlainen mummo kuin oli hänen oma mummonsa aikoinaan), niin sitten hän on.  Mitä siitä, että lapsenlapset katsovat hellästi hymyillen hänen mummotyyliään. Niinhän hän itsekin katsoi oman mummonsa tyyliä aikoinaan. Sitä se on.

Vierailija
284/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä on irvokkaampaa kuin alle kolmekymppinen vetää täyteaineet poskiin ja huuliin, botoksit otsaan ja alkaa näyttää 50-vuotiaalta! Kuten eräs 28 vai 29 v. blondattu bloggaaja joka näyttää tänä päivänä ihan Donatella Versacelta somekuvissaan!

Mieluummin katson teinimpiin kuteisiin pukeutuneita, kasvoista normaalin näköisiä 50-vuotiaita kuin friikeiksi naamansa, rintansa ja pehvansa teettäneitä pari-kolmekymppisiä!

Amen

Vierailija
285/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun näihin ketjuihin rynnivät 40+ naiset ovat aina mallimittaisia, ikäisiään ainakin 10 vuotta nuoremman näköisiä tyylikkäitä pukeutujia. Missä nämä naiset oikein piilottelevat arkena, kun reaalimaailmassa lähes jokainen näyttää ikäiseltään (toki jotkut ovat hyvin hoidettuja toiset eivät) ja pukeutuu tavallisesti?

Vierailija
286/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia vaatteita ap on aikonut käyttää, kun on 'täti'?

Vierailija
287/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu takaisin teinixiin:

Nahkarotsi   -15 vuotta

Converset     -20 vuotta

Lippis            - 12 vuotta

Näin kertyy jo miinus 47 vuotta ja 6-kymppinenkin on taas 13 tai hieman yli.

Vierailija
288/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä olla nuorekas, vaan pukeudun niin kuin haluan. Muotiin pääsen mukaan vasta jälkijunassa, kun joudun sulattelemaan sitä pitkään.

Vierailija
289/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun näihin ketjuihin rynnivät 40+ naiset ovat aina mallimittaisia, ikäisiään ainakin 10 vuotta nuoremman näköisiä tyylikkäitä pukeutujia. Missä nämä naiset oikein piilottelevat arkena, kun reaalimaailmassa lähes jokainen näyttää ikäiseltään (toki jotkut ovat hyvin hoidettuja toiset eivät) ja pukeutuu tavallisesti?

Koska jokainen pukeutuu oman mielensä mukaan ja siksi kokee olevansa tyylikäs. Itse en koe, koska käytän toisilta saatuja vaatteita ja asusteita. Nuorekkuus johtuu siitä, että minulla on käytössä teinien hylkäämä hyväkuntoisia vaatteita ja kenkiä. Ei voi mitään. Köyhyys pitää minun pukeutumisen teinimäisenä.

Vierailija
290/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite pukeudun skeittikuteisiin, ja olen 4kyt.

Jos ei minun peppuni kutittele, niin ei pitäisi sinunkaan.

Vierailija
291/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän kohta 58 vuotta. Treffailen ja jokainen mies on sanonut, että olen paljon nuoremman näköinen ja kroppani on ollut aina petite. Ostan vaatteeni yleensä Zarasta, Mangosta tai Sisley'stä, eli voin olla joko tyylikäs, nuorekas tai rento. Miksi pitäisi muuttaa tyyliä vain sen takia, että vanhenee? Oma äitini osti ekat farkut n. 80- vuotiaana. Tiedän, että olen paljon nuorekkaampi, kuin suurin osa nuoremmista ympärilläni.

Älä ikinä muutu♥️

Vierailija
292/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aira Samulin 93 vuotta näyttää upealta nuorisovaatteissa. Aivan mahtava mummu! 

Vierailija
293/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että moni täti vielä pukeutuauu niin kuin huvittaa, kun näitä paheksujia tuntuu riittävän. Itse joskus nuorempana kuvittelin, että pukeutuminen ilmentää sisintä, ja ihmettelin miksi monet fiksut ja persoonalliset vanhemmat naiset pukeutuivat niin 'tylsästi', kun heidän persoonansa ei sitä ollut. Mutta kummasti nykyään itsekin miettii, kehtaako pukeutua vaikka bändipaitaan ja tennareihin, vai näyttääkö ihan ajastaan jälkeen jääneeltä. Ja pitääkö siirtyä siihen kuuluisaan klassiseen tyylikkyyteen.

Vierailija
294/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ketju. 

'Minä en ole tätimäinen', 'en halua olla mummomainen, joten pukeudun farkkuihin, bändipaitaan' - kertovat 50-70 -vuotiaat tädit ja mummot ja näyttävät (ilmeisesti tietämättään) tyypillisiltä mummoilta ja tädeiltä.

Näiden 50-70-vuotiaiden tädit ja mummot aikoinaan olivat harmaita, nutturapäisiä, midihameita ja laadukkaita paitapuseroita ja villatakkeja käyttäviä, muumi-mamma- laukkua käsivarressa roikottavia tyyppejä, jotka kuuntelivat jotain jatsia tai sen junttiversiota, humppaa. Tämä tyyli tuli sieltä 1930-40-luvuilta lähinnä. 

Nyt 50-70-vuotiaat ovat itse tätejä ja mummoja ja heidän lapsenlapsensa katsovat huvittuneina mummun ja isotädin vaatteita - on nahkarotsia, on jonkin ikiaikaisen bändin t-paitaa ja farkkuja tai sitten legginsin tapaisia strecheja ja joku väljä yläosa, värjättyä lyhyttä tukkaa tahi rastoja, ja ne kuuntelee jotain rokkia tai sen junttiversiota, suomi-rokkia. Tämä tyyli tulee sieltä 1960 - 1980 -luvuilta lähinnä.

Ja ne lapsenlapset itse värjää tietysti hiuksensa harmaiksi (erottuu nykymummoista, joilla on kirkkaanpunaista ja platinablondia), pitää tukkaa pitkänä tai nutturalla (erottuu nykymummoista, joilla on kananprse tai rastat), käyttää midiä, paitapuseroita, villatakkia ja käsilaukkua (erottuu takuulla nykymummoista, noita tyylejä ei ole näkynyt vuosikymmeniin nuorisomuodissa, joten ne näyttäytyvät nuorille todella raikkaina ja radikaaleina trendeinä). Jne, jne. Niin ne trendit pyörivät ja se ikuisen 'nuorekkuuden' metsästys on toivoton tehtävä, Don QUijoten taistelua tuulimyllyjä vastaan, 

mutta se 'nuorekkuus' on myös armollisesti vain mielikuva ihmisen omassa päässä. Jos joku on mielestään, satavarmasti, 'nuorekas' (koska ei ole samanlainen mummo kuin oli hänen oma mummonsa aikoinaan), niin sitten hän on.  Mitä siitä, että lapsenlapset katsovat hellästi hymyillen hänen mummotyyliään. Niinhän hän itsekin katsoi oman mummonsa tyyliä aikoinaan. Sitä se on.

Hauskaa, olen melkein viisikymppinen ja ihan oikeasti nuorekas kun pukeudun juuri kuin nuoret. Johtuen siitä, että pukeuduin nuorenakin kuin kuin tädit siihen aikaan. Kaikenlainen nuorisomeininki ei kiinnostanut yhtään, pukeuduin klassisesti bleisereihin yms. No nyt olen sitten nuorekas tyylissäni. Ilmankos luullaan aina nuoremmaksi, täähän on klassikko tällä palstalla että luullaan nuoremmaksi mutta on se välillä tottakin. Mun kohdalla se on paradoksaalista siinä mielessä, että olen koko elämäni ollut tyyliltäni mummo enkä yritä pätkääkään olla nuoren näköinen :)

Vierailija
295/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi liikkuisimme siellä sinun peräkylilläsi?

Vierailija
296/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tänä päivänähän 40 ikäset naiset näyttää helposti 30-vuotiailta.

Sen verran voi vaikuttaa ruokavalioon, hoidattaa ihoaan, pukeutua miten haluaa eikä tanttamaisesti, olla tupakoimatta ja ruskettamatta itseään.

Esimerkiksi 30 vuotta juuri täyttänyt Maisa Torppa näyttää yliblondausten, pistoshoitojen ja ympärivuotisen ruskettamisen takia vähintään 45-vuotiaalta. Somekuvissaan silottaa filtterillä kaiken mitä julkiasee mutta jos todellisia lehtikuvia katsoo niin tuossa 5 vuotta sitten otetussa olisi jo helposti voinut luulla yli nelikymppiseksi:

https://www.metropoli.net/wp-content/uploads/2015/09/maisa-torppa.jpg

ja tuossa näyttää ikänsä aurinkorannalla eläneeltä 45 vee mammalta jolle pantu pinkeät silikonipallot:

https://fi-seiska-cdn-pro.seiska.fi/files/2019-04/maisa_tarjoushaukka.j…

Vierailija
297/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin tyydyttävä seksuaalielämä, joten ei tarvitse hakea sisältöä elämään muiden pukeutumisesta, painosta, ruokavaliosta jne. Aloittajalla ei taida olla ollenkaan?

N 55

Vierailija
298/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran voi vaikuttaa ruokavalioon, hoidattaa ihoaan, pukeutua miten haluaa eikä tanttamaisesti, olla tupakoimatta ja ruskettamatta itseään.

Esimerkiksi 30 vuotta juuri täyttänyt Maisa Torppa näyttää yliblondausten, pistoshoitojen ja ympärivuotisen ruskettamisen takia vähintään 45-vuotiaalta. Somekuvissaan silottaa filtterillä kaiken mitä julkiasee mutta jos todellisia lehtikuvia katsoo niin tuossa 5 vuotta sitten otetussa olisi jo helposti voinut luulla yli nelikymppiseksi:

ja tuossa näyttää ikänsä aurinkorannalla eläneeltä 45 vee mammalta jolle pantu pinkeät silikonipallot:

Musta aikuisten naisten ikää on aika vaikea arvioida lopulta. Useimmat näyttää ikäisiltään, mutta jotkut (kuten Maisa)vanhenee etuajassa ja jotkut harvat hitaasti. Mutta jälkimmäisistäkin usein pystyy päättelemään todellisen iän, juurikin tyylin perusteella.

Vierailija
299/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotias nainen ja revityt farkut on kyllä jotenkin niin karmee näky ja lapsellista, miksi vanha ämmä yrittää näyttää teinix-pissikseltä?

Vierailija
300/404 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo valkoinen tukka tekee että sen alla olevaa on vaikea mieltää nuoreksi vaikka olisi teini.  Ristiriita hätkähdyttää.  Itse odotan että kun hiukset harmaantuu, alan käyttää hupsun romanttisen mummon ihania vaaleanpunaisia hörhelöitä.  Paitsi että laiskana kai toteutuu lähimarketin pieruverkkarit ja reinot.