Ihmiset tuijottaa kun olen maski päällä kaupassa tms. Ettekö tiedä että nyt on menossa koronaepidemia?
Ja monessa maassa ei edes pääse kauppaan ilman maskia.
Kommentit (461)
Tietenkin kaytat maskia! Ei tulisi kuuloonkaan menna ilman sita kauppaan ja terkut Lontoosta. Anna tietamattomien tuijottaaaaaa.....
Vierailija kirjoitti:
Antaahan tuo aika hörhön kuvan. Media hysterisoinut monet pahasti, vaikka tuhnuksihan tuo on jäämässä. Ja kun yhteiskuntaa nyt kuitenkin ollaan avaamassa, niin mitä tässä auttaa panikoida? Jos huonosti käy eli korona iskee ja tappaa, niin sitten se on niin. Onhan tässä tullutkin jo kotvanen elettyä täysillä.
Nyt kun nuo koulut aukaistiin niin pelkosi tuhnuksi jäämisestä on turha. siellä ei oppilaat turhia turvavälejä mittaile. voi olla että olet elämääsi jo kyllästynyt, minä en ole, siksi käytän maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suojaan itseni parhaalla mahdollisella tavalla.
Ei se sinua itseäsi mitenkään suojaa.
No miksi ne sitten niitä käyttää tuolla terveydenhuollossa, jos ne eivät mitään suojaa?
Ne suojaavat pisaratartunnalta, ja kyllä ne pysäyttävät viruksia enenmmän kuin kainalossa oleva hiha.
Kuka on väittänyt että käyttävät kaikkien kohdalla? Ei ainakaan HUSissa ellei potilaalla tai lääkärillä ole oireita. Ja kuten todettu teho on heikko. Antaa kuitenkin viestin että asiasta ollaan huolestuneita.
Onhan se hieman kummallista että maski herättää niin vahvoja tunteita ja jopa aggressiota. Ihan sama, antakaa toisten pitää. Mitä se teiltä on pois? Alatteko raivoamaan jollekulle sen vuoksi, että hän käyttää shortseja? Kyllä ihmisessä on vika jos pitää toisten pukeutumisesta noin hermostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaahan tuo aika hörhön kuvan. Media hysterisoinut monet pahasti, vaikka tuhnuksihan tuo on jäämässä. Ja kun yhteiskuntaa nyt kuitenkin ollaan avaamassa, niin mitä tässä auttaa panikoida? Jos huonosti käy eli korona iskee ja tappaa, niin sitten se on niin. Onhan tässä tullutkin jo kotvanen elettyä täysillä.
Nyt kun nuo koulut aukaistiin niin pelkosi tuhnuksi jäämisestä on turha. siellä ei oppilaat turhia turvavälejä mittaile. voi olla että olet elämääsi jo kyllästynyt, minä en ole, siksi käytän maskia.
Tuntuu ettei maskipelleillä ole enää muuta elämässä kuin Koronanpelko.
Ainoastaan riskiryhmäläisten on syytä varoa.
Itse suosin vappunaamaria, sitä Nasse-setämallia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hieman kummallista että maski herättää niin vahvoja tunteita ja jopa aggressiota. Ihan sama, antakaa toisten pitää. Mitä se teiltä on pois? Alatteko raivoamaan jollekulle sen vuoksi, että hän käyttää shortseja? Kyllä ihmisessä on vika jos pitää toisten pukeutumisesta noin hermostua.
Kunhan ette muille rättejänne tuputa. Ja itse olen jo koronan sairastanut joten asia kiinnostaa erityisen vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä nyt selvyyttä, että levittääkö lapset tuota? Riskiryhmäläiset pysyköön poissa ihmisten ilmoilta, niin muut voivat jatkaa elämää normaalisti. Ruotsin tie on aina oikea tie, näköjään.
Asun maassa, jossa kaikilla on maskipakko, ainakin jos menee kauppaan tai vastaavaan. Minulla on sekä maski että kumihanskat. Enemmän kerää katseita maskiton.
Toisaalta on kivaa, kun ei kukaan tunnista. Peililasit ja maski naamioivat aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei maskipelleillä ole enää muuta elämässä kuin Koronanpelko.
Ainoastaan riskiryhmäläisten on syytä varoa.
Minulla ei ole elämässäni muuta kuin elämänhalu. Lisäksi perheessäni on riskiryhmäläinen, joten teen sen minkä pystyn riskien minimoimiseksi, kun kerran opetusministerimme on näitä viisaita päätöksiään toimeen laittanut.
Miksi sairaalassa käytetään maskeja, jos niistä ei ole mitään hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Asun maassa, jossa kaikilla on maskipakko, ainakin jos menee kauppaan tai vastaavaan. Minulla on sekä maski että kumihanskat. Enemmän kerää katseita maskiton.
Toisaalta on kivaa, kun ei kukaan tunnista. Peililasit ja maski naamioivat aika hyvin.
Peililasit? Ootko joku wannabee julkkis jossain vinkkarimaassa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaalassa käytetään maskeja, jos niistä ei ole mitään hyötyä?
Eihän siellä normaalisti käytetä kuin leikkaussalissa ettei kirurgin kuola valu haavaan.
Nythän on osoitettu ettei maskeista juuri ole hyötyä mutta työnantajan on osoitettava että huolehtii henkilöstöstä.
En jaksa uskoa, etteikö maski oikein ja huolellisesti käytetytynä suojaisi myös itse maskinkäyttäjää. Jo mökkiä ja liiteriä siivotessa suositellaan maskinkäyttöä myyräkuumeen takia. Myyrilläkö se maski pitäisi olla? Toista yritetään todistaa, kun ei ole kaikille ilmaisia maskeja kasapäin jakaa.
laitappas se tutkimus tähän linkiksi, tämä onkin aivan uutta tietoa.
En jaksa uskoa, etteikö maski oikein ja huolellisesti käytetytynä suojaisi myös itse maskinkäyttäjää. Jo mökkiä ja liiteriä siivotessa suositellaan maskinkäyttöä myyräkuumeen takia. Myyrilläkö se maski pitäisi olla? Toista yritetään todistaa, kun ei ole kaikille ilmaisia maskeja kasapäin jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keräsin katseita koulun käytävälläkin. Tosin käytin kirurgista suunenäsuojaa, en kangasmaskia.
Opetushallitus ei suosittele käyttämään kouluissa maskia, mutta minäpä en siitä välitä. Jos on pakko olla töissä turvaväleistä välittämättömiä oppilaita pursuavassa koulussa, suojaan itseni parhaalla mahdollisella tavalla. Työnantaja ei sanonut maskista mitään, tosin olin jo valmiiksi ilmoittanut sellaista käyttäväni.
Suojaat muita, mutta itseäsi et kirurgisella maskilla suojaa. Tarvitsisit suojan, jossa suodatin.
Vierailija kirjoitti:
Sivistä itseäsi tuolta. Tutkimusta en sinulle linkkaa kun pääse kumminkaan VTT tutkimuksiin ja julkaisuihin käsiksi ja et niistä kuitenkaan mitään ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistä itseäsi tuolta. Tutkimusta en sinulle linkkaa kun pääse kumminkaan VTT tutkimuksiin ja julkaisuihin käsiksi ja et niistä kuitenkaan mitään ymmärtäisi.
Ei pidä kävellä rättinaaman perässä. Ja jos kävelet niin pidä suu ja silmät kiinni ja pidätä hengitystä.