Ihmiset tuijottaa kun olen maski päällä kaupassa tms. Ettekö tiedä että nyt on menossa koronaepidemia?
Ja monessa maassa ei edes pääse kauppaan ilman maskia.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se maskia käyttävien tuijotus loppuu viimeistään, kun a) maskit tulevat kaikille pakollisiksi kaupassa ja muissa ihmisjoukoissa, tai b) tuijottajien omaan lähipiiriin osuu fataali korona-tapaus.
Sitten se aiempi tuijotus varmaan tuntuu melko typerältä.
Joo varmasti. Sitä odotellessa aika moni ehtii kuolla syöpään ja juopaankin. Ja vanhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä liikkuu tällaisten ihmisten päässä jotka tuijottavat maskinkäyttäjää kuin lehmä uutta navettaa? Eivätkö he seuraa uutisia lainkaan? Autuaan tietämättömiä maailmantilanteesta?
Pitäisi pysyä kotona jos sairastaa flunssaa (se voi olla korona!) eikä tulla kauppaan edes maskin kanssa. Sitä ne varmasti katsovat.
Itselläni tulee ensimmäiseksi mieleen että tautinen on liikkeellä, kun näen jonkun naamarin kanssa. Että tuokin olisi voinu pysyä kotona, sen sijaan että tulee kauppaan pärskimään.
Kipeänä pysytään kotona.
Meillä päin ei ole ollenkaan koronaa, joten jos joku liikkuu maskin kanssa, niin kyllähän se herättää huomiota, että joku sairastunut on liikkeellä. Monissa tutkimuksissa on todettu, että huolellinen käsienpesu ja oikein aivastaminen / yskiminen ovat parhaat keinot koronaa vastaan. Ja sitten kaupassa liikkuu joku joka hiplaa sitä maskiaan ja ottaa sen poista suun edestä yskiessään. Niin kyllähän siinä tulee kieltämättä vähän katsotuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä desinfioin maskin uunissa n. 70 asteessa 30 minuutin ajan. Pitäisi olla riittävä.
Ja jos joku tulee kommentoimaan maskista, niin sanon että se on sinua varten, ei minua.
ap
En kyllä laittaisi ruokaa uunissa, jota käytetään maskien desinfiointiin, puhumattakaan, että söisin desi-uunissa tehtyä ruokaa, ajatuskin kammottaa.
Älä viitsi provoilla. Voit desinfioinnin jälkeen laittaa uunin vaikka puoleksi tunniksi 200-asteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pysy kotona tartuttamasta muita jos tarvitset maskia?
Se päästää puolet pärskeitäsi läpi jos nyt edes on tiiviisti naamasi edessä. Veikkaan että naamarättisi falskaa reunoista.
Pelkkä puhe levittää pisaroita muutaman metrin. Maski lyhentää sen alle metriin.
Uusimman tutkimuksen mukaan virus leviaa myos aerosolimuodossa. Et voi koskaan tietaa onko taudin levittaja oleskellut sinua ennen samassa tilassa.
Tämä kyllä jo tiedettiin helmikuussa. :)
Anna tuijottaa. Maskittomiakin kyylätään ilman koronaakin. Älä välitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaahan tuo aika hörhön kuvan. Media hysterisoinut monet pahasti, vaikka tuhnuksihan tuo on jäämässä. Ja kun yhteiskuntaa nyt kuitenkin ollaan avaamassa, niin mitä tässä auttaa panikoida? Jos huonosti käy eli korona iskee ja tappaa, niin sitten se on niin. Onhan tässä tullutkin jo kotvanen elettyä täysillä.
Nyt kun nuo koulut aukaistiin niin pelkosi tuhnuksi jäämisestä on turha. siellä ei oppilaat turhia turvavälejä mittaile. voi olla että olet elämääsi jo kyllästynyt, minä en ole, siksi käytän maskia.
Tuntuu ettei maskipelleillä ole enää muuta elämässä kuin Koronanpelko.
Ainoastaan riskiryhmäläisten on syytä varoa.
Kysy niilta taudin saaneilta jotka ovat sairastaneet kolme kuukautta ja kauemminkin.
