Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia astioita nykynuoret käyttävät? Mietin valmistujaislahjaa

Vierailija
13.05.2020 |

Siskontyttö valmistuu ja sain siskolta vinkin että jotain astioita tulisi saada, hän kun muuttaa kesällä omilleen. Ei osannut sanoa muuta että osta jotain klassista. Mietin vain että mikä sopisi? En halua että lahja on joku "tätimäinen" mikä jää kaapin perukoille.

Kommentit (271)

Vierailija
201/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ostaisi 19- vuotiaalle astioita ellei hän itse toivo. Kysy!

Vierailija
202/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole mitään yhteistä nuorisoa, jpka tykkää jostain.

Jollekkin kelpaa vain tietyn huippumodernin ulkomaisen merkin astiat. Toinen haluaa, että jokainen kuppi on erilainen ja kirppislöytö. Joku ehkä aikoo ostaa astiat jostain netin kautta ettet ole ikinä merkistä kuullutkaan.

Joillekkin on tärkeää, että astiat ovat toisiinsa sopivat, toinen käyttää lasina jugurttipurkkia koska astiat eivät kiinnosta.

Kannattaa ottaa selvää etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksikkö syö paperilautasilta muovilusikalla. On niin radikaalia! Jee!

Vierailija
204/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PIenet yksityiskohdat ottavat päähän kun tekee raskasta muuttoa, kuten vaikka ettei ole uunikintaita.

Ensimmäiseksi kukaan ei lähde ostamaan astioita.

Uunikinnas ja keittiöessu samaa kuosia voisi olla yksi lahjaidea. Noita kyllä tarvitaan, mutta ei monellekaan tule mieleen ostaa. Hyvässä lykyssä voi löytyä astiapyyhekin samalla kuosilla.

Vierailija
205/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kunnollinen 200euron paistinpannu. Esim ikeasta löytää laadukkaita ja nättejä astioita nykyään. Olen aikanaan saanut arvokkaan astiaston pyytämättä lahjaksi. Suurin osa siitä pölyttyy käyttämättömänä. Nuori tod näk muuttaa vielä monta kertaa. Astiasto on turha painolasti. Ei nykynuoret edes arvosta tavaraa. Kaikki on kertakäyttöistä.

Vierailija
206/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ruokaa päivittäin. En ole koskaan käyttänyt essua. Melkoinen turhake. Sammutuspeitekin olisi parempi lahja!

Vierailija
207/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin viime kesänä nelikymppistä kaveria muuttosiivouksessa. Kiertoon lähti kolme valtavaa laatikollista astioita, joiden tausta oli nimenomaan se, että jokainen sukulainen oli jokaisena merkkipäivänä ostanut vähän erilaista, eikä mistään ollut koskaan tullut kokonaista sarjaa. Lopputulos oli se, että tällä nelikymppisellä miehellä oli varmaan kymmentä eri sarjaa astioita, mutta ei esimerkiksi mitään sarjaa lautasia yli kahta kappaletta. Astiat täyttivät kaapit, mutta lopulta siellä ei ollut mitään käyttökelpoista.

Tarinan opetus oli tietenkin se, että päivänsankarin pitäisi itse päättää, mitä sarjaa kerää, jos astioita haluaa, ja sitten ostetaan sitä. Muuten niistä kipoista ei ole kuin riesaa.

Mä sain yo-lahjaksi muuten laadukkaan kattilan ja paistinpannun, niillä oli tosi paljon käyttöä kun muutin omilleni. Että sellaistakin voi miettiä, jos juhlakalulla ei vielä ole. Niissä ei ainakaan voi mennä kovasti pieleen. Myös lahjakortti on aina tosi ok, samoin raha.

Vierailija
208/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kotimaiset ajattomat astiat on niin paljon paremmat kuin Ikean kertakäyttörojut. Nuorille on tärkeää ekologisuus, ja koko elämän ajan käyttökelpoiset astiat ovat nimenomaan ekologinen valinta.

Sekin on osa lahjaa, jos antaa lahjaksi esineen niin nuoren ei tarvitse yrittää valita kaikista vaihtoehdoista. Aikuinen tietää jo mikä on oikeasti klassista ajatonta tyyliä ja kestää käytössä, kuten se uunivuoka. Esinelahja on myös kestävä muisto lahjan antajasta, rahat tulee kuitenkin käytettyä johonkin muuhun. Lahjakortti sopivaan liikkeeseen on ihan hyvä kompromissi, jos ei uskalla valita lahjaa.

Aikuistuvalle nuorelle astiat on sopiva ja osuva lahja, koska niillä tuetaan oman kodin perustamista ja nuori muistaa aina astioita käyttäessään, kuinka häntä on autettu aikuisuuden alussa.

Egologisuus, hyvä pointti. Kumman saa todennäisemmin myytyä, jonkun tunnetun (Teema, Iittala, Sarpaneva, Kastehelmi, jne) vai Ikean astian, joka valitettavasti taitaa olla kertakäyttötavaraa jälleenmyyntiarvonkin takia.

Vierailija
209/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kotimaiset ajattomat astiat on niin paljon paremmat kuin Ikean kertakäyttörojut. Nuorille on tärkeää ekologisuus, ja koko elämän ajan käyttökelpoiset astiat ovat nimenomaan ekologinen valinta.

Sekin on osa lahjaa, jos antaa lahjaksi esineen niin nuoren ei tarvitse yrittää valita kaikista vaihtoehdoista. Aikuinen tietää jo mikä on oikeasti klassista ajatonta tyyliä ja kestää käytössä, kuten se uunivuoka. Esinelahja on myös kestävä muisto lahjan antajasta, rahat tulee kuitenkin käytettyä johonkin muuhun. Lahjakortti sopivaan liikkeeseen on ihan hyvä kompromissi, jos ei uskalla valita lahjaa.

