Sivut

Kommentit (453)

Vierailija

Kohta saatamme saada jo uuden superbakteerin kun aletaan liian steriileiksi. No tänään olin aamulla Prismassa ja huomasin, että avaavatkin jo kello 06. Eli kannattaa mennä ajoissa, ei ole porukkaa, ei tarvita maskeja. Itse pidin tänään kampaajan aikana ffp2-hengityssuojaa ja oli kyllä aika tukalaa, piti välillä käydä parvekkeella ottamassa ilmaa. Kiinassa näihin on totuttu, mutta kyllä täällä Suomessa pitäisi pian päästä jo takaisin normaaliin elämään. Meillä on harvaan asuttu maa ja puhdas ilma. 

Vierailija

Ei ainakaan täällä kukaan tuijota. Koko ajan näkee kaupassa ihmisiä, joilla on maskit kasvoilla. Yhtä kaasunaamarin käyttäjää taisin kyllä vilkaista toisenkin kerran. Missä perähikiällä ap asuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne kattoo miltä näyttää koronapotilas. Maski tuo eittämättä mieleen, että juuri sinä olet sairas.

Aluksi se meni noin. Mutta ainakin täällä pk-seudulla näkee joka päivä niin paljon maskeja, että se on jo käynyt normaaliksi.
Mutta mökkikunnassa vieraillessa saattaa kesällä maski herättää vielä pelkoa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on tämä suomalainen koronavirus joka ei tartu suurissa ihmisjoukoissa, jota maskit ei pysäytä ja johon ei kukaan kuole. Only for you from Finland.

Jopas on meininki Suomessa. Kuin yö ja päivä moneen muuhun maahan verrattuna. Ja rajat pitäisi avata matkustukselle? Voi tulla yllätyksenä miten täällä muualla eletään korona-aikaan — Ruotsia ei lasketa, sehän on melkein kuin Suomea siinä lähellä ollessaan.

Joku ennusti lentoliikenteen ja matkailun palaavan normaalimmaksi vasta vuonna 2023. On suuri houkutus ajatella, että siinä ennustuksessa piilee totuuden siemen.

Vierailija

Kyllä kaikki maskit suojaa. Ainakin kannattaa ottaa vastuu niistä omista eritteistä.

https://yle.fi/uutiset/3-11336804

"Rajoitusten purkua selvittänyt Saksan tiedeakatemia suositteli kasvomaskien käyttöä julkisissa tiloissa. Suu-nenäsuojia tulisi käyttää muun muassa yrityksissä, oppilaitoksissa ja julkisessa liikenteessä.

Tiedeakatemian mukaan suu-nenäsuoja estää viruksen leviämistä ennen kaikkea siksi, että pisaratartunnat vähenevät.

– Kun suuri joukko tietämättään oireettomina sairastavia liikkuu julkisilla paikoilla, suu-nenäsuoja suojaa muita ihmisiä, tiedeakatemia perusteli.

Tiedeakatemian mukaan suu-nenäsuoja suojaa välillisesti myös sen kantajaa."

Vierailija

Tuijottaminenkin on suhteellista. Enemmän minua ihmetyttää kovin suojautuneiden ihmisten halu tunkea kaupassa viereen välittämättä mitään turvavälistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pysy kotona tartuttamasta muita jos tarvitset maskia?

Se päästää puolet pärskeitäsi läpi jos nyt edes on tiiviisti naamasi edessä. Veikkaan että naamarättisi falskaa reunoista.

Pelkkä puhe levittää pisaroita muutaman metrin. Maski lyhentää sen alle metriin.

Entä jos kävelet puhuessasi. Jätät aerosolivanan joka leijuu 10 minuuttia ilmassa.

Mä kävin asioilla alkuviikosta ja liukuportaisiin olin menossa. Edelle meni vanhempi mies, odotin, että ehtii tulla se 2-3m turvaväli ja menin vasta sitten. Mutta mun taakse melkein kiinni tuli joku nainen joka kälätti puhelimeen huutamalla. Siinä kyllä sylki lensi ja mua v**utti raskaasti. Nostin vaan hupun päähän, mutta tuskin se mitään auttoi jos tämä kälättäjä oli taudinkantaja. 

Vierailija

Muakin katsottiin yks kerta kun kuljin tuolla se päälläni. Asun vielä Helsingissä mutta sain normaalia pitempiä katseita kanssaeläjiltä kuin yleensä. Kumma homma. Minä olen nähnyt jopa muutaman kaasunaamarillisen ja olen vain vaivihkaan heitä katsonut, en tuijottanut. Mutta että helsingissäkin on maskit jotenkin kummallisia?

Vierailija

Anteeksi.Saatan sortua tuohon kun se on vaan niin hölmönnäköinen...Vaikka näissä oloissa erittäin järkevää esim juuri kaupassa ja bussissa.Sitä en tajua että moni pitää autossa jossa on yksin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nämä maskin käyttäjät on ihan pellejä! Pientä nuhaa liikkeellä ja heti fakin maskit nokalla.

Taidat olla aika nuori tai muuten vain ajattelematon, yksinkertainen? Toivotan kaikkea hyvää sinulle, isovanhemmillesi ja  muille läheisillesi, koska tämä "pikku nuha" ei taida ihan tähän loppua....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anteeksi.Saatan sortua tuohon kun se on vaan niin hölmönnäköinen...Vaikka näissä oloissa erittäin järkevää esim juuri kaupassa ja bussissa.Sitä en tajua että moni pitää autossa jossa on yksin...
Autossa sen vuoksi, ettei tarvitse vaihtaa hygieenisesti uutta maskia jos sen ottaisi välillä autoon mennessä pois. Maskiin sitäpaitsi tottuu niin, ettei itse kiinnitä huomiota sen olevan kasvoilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nämä maskin käyttäjät on ihan pellejä! Pientä nuhaa liikkeellä ja heti fakin maskit nokalla.

Taidat olla aika nuori tai muuten vain ajattelematon, yksinkertainen? Toivotan kaikkea hyvää sinulle, isovanhemmillesi ja  muille läheisillesi, koska tämä "pikku nuha" ei taida ihan tähän loppua....

Olen 47v dippainssi Tampereelta. Minulla ei ole isovanhempia tai läheisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen 47v dippainssi Tampereelta. Minulla ei ole isovanhempia tai läheisiä.
  Voi ei. No mutta tsemppiä sulle sitten kun saat koronan fakitellessasi maskin käyttäjiä. Vähän kurja yksin sairastaa.

Vierailija

..no lähinnä kiinnittä huomiota se, kuinka se maski on siihen naamalle lätkästy. Aika isolla osalla maskin käyttäjistä joita olen täällä suomen kolmanneksi suurimmassa kaupungissa nähnyt se maski on ainoastaan suun edessä, kun varmaan hengittäminen hankalaa sen kanssa.  Eipä paljoa hyödytä.Lisäksi sitä maskia tuntuu olevan pakko koko ajan sörkkiä ja kohennella käsillään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on tämä suomalainen koronavirus joka ei tartu suurissa ihmisjoukoissa, jota maskit ei pysäytä ja johon ei kukaan kuole. Only for you from Finland.

Tämä. Täällä se ei tartu tai vaikka tarttuisi niin on pelkkä nuha. Täällä riittää pestä käsiä. Kehitysmaissakin käytetään nyt maskeja mutta suomipeelo ei semmosta halua käyttää kun se on hysteriaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat