Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia astioita nykynuoret käyttävät? Mietin valmistujaislahjaa

Vierailija
13.05.2020 |

Siskontyttö valmistuu ja sain siskolta vinkin että jotain astioita tulisi saada, hän kun muuttaa kesällä omilleen. Ei osannut sanoa muuta että osta jotain klassista. Mietin vain että mikä sopisi? En halua että lahja on joku "tätimäinen" mikä jää kaapin perukoille.

Kommentit (271)

Vierailija
21/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanoisin kyllä näin "nykynuorena", että siskosi vinkki on surkea. Vaikea uskoa, että tuo toive on tullut valmistuvalta nuorelta itseltään. Anna rahaa tai lahjakortti.

Lahjakortti voisi olla ihan hyvä idea, voi sitten itse ostaa sillä astioita jos haluaa.

Ap

Juu. Kyllä se nuori aika varmasti jotain tavaraa kotiin kaipaa. Ikean lahjakortti varmaan olisi tosi hyvä, jos siis siinä lähellä on, tai joku muu sisustuskauppa. En pitäisi ollenkaan huonona ideana esimerkiksi Prisman tai Citymarketin lahjakorttiakaan, niistäkin saa todella paljon kaikenlaista.

Ikea on ihan lähellä, asuvat Nummelassa.

Ap

Vierailija
22/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään sarjaa, jos et varmasti tiedä, mikä olisi mieluisa. Jopa valkoiset voivat mennä hutiin, koska kaikkien tehtaiden valkoiset poikkeavat toisistaan. Kannatan lahjakortin ostamista, mutta jos välttämättä haluat ostaa astioita niin satsaa vaikka hyvälaatuisiin kattiloihin tai paistinpannuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi kysyä nuorelta mitä haluaisi? Kiva kun vieraat ostaa kaikki eri sarjaa tai nuori saa miljoona kahvikuppia mutta ei yhtään ruokalautasta.

Vaikka astiasarja x olisi minusta nätti niin en uskaltaisi ostaa toiselle lahjaksi jos ei erikseen pyydetä.

Vierailija
24/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihan suoraan siltä lahjansaajalta mikä olisi mieluinen sarja. Tai menette yhdessä ostamaan tai annat lahjakortin.

Vierailija
25/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin juuri niin, että antaisin rahan tai lahjakortin.  Nykynuoret ei enää arvosta mitään "annettua," mistä voisivat vuosien päästä vielä muistaa sen tädin tai sedän.  Minä annoin jo kauan sitten kummitytölleni hopeiset kahvilusikat, jotka hän oli sitten myynyt kirpputorilla.   Ja kulttuurikin on muuttunut, esim. mitään kahvikuppeja harvat enää harrastaa.  Kahvit juodaan mukeista tai jostain lattelaseista tai sen sellaisista.  

Raha voi mennä sitten bilettämiseen, mutta omahan on asiansa.  Lahjakortinkin kanssa on oma vaikeutensa, joku tolliainen täälläkin kerran valitti, että ei löytänyt mitään ostettavaa, kun sai S-kaupan lahjakortin.  Ikään kuin olisi kauhean vaikea homma ostaa sillä lahjakortilla ruokaa ja päivittäistavaroita, ja käyttää sitten vastaava raha omistaan siihen kauppaan, mihin olisi sen lahjakortin kenties halunnut saada.  

Eli raha on paras, joko käteinen tai tilille.  Ei voi mennä mönkään.

Tällaiselle eläkeikää lähestyvälle voisi olla sopiva nyrkkisääntö:  Älä missään nimessä anna nykynuorelle mitään sellaista tavaralahjaa, mistä itse olisit nuorena ollut aivan onnessasi.  

Vierailija
26/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan päätyä lahjakortin ostoon, se tuntuu turvalliselta vaihtoehdolta, sillä sitten ostaa mitä haluaa.

Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä.

Ap

Vierailija
27/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistujaislahjaksi kattiloita ja astioita? Nuohan ovat tupaantuliaislahjoja.

Rahalahja ja lahjakortit ovat ylivoimaisia suosikkeja valmistumislahjoiksi ihan syystä.

