Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL: Siitepöyallerginen lapsi ei saa mennä kouluun

Vierailija
11.05.2020 |

"THL:n asiantuntijalääkäri: Nuhaisen tai aivastelevan ei pidä mennä kouluun, vaikka oireilu johtuisikin siitepölyallergiasta

https://yle.fi/uutiset/3-11341495
"

Tuolla perusteella aivan valtavan monen lapsen pitäisi jäädä kotiin. Näin siitepölyallergisena aikuisena ja kahden lapsen äitinä olen tätä asiaa paljon pohtinut, sillä lääkkeistä huolimatta aivastelemme. Jos lapseni saisivat koronan varsinkin lieväoireisena, eivät he erottaisi sitä koronasta, sillä allergia aiheuttaa päänsärkyä ja joskus myös kurkkukipua.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tehdä tästä aloituksen kun luin saman. Tosi moni pistää räkänokkansa kouluun kun "sillähän on vain allergiaa!!!!"

Vierailija
2/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on kätevää, minä en saisi mennä kouluun ollenkaan helmikuun alun ja syyskuun alun välillä. Järjestetäänkö siitepölyallergisille kotiopetusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä yläkoululaisella on aika paha koivuallergia. Haluaisin hänet kyllä kouluun (pieni kunta, ei tietääkseni tartuntoja), mutta eihän tuota voi nyt pärskien, silmät punoittaen ja nenä valuen mihinkään laittaa.

Vierailija
4/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koronan oireet ovat samoja joita siitepölyallergia aiheuttaa. 

Vierailija
5/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Hyvä.

No nythän kaikki lapset jäävät kotiin!

Lähes kaikki niiskuttaa ja aivastelee aina toukokuussa.

Vierailija
6/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaan on allergialääkkeet.

Niitä kannattaa käyttää jos on allergia.

Ettei kärsi allergiasta.

Rakettitiedettä, tiedän.

Vierailija
7/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja minulla on vaikea siitepölyallergia. Työterveys haistatteli (sanoi, että mitä v^ttua heille soitan, eivät kuulemma ole infektiovastaanotto) kun soitin viikko sitten ja kysyin asiasta. En kyllä kysynyt koronasta, vaan juuri siitä, että mistä erotan koronan ja allergian. Anteeksi jo etukäteen kaikille vanhemmille, tällä alueella on koronaa ja olen töihin menossa.

Vierailija
8/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei kärsi allergiasta.

Rakettitiedettä, tiedän.

Voi rakas, syön kahta eri lääkettä, käytän avaavia lääkkeitä, silmätippoja ja nenäsumutetta. Silti aivastelen, yskin ja joskus en saa kunnolla henkeä. Eivät ne lääkkeet PARANNA, he HELPOTTAVAT oireita.

Vierailija
9/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei kärsi allergiasta.

Rakettitiedettä, tiedän.

Tiedätkös, jos allergia on pahansorttinen, lääkkeet vain helpottavat oireita, eivät poista. Moni lääke myös nukuttaa, oikeastaan vaan ne lääkärin määräämät tehokkaammat (osa niistä) ovat mietoja sivuvaikutuksiltaan.

Meidän pojalla on Aerius, joka vie oireista ehkä puolet karkeasti pois. Lisäksi kahta eri astmalääkettä koivuallergiaan. Näiden avulla selviää, mutta ei tosiaan mene lähellekään oireetonta.

Vierailija
10/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä tyttäreni 14v tartutti käytännössä koko luokalle influenssan, sillä luulimme, että tytön allergiassa on vain paha vaihe menossa kun aivasteli ja yski. Olikin toukokuussa influenssaa vielä liikkeellä.

Vierailija
11/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n asiantuntilääkäreiltä pitäisi kommentoinnit kieltää niin ristiriitaista tietoa sieltä tulee.

Vierailija
12/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle siitepöly aiheuttaa myös hengenahdistusta. Painon tunnetta keuhkoissa. Joo, voin ottaa antihistamiinia, mutta ei se auta kuin sen hetken. 

Vierailija
13/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen ei kuulu riskiryhmään, joten meidän kaikki 8 lasta menevät kouluun yskimään ja pärskimään. Muistutin kaikkia yskimään hihaan Li Anderssonin ohjeiden mukaisesti. Se takaa että korona ei tartu kehenkään.

Vierailija
14/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta, eikös se mennytkään niin, että lapset eivät tartuta koronaa? Joten onko sitten mitään merkkitystä sillä, jos luokassa joku heinänuhainen niiskuttaa, kun eihän se voi olla koronaa ja jos onkin, niin eihän se lapsi sitä tartuta?

Vierailija
15/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain oireettomat tartuttajat kouluun.

Vierailija
16/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle siitepöly aiheuttaa myös hengenahdistusta. Painon tunnetta keuhkoissa. Joo, voin ottaa antihistamiinia, mutta ei se auta kuin sen hetken. 

Sama ongelma. Kävelen muutaman metrin niin pahimpana siitepölyaikana alkaa ottaa henkeen. Olen aineenopettaja, lääkärin määräämät lääkkeet allergiaan. Kiva kaksi viikkoa tulossa, myös minä pahoittelen jo etukäteen, jos koronan saan ja sitä levitän.

Vierailija
17/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei kärsi allergiasta.

Rakettitiedettä, tiedän.

Olisi kyllä mukavaa, jos allergialääkkeillä saisi kaikki allergiaoireet pois eikä mitään epätoivottavia sivuvaikutuksia. Näin vain harvemmin on. Välillä jätän tarkoituksella allergialääkeet ottamatta, kun niiden sivuvaikutuksista (mm väsymys, jano, päänsärky) kärsii enemmän kuin itse allergiasta.

Vierailija
18/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allerginen ei kuulu riskiryhmään, joten meidän kaikki 8 lasta menevät kouluun yskimään ja pärskimään. Muistutin kaikkia yskimään hihaan Li Anderssonin ohjeiden mukaisesti. Se takaa että korona ei tartu kehenkään.

Oletko oikeasti lisääntynyt vaikka olet noin idiootti? En usko että kukaan on oikeasti tehnyt lasta kanssasi ja olet aika varmasti trollaava persumies, tuo opetusministerin typerä tuomitseminen paljastaa sen. Jos sinulla kuitenkin on lapsia, ovat he ex-vaimollasi, etkä saa heitä tavata katkeruudestasi päätellen.

Vierailija
19/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä ne nyt tällaisia laukovat, kun ensin on kerrottu ettei pois jääntiin ole monellakaan lapsella mitään syytä.

Vierailija
20/68 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joutuvat vaan pesemään kädet joka välissä, kun ovat yskineet ja aivastaneet. Aika sirkus tulee luokassa olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän