Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja rahankäyttö

Vierailija
18.07.2023 |

Minulla useampi lapsi aikaisemmasta liitosta,nyt yhteinen lapsi nykyisen miehen kanssa.Mies muutti minun ja lasten luo.Minulla on huonot tulot koska olen kotihoidontuella hoitamassa yhteistä lastamme.Mies on ihan hyvätuloinen.Minä olen yksin maksanut sähkön, veden,lämmityskulut,suurimman osan ruuasta.Mies ei ole osallistunut asumiskuluihin ajattelee että minun kuuluu maksaa ne koska minä ja lapset kulutetaan sähköä,vettä suurin määrä.Miltä tämä kuulostaa teistä? Miehellä on kesämökki jonka kuluista hän vastaa kokonaan itse

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis tuloina kotihoidontuki,lapsilisät ja elatustuki,kaikki menee laskuihin ja ruokaan,todella tiukalla rahat joka kuukausi ja mies ei ota asiaa kuuleviin korviinsa vaikka tietää tämän

Vierailija
2/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten yhtään puhuneet tuosta ennen yhteenmuuttoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sovitte & kuinka hoiditte rahat ennen yhteistä lasta?

Mitä se mies maksaa?

Vierailija
4/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsistaan on MYÖS MIEHEN LAPSI jota sinä hoidat kotihoidon tuella!!

Eikö miehelle kuulu mitään elatusvelvollisuutta ainakaan omaa lastaan kohtaan?

Niin...

Vierailija
5/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen miesvauvan olet sitten ottanut kotiisi loisimaan. Harmi että ehdit tekemään jo lapsen hänen kanssa, mutta neuvoni on silti: heitä se mäkeen. Saat kulut kuriin, kun et maksele aikuisen elämiskuluja ja silloin hän joutuu elatusmaksut maksamaan lapselleen.

Vierailija
6/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ryppyjä suunnitelmaan saada maksaja taloon?

Vierailija
7/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi että hän antaa rahaa tottakai minulle joka kuukausi mutta miten kävikään...ostaa hän ruokaa välillä koko perheelle

Vierailija
8/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö pesueenne miehen kesämökkiä? Kuinka usein?

Mökistä on paljon vähemmän juoksevia kuluja kuin vakituisesta asunnosta.

Koska mies on aikuinen, tulee hänen kantaa kortensa kekoon. Nyt kissa pöydälle ja mies maksamaan asumisesta ja lapsestaan.

Vierailija
9/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole toisella maksattanut omia kulujani,mutta tottakai odotin että mies pitää puheensa ja osallistuu kuluihin koska kanssamme asuu

Vierailija
10/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käytä kesämökkiä usein,sillointällöin olemme käyneet kokoperheellä

Vierailija
11/13 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku ilkeää elää toisen kustannuksella

Vierailija
12/13 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että näitä uusperhe naisia, kersoja vaan lykitään maailmaan..

Vierailija
13/13 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette perhe. Perheessä taloudellinen vastuu on yhteinen, ihan yhteiskunnankin silmissä koska miehesi tulot vaikuttavat sinunkin saamiisi tukiin. Olen sitä mieltä, että mies on itse tehnyt valinnan alkaessasi sinun kanssasi - kun hän on valinnut sinut, hän on valinnut myös sinun lapset ja vastuun yhteisestä taloudesta. Rahat siis yhteisiksi ja niistä maksetaan taloutenne kulut. Jos miehelle tämä ei sovi, niin lopettaisin suhteen. Tuo nykyinenkin meno kuulostaa siltä, että ei arvosta sinua yhtään eikä näe lapsiasi tasavertaisina perheenjäseninä vaan lähinnä kulueränä, johon hän ei halua osallistua. Lopettaisin suhteen siksikin. Uusperheet, joissa on kaksi elintasoa ja/tai riidellään rahoista ei ole tasapainoinen kasvuympäristö lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme