Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naisena käsittelet sitä tosiasiaa, että työelämässä sinua kohdellaan miehiä huonommin?

Vierailija
10.05.2020 |

Miten purat ärtymystäsi?

Kommentit (77)

1/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kohdellaan kaikkia.

Vierailija
2/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut siihen, työelämässä ollut yli 20v. Olen ratkaissut ongelman siten että määrätietoisesti olen kivunnut uralla eteenpäin ja nyt olen johtohommissa. Kohtelu on jo vähän parempaa :) ei silti vieläkään tasa-arvoista.

Muistan vieläkin miten yliopistossa (viime vuosituhannen puolella) olin naiivi idealisti ja ajattelin että totta kai työelämä on tasa-arvoinen. Muistan myös sen järkytyksen kun huomasin ettei ollutkaan, se tunne oli oikeasti kun olisi nyrkillä lyöty lättyyn. Esim firman koulutetuimpana henkilönä tytöteltiin, komennettiin keittämään kahvia ja kaikkea muuta uskomatonta.

Onneksi ajat muuttuneet ja nykypäivän nuoret naiset ei joudu enää niin syrjityiksi kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän paskaa se tämäkin aloitus taas on? 

Vierailija
4/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen firman ainoa nainen ja nostan firman suurinta palkkaa, tosin teen myös eniten laskutettavaa tulosta. Uralla ei voi tällä alalla kehittyä kuin suurissa yrityksissä, mutta niissä saisin huonompaa palkkaa. En erityisemmin ole kiinnostunut siitä, että mulla olisi alaisia ristinäni. Hyvä näin.

Vierailija
5/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on loppujen lopuksi sen ihmisen ongelma, joka päättää toimia siten,vettä tulee kohdelleeksi muita huonosti. Joten jätän tietyllä tavalla psykologisen pallon tälle henkilölle esim. olemalla tuppisuu.

Vierailija
6/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap yleistä.

Ja mitä tulee minkä tahansa asian käsittelemiseen, se sujuu naisilta.

Vierailija
7/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tasavertaisesti ainakin meillä kohdellaan. 

Vierailija
8/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Sinulla on vahvat defenssit päällä.

Vierailija
9/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tasavertaisesti ainakin meillä kohdellaan. 

T: miesjohtaja

Vierailija
10/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut siihen, työelämässä ollut yli 20v. Olen ratkaissut ongelman siten että määrätietoisesti olen kivunnut uralla eteenpäin ja nyt olen johtohommissa. Kohtelu on jo vähän parempaa :) ei silti vieläkään tasa-arvoista.

Muistan vieläkin miten yliopistossa (viime vuosituhannen puolella) olin naiivi idealisti ja ajattelin että totta kai työelämä on tasa-arvoinen. Muistan myös sen järkytyksen kun huomasin ettei ollutkaan, se tunne oli oikeasti kun olisi nyrkillä lyöty lättyyn. Esim firman koulutetuimpana henkilönä tytöteltiin, komennettiin keittämään kahvia ja kaikkea muuta uskomatonta.

Onneksi ajat muuttuneet ja nykypäivän nuoret naiset ei joudu enää niin syrjityiksi kuin ennen.

Mikä on auttanut sinua pääsemään uralla eteenpäin? Minulla ei mikään ovi aukea.

Vierailija
11/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on orjille.

Vierailija
12/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä apn kysymys kyllä pisti omituiset defenssit päälle. Yleensähän tällä palstalla valitetaan kuinka epäreilua työelämä on naisille. :D

Vierailija
13/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa ainakin suositaan naisia. Vahvat feministit johtavissa asemissa jakavat ylennöksiä lähinnä kanssasisarille :)

Vierailija
14/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina kohdeltu hyvin ja tasa-arvoisesti. Ura on ollut nousujohteinen. Missään kohtaa en ole kokenut syrjintää.

T. Juristi

15/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan. Kaikki tehdään samoja hommia oman tiimin kanssa, sama palkka, johon vaikuttaa vain se, kauanko on ollut töissä. Kaikkia kohdellaan ihan samoin joka tilanteessa.

16/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä apn kysymys kyllä pisti omituiset defenssit päälle. Yleensähän tällä palstalla valitetaan kuinka epäreilua työelämä on naisille. :D

En mä ole siitä koskaan valittanut, kun en ole sellaiseen törmännyt 😃

Vierailija
17/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on orjille, paitsi jos olet itse yrittäjä ja johdat kaikkea itse. Työelämä on per....seen.....nuolijoille ja kyllä kyllä ihmisille. Jos omaa aivot ainoa oikea paikka tehdä työtä on yrittäjyys.

Vierailija
18/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on auttanut sinua pääsemään uralla eteenpäin? Minulla ei mikään ovi aukea.

No, aikanaan eräs naisjohtaja urani slkupuolella antoi hyvät ohjeet. Tavallaan ohje on hirveä ja sovinistinen ja näin ei saisi olla, mutta näillä etenin:

- älä koskaan hauku ketään selän takana miesten kuullen

- älä koskaan itke tai tunteile miesten nähden

- älä istu naisten pöydässä ruokalassa, vaan mene miesten pöytään, puhu samoista siheista miesten kanssa

- älä seurustele ”alempien” kanssa työpaikalla

- pukeudu kuten miehet

- ole tarkka ettet jää miehille kiinni siitä että olisi valmistautunut huonosti asiat ja esitykset.

Eniten auttoi tuo ”älä pyöri naisten kanssa vaan mene miesten sekaan”. Siis tuolloin liki 20v sitten oli oikeasti ruokalassa miesten pöydät ja naisten pöydät.

Nykymaailmassa ohjeet ovat ihan pöyristyttävät. Mutta enpä tiedä, ettei vaan salaa olisi niin että näillä saattaa olla vaikutusta vieläkin.

Vierailija
19/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole siitä koskaan valittanut, kun en ole sellaiseen törmännyt 😃

No kiva kuulla sitten välillä tämmöistäkin tällä palstalla.

Vierailija
20/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä on minua naisena kohdeltu paremmin, kuin yhtäkään miestä, ainakin meidän työpaikalla.

Aina ovat kaikki auttaneet ja annettu usein keveimpiä duunia, kuin miehille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän