Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kyydinpummaushinnasto autolla
11.05.2020 |
OLettaen että kuski ei saa senttiäkään vaivanpalkkaa.
Puhdas pummaus ilman kuskin omaaa asiaa 50 snt/km.
Pummaus jos kuskilla omakin asia 25 snt/km + 50 snt/km kuskille ylimääräisistä kilometreistä.
Pummin luennoidessa matkan ajan auton omistamisen typeryydestä hinnat kerrotaan kahdella ja kyytiin tulee keskeytymisvaraus.
Pummin tarjotessa "puolet bensoista" pummaustilaisuus keskeytyy väkittömästi.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Arskasta tuli mieleen minun entinen kaverini, joka vedätti minua vuosikausia, ennen kuin tajusin, kuinka yksipuolinen suhteemme oli.
Kaverini soitti minulle ja kysyi, olinko kotona vai vielä töissä. Kotona, hyvä. Hän kysyi, voisinko käydä hänen kotonaan (naapurikaupungissa) hakemassa hänen miehensä ja viemässä tämän autokorjaamolle parin kilometrin päähän hakemaan auton huollosta. "Niin, voisihan mies taksinkin ottaa, mutta se maksaa."
Sama kaveri pyysi minut mukaansa kangaskauppaan. En ollut käynyt siellä pitkään aikaan, joten lähdin ihan mielelläni. Hänen kotonaan kävi selväksi, että reissuun lähdettäisiin minun autollani, koska hän ei uskaltanut ajaa moottoritiellä. Kaupassa annoin neuvoja ja mielipiteitä. Parin päivän kuluttua kaveri soitti ja sanoi ihmetelleensä sitä, etten ollut ilmoittanut hänelle, milloin minulla olisi aikaa ommella hänelle se trenssi. Jossain käänteessä olin muuttunut ilmaisesta taksikuskista ilmaiseksi vaatturiksi. Jälkimmäisestä sentään osasin jo kieltäytyä, mutta sen jälkeen kaveri vielä ehdotti, että samalla voisi ommella myös housut.
Muutenkin tuo tyyppi oli kummallinen. Kehuskeli sillä, ettei oikein osannut tehdä mitään hyödyllistä. Hän osallistui kuitenkin mielellään kaikenlaisiin talkoisiin, mutta työnteon sijasta lausui runoja talkoolaisten "iloksi".