Sairastuin maaliskuun alussa. Sairastin lähes kaksi viikkoa ja pysyin kotona. En ole tarvinnut tai käyttänyt maskia. Noudatin ennen epidemiaakin turvavälejä. Uskon saaneeni tartunnan likaisen pöydän välityksellä julkisessa rakennuksessa. Ei siinä mikään maski olisi auttanut. ( silloin ei ollut vielä lockdown eikä tietoa koronasta)
Mua ällöttää ne kangasmaskit; ne ovat kosteana hengityksestä ja näyttävät likaisilta.
Katson, että fiksu ihminen suojaa itsensä ehkä kuuluen riskiryhmään. Käytä vaan!
Minä käytän maskia, enkä ole huomnannut, että kukaan tuijottaisi, mutta bussissa ei kukaan tule viereen istumaan :D Hyvä!
Hki
Jos jollain on kirurginmaski niin ajattelen että, hyvä, hän suojelee muita omalla rahallaan ja vaivallaan. Toisaalta mietin myös, että hänellä saattaa olla joku suurempi terveysongelma jonka vuoksi haluaa suojautua ja siksi kierrän hänet kauempaa etten nostaisi riskiä.
Nämä kirurginmaskithan auttaisi lähinnä jos kaikki niitä käyttäisi ja pitäisi omat räkänsä oman naaman edessä. Koska näitä ei kuitenkaan käytetä niin itse käytän kunnollisia FFP3-maskeja jos joudun menemään johonkin paikkaan jossa on tungosta.
Sama, käytän kunnollista hengityssuojaa esim julkisessa liikenteessä ja kaupoissa. Ei olisi kiva saada kyseistä kulkutautia. Joka puolella alkaa olla jo tungosta Helsingissä.
Asun Saksassa ja täällä on jo 3 kuukautta ollut MASKIPAKKO kaupassa ja julkisissa. Ei mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa näkynyt maskeja todella harvoilla.
Hyvä, koronaan sairastuneidenhan kuuluukin pysyä kotona.
Koronaa vaan esintyy myös oireettomana. Tuttu joutui karanteenin, kun selvisi hänen olleen oireettoman kanssa tekemisissä. Ei onneksi saanut tartuntaa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä desinfioin maskin uunissa n. 70 asteessa 30 minuutin ajan. Pitäisi olla riittävä.
Ja jos joku tulee kommentoimaan maskista, niin sanon että se on sinua varten, ei minua.
ap
En kyllä laittaisi ruokaa uunissa, jota käytetään maskien desinfiointiin, puhumattakaan, että söisin desi-uunissa tehtyä ruokaa, ajatuskin kammottaa.
Älä viitsi provoilla. Voit desinfioinnin jälkeen laittaa uunin vaikka puoleksi tunniksi 200-asteeseen.
MInä liotan kangasmaskia kiehuvassa vedessä jonkin aikaan.
Muakin tuijotetaan aina kaupassa käydessäni. Vaikka vaihdoin Lordi-maskin hitsausmaskiin niin silti.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tulee ensimmäiseksi mieleen että tautinen on liikkeellä, kun näen jonkun naamarin kanssa. Että tuokin olisi voinu pysyä kotona, sen sijaan että tulee kauppaan pärskimään.
Kipeänä pysytään kotona.
Sulla voi olla korona vaikka et ole kipeä. Onhan noita tapauksia nyt tullut ilmi, kun testejä on tehty myös oireettomille.
Mulla on ollut ffp3-tasoa vastaavia maskeja käytössä koko epidemian ajan. Tuijotusta tulee aina, mutta tulkoon. En minä siitä rikki mene.
Lähelle tuppautuminen on ärsyttävää, mutta onneksi käyn tosi vähän yhtään missään.
On aika surullista, että moni viis veisaa kaikesta varovaisuudesta. Siksi minun on pakko yrittää, koska juuri nyt saatu koronatartunta muuttaisi loppuelämäni suunnan pysyvästi huonompaan, kenties lyhentäisikin merkittävästi.
No, itse ainakin katson miten sitä maskia kosketellaan ja siirrellään ja samaa maskia oletettavasti käytetään seuraavassakin kaupassa. Mietin katsoessani, että ehdoin tahdoinko joku haluaa kaikki bakteerit itselleen?