Naapuri valittaa tupakoinnista
Alkaa mennä hermot mun naapuriin joka valittaa vuokranantajaa myöten tupakoinnista. Ymmärrän kyllä hyvin, että haju voi häiritä kun ei itse polta mutta miksi sitten asuu talossa jossa se on täysin sallittua?? Miksei voi muuttaa taloon jossa tupakointi on kielletty, niitä taloja alkaa jo suurin osa olla jo kuitenkin.....
Haluaisiko joku näin toimiva kertoa, että miksi valittaa kun itse kuitenkin valinnut missä asuu?
Kommentit (223)
Ei pelkästään se paha haju, vaan myös se, että se savu sisältää ties mitä kemikaalipartikkeleja tai jotain, jolloin tupakoiva henkilö saastuttaa myös asuntoaan. Eläimillä ja lapsilla nousee syöpäriski, kun aikuinen/omistaja tupakoi, koska ne hemmetin hiukkaset tulevat joka paikkaa saastuttamaan.
Ja kyllä, inhoan tupakointia. En pidä siitä tavasta enkä hajusta.
Roskat on perseessäs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain weeteet polttaa, ja vain erityisen weeteet polttaa sisällä.
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä faktoilla.
Kyllä ne tupakoijat ovat roskaa sosiaaliluokasta riippumatta.
Kyllä ne ihmisiä on.
Roskat on perseessäsi.
Sinun mielestä varmasti huumeiden käyttäjätkin on roskaa ja heidät pitäisi ampua kadulle kuten Filippiineillä tehdään?
Savun hengittäminen nyt kuitenkin kuuluu yksilönvapauksiin.
Yhdysvallat sentään puhuu vapauden puolesta. Jos tupakointi kielletään, niin minä muutan Yhdysvaltoihin polttamaan amerikkalaista tupakkaa. Haistatan teille pitkät.
Naureskelen tupakka suussa ja ratsastan auringonlaskuun.
Suomen voitto, USAn tappio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää yleistämistä. Suomessa on satojatuhansia tupakoivia ihmisiä, ja heitä löytyy ihan kaikista sosiaaliluokista.
Vaikka tuo on ilmeisesti monenkin tupakoimattoman ihmisen mielipide niin se on silti vain mielipide eikä mikään fakta. Yhtä lailla minä voin sanoa että kaikki tupakoimattomat ovat roskaa, ja olen mielipiteelläni tasan yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinäkin omalla mielipiteelläsi.
Minä en aiheuta itselleni ja sivullisille syöpää olemalla tupakoimatta.
Sinä aiheutat.
Lähtökohtaisesti olet enemmän roskaa.
Itselleni aiheutan ja olen siitä tietoinen. Sivullisille en aiheuta. Miksei minulla saisi olla oikeutta tietoisesti lyhentää elämääni, jos tahdon pienentää riskiä elää vanhaksi? Ja jokainenhan meistä saa lopulta syövän, monet vaan ehtivät kuolla ennen kuin saavat sen.
Kuollut saa syövän?
Tuo väite kertookin sitten jo aika paljon tupakoijan älykkyydestä.
Muotoilin lauseeni näköjään siten, että sinä et ymmärtänyt pointtia. Väännetäänpä rautalangasta: Jokainen meistä saa lopulta syövän, ellei ehdi kuolla ennen sitä. Capiche?
Ja jokainen meistä jää lopulta auton alle, jos seisoo yöllä tummissa vaatteissa moottoritiellä.
Tässä on vaan se ero, että syövän saa lopulta, vaikkei edes tekisi mitään sen eteen.
Esim isotätini kuoli 104-vuotiaana. Ei ollut syöpää. Jos ihmisikä ei riitä syövän hankkimiseen, niin väitteelläsi, että syövän saa lopulta, ei ole mitään pohjaa.
Jokainen saa lopulta syövän, ellei kuole ennen sitä. Isotätisi ehti kuolla ennen sitä.
Varmaan itsekin ymmärrät, ettei tuota oletustasi voi mitenkään todistaa.
Mahdollisuus sairastua syöpään kasvaa koko ajan ihmisen ikääntyessä, joten jossain vaiheessa se on kasvanut sataan prosenttiin, kun ihminen on tarpeeksi ikääntynyt. Millä todistat sen, ettei näin ole?
Sinun tässä pitäisi väitteesi ensin todistaa.
*eri
No juurihan minä sen tuossa todistin. Jos et usko mahdollisuuden syöpään sairastumiselle kasvavan koko ajan ihmisen ikääntyessä niin ole uskomatta. En ala sen takia etsimään aiheesta tutkimustuloksia, että saisin jonkun tuntemattoman ihmisen keskustelupalstalta uskomaan tämän asian.
Sulla ei ilmeisesti ole minkäänlaista käsitystä siitä, miten asioita tieteellisesti todistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskan kuningatar Margareeta polttaa kuin korsteeni.
Hän onkin siniverinen. (Sininen veri kertoo hapenpuutteesta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se ällöttävä, naurettava ja epäterveellinen tapanne.
Syöpäkääryleiden imeminen on ihan helvetin älyvapaata puuhaa.
Tällaiset kommentit eivät varmaan ole ikinä saaneet ketään lopettamaan tupakointia.
Todistaa vaan sen että idiootit eivät halua oppia virheistään kun joku viisaampi yrittää neuvoa.
Viimeistään keuhkoahtaumatauti tuskallisen pitkän tukehtumiskuoleman kera ehkä muuttaa mietteet... :D
Vaikka tulisi superripuli, niin mitäs sitten?
Ei meitä pelota kuolema. Koko prosessi on kuoleman hyväksymistä ja ei minua pelota millään tavalla kuoleminen.
Sinä se olet yksi litun pelkuri.
Sehän nyt on selvä, että tupakoijaa ei kuolema pelota, koska yrittää sitä tupakoimalla jouduttaa. Mutta on itsekästä yrittää viedä muita mukanaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Onko Sauli Niinistö näin ollen weetee?
Sain myöskin isännöinnistä juuri kauniin pyynnön huomioida naapuri ja tupakoida etäällä talosta. Ihan turha lappunen, kiitos. Tupakointia ei ole kielletty taloyhtiössä joten jatkan vanhaan tapaani :)
Helteet ovat iskeneet. Noh naapurin mielestä ikkunoiden pitäminen +30 asteen lämmössä on se vaihtoehto ja ei ole sulkenut niitä edes hetkeksi pariin viikkoon.
Nyt sitten tuli lappu (yöllä) postiluukusta, ”tämä on savuton talo jne.” Noh kun ei ole?
Tiedän että tuolla meidän vieressä on pari savutonta Asuntosäätiön taloa. Ja soitin vielä isännöitsijälle varmistaakseen.
Ostettiin tämä asunto mieheni kanssa, todella pitkän säästelyn jälkeen.. monen monta vuotta (ei ole helppoa nykyään). Mies nyt polttaa ja mäkin saatan polttaa iltatupakan.
Valittiin juuri vartavasten asuntoyhtiö jossa ei ole tupakointikieltoa olemassa..
Nyt kuulen kun naapurit puhuvat selän takana siitä että pitäisi kokeilla kieltää jne..
Oikeesti, mä en kärvistellyt vuosia tämän takia. Tiedän että tupakointi tappaa jne. Mut joku järki tähän. Kielletään kaikki minkä voi. Edellisessä asuinpaikassa ei valitettu ja kaikki oli hyvin vaikka naapurimme eivät polttaneet.
Maksan veroni, maksan kaikkeni..
Ei kiinnosta kirjoitti:
Sain myöskin isännöinnistä juuri kauniin pyynnön huomioida naapuri ja tupakoida etäällä talosta. Ihan turha lappunen, kiitos. Tupakointia ei ole kielletty taloyhtiössä joten jatkan vanhaan tapaani :)
Samaa mieltä, miten se tupakointi ei häirinnyt 90-luvulla vielä ketään.
Eikö ole muita huolia ihmisillä enää mistä valittaa.
Mun vuokrasopimuksessa lukee, että tupakoinnista tulevat haitat huoneistoon maksaa vuokralainen.
Pössytän joskus sisällä, esim. nyt parveke kuuma kun hornan kattila. Itseppähän viuluni maksan, muutaakoot ihmiset jotka eivät "siedä" tupakanhajua sellasiin taloihin missä ehdoton tupakointikielto.
Poltin itse noin 20 vuotta. Ymmärrän naapuria täysin. Tupakka haisee järkyttävältä ja leviää kauas. En tajunnut tätä ennen kuin itse lopetin.