Aikuistuvalle nuorelle astiat on sopiva ja osuva lahja, koska niillä tuetaan oman kodin perustamista ja nuori muistaa aina astioita käyttäessään, kuinka häntä on autettu aikuisuuden alussa.

Egologisuus, hyvä pointti. Kumman saa todennäisemmin myytyä, jonkun tunnetun (Teema, Iittala, Sarpaneva, Kastehelmi, jne) vai Ikean astian, joka valitettavasti taitaa olla kertakäyttötavaraa jälleenmyyntiarvonkin takia.

Tarkoitin ekoa, en sentään egoa.

Vierailija
210/271 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin korona-aikana maailmalla yleistymään päin oleva lahjatoive nuorilla on tuhkauurna, johon voi vanhempien/isovanhempien säilöä jäänteet säilöä ja laittaa takanreunukselle.

Ilman toista aaltoa voi tosin olla ohimenevä trendi.

Vierailija
211/271 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku rahanahne käy alapeukuttamassa kaikki hyvät tavaralahjaideat.

Vierailija
212/271 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on se hetki kun tajuaa ettei ole tutustunut ihmiseen kunnolla. Too late. :)

Vierailija
213/271 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan ruokaa päivittäin. En ole koskaan käyttänyt essua. Melkoinen turhake. Sammutuspeitekin olisi parempi lahja!

Minäkin laitan ruokaa päivittäin ja aina on essu edessä. Myös tiskatessa ja siivotessa. Minulla on niitä useita ja vaihdan myös usein, vaatteetkin pysyvät puhtaina, vaikka sattuisi pannulta öljyä roiskahtamaan.

Vierailija
214/271 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoin viime kesänä nelikymppistä kaveria muuttosiivouksessa. Kiertoon lähti kolme valtavaa laatikollista astioita, joiden tausta oli nimenomaan se, että jokainen sukulainen oli jokaisena merkkipäivänä ostanut vähän erilaista, eikä mistään ollut koskaan tullut kokonaista sarjaa. Lopputulos oli se, että tällä nelikymppisellä miehellä oli varmaan kymmentä eri sarjaa astioita, mutta ei esimerkiksi mitään sarjaa lautasia yli kahta kappaletta. Astiat täyttivät kaapit, mutta lopulta siellä ei ollut mitään käyttökelpoista.

Tarinan opetus oli tietenkin se, että päivänsankarin pitäisi itse päättää, mitä sarjaa kerää, jos astioita haluaa, ja sitten ostetaan sitä. Muuten niistä kipoista ei ole kuin riesaa.

Mä sain yo-lahjaksi muuten laadukkaan kattilan ja paistinpannun, niillä oli tosi paljon käyttöä kun muutin omilleni. Että sellaistakin voi miettiä, jos juhlakalulla ei vielä ole. Niissä ei ainakaan voi mennä kovasti pieleen. Myös lahjakortti on aina tosi ok, samoin raha.

Minäkin olen nelikymppinen ja minullakin on kaapissa paljon erilaisia astioita, mutta ne ovat aivan käyttökelpoisia. Haluaisitko selittää, kuinka astioista tekee käyttökelvottomia se, että ne ovat eri sarjaa keskenään?

Vierailija
215/271 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laitan ruokaa päivittäin ja aina on essu edessä. Myös tiskatessa ja siivotessa. Minulla on niitä useita ja vaihdan myös usein, vaatteetkin pysyvät puhtaina, vaikka sattuisi pannulta öljyä roiskahtamaan.

Miten kauan pidät samoja vaatteita ennen pesua?

Vierailija
216/271 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan pidät samoja vaatteita ennen pesua?

Rasvatahrat on ikäviä vaatteissa, ne ei aina lähde pesussa.

Meillä mies on pääkokki ja on usein kotona yläosa paljaana, joskus alaosakin. Se essu suojelee tällaisessa tilanteessa myös arkoja ruumiinosia kuumilta rasvaroiskeilta.

Vierailija
217/271 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu tuntuu aika absurdilta. Mitä teidän suvussa/tuttavapiirissä tapahtuu niille keittiövälineille, joita alkuperäinen ostaja ei enää tarvitse (äidin vanhat kattilat, tädin kuolinpesä, isoisän muutto palvelutaloon jne.)? Ilmaista kippoa ja kuppia tuntuu tulevan joka suunnasta. Eikö nämä kelpaa enää ensiasuntoon?

Vierailija
218/271 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä astioiden on hyvä olla samaa sarjaa senkin takia, että silloinne on helppo pinota kaappiin ja menevät hyvin astianpesukoneeseenkin. Väri toki on vapaa. Senkään vuoksi mitkään oudon malliset Apilanlehti-porsliinit ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
219/271 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapsen täti eli lähisukulainen. Kommunikoikaa keskenänne. Kysy suoraan mitä tyttö haluaa lahjaksi, haluaako astioita ja mitä sarjaa vai kenties jotain muuta. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Vierailija
220/271 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja ei mene millään lailla pilalle, jos kysyy saajalta millaisia astioita hän haluaa. Jos ei osaa sanoa mitään sarjaa, niin sitten voi ostaa jotain ketjussa ehdoteltua neutraalia sarjaa. Kahvimukit, siis jos nuori juo kahvia tai teetä, on yleensä hyvä valinta. Niitä kun aina tarvitaan, ja todella harvalle sillä on väliä, onko ne arkikäytössä olevat mukit samaa vai eri sarjaa kuin muu astiasto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan