Miesystävä ei hyväksynyt Facebook kaveripyyntöäni
Olen vähän aikaa tapaillut miestä ja olemme molemmat ihastuneet toisiimme. Lähetin miehelle Facebook kaveripyynnön. Hän hylkäsi sen. Miksi hän teki niin? Haluaa jatkaa tapailua. Itse mietin eroa tämän takia. Osaako joku sanoa miksi ei halua olla Facebook kaverini? Ja kannattaako minun erota sen takia?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
"Vähän aikaa tapailtu" - ihan luonnollista, että mies haluaa vähän katsella, miten homma etenee. Jos miesystävä loukkantuisi minulle tuollaisesta, niin miettisin kaksi kertaa jatkaako suhdetta tyypin kanssa, jolla selvästi kontrollointitaipumusta.
Mutta kuitenkin haluaa jatkaa tapailua.. Mitä se sitten tarkoittaakin.
Vähän tulee mieleen että oikea seurustelu AP:n kanssa ei kiinnosta, mutta ei halua luopua "varmasta saannistakaan"....
Ehkä hän ajattelee Facebookin olevan jotain muuta kuin sinä. Esimerkiksi itselle se on nykyään pelkkä alennuskoodin yms. hakupaikka, onhan tuota tietysti aiemmin lisätyt "kaverit" ihmetelleet miksi en lue siellä viestejä tai seinälle ei voi kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Painoiko vahingossa väärää nappia? Vai onko sitten sivuillaan sitten jotain sellaista mitä ei halua sinun näkevän tms.?
Oma siskoni ei hyväksynyt minua Facebook-kaveriksi ja ollaan aikuisia ihmisiä. Sanoi että "täytyy ensin muuttaa sivujaan" niin voi sitten hyväksyä?? En kysellyt tarkemmin mutta ei se Faceystävyys enää kiinnostanut tuon jälkeen.
En minäkään hyväksy ystäviä jotka eivät osaa muuttaa Facebookin yksityisyysasetuksia. Miksi koko maailman pitäisi nähdä viestini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa on facessa vain työjuttujen takia?
Mikä työ on sellainen jossa face vaaditaan jos ei sitä muuten käytä...?
Ihan mikä tahansa työ, mihin kuuluu työnantajan fb-sivuilla/ryhmässä tms. ylläpitoa ja päivittämistä. Esimerkkinä urheiluvälinekaupan myyjä, kulttuuritapahtumien tuottaja, eläinhoitolan työntekijä, paikallislehden toimittaja, ravintolan vuoropäällikkö...
Mul ei o kun kourallinen ihmisiä face kaverina. Ja ei ainoatakaan puolituttua,exää,naapuria tms. Vain lähimmät ihmiset. Mknä en jaa elämääni puolituntemattomille. Enkä halua että facessa on kaverilistalla 100 tai 200 tai 300 kaveria.
Tod näk mieskään ei pidä sua niin tärkeenä et haluis hyväksyy sun pyyntöä.
Me ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä yli 3vuotta ja emme ole toistemme facebook kavereita.
En oikein tiedä itsekkään miksi.
Noin vuosi sitten laitoin kaveripyynnön, ei hyväksynyt - annoin asian olla.
Kaikki meillä tosi hyvin ja voi olla että, tuo facebook toisi mukanaan vaan turhia kyräilyjä.
Molemmilla kun siellä kaikenlaisia entisiä työkavereita, koulukavereita yms - voisi puolintoisin aiheuttaa vaan kysymyksiä/kyräilyä, en tiedä.
Asutaan ihan yhdessä ja kaikki suhteessa ihan mallillaan.
Kuinka kauan on vähän aikaa? En minäkään vielä tapailuvaiheessa haluaisi facebookkaveriksi, kun ei vielä tiedä miten se suhde etenee.
Varoitan. Minua ollaan miehen taholta ignorattu tuolla tavoin, ja ajan saatossa ilmeni, ettei niinkään hävennyt, vaan halveksui minua. En ollut - jostakin syystä - hänen mielestään tarpeeksi ”tasokas” julkiseksi ystäväksi - taustalla kelpasin kyllä kuuntelijaksi ja kiusattavaksi. Kuriositeettina on mainittava, että olen huomattavasti koulutetumpi kuin tuo mies, eikä hän ole millään mittapuulla ”komea”. Silti minun ulkonäköni ja statusarvoni eivät riittäneet julkiseen ystävyyteen, vaan ”sisälehälle” vaadittiin enemmän.
Olen loukkaantunut. Mies ei kerro miksi ei halua olla Facebook kaverini. Parempi sitten erota.
Pitääkö ttu joka paikassa "olla yhdessä"?
Varmin keino tappaa orastavakaan parisuhde on tukehduttaa toinen.
Oltava juttuja, joihin toinen osapuoli ei kuulu mitenkään.
Jos tämän äijän mielestä on fase, niin sit se on.
Itse kysyisin suoraan mieheltä miksi hylkäsi kaveripyynnön. Jos olisi hyvä "selitys", asia olisi ok..
Vierailija kirjoitti:
Jospa on facessa vain työjuttujen takia?
Mietin ihan samaa, että jos on Facessa vain töiden takia ja haluaa pitää tiukan rajan yksityiselämän ja työelämän välillä. Mulla on ollut tästä syystä kaksi profiilia Facessa, toinen on työminä ja toinen on yksityiselämäminä -- nykyään on mennyt Facesta niin maku, että olen ajatellut poistaa jälkimmäisen kokonaan. Ensimmäistä en voi, koska työpaikan puolesta se on oltava.
Itse olen ajatellut sen niin, että kun me tavattiin yli 40vuotiaina, niin molemmilla on jo todella paljon frendejä/puoli-tuttuja. Näitä sitten molemmilla facebookissa kymmenittäin.
Ystäviä ketä tämä uusi siippa ei tiedä/tunne ja ketä ei ehkä koskaan tulla tapaamaankaan.
Jopa joku entinen heilakin, vuosien takaa, siellä on - hui.
Sitten tulee kaiken maailman turhanpäiväisiä synttäri/jouluviestejä yms.
Näistä voi saada ihan mehukkaita riitoja/turhia mustasukkaisuus draamoja aikaiseksi.
Ehkä on ihan viisasta, ettei olla ystäviä facessa - moni turha kähinä vähemmän.
Mulle ei edes tule ilmoitusta uusista kaveripyynnöistä vaan ne jää roikkumaan sinne ilmoituksiin enkä niitä sieltä aina huomaa. Käytän facea lähinnä puhelimella ja sovellus huutaa päivittämistä mutta en koskaan viitsi päivittää. Voi siis olla ettei ole kaveripyyntöä edes huomannut, jos ei ole kovin aktiivinen Facebookin käyttäjä.
Mistä siis tiedät, että hylkäsi kaveripyynnön ellette ole asiasta puhuneet? Ei siitä mitään ilmoitusta tule.
Itsellä tuli sosiaalinen kanssakäymisen ähky joskus 10 vuotta sitten, nyt siellä on sitten kavereissa alkuhuumassa hyväksyttyjä ihmisiä joita ohimennen näen ehkä 5 vuoden välein, mutta kavereita joiden kanssa päivittäin tekemisessä siellä ei ole. Samoin sukulaisista osa, ne ketkä aluksi laittoi pyyntöä niin hyväksyin mutta myöhemmin en enää, eli serkuista on noin puolet vaikka kaikki niistä on ihan kivoja.
Eiköhän ne ota asian esille jos häiritsee kun nähdään, mutta näin ei vielä ole käynyt. Ainoat ihmettelijät ovat puolituttuja, niillekin sanonut että soita tai tuu käymään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis tiedät, että hylkäsi kaveripyynnön ellette ole asiasta puhuneet? Ei siitä mitään ilmoitusta tule.
Kyllähän sen näkee, onko pyyntö ”roikkumassa” vai hylätty. Ap, voiko mies olla perheellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen näkee, onko pyyntö ”roikkumassa” vai hylätty. Ap, voiko mies olla perheellinen?
Mistä lähettäjä sen muka näkee?
No jos esim. tulee infoa faceryhmän kautta. Meillä ainakin on ryhmä, jossa kerrotaan pidempää selitystä vaativat asiat. Pikkuilmot tulee wa-ryhmään.