Laittaisin jonkun kankaan muovipussiin ja puhaltaisin savuja sisään pari päivää, sen jälkeen tiputttaisin kankaan naapurin postiluukusta kun se on poissa pidemmän aikaa.
Oppii valittamaan.
Kyllähän se vituttaa olla omalla terassilla kun naapuri käy vähän väliä röökillä ja haju leijailee ikkunoistakin sisälle. Mun puolesta jokainen polttakoot niin paljon kuin lystää mutta mielestäni muiden ei pitäisi kärsiä siitä savusta. Onneksi on kesäpaikka missä ei naapureita lähellä, siellä ei näitä ongelmia.
Mitä se vaatii että taloyhtiön pihalle laitettaisi riittävän kauas toisten pihoista erillinen tupakointipaikka? Eli riittääkö enemmistön äänet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt ihan noin ole. Toki on jonkin verran jyrkikataistyyppisiä tupakoitsijoita, mutta kyllä he ovat sukupuuttoon kuolevaa vähemmistöä. Erityisesti koronapaniikin alkaessa, kun todettiin, että tupakointi altistaa vielä enemmän koronalle, todella monet lopettivat. Nyt näkee pääsääntöisesti syöpäkääryleen kanssa heiluvia alemman sosiaaliluokan duunareita tms.
Väsynyt kirjoitti:
Helteet ovat iskeneet. Noh naapurin mielestä ikkunoiden pitäminen +30 asteen lämmössä on se vaihtoehto ja ei ole sulkenut niitä edes hetkeksi pariin viikkoon.
Nyt sitten tuli lappu (yöllä) postiluukusta, ”tämä on savuton talo jne.” Noh kun ei ole?
Tiedän että tuolla meidän vieressä on pari savutonta Asuntosäätiön taloa. Ja soitin vielä isännöitsijälle varmistaakseen.
Ostettiin tämä asunto mieheni kanssa, todella pitkän säästelyn jälkeen.. monen monta vuotta (ei ole helppoa nykyään). Mies nyt polttaa ja mäkin saatan polttaa iltatupakan.
Valittiin juuri vartavasten asuntoyhtiö jossa ei ole tupakointikieltoa olemassa..
Nyt kuulen kun naapurit puhuvat selän takana siitä että pitäisi kokeilla kieltää jne..
Oikeesti, mä en kärvistellyt vuosia tämän takia. Tiedän että tupakointi tappaa jne. Mut joku järki tähän. Kielletään kaikki minkä voi. Edellisessä asuinpaikassa ei valitettu ja kaikki oli hyvin vaikka naapurimme eivät polttaneet.
Maksan veroni, maksan kaikkeni..
No voi hyvänen aika sentään, oikeasti. Puhut kuin sinulta kiellettäisiin syöminen, sen jälkeen kun olet monta vuotta kärvistellyt asuntosi eteen. Miksi ette voi ukkonne kanssa vain lopettaa tuota typerää ja kallista tapaa?! Olis tosissaan säästynyt asuntorahatkin vuosia aikaisemmin, kun olet jättänyt haiset myrkyt kauppaan.
Minäkin olen säästänyt ikuisuuden, että sain yksin ostettua oman asunnon. Miksi sulla on oikeus pilata mun ilmaa? Sinä voit lopettaa polttamisen tai polttaa riittävän kaukana talosta, mä en voi siirtää omaa parvekkettani mihinkään muualle tai tuulettaa muuta ilmaa kuin sitä, jonka sä ja sun miehes pilaatte. Käsittämätöntä itsekkyyttä.
On tutkimuksia, joiden mukaan valtaosa suomalaisista kieltäisi parveketupakoinnin. 2016 uusitun tupakkalain tavoitteena on savuton Suomi vuoteen 2030 mennessä. Ihan takuuvarmasti silloin viimeistään kielletään parveketupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt kirjoitti:
Maksan veroni, maksan kaikkeni..No voi hyvänen aika sentään, oikeasti. Puhut kuin sinulta kiellettäisiin syöminen, sen jälkeen kun olet monta vuotta kärvistellyt asuntosi eteen. Miksi ette voi ukkonne kanssa vain lopettaa tuota typerää ja kallista tapaa?! Olis tosissaan säästynyt asuntorahatkin vuosia aikaisemmin, kun olet jättänyt haiset myrkyt kauppaan.
Minäkin olen säästänyt ikuisuuden, että sain yksin ostettua oman asunnon. Miksi sulla on oikeus pilata mun ilmaa? Sinä voit lopettaa polttamisen tai polttaa riittävän kaukana talosta, mä en voi siirtää omaa parvekkettani mihinkään muualle tai tuulettaa muuta ilmaa kuin sitä, jonka sä ja sun miehes pilaatte. Käsittämätöntä itsekkyyttä.
On tutkimuksia, joiden mukaan valtaosa suomalaisista kieltäisi parveketupakoinnin. 2016 uusitun tupakkalain tavoitteena on savuton Suomi vuoteen 2030 mennessä. Ihan takuuvarmasti silloin viimeistään kielletään parveketupakointi.
Mä toivon että olet naapurini, ja toivon että pilaan sun ilmat vuoden jokaisena päivänä, elämäsi loppuun asti.
En lopettaisi. Jos tuollainen, kun sinä olisi naapurina. Huomaa heti, kun joku on yli 40.v ja sinkku.
Sä tarviit vaa hieman munaa elämääsi. Sitten kaikki asiat järjestyy. Helppoa.
Mitä voi tehdä, kun naapuri tupakoi savuttomassa talossa ja haju tulee ilmastoinnin kautta kotiimme?
Isännöitsijälle on lähtenyt useita ilmoituksia - MITÄÄN ei tapahdu. Hissiin tulee lappuja savuttomuudesta, mutta naapuri jatkaa tupakointiaan.
Onko mitään tahoa, joka pystyy vaikuttamaan asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi tehdä, kun naapuri tupakoi savuttomassa talossa ja haju tulee ilmastoinnin kautta kotiimme?
Isännöitsijälle on lähtenyt useita ilmoituksia - MITÄÄN ei tapahdu. Hissiin tulee lappuja savuttomuudesta, mutta naapuri jatkaa tupakointiaan.
Onko mitään tahoa, joka pystyy vaikuttamaan asiaan?
Kummallista, että ilmeisesti lukutaidoton röökaaja asuu savuttomassa talossa.
Jos mahdollista tupakoitsijan kannattaisi vuokrata/ostaa asuntonsa talon ylimmästä kerroksesta, jolloin tupakansavu ei häiritse muita asukkaita koska savut kulkevat ylöspäin. Tupakan savu ja haju häiritsee vähemmän jos tupakoitsija avaa kunnolla parvekelasinsa tupakoidessaan ja pitää niitä vielä hetken auki tupakoinnin jälkeenkin. Jos ravaa jatkuvasti parvekkeella tupakalla, niin ne parvekelasit täytyy pitää jatkuvasti auki oli sitten ilma mikä tahansa.Meidän taloyhtiössä joku on alkanut iltamyöhään käydä tupakalla ulkona ulko-oven läheisyydessä ja se ei kyllä ole hyvä idea koska savu ja haju kulkeutuu nyt rappukäytävään ja sieltä huoneistoihin. Lähistöllä on savuton vuokratalo ja minua vähän huvittaa, kun siellä on jatkuvasti talon joka nurkalla ihmisiä tupakalla, mahtaa olla vilske rappukäytävässä tupakoitsijoiden kiiruhtaessa mihin vuorokauden aikaan tahansa ulos tupakalle (hissitön talo).
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko kuukaudessa nykyään maksaa tupakointi, jos vaikka polttaa viisi tupakkaa päivässä? Olen välillä ihmetellyt, miten pienituloisilla on siihen varaa, kun näin ns. keskituloisen raha riittää juuri ja juuri elämisen kuluihin. Inhottaa itseäni se haju, jota tupakoija ei tietenkään itse haista. Tupakoijien lapset haisevat myös, vaatteet ja hiukset ja ovat usein levottomia. Moni lastensuojeluilmoitus alkaakin kuvailulla lapsen tupakan hajusta ja huolesta sille altistumisesta. Addiktioisen hoitoon voisi yhteiskunnassa käyttää enemmän rahaa ja ihmiset saisivat voimavaroja muuhun, kuin esim. tupakointiin. Itselleni tupakoiva ihminen näyttää ikään kuin tuttia imevältä aikuiselta ja säälin häntä, kun myrkyttää itsensä ja ympäristönsä. Tupakoivaa miestä en koskaan huolisi. Tupakointi on onneksi nykyään niin harvinaista, että nykyajan tiedostavampi sukupolvi varmasti hävittää sen jossain vaiheessa maailmasta kokonaan.