Sivut

Kommentit (453)

Vierailija

Täällä ei ilman maskia saa kodin ulkopuolella liikkua.

Täällä 80 miljoonan ihmisen maassa koronatartuntoja yhteensä 3020
Suomessa 6145.

M . 55
Bangkok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen huomannut, että maskin kanssa kannattaa aina vähän yskähdellä. Kukaan ei katso oudosti saatika vit.uile, vaan juoksevat pakoon. Itse saa shoppailla ihan rauhassa ilman mitään huolta turvaväleistä.

Vierailija

Asuinmaassani on voimassa asetus, että kaikilla kaupan työntekijöillä pitää olla suojakäsineet ja -maski. Kaupoissa 2 m turvaetäisyys ja vain 1 hlö/8m².
Samoin bussinkuljettajilla pitääolla käsineet ja maski. Ruokakaupatkin täytyy olla suljettuna sunnuntaisin. Joka arkiaamu pelkästään riskiryhmiin kuuluvat saavat käydä ostoksilla klo 7-10.
Entäpä käytäntö: aamulla meillä kahdella ekalla asiakkaalla oli hanskat ja maski, yhdelläkään kaupan työntekijällä ei ollut. Juorusivat keskenään yhdessä kasassa, 5 työntekijää.
Bussikuskilla oli hanskat, ei maski. Ei antanut kenenkään istua häntä lähimmillä penkeillä, muuten ei ollut väliä mihin kukin istuutui. Ja kaikki otettiin pysäkeiltä kyytiin, vaikka ohjeistus oli 50% max kuormasta. Asun pikkupaikkaunnalla, jonka molemmat ruokakaupat on auki 7 pv viikossa, vaikka poliisilaitos on saman kadun varrella.
Tästä huolimatta tauti on lähes tukahdutettu. Koululaiset palanneet kouluihin.

Vierailija

Mua ei kiinnosta yhtään se jos joku pitää maskia kaupassa. Miksi se on joillekin niin erikoinen juttu tällä hetkellä? Sitä en tajua.

Vierailija

Mikset pysy kotona tartuttamasta muita jos tarvitset maskia?

Se päästää puolet pärskeitäsi läpi jos nyt edes on tiiviisti naamasi edessä. Veikkaan että naamarättisi falskaa reunoista.

Vierailija

Usein katson minkälaisia maskeja ihmisillä on. Se kiinnostaa. Katson myös kenkiä tai muuta vaatetusta. Tai jotain mikä on kiinnostava. Nyt vielä yritän hahmottaa, miten maskit istuu. Onko korvien takaa menevä tai taakse solmittava hyvin päässä tms. Mietin mitä itselleni hankkisin. Hankinko kivan muotiluomuksen vai suodattavan vai peruskertakäyttöisiä maskeja. Minulla on joskus huivi kasvoilla, enkä koe, että kukaan tuijottaisi. Enkä varmasti katso tai tuijota kaikkia maskilla varustettuja.
Pieni olettamus edelleen on, että maskilla varustettu on sairas. Ehkä se olettamus on toisilla minua vahvempana. Siksi ehkä maskillisia pelätään. Mutta se kai on hyvä. Silloin pysyy turvavälit ja sitähän maskilliset haluaa. No en tiedä.

Vierailija

Mulla on naamalla visiiri... se vasta katseita kerääkin :D Vaan kun sen kanssa kulkee henkikin, niin siirryin lääkärin vihjeestä käyttämään sitä. Maski päällä kävin yhden kerran kaupassa, ja päädyin ambulanssilla ensiapuun. Onneksi kaupassa ei tarvitse käydä kuin parin viikon välein, ostan aina isomman kasan ruokaa ja tarvikkeita kerralla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se päästää puolet pärskeitäsi läpi jos nyt edes on tiiviisti naamasi edessä. Veikkaan että naamarättisi falskaa reunoista.

Pelkkä puhe levittää pisaroita muutaman metrin. Maski lyhentää sen alle metriin.

Vierailija

Luultavasti ne katsoo ja miettii, että uskaltaisiko tuolta kysyä mistä on maskinsa hankkinut. Minua kiinnostaa kunnolliset kertakäyttöiset, mutta mistä niitä saa ja mihin hintaan? Nettikaupoista on kaikki loppu, kun viimeksi katsoin.

Vierailija

Kyllä vielä tulee aika, jolloin kaikki käyttävät maskeja. Ensin täytyy saada tuotanto käyntiin ja sen jälkeen vasta käyttöpakko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pelkkä puhe levittää pisaroita muutaman metrin. Maski lyhentää sen alle metriin.

Entä jos kävelet puhuessasi. Jätät aerosolivanan joka leijuu 10 minuuttia ilmassa.

Vierailija

Antaahan tuo aika hörhön kuvan. Media hysterisoinut monet pahasti, vaikka tuhnuksihan tuo on jäämässä. Ja kun yhteiskuntaa nyt kuitenkin ollaan avaamassa, niin mitä tässä auttaa panikoida? Jos huonosti käy eli korona iskee ja tappaa, niin sitten se on niin. Onhan tässä tullutkin jo kotvanen elettyä täysillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä vielä tulee aika, jolloin kaikki käyttävät maskeja. Ensin täytyy saada tuotanto käyntiin ja sen jälkeen vasta käyttöpakko.

Sarmasteko sieltä huutelee?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
 suojaan itseni parhaalla mahdollisella tavalla.

Ei se sinua itseäsi mitenkään suojaa.

No miksi ne sitten niitä käyttää tuolla terveydenhuollossa, jos ne eivät mitään suojaa?

Ne suojaavat pisaratartunnalta, ja kyllä ne pysäyttävät viruksia enenmmän kuin kainalossa oleva hiha.

Vierailija

Kohtalotoveri. Jotkut katsovat minua maskin takia huvittuneesti, toiset vaivaantunewsti ja loput vihamielisesti. Ihan sama, käytän ffp3-suojainta ja olen riskiryhmäläinen

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat