Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL: Siitepöyallerginen lapsi ei saa mennä kouluun

Vierailija
11.05.2020 |

"THL:n asiantuntijalääkäri: Nuhaisen tai aivastelevan ei pidä mennä kouluun, vaikka oireilu johtuisikin siitepölyallergiasta

https://yle.fi/uutiset/3-11341495
"

Tuolla perusteella aivan valtavan monen lapsen pitäisi jäädä kotiin. Näin siitepölyallergisena aikuisena ja kahden lapsen äitinä olen tätä asiaa paljon pohtinut, sillä lääkkeistä huolimatta aivastelemme. Jos lapseni saisivat koronan varsinkin lieväoireisena, eivät he erottaisi sitä koronasta, sillä allergia aiheuttaa päänsärkyä ja joskus myös kurkkukipua.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin Salmiselta täsmäohjeita. Nythän hän suosittelee vähäoireisten liikkumista, mutta hänen pitäisi sanoa hep, kun tautia on levitetty riittävästi.

Vierailija
42/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiaan on allergialääkkeet.

Niitä kannattaa käyttää jos on allergia.

Ettei kärsi allergiasta.

Rakettitiedettä, tiedän.

Tiedoksi ettet nolaa itseäsi enempää:

Allergialääkkeet tehoavat vain hyvin lievään allergiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Olen ollut päiväkodissa töissä koko koronan ajan, vaikka on nenä tukkoinen, mikä on mulle hyvin tyypillistä.

Pitääkö mun jäädä parin kuukauden saikulle? Koska samat säännöt tietenkin koskee työntekijöitä, kuin lapsiakin.

Vai koskiko tämä vain koululaisia, päiväkotiin saa edelleen tuoda allergiaoireisen lapsen?

Vierailija
44/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.dagensps.se/halsa/wellness/pollenutbrott-orsakar-allvarliga…

Siitepölyaika lisää kaikkien riskiä saada paha versio koronasta.

Vierailija
45/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se sanotaan selvästi, että siitepölyallerginen kuuluu riskiryhmään!

Perusteluna että allerginen reaktio siitepölyyn heikentää kehon kykyä puolustautua virusta vastaan ja lisää myös limakalvojen läpäisevyyttä, että virus pääsee iskemään helpommin.

Vierailija
46/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL siis antoi nyt luvan ja käskyn pitää nuhaiset ja niiskuttavat lapset kotona.

Ettekö osaa lukea vai ettekö te ymmärrä?

Tämä ohje menee aiempien ohjeiden yli ja näin toimitaan nyt. Selkiskö?

Opettajat voinevat vedota samaan ohjeeseen ja jäädä saikulle.

Vierailija
47/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei kärsi allergiasta.

Rakettitiedettä, tiedän.

Huomaa ettet ole allergikko. Minä vetelen kaksinkertaista lääkeannosta päivässä, käytän avaavaa nemäsuihketta, nenäkannua ja silmätippoja ja olen silti oireinen. Kas, kun ne eivät paranna allergiaa, ne helpottavat oireita. Se taas ei ole sama asia kuin, että ne tekisivät oireettomiksi. Ehkä se elämä vielä suakin opettaa pikku padawan.

Vierailija
48/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei kärsi allergiasta.

Rakettitiedettä, tiedän.

Voi rakas, syön kahta eri lääkettä, käytän avaavia lääkkeitä, silmätippoja ja nenäsumutetta. Silti aivastelen, yskin ja joskus en saa kunnolla henkeä. Eivät ne lääkkeet PARANNA, he HELPOTTAVAT oireita.

Minulla on paha siitepöly allergia. Kova lääkitys. Silti niistän ja yskin välillä. Ja olen koulussa töissä.

Vierailija
49/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se nyt ole aivan itsestään selvään. Vai haluatteko jakaa koronanne koko koululle???

Vierailija
50/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin viime kesänä koivuallergiaan kolminkertaista annosta antihistamiinia, mutta olin niin sairas, etten pystynyt suunnilleen nousemaan sängystä. Oli ihan kuumetta yms. Oli pakko saada kortisonitabletit lisäksi. Niiden avulla selvisin, mutten ollut hetkeäkään oireeton.

Ne joilla antihistamiinit auttsvat, eivät ole kovin allergisia ollenkaan.

Ja olen koko ajan tiennyt olevsni riskiryhmää koronassa, vaikka Suomessa THL on aiemmin tuon kiistänytkin. Kaikissa muissa maissa varoitetaan, että autoimmuunisairaat ovat riskiryhmäläisiä.

Vierailija
51/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut viikon kotona allergiaoireiden takia, ja pakko tehdä etätyötä vielä pitkää7n, kun en osaa erottaa allergiaoireita koronasta. Ei haittaa mua, mutta esimies on eri mieltä. Mutta oireita on edelleen, ja mulla ei ole ikinä lääkäri todennut allergiaa. Väsyttää, palelee, on pikkuinen kuume, aivastuttaa ja on kurkku kipeänä.

Mene koronatestiin.

Vierailija
52/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös! Vaikka kaikki mahdolliset lääkitykset päällä, oireita on silti :(

Vierailija
53/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsella vuotaa nenä aamulla kouluun tullessa ihan vaan sen takia, että ulkona vaikka kylmä? Lähettääkö ne lapsen kotiin? Tai lapsi aivastaan kesken päivän? Tai jos aivastaakin jo illalla kotona vaikka huonepölyn vuoksi, laitanko viestin opelle et lapsi ei tule kouluun? Kotiopetukseen en ota lapsia eikä etäopetusta saa.

Vierailija
54/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lapsille maski naamalle niin ei näy nenän vuotaminen

Vierailija
55/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei kärsi allergiasta.

Rakettitiedettä, tiedän.

Huomaa ettet ole allergikko. Minä vetelen kaksinkertaista lääkeannosta päivässä, käytän avaavaa nemäsuihketta, nenäkannua ja silmätippoja ja olen silti oireinen. Kas, kun ne eivät paranna allergiaa, ne helpottavat oireita. Se taas ei ole sama asia kuin, että ne tekisivät oireettomiksi. Ehkä se elämä vielä suakin opettaa pikku padawan.

Tässä on monenlaista. Osa allergiasta pahasti oireilevia on sellaisia, jotka käyttävät lääkkeitä maksimimäärät mutta oireet ovat silti pahoja. Osa taas ei jostain syystä käytä lääkkeitä sillä tavalla kuin voisi. Molempia löytyy ihmisistä.

Vierailija
56/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella täytyy kyllä todeta, että kyllä on ihmiskunnan laatu heikentynyt kovasti, kun lääketiede kehittyi sille asteelle että kaikki heikoimmatkin voidan pelastaa ja he myös lisääntyvät, koska eihän sitä nyt voi jättää lapsia tekemättä vaikka itsellä olisi niin pahan allergia ettei normaalista kesästä selviä ilman lääkettä tai siitäkin huolimatta on niin paha yliherkkyys että nousee ihan kuumekkin.

Ei ihme että tulee näitä pandemioita jylläämään, sillähän on luonnon kannalta aivan selkeä merkitys, niin se tulee jäniskannankin kasvaessa jänisrutto joka tekee tilaa vahvemmille ja vastustuskykyisemmille jäniksille.

Vierailija
57/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ajatellen kaiken lääketieteellisen avun voisi lopettaa. Ei hoidettaisi syöpiä, sydänsairauksia, lapsettomuutta, lihavuuden ja päihteiden aiheuttamia sairauksia, eikä mitään muutakaan. Ei jaettaisi taloudellista tukea kenellekään eikä tuettaisi oppimisvaikeuksista kärsiviä. Ei annettaisi apua tai terapiaa, vaikka olisi ihan hirveät kotiolot. Miksiköhän meillä ei ole tällaista yhteiskuntaa?

Vierailija
58/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siitepölyallergisen vanhempi laittaa poissaolon syyksi siitepöly? En ole tyhmempää kuullut.

Miksi yleensä koulut avataan, jos menee näin vaikeaksi?

Jääkö oikeasti muka kaikki allergiset lapset kotiin? Sehän on epäreilua, kun nimenomaan väitettiin että koululaitos haluaa tsekata miten lapsille menee. Saako allergiset huonomman todistuksen?

Vierailija
59/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin ajatellen kaiken lääketieteellisen avun voisi lopettaa. Ei hoidettaisi syöpiä, sydänsairauksia, lapsettomuutta, lihavuuden ja päihteiden aiheuttamia sairauksia, eikä mitään muutakaan. Ei jaettaisi taloudellista tukea kenellekään eikä tuettaisi oppimisvaikeuksista kärsiviä. Ei annettaisi apua tai terapiaa, vaikka olisi ihan hirveät kotiolot. Miksiköhän meillä ei ole tällaista yhteiskuntaa?

Ai miksi voisi lopettaa? Siksikö että totean faktan siitä miksi nämä sairaudet vaikuttaa nyt hyvin voimakkaasti meihin? Että sinäkö niinkuin nostat heti kädet ylös ja kaivat itsellesi haudan, kun luonto vähän muistuttaa siitä ettei homo sapiens olekkaan sen lakien yläpuolella?

Selvä, sinä teet mitä tahdot, mutta älä ala muita määräilemään.

Vierailija
60/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koivuallergikko ja kyllä menee kouluun. Ihan sama mitä muut sanoo tai ajattelee. Sairaana ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan