Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AAAAAArgh! Auttakaa minua selittämään miehelle miksi minua loukkaa, että...

Vierailija
09.05.2020 |

Olemme seurustelleet yli kaksi vuotta. Ikäeroa meillä on kymmenen vuotta. Minä olen vanhempi. Olemme kihloissa ja menossa naimisiin, mutta en ole vielä saanut sormustani, vaikka olen sitä pyytänyt monta kertaa. Asumme erillämme ja meillä on omat rahat.

Tuleva anoppini vihaa minua ja on tehnyt sen niin selväksi, että olen tehnyt rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta. Hän lähettää öisin viestejä, joissa huorittelee ja käskee painua... Mies ei ole saanut anopille sanottua, että on kihloissa, koska ei vaan uskalla suututtaa äitiään.

Nyt mieheni on ostamassa yksin anopin lapsuuden kotia, joka on anopin veljen naapurissa ja hyvin lähellä anopin kesämökkiä, johon en tietenkään ole tervetullut ja se on tehty minulle vähintäänkin selväksi.

Mieheni mielestä anopin lapsuudenkodin ostaminen perikunnalta on hänen oma asiansa, minusta taas törkeä veto, että hän ostaa tontin ja talon, minne en halua, enkä uskalla kuollaksenikaan mennä. Anoppi on aivan seko. Saan fyysisiä oireita pelkästä ajatuksesta, että joutuisin edes käymään siellä.

Auttakaa minua selittämään, miksi suutuin ja petyin. Miehen mielestä ongelma on minun, jos en kerran halua mennä sinne edes käymään.

Olen täysin järkyttynyt. Minusta tässä vaiheessa yritetään rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja pidetään toisesta huolta. Näin isot päätöksetkin olisi suositeltavaa tehdä yhdessä ja neuvotellen.

Itse olen kasvanut ydinperheessä, jossa kaikki on yhteistä, mies eronneen pirttihirmun ja tossukan perheessä, jossa äiti on tehnyt päätökset ja mies vikissyt, jopa eron jälkeenkin.

Tajuaako kukaan minua? Edes yhtään?
Mitä teen?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sian ja emakon jättäminen on vähintä mitä voit tehdä.

Vierailija
2/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siis 10v nuorempi ja viisaampi kuin sinä. W  T böönan pöytä ei olekaan niin katettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan, mistä puhut ja siksi sanonkin että eroat nyt heti miehestäsi! Miehellä ei ole rajoja suhteessa äitiinsä, eikä tilanne tule koskaan muuttumaan. Säästyt paljolta kun lähdet. Et tule koskaan olemaan miehellesi tärkein, eikä hän tule pitämään puoliasi.

Vierailija
4/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei voi puolestasi päättää mitä teet ja missä asut. Kuten et sinäkään voi päättää mitä mies omilla rahoillaan tekee.

Vierailija
5/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla liitolla ole mitään tulevaisuutta. Mies on kiinni lapsuudenperheessään, eikä ymmärrä tunteitasi.

Vierailija
6/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tasan, mistä puhut ja siksi sanonkin että eroat nyt heti miehestäsi! Miehellä ei ole rajoja suhteessa äitiinsä, eikä tilanne tule koskaan muuttumaan. Säästyt paljolta kun lähdet. Et tule koskaan olemaan miehellesi tärkein, eikä hän tule pitämään puoliasi.

Tämä on niin nähty. Yrittää hetken aina neuvotella, mutta kun siitä ei ole mitään hyötyä, luovuttaa ja on taas mamman kanssa parhaita kavereita. Kun mies on meillä, illat menee äidin kansssa puhelimessa. Olen sanonut useampaan otteeseen, että se on aika epäkohteliasta minua kohtaan.

ap

Vierailija
7/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi ostaa se anopin lapsuudenkoti. Teillähän on omat rahat, eikö?

Jälkeenpäin voi itse päättää käytkö siellä vai et.

Mikäli päädyt käymään siellä, pidä pää pystyssä ja ole tyytyväinen itseesi.

Ei se ole sinun ongelmasi jos anoppi ei siitä tykkää.

Vierailija
8/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja lujaa. Tuo napanuora on nii tiukka, että ei tule katkeamaan vaikka naimisiin menisitte.

Vierailija
9/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennän vielä sen verran, että anopin lapsuuden kodista ei ole tarkoitus tulla miehen koti vaan joku projekti tai kesämökki tai joku. En saanut selvää. Mies ei aio viettää siellä aikaansa, mutta navetan katto pitäisi laittaa ja aita rakentaa. En ihan saanut selvää. Mies ei halunnut oikein puhua, itse vedin herneen nenään ja otin hatkat, kun tajusin, että minua on vedätetty.

ap

Vierailija
10/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin nähty. Yrittää hetken aina neuvotella, mutta kun siitä ei ole mitään hyötyä, luovuttaa ja on taas mamman kanssa parhaita kavereita. Kun mies on meillä, illat menee äidin kansssa puhelimessa. Olen sanonut useampaan otteeseen, että se on aika epäkohteliasta minua kohtaan.

ap

Jösses! JUOKSE!

Vierailija
11/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mies vaan mamman pieni paskahousu.

Vierailija
12/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennän vielä sen verran, että anopin lapsuuden kodista ei ole tarkoitus tulla miehen koti vaan joku projekti tai kesämökki tai joku. En saanut selvää. Mies ei aio viettää siellä aikaansa, mutta navetan katto pitäisi laittaa ja aita rakentaa. En ihan saanut selvää. Mies ei halunnut oikein puhua, itse vedin herneen nenään ja otin hatkat, kun tajusin, että minua on vedätetty.

ap

Älä ainakaan sijoita tuohon projektiin mitään.

Vierailija
13/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on uhannut tappaa itsensä minun takiani. Lähipiirissäni on ollut kaksi itsaria. En mene lähellekään noin sairaita ihmisiä.

Mieheni on saanut myös kymmeniä täysin häiriintyneitä viestejä.

Anoppi on todella pelottava ja ahdistava.

ap

Vierailija
14/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on uhannut tappaa itsensä minun takiani. Lähipiirissäni on ollut kaksi itsaria. En mene lähellekään noin sairaita ihmisiä.

Mieheni on saanut myös kymmeniä täysin häiriintyneitä viestejä.

Anoppi on todella pelottava ja ahdistava.

ap

Voi apua.

Oma anoppini on kaupunginvaltuustossa vasemmistoliiton riveissä :-)

Jos inhorealistinen olisi, voisi olla parasta että anoppi toteuttaisi uhkauksensa. Kamalaa sanoakin näin...

Vierailija
15/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette suunnitelleet asumisen suhteen? Vaikka miehesi äiti on täysin seko, niin miehellä voi olla hyvinkin vahvoja tunteita tuota sukutaloa kohtaan. Eno voi olla hänelle rakas. Todennäköisesti myös rakastaa äitiään, kuten lähes jokainen lapsi, vaikka äitinsä käyttäytyy erittäin huonosti.

Tosiasia on se, että mies voi avioliitossakin tehdä omilla rahoillaan ainakin jossain määrin mitä haluaa, kunhan perheen yhteisistä kuluista ja mahdollisten lasten kuluista on huolehdittu.

Sitten eri asia on se, että jos mies ei ymmärrä ollenkaan sinun puoltasi asiaan. Mies saattaa kuitenkin olla ylpeä noista muista sukulaisistaan, ja toivoisi, että nämä sukulaiset ja sinä loisitte hyvän yhteyden.

Kysymyksiä herää? Missä ja miten olette suunnitelleet asuvanne? Miksi ette ole vaihtaneet sormuksia suomalaiseen tapaan? Vai oletko sinä jo ostanut miehelle kihlasormuksen, mutta mies ei ole ostanut suomalaista sileää sormusta sinulle? Mitä mies ajattelee tehdä tuolla sukutalolla? Asua nyt ennen naimisiin menoa? Asua sinun kanssasi pysyvästi? ( näinhän näyttäisi äidille, että hänelle on yksi lysti mitä äiti puhuu, tekee tai ajattelee, mutta vaimon minä tuon äitini lapsuuden taloon.) Pitää kesämökkinä muiden sukulaisten lähellä koska ette voi mennä miehen äidin mökille? Ja myös sinulle, että miksi et ole laittanut miehen äitiä estoon?

Lisäksi ydinperhe ei ole välttämättä se onnellinen vaihtoehto. Ilmiselvää on, että miehen äidillä on jokin mielenterveydenhäiriö. Voi olla, että muut ovat vain pyrkineet tulemaan toimeen myös tuon häiriön kanssa. Voi olla, että naisesta on tullut pirttihirmu, koska puolisonsa ei tehnyt mitään, ei päättänyt mitään, ei ollut mitenkään oma-aloiteinen jne. Voi olla, että perheen elämästä ei olisi tullut mitään, jos miehen äiti ei olisi ryhtynyt pirttihirmuksi.

Ja ymmärrän sinua. Tilanne ei ole mukava. Mielestäni vain, ette ole keskustelleet tarpeeksi. Voi olla, että teillä on ihan erilaiset kuvitelmat, suunnitelmat ja toiveet.

Vierailija
16/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin, että sinä unelmoit yhteisestä tulevaisuudesta. Mies unelmoi omasta tulevaisuudesta. Ihan turha jatkaa tuossa suhteessa.

Mies haluaa tehdä ihan omia juttujaan. Anna sen tehdä ja lähde vetämään. Mammalle tuskin tulee ikinä kukaan kelpaamaan. Haaskaat vain aikaasi tuollaisen lapatossun kanssa, joka juoksee mamman pillin tahdissa.

Ota joku mies, joka suojelee, rakastaa ja haluaa rakentaa yhteistä tulevaisuutta!!! Sellaisiakin on. Moni mies toivoo saavansa olla suojelija.

Vierailija
17/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että naisesta on tullut pirttihirmu, koska puolisonsa ei tehnyt mitään, ei päättänyt mitään, ei ollut mitenkään oma-aloiteinen jne. Voi olla, että perheen elämästä ei olisi tullut mitään, jos miehen äiti ei olisi ryhtynyt pirttihirmuksi.

No huhhuh mitä puppua!

Vierailija
18/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi. Mahtaa mies olla tosi hyvä sängyssä tai jotain.

Vierailija
19/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks oot viälä tollases suhtees? Ei teillä oo yhteistä tulevaisuutta. Jos ei lapsiakaan oo, nii lähe. Muitakin miehiä on, miks roikkua huonossa.

Vierailija
20/116 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet salille. Hankit lihasta. Hakkaat anopin ja kerrot että nyt on suvussa uusi kuri ja järjestys. Sinä otat hänen pojan ja viet hänen lapsuuden kodin ja jos pihalle tulee niin se on hengenlähtö. Jokseenkin noin meillä tehtäisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä