Olen ateisti. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (226)
Mikä on paras vauvan kypsyysaste?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paras vauvan kypsyysaste?
Ja mikä sinappi käy sen kanssa?
Miksi?
Minä olen vaan vapaa kaikesta hihhuloinnista, paljon rennompaa elämää.
Joko on jouluvauva otettu uunista?
Kasvoin katolilaisessa perheessä, mutta menetin uskoni teini-iässä. Hengailin ateistien kanssa ja minusta tuli itsekin ateisti, ja ajauduin hedonistiseen elämäntapaan.
Lyhyesti sanottuna, jotkut ateisteista, joiden kanssa hengailin, olivatkin itse asiassa saatanallisesta kultista, jotka teeskentelivät olevansa ateisteja, ja löysin itseni saatanallisesta rituaalista eräänä yönä. Pelossa rukoilin Jumalaa, Hän pelasti minut ja pääsin turvallisesti kotiin. Olin silloin vakuuttunut siitä, että hengellinen pahuus on olemassa. Ja jos hengellinen pahuus on olemassa, niin täytyy olla myös hengellistä hyvää.
Olin edelleen epäileväinen kristinuskosta, mutta mietin, miten päädyin siihen, missä olin, miten tapaamani ihmiset systemaattisesti syöttivät minulle ateistisia valheita ja vakuuttivat minut siitä, että kirkko haluaa vain hallita minua. Aloin miettiä, miksi tapaamani ihmiset olisivat tehneet niin paljon vaivaa johdattaakseen minut pois uskonnosta, joka opettaa minua olemaan hyvä ihminen, huolehtimaan muista ja olemaan yleisesti vastuullinen ja rakastava kaikkia kohtaan? Vaikka minua "hallittaisiin" kirkon toimesta, en löytänyt mitään loogista syytä sille, mitä tämä "hallinta" palvelisi kirkkoa. Papit eivät eläneet ylellisesti. Minua ei koskaan pakotettu tai painostettu tekemään lahjoituksia, ja silti olen aina tuntenut itseni tervetulleeksi. En luovu tavoitteistani, teen edelleen omia valintojani elämässä.
Kirkosta tuntemani ihmiset olivat kaikki nöyriä ja maanläheisiä ihmisiä, jotka auttoivat yhteiskunnan heikommassa asemassa olevia, kun taas minä ajattelin vain itseäni ja sitä, miten halusin elää hedonistista elämää, kun lähdin kirkosta.
Niinpä palasin kirkkoon, ja messun sanoma kertoi tuhlaajapojasta, ja kuoro lauloi hymnejä Jumalan luo palaamisesta. Silloin tiesin, että Jumala oli aina valvonut minua syntisen elämäni läpi ja Hän johdatti minut pois pimeydestä, johon olin itse itseni laittanut.
Ateismi ei ota kantaa elämän syntyyn.