Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia astioita nykynuoret käyttävät? Mietin valmistujaislahjaa

Vierailija
13.05.2020 |

Siskontyttö valmistuu ja sain siskolta vinkin että jotain astioita tulisi saada, hän kun muuttaa kesällä omilleen. Ei osannut sanoa muuta että osta jotain klassista. Mietin vain että mikä sopisi? En halua että lahja on joku "tätimäinen" mikä jää kaapin perukoille.

Kommentit (271)

Vierailija
241/271 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän ohis, kun 5 vuotta sitten aloituksessa toivottiin astiavinkkejä.

Minä olen ostanut kimpassa tai välillä yksin mahdollisimman laadukkaita vuodevaatteita. Semmoista arjen ylellisyyttä, joka tulee kuitenkin käyttöön

Vierailija
242/271 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei tiedä makua niin ei mitään muuta kun RAHAA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/271 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kirppareilta vanhoja kristallilaseja - sisältävät lyijyä!! 

Kyllä, kristallilasi sisältää lyijyä. mutta se ei juhlakäyttöön tarkoitetusta lasista merkittävästi liukene. Poikkeuksena vain kristallikarahvit, jos niissä säilyttää vahvaa alkoholijuomaa pitkän aikaa. Esimerkiksi konjakkiin tai viskiin voi liueta lyijyä jos sitä säilyttää vanhassa kristallikarahvissa. Eli ihan rauhassa uskaltaa siemaista lasillisen kuohuvaa jatkossakin kristallilasista. 

Sen sijaan uusistakin posliiniastioista voi liueta lyijyä ja kadmiumia lasitteesta, varsinkin EU:n ulkopuolella valmistetuista, joita ei valvota. Kadmiumi on vielä vaarallisempaa. 

Vierailija
244/271 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen tuuri pitääkin käydä, että tyttöystävä pitää juuri niistä astioista/ astiasarjasta mitä pojalla on ennestään. Jokaisella saa olla oma makunsa!

Jouduin käymään miehen kanssa kymmenen vuotta kestävän väsytystaistelun ennen kuin päästiin eroon hänen vanhoista Teema-lautasistaan ja saatiin Runoa tilalle. 

Ostakaa niille poikalapsillekin mieluiten kauniita astioita älkääkä tuputtako heille niitä rumia sieltä kaapin perältä, kun hän muuttaa kotoa pois!

annoin vallan pojalle mitä ottaa, muutama Arabian lautanen, Hackman aterimia muutama, muumimuuki ja marimekko mukia 2, itse osti kattilan ja paistinpannun, vein loput mitä tarvi 

Vierailija
245/271 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää kysymästä mitä he toivovat valmistujaislahjaksi ? Makuasiat ovat erittäin yksilöllisiä. 

Oletko harkinnut lahjakorttia ?

Lahjakortti on vihon viimeinen riesa. Ei ikinä! Mieluummin rahaa. 

Vierailija
246/271 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis matalareunainen kattila. Jos on varaa, niin toinen eri kokoinen. 

Vierailija
247/271 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
248/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kunnollinen 200euron paistinpannu. Esim ikeasta löytää laadukkaita ja nättejä astioita nykyään. Olen aikanaan saanut arvokkaan astiaston pyytämättä lahjaksi. Suurin osa siitä pölyttyy käyttämättömänä. Nuori tod näk muuttaa vielä monta kertaa. Astiasto on turha painolasti. Ei nykynuoret edes arvosta tavaraa. Kaikki on kertakäyttöistä.

Tyttäreni ja heidän kaveripiirinsä arvostavat laadukasta ja kestävää tavaraa, vanhaa ja uutta. Eivät halua mitään ylimääräistä roinaa kaappeihinsa. Olisikin järkevää kysyä juhlittavalta itseltään, että mitä astioita tms. tarvitsee, niin ei tule pettymyksiä ja ei mene rahat hukkaan turhan tavaran ostamiseen. 

Vierailija
249/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lahjaksi Arabian astioita, mutta kahvikupit on niin pieniä ettei niille arkena ole ikinä ollut käyttöä. Eli ainakin liian pienet kupit jää seisomaan kaapin perukoille.

