HS: Koululaisten loppukevään poissaololupia on haettu varsin vähän – Helsingin suurimpaan kouluun hakemuksia on tullut vain kolmisenkymmentä
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006503627.html
Nyt voivat koronahysteerikotkin lopettaa meuhkaaminen. Palstapropaganda ei nyt purrut ajoissa.
Kommentit (114)
Rehtorien teettämien kyselyiden mukaan, olivat siis kysyneet vanhemmilta, noin 10-20% ei palaa kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupia ei ole haettu, koska ihmiset on peloteltu, että lupaa ei saisi. Tai että pitäisi olla lääkärin lupa. Aina on koulusta myönnetty lupa ilman sen kummempia kyselyjä ihan vaan lomailun vuoksi. Nyt sentään ymmärrettävää, että vanhemmat huolehtivat lapsensa tai perheensä terveydestä.
Me saimme juuri Helsingissä poissaololuvan sekä alakoululaiselle että yläkoululaiselle. Lapset ovat samassa koulussa, Itä-Helsinki.
On kyllä pikkuisen eri juttu laittaa lapset kouluun itä-Helsingissä kuin jossain pihtiputaalla. Kun olen seurannut eräiden ihmisryhmien käyttäytymistä niin ei ihme, että leviää. Ohjeet eivät näköjään koske kaikkia.
Hahah! Se on siis hysteriaa kun välittää tarpeeksi omasta lapsestaan eikä altissa suurelle tuntemattomalle 😄 no katotaan ku kalahtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupia ei ole haettu, koska ihmiset on peloteltu, että lupaa ei saisi. Tai että pitäisi olla lääkärin lupa. Aina on koulusta myönnetty lupa ilman sen kummempia kyselyjä ihan vaan lomailun vuoksi. Nyt sentään ymmärrettävää, että vanhemmat huolehtivat lapsensa tai perheensä terveydestä.
Me saimme juuri Helsingissä poissaololuvan sekä alakoululaiselle että yläkoululaiselle. Lapset ovat samassa koulussa, Itä-Helsinki.
On kyllä pikkuisen eri juttu laittaa lapset kouluun itä-Helsingissä kuin jossain pihtiputaalla. Kun olen seurannut eräiden ihmisryhmien käyttäytymistä niin ei ihme, että leviää. Ohjeet eivät näköjään koske kaikkia.
Samaa hysteeriseksi solvaamista joutuu silti kuuntelemaan.
Meillä noin 700 oppilaan koulusta on jäämässä kotiin noin 100. Omamme jää myös. Meillä ei tarvinnut tehdä muuta kuin täyttää lomahakemus wilmassa, mitään syytä ei tarvinnut ilmoittaa.
Ei muuten pidä paikkaansa. Meillä on vanhempien WA ryhmä jossa on tullut ilmi että meidän oppilaan koululta vain 2% on palaamassa takaisin perusopetukseen. Tuleepa hiljainen luokka joita voi rauhassa opettaa.
Koulussamme on ala- ja yläkoulu. Alakoulu on paikalla aamun ensimmäiset 3h ja yläkoulu tulee sen jälkeen kolmeksi tunniksi. Välitunteja ei pidetä, ruokaillaan omassa luokassa ja jokainen luokka on jaettu kahteen ryhmään. Kouluun tullessa jokainen luokka menee omalle määrätylle sisäänkäynnille, mistä opettajat hakee luokkaan ja koulun loputtua poistutaan samasta ovesta.
Tässä on jo sentään yritystä ehkäistä epidemiaa.
luuleeko viher punikit että heille kukaan vaivautuu ilmoittamaan. lasulla pelotellaan entäs sitte???
Minun lapseni koulussa (Espoo) kyllä viestitettiin siihen suuntaan, että on ok jäädä kotiin. Uskon, että monet jäävätkin kuten myös minun lapseni, luvan kanssa tietenkin. On pysynyt hyvin etäopetuksessa mukana ja me vanhemmat olemme itsekin kotona, joten voimme auttaa tarvittaessa. En ole hysteerikko, vaan tämä on periaatekysymys meille vanhemmille. Emme halua riskeerata lapsemme terveyttä. Toisaalta heillä koulussakin sitten onnistuu järjestelyt helpommin, kun kykeneväiset jäävät kotiin.
Teillä taitaa olla huono omatunto kun laitatte lapsenne kouluun ja yritätte syyllistää täällä vanhempia jotka pitävät lapsensa kotona! Minäkin voin sanoa, että lapseni sai ihan luvalla täällä hämeessä jäädä kotiin ja olemme koko perhe thän päätäkseen tyytyväisiä myös lapsi jolla ei mitään ongelmia ole kotikoulussa, eikä koulussa ylipäätään! Laittakaa mun puolesta lapsenne sinne ihmiskokeeseen mutta olkaa jo hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen luku. Lastemme koulun rehtori on hyvä ystäväni, ja hän kommentoi yleisellä tasolla, että poissaolohakemuksia on paljon. Isohko alakoulu Espoossa. Ei mitään tarkkoja lukuja tietysti virkansa puolesta voinut sanoa, joten voihan se "paljon" tarkoittaa paljon suhteessa normaaliin, mutta enpä tiedä.
Lisäksi sen mitä yleisesti olen jutellut lasteni luokkalaisten vanhempien kanssa (WA:lla), tuntuu että moni vielä epäröi, ja moni on myös jo hakenut lomaa.
Alakouluissa nyt hysteria on pahin muutenkin. Vanhemmat on jotenkin sekaisin näiden alakoululaisten kanssa ja luokanopetkin on enemmän paniikissa kuin aineenopet. Ehkä se etäopetus on ollut luokanopettajillekin helpompaa siellä alakoulun puolella ja tämä tilanne on saavutettu etu.... Aineenopet taas ovat aivan piipussa ja eivät enää jaksa tätä. Mitään muuta syytä en keksi tälle luokanopettajien ja aineenopettajien erolle. Toisille tämä on ollut uuvuttavampaa kuin toisille.
Tietenkin alakoulun opettajille etäkoulu on ollut helpompaa, kun eivät varsinaisesti opeta ollenkaan. Tehtävät tulee Wilmaan pari kertaa viikossa, tämän lisäksi tarvitsee vain vastata oppilaiden WA-viesteihin ("hienosti tehty tehtävät tänään" tms). Vanhemmat hoitaa kaiken muun opettamisen, patistamisen tehtävien tekoon jne.
No meillä kyllä ala- ja yläkoululaisten opettajat ovat pitäneet joka päivä tietokoneen välityksellä Meet-oppitunteja, joissa ovat opettaneet asioita kuten koulussakin. Tehtäviä (jopa kokeita) on tehty ja palautettu niin WA:lla, Google Classroomissa kuin s-postillakin. On tehty videoita ja erilaisia kuvis- ja käsitöitä ja lähetetty niistäkin kuvia. Ei eroa mitenkään tavallisesta koulutyöskentelystä.
Ja ei meillä (noh, 5- ja 8-luokan) oppilaat ole vanhempia avukseen kysellyt, kuin pari kertaa jonkun epäselvyyden vuoksi. Ihan osaavat itse lukea tehtävät ja alkavat niitä tehdä ilman kyttäämistä ja patisteluja. Hyvin on etäkoulu sujunut.
Hki, keskustan ala- ja yläkoulu
No sehän hienoa. Meillä ei ole mitään tuollaista, koska ekaluokkalaiset ovat kuulemma liian pieniä virtuaaliseen oppimiseen.
Loma haettu ja myönnetty. Lääkärintodistusta ei kysytty.
Laitoin perusteluksi, että koulu mennyt hyvin ja ennestään vähän poissaoloja. Etäkoulussa opettajat ovat olleet yhteydessä oppilaisiin netin kautta. Tietävät siis, kuka on jäänyt jälkeen eli kenelle kouluun paluu on tärkeää.
Opiskellaan kotona kevään viimeiset asiat. Kavereihin on yhteydenpito kännyköillä ym. vain tiivistynyt etäkouluaikana.
Hki, yläaste
Pliis pitäkää pentunne kotona, että mun lapsellani on väljempää. Loistava ratkaisu, lapsi menee hiljaiseen kouluun ja itse pystyn tekemään töitä rauhassa.
Jää todellakin mietittämään mikä on mielipidevaikuttamisen lisäksi tällaisen uutisen arvo? Puhdasta propagandaa.