Vierailija
28/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin juuri niin, että antaisin rahan tai lahjakortin.  Nykynuoret ei enää arvosta mitään "annettua," mistä voisivat vuosien päästä vielä muistaa sen tädin tai sedän.  Minä annoin jo kauan sitten kummitytölleni hopeiset kahvilusikat, jotka hän oli sitten myynyt kirpputorilla.   Ja kulttuurikin on muuttunut, esim. mitään kahvikuppeja harvat enää harrastaa.  Kahvit juodaan mukeista tai jostain lattelaseista tai sen sellaisista.  

Raha voi mennä sitten bilettämiseen, mutta omahan on asiansa.  Lahjakortinkin kanssa on oma vaikeutensa, joku tolliainen täälläkin kerran valitti, että ei löytänyt mitään ostettavaa, kun sai S-kaupan lahjakortin.  Ikään kuin olisi kauhean vaikea homma ostaa sillä lahjakortilla ruokaa ja päivittäistavaroita, ja käyttää sitten vastaava raha omistaan siihen kauppaan, mihin olisi sen lahjakortin kenties halunnut saada.  

Eli raha on paras, joko käteinen tai tilille.  Ei voi mennä mönkään.

Tällaiselle eläkeikää lähestyvälle voisi olla sopiva nyrkkisääntö:  Älä missään nimessä anna nykynuorelle mitään sellaista tavaralahjaa, mistä itse olisit nuorena ollut aivan onnessasi.  

Vinkki sopii meihin keski-ikäisiinkin, jotka ysäreillä saatiin sitä valkoista Teemaa omaan ensikotiin.

Vierailija
29/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään astioita enää käytä. Ne syö nykyään säilytysrasioista tai kertakäyttölautasilta.

Vierailija
30/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään erityistä toivetta, on kai pakko ostaa sitä klassista valkoista Teemaa tms. Itse on olisi tällaisesta lahjasta pitänyt, pidän väreistä ja kuoseista enkä tiedä mitään tylsempää kuin Teema ja valkoiset astiat. Toivoinkin makuni mukaisia astioita, mistä huolimatta jotkut sukulaiseni katsoivat paremmaksi ostaa niitä valkoisia, kun sopivat kaiken kanssa. Kyllähän nekin alkuun olivat käytössä, ja vaihdoin sitten myöhemmin uusiin. Jos lahjan saaja ei ole mieltymyksiään kuitenkaan kertonut, niin vaikea sanoa mitään. Ehkä hänelle astioilla ei ole niin suurta merkitystä?

Vierailija
31/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalahja ja lahjakortit ovat ylivoimaisia suosikkeja valmistumislahjoiksi ihan syystä.

Rahalahjasta ja lahjakorteista olen samaa mieltä kanssasi, mutta en oikein usko, että nykynuoret saavat tuparilahjoiksi kattiloita tai muita astioita. Bileet taidetaan järjestää lähinnä toisille yhtä köyhille opiskelijoille.

Vierailija
32/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ehdottomasti teiniltä. Esim. mun kumpikin teini on ostanut astiat kirppareilta ja Ikeasta, nyt vasta 25-vuotiaana esikoinen on kiinnostunut "paremmista" sarjoista ja mummon perintö-Arabiasta, kun alkaa olla siinä iässä että on lapsia ja synttärikutsuja. Nykyään harvempi nuori panostaa sisustuksessa astioihin, kun ei niitä yksin asuessa edes tarvitse kovin montaa sorttia. Omani ainakin sanoivat, että ihan turhaa kerätä kymmeniä lautasia ja kahvikuppeja, kun kaikkia niitä ei käytetä kerralla kumminkaan, ja harvoin on niin asialliset juhlat, että tarvitsisi olla samaa sarjaa olevia kippoja ja kuppeja toista kymmentä. Ja jos sellaiset onkin, niin astiat voi aina lainata vanhemmilta :)

Vierailija
33/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ehdottomasti teiniltä. Esim. mun kumpikin teini on ostanut astiat kirppareilta ja Ikeasta, nyt vasta 25-vuotiaana esikoinen on kiinnostunut "paremmista" sarjoista ja mummon perintö-Arabiasta, kun alkaa olla siinä iässä että on lapsia ja synttärikutsuja. Nykyään harvempi nuori panostaa sisustuksessa astioihin, kun ei niitä yksin asuessa edes tarvitse kovin montaa sorttia. Omani ainakin sanoivat, että ihan turhaa kerätä kymmeniä lautasia ja kahvikuppeja, kun kaikkia niitä ei käytetä kerralla kumminkaan, ja harvoin on niin asialliset juhlat, että tarvitsisi olla samaa sarjaa olevia kippoja ja kuppeja toista kymmentä. Ja jos sellaiset onkin, niin astiat voi aina lainata vanhemmilta :)

Niin, ja mihin niitä kippoja nykyajan 25 neliön yksiöissä tai soluhuoneissa edes laitetaan?

Vierailija
34/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, että raha ja lahjakortit olivat mieleisiä lahjoja, mutta en kyllä olisi raaskinut ostaa niillä niin laadukkaita kattilaa, wokkipannua ja uunivuokia mitä sain myös lahjaksi. Ja nyt tästä aikuisen perspektiivistä katsottuna se edelleen käytössä oleva uunivuoka on myös muisto edesmenneestä kummitädistä.

Vierailija
35/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ajatusta, että jos olisi lahjaksi saatuja (hui!) astioita, niitä pitäisi olla kymmeniä samanlaisia. Tai että ne muutama kahvimuki ja lautanen eivät voisi olla jotain laadukkaampaa. Teema ei kelpaa, mutta saman näköinen puolet lyhyemmän aikaa kestävä ikeamuki on ihan okei.

Vierailija
36/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ajatusta, että jos olisi lahjaksi saatuja (hui!) astioita, niitä pitäisi olla kymmeniä samanlaisia. Tai että ne muutama kahvimuki ja lautanen eivät voisi olla jotain laadukkaampaa. Teema ei kelpaa, mutta saman näköinen puolet lyhyemmän aikaa kestävä ikeamuki on ihan okei.

Kun se kahvikuppi putoaa lattialle, on kivempi kun tietää sen olevan 50 sentin ikea-muki kuin parinkympin kallis laatumuki. Moni myös etsii kirppareilta jotain harvinaisempia/kauniimpia astioita perus prisma-Taikan tai Teeman sijaan.

Vierailija
37/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teema on tosi persoonaton. Astioiden Mariekeksi, väritön, hajuton ja käy kaiken kanssa.

Vierailija
38/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astiat ei nykyään maksa paljoa, anna rahaa niin saa ostettua itselle miellyttävät kipot. Mua ärsytti saada valmistujaislahjaksi eri sarjoista pari kahvikuppia.. muumimuki ja sinne setelit rullalle, ni äiti ei suutu ja juhlakalu tykkää. Korttiin voi kirjoittaa että "oman kodin tarpeisiin" tms.

Mitä tarkoitat, ettei maksa nykyään?

Jos haluaa ikean astioita niin ei maksakaan, jos haluaa kotimaista designia niin maksaa.

Vierailija
39/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mihin niitä kippoja nykyajan 25 neliön yksiöissä tai soluhuoneissa edes laitetaan?

Nykyajan 25 neliön yksiössä? Missä sä olet itse asunut opiskeluaikoina? Toihan on ihan normi. Missä kartanossa itse asuit opiskeluaikoina? Mummini asui muutaman neliön palvelijanhuoneessa opiskeluaikoina sodan jälkeen. 25 m2:olisi ollut puhdasta luksusta.

Vierailija
40/271 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein niitä tuppaa vaan tulemaan kauheat määrät jos sanoo, että ne olisivat kiva lahja. Harvalla myöskään maku pysyy samana 18-vuotiaasta 28-vuotiaaseen, sitten kun niitä kaikkia oikeasti alkaisi käyttää. Ja kestävätkö ne sen paremmin arkikäyttöä kuin muutkaan?

Itse olen koonnut omille lapsilleni "kapioarkkuja", joihin olen laittanut mm. käsin kirjomiani pellavaliinoja, pyyhkeitä, laadukkaampia petivaatteita ja joitain perintöastioita sekä -koristeita. Jonkun verran myös suvussa kulkevia vaatteita ja koruja. Mukaan saa myös nurkkiin kertyneitä kattiloita ja muita tarvikkeita, koska niitä meillä on ihan liikaa. 18v asuu jo omillaan mutta tavarat ovat vielä meillä, kun ei halua ottaa heti käyttöön, 22v on jo siinä iässä että ne kiinnostavat. Kumpikin ostivat valtaosan käyttötavaroistaan käytettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan