Tulen surulliseksi, kun ajattelen Kreetan toukokuussa kukkaan puhkeavaa upeaa luontoa ja sen tyhjiä hotelleja ja tavernoita
Paikalliset yrittäjätkin varmasti ikävöivät suomalaisia. Voi kunpa ne lennot käynnistyisivät taas pikaisesti!
Kommentit (12)
Eikös luonto kukoista tuolla ympäri vuoden, kesät talvet. Täällä meillä vaan on yli puolet vuodesta ruskean harmaata ankeutta ja sitten hetki vähän vehreämpää välillä.
Olen jo hyväksynyt että matkailu ei palaa ennalleen pitkään aikaan. Mutta sitä en jaksa että minulle tuputetaan Suomea jonain upeana lomakohteena. Nytkin tulee lunta ja uida pystyy ehkä aikaisintaan heinäkuun loppupuolella. Ruokaravintoloista en edes aloita.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo hyväksynyt että matkailu ei palaa ennalleen pitkään aikaan. Mutta sitä en jaksa että minulle tuputetaan Suomea jonain upeana lomakohteena. Nytkin tulee lunta ja uida pystyy ehkä aikaisintaan heinäkuun loppupuolella. Ruokaravintoloista en edes aloita.
Sama. Vaihdan maisemaa heti kun se on taas mahdollista.
Luonnon kannalta on vain hyvä, että turismi vähenee. Paikallisten yrittäjien puolesta tämä on toki kurjaa.
Sama... jos tilanne ei olisi tämä, meidän perhe lähtisi nyt näitä paskakelejä pakoon Kreikkaan.
Agia Marinan ranta meri karvaiset miehet... *sigh*
Vierailija kirjoitti:
Eikös luonto kukoista tuolla ympäri vuoden, kesät talvet. Täällä meillä vaan on yli puolet vuodesta ruskean harmaata ankeutta ja sitten hetki vähän vehreämpää välillä.
No ei todellakaan kukoista, vain lyhyt hetki keväällä, sen jälkeen on kuivan kulottunutta keltaista heinikkoa koko kesä. Ainoa vihreä on jotkut nahkealehtiset kasvit tai mehikasvit. Suomen kesä on paljon vihreämpi, ruohovartiset kasvit kukkii pitkälle syksyyn.
Välimeren kevät on ihana, luonto vielä vehreä ja linnut laulaa. En ymmärrä miksi turistit suosii ankeaa Välimeren kesää, kuuma toki on, mutta luonto tosi tylsä.
Matkusta sinne vaan. Kreikassa on paljon pienempi riski saada korona kuin Suomessa. Ovat tukahduttaneet sen tehokkaasti, kun taas Suomi matkii Ruotsin linjaa.
Kilpikonnien muninta onnistuu ensi kertaa vuosikymmeniin ja luonto nauttii kun ihminen ei ole häiritsemässä!
https://fi-fi.facebook.com/TakisShelterCrete/
Ainakin pari viikkoa sitten oli paljon kukkaniittyvideoita. Plussana näkee myös söpöjä koiruja.
Tulen iloiseksi, kun ajattelen Kreetan luonnon kukoistavan ilman haitallisia turisteja.