Miksi miehet hylkäävät lapsensa
Tunnen useammankin miehen, jotka eron jälkeen eivät joko tapaa ollenkaan lasta tai harvakseltaan. Mikä juttu se on? Varnasn naisiakin on jotka toimii noin, en vaan oo koskaan törmännyt yhteenkään.
Kommentit (140)
Yleensä äidit antavat vain harvoin tavata lasta.
Ehkä lapset eivät jaksa tavata isäänsä?
Hylkäähän naisetkin. Esim. Maisa T.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä äidit antavat vain harvoin tavata lasta.
Eivät äidit sitä voisi estää edes halutessaan, jos isä on kunnollinen niin hänellä on oikeus tavata lastaan. Aasi
Se johtuu siitä, että miehet eivät ole heti alusta alkaen viettäneet riittävästi aikaa lapsensa kanssa. Heille ei ole muodostunut tunnesidettä lapseensa.
Joskus tämän tunnesiteen muodostumisen estää hallitseva lapsen äiti. Äiti omii lapsen itselleen. Miehelle ei jää tilaa lapsen elämässä. Tällöin mies lähtee, kun vaimo muodostaa vahvan symbioosin lapsen kanssa.
Seiskasta luin, että eräs miesjuontaja oli jättänyt vaimonsa ja lapsensa lapsen ollessa 4-vuotias. Mistä muustakaan voi olla kyse?
T:Mies
Koska siinä vaiheessa kun on erottu lapsien äidistä niin pääasia on uusi nainen ja se menee myös jälkikasvun edelle.
Järkyttävää. En ikinä huolisi miestä joka on veronmaksajien elätettäviksi siittänyt lapsia. Jotain luuseria joka ei ota vastuuta tekemisistään vaan maksatuttaa muilla panemisensa tuotokset. Ei voi kukaan mies sanoa että on huijattu jos ilman kumia panee eikä sitten elätä itse lapsiaan.
Eivät kykene ottamaan vastuuta edes omista jälkeläisistään.
Samaan ilmiöön olen törmännyt.
Elarit maksetaan ulosoton kautta ja lapsien ollessa miehellä pihistetään ruoasta ja ollaan kyllästyneitä tekemään lasten kanssa yhtään mitään.
Kovasti näyttäisi aina olevan tarvetta sille uudelle naisystävälle, joka tulisi niistä lapsista huolehtimaan, että saisi isä itse kadota vain paikalta.
Kuitenkin mainostavat itseään hyvinä isinä.
Tämä on kuitenkin suomalaisessa kulttuurissa aina ollut näin. Se on jotenkin puhumaton sääntö ja se on havaittavissa ihan ydinperheissäkin, että äiti sen kaiken hoitaa ja mies leikkii sen hetken hyvää isää, että saa siitä äidistä kaiken hyödyn irti. Eron jälkeen lapset on täysiä turhakkeita.
Harmillista, että niin paljon esitetään muuta ja annetaan tälläisen epäkohdan rehottaa. Tuollaiset isät eivät ansaitse olla isejä, mutta kukaan ei voi asialle mitään.
Kaljarahojanihan ette vie kyllä äiti saa lapset ihan yksin elättää.
T. Mies
Luuseri meininkiä ei kukaan terve nainen voi kunnioittaa miestä, joka hylkää oman lapsensa
Joo, ihan kaikki miehet. Kaikki. Ihan kaikki.
En hylännyt lastani. Taistelin hänestä vuosia kunnes tajusin ettei rahat riitä. Exä keksi mitä ihmeempiä tarinoita minusta ja kaikki meni oikeudessa läpi. Hänen viha minua kohtaa mikä oli myös outoa, niin sai kaikki tuet puolelleen. Vikan kerran, kun selitin että haluan pelkästään olla lapselle isä, niin mun rahat loppui. Eipä ole isällä oikeuksia tässä maassa ollenkaan. Vikat sanat mitä sanoin tyttärelleni, että jonain päivänä olet 18v ja sitten ei kukaan sanele meidän näkemisiä ja tätä hulluutta. Hän itki silloin, mutta äiti sai mitä halusi. Nyt lapsi on 19v ja ollaan aloitettu kaikki alusta. Ei se ole sama asia, koska olisin halunnut viedä tarhaan, olla koulun juhlissa jne jne. Kaikki noi vei hullu suomen järjestelmä minua tavallista isää kohtaan, kun äiti päätti vihoissaan kaiken ja sai kaiken. Onneksi tytär on nykyään elämässäni ja nähdään paljon. Eikä välitä äidistään juurikaan. Mikä on minun mielestä täysin oikein.
Syy johtuu yleensä siitä että exästä ei pääse eroon ilman että eroaa samalla lapsista. Näin se vain on. On aivan liian vaikeaa yrittää olla tekemisissä lasten kanssa kun koko ajan on haukka paikalla väijymässä, käskemässä, pakottamassa, haukkumassa, syyllistämässä, vaatimassa, tanssittamass oman pillin mukaan, pyrkimässä vahingoittamaan miehen uutta elämää ja sen ihmisiä, ja niin paljon kaikkea sairasta ja kestämätöntä, mitä miehet joutuvat lastensa äidin taholta kokemaan, mikäli yrittävät olla tekemisissä lasten kanssa.
Ne tilanteet joissa lapset isiänsä tapaavat, ovat mahdollisia siksi että näissä tapauksissa expuoliso on normaalijärkinen ja käyttäytyy normaalisti, eikä pyri lasten kautta manipuloimaan ja kiusaamaan exmiestään. Eli suurin syy miksi miehet hylkäävät lapsensa löytyy ihan sieltä ap:n peilistä.
Tunnesiteestä se on kiinni, muuten helposti lapsi ei merkkaa sen enempää kuin joku naapuri. Pitää saada olla lapsen kanssa myös ihan kaksistaan ja leikkiä vaikka sormihämäkkiä. Ja niin että saa nukahtaa iskän syliin (helpottuu jos oppii että kuuntelemalla sydäntä vauva nukahtaa helpommin + oma rentoutuminen, voi jopa haukotella niin lapsikin tekee niin)
Jos isä jää täysin ulkopuoliseksi tai puoliksi ulkopuoliseksi jos voi olla lapsen kanssa vain portinvartian kautta niin ei helpoölla synny mitään suoraa yhteyttä lapseen.
Miehet yleensä vieroitetaan tehokkaasti lapsista, jo het vauvaiästä alkaen. Viimeistään siinä vaiheessa kun isketään se elarisoppari, että maksa niin ja niin paljon ja näät pikku pilttiäsi joka toinen viikko 2 päivää, niin menee mielenkiinto koko touhuun. Kahdessa viikossa kerkee melkein unohtaa, jo minkä näköinen toinen on, ja vieraantuu toisesta. Sitten se on ihan ja sama. Jos saisikin pitää lasta viikko / viikko periaatteella, niin sitten paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet yleensä vieroitetaan tehokkaasti lapsista, jo het vauvaiästä alkaen. Viimeistään siinä vaiheessa kun isketään se elarisoppari, että maksa niin ja niin paljon ja näät pikku pilttiäsi joka toinen viikko 2 päivää, niin menee mielenkiinto koko touhuun. Kahdessa viikossa kerkee melkein unohtaa, jo minkä näköinen toinen on, ja vieraantuu toisesta. Sitten se on ihan ja sama. Jos saisikin pitää lasta viikko / viikko periaatteella, niin sitten paljon parempi.
Minkä ikäisen lapsen voi mielestäsi laittaa asumaan vanhemmille viikko-viikko-systeemillä?
Mun eksä on mieluummin lapsipuolien kuin omien lasten kanssa. Omapa on häpeä.