Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (389)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keräsin katseita koulun käytävälläkin. Tosin käytin kirurgista suunenäsuojaa, en kangasmaskia.

Opetushallitus ei suosittele käyttämään kouluissa maskia, mutta minäpä en siitä välitä. Jos on pakko olla töissä turvaväleistä välittämättömiä oppilaita pursuavassa koulussa, suojaan itseni parhaalla mahdollisella tavalla. Työnantaja ei sanonut maskista mitään, tosin olin jo valmiiksi ilmoittanut sellaista käyttäväni.

Suojaat muita, mutta itseäsi et kirurgisella maskilla suojaa. Tarvitsisit suojan, jossa suodatin.

Viruksia vastaan auojautuessa tarvitset kasvomaskin joka suodattaa hengitysilman ja suojaa myös silmien limakalvot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa, etteikö maski oikein ja huolellisesti käytetytynä suojaisi myös itse maskinkäyttäjää.  Jo mökkiä ja liiteriä siivotessa suositellaan maskinkäyttöä myyräkuumeen takia.  Myyrilläkö se maski pitäisi olla?  Toista yritetään todistaa, kun ei ole kaikille ilmaisia maskeja kasapäin jakaa.

Tukesin tarkastaja ei suostunut menemään aittaan myyräkuumevaaran vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laitappas se tutkimus tähän linkiksi, tämä onkin aivan uutta tietoa.

Sivistä itseäsi tuolta. Tutkimusta en sinulle linkkaa kun pääse kumminkaan VTT tutkimuksiin ja julkaisuihin käsiksi ja et niistä kuitenkaan mitään ymmärtäisi.

Tuon olen jo tänään lukenut. Kyllä minulla on tutkijan koulutus, ja tiedän senkin että toimittajilla ei ole. Mielellään aina alkuperäistutkimuksen siis luen, en näitä tulkittuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keräsin katseita koulun käytävälläkin. Tosin käytin kirurgista suunenäsuojaa, en kangasmaskia.

Opetushallitus ei suosittele käyttämään kouluissa maskia, mutta minäpä en siitä välitä. Jos on pakko olla töissä turvaväleistä välittämättömiä oppilaita pursuavassa koulussa, suojaan itseni parhaalla mahdollisella tavalla. Työnantaja ei sanonut maskista mitään, tosin olin jo valmiiksi ilmoittanut sellaista käyttäväni.

Suojaat muita, mutta itseäsi et kirurgisella maskilla suojaa. Tarvitsisit suojan, jossa suodatin.

Viruksia vastaan auojautuessa tarvitset kasvomaskin joka suodattaa hengitysilman ja suojaa myös silmien limakalvot.

Kirurgin maski suojaa pisaratartunnalta. FFP2 -tason maski suojaisi myös aerosolitartunnoilta, mutta niitä ei ole saatavilla. tämä on se mitä on saatavilla, joten sitä käytän. Se suojaa enemmän kuin se, etten käyttäisi mitään. Tiedän varsin hyvin näiden maskien suodatustehon ja erot 1, 2 ja 3-tason maskeissa.

Mitä itse tekisitte, jos joutuisitte töihin 600 oppilaan ja sadan opettajan kouluun? Käyttäisittekö kirurginmaskia, vai olisitteko ilman maskia?

Vierailija

Hyvä ap! Nyt osuit naulankantaan. Idiootit tuijottelee, kun luulee että maskinkäyttäjällä on tartunta, vaikka asia on nimenomaan niin , että EI ole! Kyllä täytyy ihmetellä, et on tyhmää porukkaa

Vierailija

Olisi hauska tietää kuinka moni näistä koronaa vähättelevistä kuuluivat niihin jotka pari kuukautta sitten hamstrasivat paniikissa tavaraa kaupasta.  Alkupaniikin jälkeen alkoi taas se vähättely vaikka koronaa on jopa enemmän kuin maaliskuussa. Ihmiset ovat tyhmiä. Älyllisesti verrattavissa johonkin aivottomaan sopulilaumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laitappas se tutkimus tähän linkiksi, tämä onkin aivan uutta tietoa.

Sivistä itseäsi tuolta. Tutkimusta en sinulle linkkaa kun pääse kumminkaan VTT tutkimuksiin ja julkaisuihin käsiksi ja et niistä kuitenkaan mitään ymmärtäisi.

"Kankainen maski ei siis ole paras mahdollinen suoja, mutta onko se kyllin hyvä kanssaihmisten kannalta?

– Se on tyhjää parempi. Niiden käyttö kuitenkin pysäyttää yskäisyn ja lyhentää pisaroiden lentomatkaa, joten muut yskijän lähistöllä ovat paremmin turvassa, sanoo Harlin."

Aika valikoiva lukija pitää olla, jos lukee tuosta, että maskista ei olisi muka hyötyä. Joku lukihäiriö ehkä? Normaali ihminen lukee siitä, että jopa kangasmaskista on jotain hyötyä nimenomaan muita suojaten.

Vierailija

Jos maski päällä kulkeva ihminen kiinnittää kaupassa huomion se johtuu yleensä siitä, että joko maski on puettu väärin tai ihminen hipelöi maskia koko ajan. Viime kerrallakin prismassa oli nainen, joka joka välissä asetteli maskia paremmin. Kyllä sitä hetken vähän ihmeissään jäi seuraamaan. 

Vierailija

Meilläpäin isossa kaupungissa ei naureskella kaupoissa, maskeihin ei kiinnitetä huomiota ja turvavälit pidetään. Täällä on sivistyneempää väestöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minä ajattelen, että sinulla on koronatartunta ja pidän silmällä, että pysyt kaukana minusta.
Oletko tyhmä? Tartunnan saajat ovat kotona karanteenissa, terveet ja oireettomat viruksen kantajat kulkevat kaupoissa. Ehkä olet itse oireeton levittäjä, joten käytäthän maskia.

Vierailija

Kyllähän se erikoiselta näyttää, kun maskit päällä ja hanskat kädessä mennään. Laittakaa vielä ne siniset kenkäsuojat, niin kokonaisuus on valmis.

Vierailija

Se on tämä suomalainen koronavirus joka ei tartu suurissa ihmisjoukoissa, jota maskit ei pysäytä ja johon ei kukaan kuole. Only for you from Finland.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä suojaan itseäni kun en enää vie sormea huulille tuumaillessani mitä ostan. Maski myös pysäyttää kauempaa lentävän yksittäisin sylkipisaran tulematta huulilleni.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat