Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumoa väite: Naisilla on pitkät hiukset koska ne ovat koristeellisemmat kuin lyhyet

Vierailija
09.05.2020 |

Naiset myös mm. meikkaavat ja käyttävät koruja juuri samasta syystä ja tässä asiassa on ihan huomattava ero taas miessukupuoleen.

https://www.karjalainen.fi/media/k2/items/cache/8980062354554df2c49d38a…

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa väittää, että pitkät hiukset ovat helppohoitoiset. Lähes kaikki tuntemani pitkähiuksiset ovat kyllä sanoneet huonoksi puoleksi juuri sen, että niitä on työläämpi hoitaa. Lyhyet hiuksethan ne helppohoitoiset on. Oikeastaan kalju on kaikkein käytännöllisin, mutta harva haluaa olla kalju, koska hiukset ovat - no, koriste siinä missä vaatteet, meikit ja korut, ja miehillä parrat ja viikset.

Kyllähän edelleenkin monien mielestä naisella kuuluu olla pitkät hiukset, mutta onneksi ihanteet ovat jo aika pitkälti muuttuneet niin, että mies tai nainen voi olla hyvännäköinen minkä pituisilla hiuksilla tahansa.

Vierailija
42/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy olevan punikki luukki. vakevat pikku tyttö pisteitä tuollakin. jos ei osaa edes hiuksiaan hoitaa ja päättää niistä millä sitten valtakunnan asioista päättää. sehän nähdään anderssonin rasvaisesta kuntalosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri syitä pitää pitkää tukkaa. Koska joudun käyttämään laseja, niin pitkät hiukset tuovat mulle itsevarmemman olon. Jostain syystä kuvittelen näyttäväni mieheltä lyhyillä hiuksilla ja silmälaseilla, vaikka näin ei varmaan olisi, kun en muutenkaan ole ulkoisesti erityisen poikamainen. Nämä ovat niin tunnepohjaisia juttuja ainakin itselleni.

Vierailija
44/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet pitävät naisilla pitkistä hiuksista, suorastaan masentuvat kun ne leikataan lyhyeksi. itse en ole ymmärtänyt miksi miehet niin viehättyvät niistä.mitä väliä?

Vierailija
45/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

History of Makeup

The first use of prototype cosmetics is usually traced back to the ancient Egyptians; many Egyptian tombs contained makeup canisters and kits. Cleopatra used lipstick that got its hue from ground carmine beetles, while other women used clay mixed with water to color their lips.

Most notable, though, was the ancient Egyptians' use of kohl. Both men and women would paint the kohl, a mixture of metal, lead, copper, ash and burnt almonds, all around their eyes -- picture a football player with grease paint under his eye combined with Tammy Faye Baker and her excessive use of mascara. The circles of kohl were meant to ward off the evil eye and dangerous spirits and were also handy in deflecting the harsh desert sun. In recent years, scientists have determined that the kohl makeup may have inadvertently helped the Egyptians ward off infectious diseases; the lead would kill off bacteria, though if the Egyptians had had longer life spans, the lead might have eventually killed them off as well.

Queen Victoria (1819-1901) made a public declaration that makeup was vulgar and improper, due to its connection with prostitutes.

No tässäkään miehet eivät "meikkaa" koristautuakseen.

Vierailija
46/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa väittää, että pitkät hiukset ovat helppohoitoiset. Lähes kaikki tuntemani pitkähiuksiset ovat kyllä sanoneet huonoksi puoleksi juuri sen, että niitä on työläämpi hoitaa. Lyhyet hiuksethan ne helppohoitoiset on. Oikeastaan kalju on kaikkein käytännöllisin, mutta harva haluaa olla kalju, koska hiukset ovat - no, koriste siinä missä vaatteet, meikit ja korut, ja miehillä parrat ja viikset.

Kyllähän edelleenkin monien mielestä naisella kuuluu olla pitkät hiukset, mutta onneksi ihanteet ovat jo aika pitkälti muuttuneet niin, että mies tai nainen voi olla hyvännäköinen minkä pituisilla hiuksilla tahansa.

Lyhyttä tukkaa pitää asetella ja kammata. Pitkää ei.

Vierailija
47/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumoan väitteesi, koska halusit niin.

Vierailija
48/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri-rakas kirjoitti:

Naisella on pitkät hiukset koska ne ovat naiselliset.

Miten. Minulla on kaksi poikaa reilu 190 senttisiä karjuja molemmat ja kummallakin on pitkät hiukset. Toisella vieläpä kiharat vyötärölle asti. Toisella lapojen alle saakka. Kumpikaan ei näytä naiselliselta.

Missähän tapaisin heidät :) Kuulostaa vaan todella kivalta  ( Sivusta) 

Vierailija
49/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma muuten kun miesten parroista valitetaan koronavaarana, mutta naisten pitkät hiukset eivät saa mitään kritiikkiä

Kuka valittaa parroista koronavaarana? Kuulostaa sen verran älyttömältä, että taisit keksiä itse koko jutun.

Vierailija
50/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut melkein aina pitkät hiukset. Kerran silti kyllästyin niihin ja mietin, että lyhempi malli sopisi. Se oli kuitenkin täysi virhe ja huomasi nopeasti, ettei ne hiukset sovi yhtään. Lisäksi minusta lyhyempien hiusten pitäminen siistinä ja tavallaan siinä mallissaan on vaikeaa ja pitäisi käydä kampaajalla usein. Se tulee myös kalliiksi. Minulla on aika ohuet hiukset, mutta pidempänä kuitenkin paremman näköiset. Lisäksi itse en koe pitkien hiusten olevan mitään vaikeita vaan todella helppoa niiden kanssa. Nyt leikkaan itse kotona latvoja ja hiukset saavat kasvaa rauhassa. Tällä hetkellä yli puolen selän. Tykkään pitkistä hiuksista myös miehillä  ( olen tykännyt jo paljon nuorempana ja nuori olen vieläkin) ja minusta on vaan hienoa jos jollakin vielä pitkiä hiuksia näkee. Muuten en silti todellakaan arvostele ketään hiusten takia ja jokaisella saa olla juuri omanlaisensa. 

Vierailija
51/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ihailee lyhyttukkaisia naisia, selsikkäitä, vahvoja, omantiesäkulkijoita. Minulla pitkät, pyytää kyllä välillä kauniisti kokeilemaan lyhyttä.

Vierailija
52/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain ensimmäisen vauvani, oivalsin pitkien hiusten merkityksen. Heti kun vauva alkoi tarttua, otti sylissä kantaessa aina kiinni hiuksistani toisella kädellä.

Sillä tavallahan ne apinavauvatkin pysyvät kyydissä mukana.

Vierailija
53/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ihailee lyhyttukkaisia naisia, selsikkäitä, vahvoja, omantiesäkulkijoita. Minulla pitkät, pyytää kyllä välillä kauniisti kokeilemaan lyhyttä.

Ihailee naisessa miesmäisiä ominaisuuksia.

Vierailija
54/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kumota siis?

Vierailija
55/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma muuten kun miesten parroista valitetaan koronavaarana, mutta naisten pitkät hiukset eivät saa mitään kritiikkiä

Kuka valittaa parroista koronavaarana? Kuulostaa sen verran älyttömältä, että taisit keksiä itse koko jutun.

No, onhan tästäkin ollut lehtikirjoituksia, joissa on kyselty, pestäänkö parta päivittäin hyvin vai onko koronapesä.

-eri

Vierailija
56/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Ponnari maailman helpoin, kunhan ei ole liian pitkä "teini-ikäinen".

Vierailija
57/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miljoonia naisia joilla ei kasva hulmuava pitkä tukka, koska heillä on afro. Pitkät hiukset ovat suoratukkaisten rotujen juttu ja varmaan siksi nähdään täällä naisellisena, että miehillä vanhemmiten on kaljuutta ja naisilla ei. Vastaavasti roduilla joilla ei kaljuuntuminen niin geeneissä, on pitkä paksu tukka oikein miehekäs. Jos nyt miettii vaikka stereotyyppusesti jotain intiaaneja letteineen.

Minulla on pitkä tukka siksi että se on helppo ylläpitää ja pitää pois kasvoilta. Tukka ei ole hyväkuntoinen tai paksu, mutta ponnarilla tai nutturalla hiusten kunnolla ei väliä.

Nisäkkäissä ja linnuissa pääsääntöisesti urokset on isompia, värikkäämpiä ja komeampia poislukien poikkeukset kuten hyeenat ja petolinnut. Myös ihmisissä miehet ovat näyttävämpiä ja naiset vaatimattomampia. Siksi on hyvin jännä tämä ajanjakso, kun keskitytään naiskauneuteen, vaikka aiemmin historiassa on aina ihailtu miestä. Luulen että primitiivisesti luontaista on antaa miesten kilvoitella näyttävyydessä ja naiset voivat vähän höllötä koristautumisen kanssa. Itse olen aika vaatimattoman näköinen, mutta olen silti saanut komeita poikaystäviä. :D

Vierailija
58/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan tästäkin ollut lehtikirjoituksia, joissa on kyselty, pestäänkö parta päivittäin hyvin vai onko koronapesä.

-eri

No hyi helkkari, ällöä jos vaaditaan korona siihen, että parta pestään hyvin. Ja kun nyt kysyit, niin minä laitan tällä hetkellä ulos mennessä hiukset kiinni juuri siitä syystä, etteivät hiukset lentele suuhun tai kutittele kasvoja, jolloin tulee kosketeltua niitä.

Vierailija
59/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät hiukset, koska en jaksa käydä kampaajalla. Olen viimeksi käynyt varmaan neljä vuotta sitten. Kyllä miehet ovat yksinkertaisia.

Vierailija
60/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No hyi helkkari, ällöä jos vaaditaan korona siihen, että parta pestään hyvin. Ja kun nyt kysyit, niin minä laitan tällä hetkellä ulos mennessä hiukset kiinni juuri siitä syystä, etteivät hiukset lentele suuhun tai kutittele kasvoja, jolloin tulee kosketeltua niitä.

En kysellyt vaan kommentoin tuota, joka epäili, että parrasta olisi koronan yhteydessä edes puhuttu. Kyllä vain täämkin aihe on ollut esillä medioissa, esim,:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006442908.html

Miehelläni on parta, mutta ei ole pitkää sorttia eikä hän riskiryhmäläisenä juuri kulje ihmisjoukoissa keräämässä pöpöjä edes partaansa.

Itselläni on pitkät hiukset, joita pidän kiinni julkisilla paikoilla, enkä paljaspäin näin kylminä aikoina liiku ulkosalla tai kaupassa käydessä.