Vierailija
250/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanoisin kyllä näin "nykynuorena", että siskosi vinkki on surkea. Vaikea uskoa, että tuo toive on tullut valmistuvalta nuorelta itseltään. Anna rahaa tai lahjakortti.

Siinä vaiheessa kun nuori muuttaa omaan kotiin, hän on hyvin iloinen, että hänellä on kivat astiat jo olemassa. Tämä on ihan käytännössä koettu. Laadukkaat astiat ovat järkilahja. Kunhan ovat saajalleen mieluisaa sarjaa. Lähipiirin nuoret ovat toivoneet Kokoa.

Vierailija
251/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta summissa, kysy henkilöltä tai varmemmin: anna rahalahja ja korvamerkitse astioiden hankintaan. Muuten otat riskin nopsaan kierrätykseen.  Lue tämä!

Vierailija
252/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltin lahjakortti on varma ratkaisu.

Vierailija
253/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain lahjaksi Arabian astioita, mutta kahvikupit on niin pieniä ettei niille arkena ole ikinä ollut käyttöä. Eli ainakin liian pienet kupit jää seisomaan kaapin perukoille.

Sama! Kesti silti 30 vuotta, että pistin myyntiin. Kaikki juovat nykyään mukeista.

Vierailija
254/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamalaa, toivottavasti 5 vuotta sitten tämän kyselyn kohde ei ole saanut sitä sun tätä eriparista roinaa :D

Täsmälliset tiedot, merkit ja mallit ja koot pitää olla tiedossa jos aikoo ostaa jotain tavaraa.

Kaikista paras lahja on raha, ehdottomasti. Meille muille ei kuulu mitenkään miten nuori rahansa käyttää, vaikka menisi juhlimiseen niin erittäin hyvä juttu. Nuorten kuuluu juhlia ja iloita elämästä ystävien kanssa.

Vierailija
255/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama! Kesti silti 30 vuotta, että pistin myyntiin. Kaikki juovat nykyään mukeista.

Kahvikupit lähti kiertoon  myös - ei ollut käyttöä.

Vierailija
256/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tarpeellisimmat kodintarvikkeet ovat nämä:

1 syvälautanen

1 matalalautanen

1 pieni matalalautanen leivälle

1 "puurokippo" sellainen syvempi keraaminen missä mahtuu mikrossa puuroa keittämään ilman, että menee yli

1 paistinpannu

1 kattila

1 uunivuoka laatikkoruuille

2 puolen litran lasia

Näillä olen pärjännyt vuosia. Jokin kokonainen astiasto menisi hukkaan

Vierailija
257/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kai, kun nykyään melkein kaikki juovat ISOISTA mukeista kahvinsa enää harva arvostaa perinteisiä "normaaleja" kahvikuppeja. Nykyään tarvitsee olla "puolen litran" mukeja tai sitten XXL - kuppeja joissa kahvi jo sitten kylmenee ennen kuin kuppi on edes tyhjä.... 🙈🙈!!! 

Vierailija
258/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahintahan tuossa on, että kaikki ostavat nyt eri sarjaa ja sitten astioita on vähän mitä sattuu. Kaikille helpointa olisi jos siskontyttö valitsisi itseään miellyttävän sarjan.

Siskontyttöä tuntematta on mahdotonta sanoa, mikä miellyttää. Viime vuonna sukulaistyttö toivoi Marimekon räsymatto-sarjaa. Yksi vaihtoehto on tietysti ostaa jokin klassinen uunikokki uunivuoka. Se sellainen valkoinen missä on uurrettuja pystyraitoja. Siihen voi sitten tehdä makaronilaatikkoa, salaattia tai laittaa tuparisipsit tarjolle. Olisi ainakin klassinen valinta.

Uunikokki vuoka on kyllä ajaton klassikko, minulla on se edelleen käytössä ja ikää sillä on yli kymmenen vuotta.

Ap

Minä löysin kirpparilta ruskean sekä mustan Uunikokki-vuokan - oli pakko ostaa, sillä inhoan sitä valkoisena.&#1

Kokki- ja Uunikokkivuoat ovat erilaisia.

Vierailija
259/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen itse valita, niin silloin hän myös käyttää niitä.

Vierailija
260/271 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Todellakaan juo!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi