Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naisena käsittelet sitä tosiasiaa, että työelämässä sinua kohdellaan miehiä huonommin?

Vierailija
10.05.2020 |

Miten purat ärtymystäsi?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa olla oma itsensä, naisen pitää olla joku muu kuten hyvä jätkä, yli-ihminen, sopeutuva kaikkeen, kestää seksismi ja sovinismi mukisematta. Ja sittenkään ei arvosteta. Se siitä tasa-arvosta.

Vierailija
42/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari vuotta työpaikassa, jossa olin ainoa nainen ja kohtelu oli surkeaa. Minut ulkopuolistettiin ihan kaikesta, sain surkeimmat työtehtävät, urakehityksestä ei tietoakaan. Miespuoliset kollegat saivat hyvät työtehtävät ja selän takaa jaettiin kaverikertoimella etuuksia, joita muut ei saaneet. Miespuoliset työntekijät myös juorusivat selän takana muista järkyttävän paljon. Olin aikaisemmin siinä uskossa että miehet ovat rehdimpiä ja reilumpia. Ja paskanmarjat, en suosittele kellekään tuollaista.

Onneksi nykyään olen paikassa jossa on molempia sukupuolia, eri ikäisiä ja eri taustaisia ihmisiä. Paljon terveempi ja mukavampi työympäristö.

Tuota se hyväveliverkosto on. No women allowed.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä neuvoja täällä, kiitos! -> Asiantuntijatehtävissä miesvaltaisella alalla, nämä tulee tarpeeseen

Vierailija
44/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gfrrgrgr kirjoitti:

Työelämässä asenne ratkaisee. Ei se, mitä sukupuolta on. 

Tilastollisesti naiset pärjäävät työelämässä miehiä huonommin. Tuskin syynä siihen on naisten huono asenne, vaan asenneongelma on rekrytointipäätöksiä tekevillä.

Et sä voi keksiä selitystä päästäsi, vaan pitäisi pystyä perustelemaan miksi juuri tuo on se syy. Mietipä tätä: pojat pärjäävät huonommin koulussa. Onko syy siinä, että tyttöjä suositaan?

Vierailija
45/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin miesvaltaisesta työpaikasta pois. Elämäni paras päätös. Selkäänpuukotus ja juoruilu oli aivan sairasta. Luulin että miehet ei harrasta selän takana paskan puhumista, olin täysin väärässä.

Vierailija
46/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena on pomoille lelu, jota voi yrittää naittaa työpaikan vapaille miehille haluamallaan tavalla, järjestämällä ”tapaamisia ja kohtaamisia”, sitten naureskella partaan ja seurata tilannetta itse sivusta ja olettaa, ettei nainen tajua.

Vierailija
47/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin miesvaltaisesta työpaikasta pois. Elämäni paras päätös. Selkäänpuukotus ja juoruilu oli aivan sairasta. Luulin että miehet ei harrasta selän takana paskan puhumista, olin täysin väärässä.

Sama täällä. Hakeuduin miesvaltaiselle alalle kuvitelmissani suoraselkäistä rehtityttä.

Huutonauran nyt naiiviudelleni :D Hyvin on miehet onnistuneet brändäämään itsensä jotenkin rehellisemmiksi ja suoremmiksi, mitään perää niillä väitteillä ei ole.

Kokemukseni mukaan parhaita on työyhteisöt joissa on suurinpiirtein tasapuolisesti miehiä ja naisia.

Vierailija
48/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkia kohdellaan samalla tavalla" = buuuuuul shiiiiiiiit!

Mutta ei se suinkaan ole vain sukupuolittunutta. Työelämässä on hannuhanhia ja akuankkoja.

Vierailija
49/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä on minua naisena kohdeltu paremmin, kuin yhtäkään miestä, ainakin meidän työpaikalla.

Aina ovat kaikki auttaneet ja annettu usein keveimpiä duunia, kuin miehille.

Sun palkka on todennäköisesti pienempi kuin miehillä, et vain tiedä sitä.

Vierailija
50/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut siihen, työelämässä ollut yli 20v. Olen ratkaissut ongelman siten että määrätietoisesti olen kivunnut uralla eteenpäin ja nyt olen johtohommissa. Kohtelu on jo vähän parempaa :) ei silti vieläkään tasa-arvoista.

Muistan vieläkin miten yliopistossa (viime vuosituhannen puolella) olin naiivi idealisti ja ajattelin että totta kai työelämä on tasa-arvoinen. Muistan myös sen järkytyksen kun huomasin ettei ollutkaan, se tunne oli oikeasti kun olisi nyrkillä lyöty lättyyn. Esim firman koulutetuimpana henkilönä tytöteltiin, komennettiin keittämään kahvia ja kaikkea muuta uskomatonta.

Onneksi ajat muuttuneet ja nykypäivän nuoret naiset ei joudu enää niin syrjityiksi kuin ennen.

Mikä on auttanut sinua pääsemään uralla eteenpäin? Minulla ei mikään ovi aukea.

Se että ne ovat avaa itse.

Yhäkin, työelämä on eri asia kuin opiskeluelämä.

Opiskelu on suorittamista josta palkitaan. Ole tarkka, ahkera ja tunnollinen ja saat hyviä arvosanoja. Tee niin kuin käsketään, sisäistä organisaation corporate BS-mantrat ja toista niitä vapa-ajallakin.

Työelämä toimii eri lailla. Jos haluaa johtoportaaseen, pitää olla röyhkeämpi, pitää kehua itseään, pitää delegoida detaljit suosiolla muille, ja pitää vaatia ylennystä sillä uhalla että muuten se on hasta la vista nykyiselle firmalle. Ja pitää tajuta että ne me-henget ja muut pehmeät arvot ovat puppua jota toistellaan alemman johdon ja henkilöstön motivoimiseksi, ylimmässä johdossa kiinnostaa voitot eikä muu.

Tutkitusti

- miehet vaativat ylennystä useammin

- miehet vaihtavat firmaa helpommin jos ylennyksiä ei tule

- miehet ovat Big Five persoonallisuuspiirteillä mitattuna vähemän mukautuvia

Toimi niin kuin miehet, pärjäät niin kuin miehet.

Vierailija
51/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gfrrgrgr kirjoitti:

Työelämässä asenne ratkaisee. Ei se, mitä sukupuolta on. 

Tilastollisesti naiset pärjäävät työelämässä miehiä huonommin. Tuskin syynä siihen on naisten huono asenne, vaan asenneongelma on rekrytointipäätöksiä tekevillä.

Et sä voi keksiä selitystä päästäsi, vaan pitäisi pystyä perustelemaan miksi juuri tuo on se syy. Mietipä tätä: pojat pärjäävät huonommin koulussa. Onko syy siinä, että tyttöjä suositaan?

Ei vaan tietysti se on miesten oma vika, olisivat ahkerampia ja tunnollisempia.

Mutta työelämässä se on tietysti järjestelmän vika. Syy ei voi olla se että miehet ovat aggressiivisempia ja kilpailuhenkisempiä.

Vierailija
52/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Hakeuduin miesvaltaiselle alalle kuvitelmissani suoraselkäistä rehtityttä.

Huutonauran nyt naiiviudelleni :D Hyvin on miehet onnistuneet brändäämään itsensä jotenkin rehellisemmiksi ja suoremmiksi, mitään perää niillä väitteillä ei ole.

Kokemukseni mukaan parhaita on työyhteisöt joissa on suurinpiirtein tasapuolisesti miehiä ja naisia.

Olen tuo jolle vastasit ja olen täysin samaa mieltä kanssasi. Sama naiivi ajattelutapa oli minullakin, vaan ei enää. Naisia aina haukutaan riidankylväjiksi ja ilkeiksi juoruämmiksi työpaikoilla, mutta omalla kohdalla ehdottomasti kieroimmat selkäänpuukottajat työelämässä ovat olleet miehet.

Vierailija
53/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää olla joustava ja alistuva, muuten saa heti v*ttumaisen ämmän maineen. Röyhkeys on hyve yleensä vain miehillä.

Vierailija
54/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itsekin pomona teollisuudessa ja sanon vielä sen että tosiaan koskaan, siis koskaan, ei saa itkeä miesten nähden eikä saada raivaria tai itkupotku-hysteriakohtausta. Se tietää sulle ikuisen leiman ja miehet nauraa.

Meillä muistettiin miten IT-pomo vuonna -89 pillahti itkuun palaverissa, miten rahoituspäällikkö sai hysteeriset kilarit vuonna 94 ja miten kesätyttö itki vuonna 2000 ja miten kuitenkin mokoma itkuiikka vakinaistettiin.

Näitä muistelevat ja näille nauravat. Siis nykyään vielä. Kerran kun itket, peli menetetty.

Miehet oikein ETSII heikkouksia ja ovat voitonriemuisia jos löytävät.

Pidin itse huolen että en ikinä tehnyt niin ja olin aina tyyni, luja ja päättäväinen.

Vierailija
55/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen pitää olla joustava ja alistuva, muuten saa heti v*ttumaisen ämmän maineen. Röyhkeys on hyve yleensä vain miehillä.

Johtotasolla naisenkin pitää (ja saa) olla jo tietyn tason röyhkeä. Siellä ei pidä alistua tai muuten sulla pyyhitään pöytää!

Vierailija
56/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta työelämässä olleena en koskaan kokenut epätasa-arvoisuutta, ennenkuin menin isoon firmaan missä paljon yli 50v. miehiä töissä. Rasittavaa, mutta onneksi osaan pitää puoleni.

Vierailija
57/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu saman. Miehet jauhaa paskaa paljon enemmän kuin naiset. Hienoa, että pääsit pois.

Vierailija
58/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- on hyvä tiedostaa, miten "menestyjät toimii", jotta ei itse sorru ylisuorittamiseen. Ei kuitenkaan ole tarpeen kopioida ja toistaa kaikkea itse.

- monet selviytyvät olemalla mukava työpaikan hengetär, tai lähtevät diktaattorin elkein tavoittelemaan menestystä. Minusta tärkein sääntö on; älä pura omaa huonoa päivääsi muihin. Tunnista vahvuutesi ja "myy idea" tai osoita, että sinun tapasi toimii. Silloin saat olla hyvin pitkälle oma itsesi, kunhan muistat; älä pura omaa huonoa päivääsi muihin.

Vierailija
59/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, itsekin pomona teollisuudessa ja sanon vielä sen että tosiaan koskaan, siis koskaan, ei saa itkeä miesten nähden eikä saada raivaria tai itkupotku-hysteriakohtausta. Se tietää sulle ikuisen leiman ja miehet nauraa.

Meillä muistettiin miten IT-pomo vuonna -89 pillahti itkuun palaverissa, miten rahoituspäällikkö sai hysteeriset kilarit vuonna 94 ja miten kesätyttö itki vuonna 2000 ja miten kuitenkin mokoma itkuiikka vakinaistettiin.

Näitä muistelevat ja näille nauravat. Siis nykyään vielä. Kerran kun itket, peli menetetty.

Pidin itse huolen että en ikinä tehnyt niin ja olin aina tyyni, luja ja päättäväinen.

Ja mitä veikkaat että tapahtuisi jos miespuolinen IT-pomo alkaisi vollottamaan palaverissa? Siitäkö ei puhuttaisi?

Niinpä.

Näissä kitinäketjuissa ei oikeasti ole kyse siitä että valitettaisiin tasa-arvon puutteesta, vaan siitä ettei naisille sallita erivapauksia. Ei saa itkeä tai olla pehmeä vaan pitää käyttäytyä kuin miehet jos haluaa saman kuin miehetkin.

Vierailija
60/77 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä veikkaat että tapahtuisi jos miespuolinen IT-pomo alkaisi vollottamaan palaverissa? Siitäkö ei puhuttaisi?

Niinpä.

Näissä kitinäketjuissa ei oikeasti ole kyse siitä että valitettaisiin tasa-arvon puutteesta, vaan siitä ettei naisille sallita erivapauksia. Ei saa itkeä tai olla pehmeä vaan pitää käyttäytyä kuin miehet jos haluaa saman kuin miehetkin.

Joo tottaka naureskeltaisi sitäkin jos miespuolinen IT-pomo itkisi. Mutta miehenä et ymmärrä sitä mitä tässä kuvasin: miehiä ei kytätä ja tarkkailla ja odoteta että he tekevät virheen. Heihin luotetaan oletusarvoisesti.

Sen sijaan naisia tarkkaillaan ja oikein odotetaan että he tekevät virheen. Jotta päästään sanomaan että oikeassa oltiin, siinä kävi niinkuin epäiltiin.

Tätä asetelmaa mies ei edes huomaa työelämässä. Naiset tietävät mistä puhun.

T. Se pomo teollisuudessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi