Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumoa väite: Naisilla on pitkät hiukset koska ne ovat koristeellisemmat kuin lyhyet

Vierailija
09.05.2020 |

Naiset myös mm. meikkaavat ja käyttävät koruja juuri samasta syystä ja tässä asiassa on ihan huomattava ero taas miessukupuoleen.

https://www.karjalainen.fi/media/k2/items/cache/8980062354554df2c49d38a…

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset, koska pyörteissä hiuksissa lyhyet mallit eivät pysy mallissaan. Ja kampaamot ovat kalliita. Taloudellinen tilanne ei anna mahdollisuutta käyttää kampaajaa kuin pari kertaa vuodessa.

Vierailija
22/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on pitkät hiukset koska ne ovat naiselliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-rakas kirjoitti:

Miten. Minulla on kaksi poikaa reilu 190 senttisiä karjuja molemmat ja kummallakin on pitkät hiukset. Toisella vieläpä kiharat vyötärölle asti. Toisella lapojen alle saakka. Kumpikaan ei näytä naiselliselta.

Vierailija
24/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset kun kampaaja leikkasi niihin kamalan epäonnistuneen harakanpesän kaksi kertaa putkeen. Otin opikseni ja annan nyt hiusten kasvaa, suora leikkaus on vaikeampi r y s siä ja vaikka ei olisi käynyt kampaajalla, niin silti hiukset näyttää ihan ok. Usein pyöräytän nutturalle semmoisen hämähäkkiloukun kitoihin.

Vierailija
25/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri-rakas kirjoitti:

Miten. Minulla on kaksi poikaa reilu 190 senttisiä karjuja molemmat ja kummallakin on pitkät hiukset. Toisella vieläpä kiharat vyötärölle asti. Toisella lapojen alle saakka. Kumpikaan ei näytä naiselliselta.

Tunnen tällaisen 190+ pitkähiuksisen miehen. Kyllä ne hiukset lisää kasvojen alueella sitä feminiinistä vaikutelmaa, vaikka kroppa maskuliinen olisikin.

Vierailija
26/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumoa väite: miehet kasvattavat parran, koska se on koristeellisempi kuin sileäksi ajeltu leuka.

Vierailija
27/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumoa väite: miehet kasvattavat parran, koska se on koristeellisempi kuin sileäksi ajeltu leuka.

Parran on helppo sanoa olevan helppohoitoisempi koska se muussa tapauksessa tarvitsee ajaa joka päivä. Hiuksia leikataan silloin tällöin.

Vierailija
28/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt pitkistä hiuksista, sekä naisilla että miehillä. En kuitenkaan meikkaa tai käytä koruja.

Vierailija
29/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parran on helppo sanoa olevan helppohoitoisempi koska se muussa tapauksessa tarvitsee ajaa joka päivä. Hiuksia leikataan silloin tällöin.

Mutta kauanko menee aikaa päivittäiseen ajamiseen vs. parran jatkuvana siistinä pitämiseen? Aika harva mies kai antaa parran vain kasvaa ruokkoamattomana, täynnä ruoanmurenia yms. (ja jos antavatkin, niin jossain vaiheessa parta alkaa olla tiellä, jolloin parran siirtelyyn aina tarvittaessa menee aikaa ja vaivaa).

Vierailija
30/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on juuri tätä mieltä. Antoi kasvaa leikkaamatta ja oli parta kasvoi noin 30 senttiä pitkäksi. Sitten se alkoi olla jo tosi siivottoman näköinen.

Vierailija
31/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho käyttää energiaa niin että osa menee aivoihin ja osa hiuksiin.

Vierailija
32/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauniit pitkät ja paksut hiukset, jotka ovat parasta ulkonäössäni, eli ovat ne ilman muuta koriste. Mutta en ole siltikään valmis käyttämään aikaa tai rahaa niihin, monen lyhythiuksisen hiukset maksavat paljon enemmän ja joutuu käymään kampaajalla, mistä en itse pidä. En oikein ymmärrä tätä aloitusta. Aniharva ihminen ei koristaudu millään tavalla, on vaatteita, partaa, hiusväriä, leikkausta, koruja, kelloja, kenkiä, laukkuja, meikkejä. En itse tunne ketään, joka vaikka saksisi ilman peiliä jonkun verran perus-fiskarsseilla sieltä täältä takkuja ja ylimääräistä pituutta pois ja muuten niille ei tehtäisi mitään. Tuntemani kaljut miehetkään eivät pidä juice-tukkaa vaan ajelevat pään kaljuksi. Kampaaminenkin on koristautumista.

Vierailija
33/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meri-rakas kirjoitti:

Tunnen tällaisen 190+ pitkähiuksisen miehen. Kyllä ne hiukset lisää kasvojen alueella sitä feminiinistä vaikutelmaa, vaikka kroppa maskuliinen olisikin.

Näyttääkö tämä mies naiselliselta naamastaan?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jason_Momoa

Vierailija
34/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on 190cm ja pitkähiuksinen, niin yhdistettynä partaan tulee väistämättä mieleen alkukantainen uros. vrt Momoa

Jos mies on alta 170cm ja pitkähiuksinen, niin vaikutelma voi olla naisellinen, varsinkaan jos sitä partaa tai voimakkaita kasvonpiirteitä ei ole. 

Itse olen pitkähiuksinen nainen ja pidän pitkiä hiuksia sen takia, että ne ovat kauniit, helppohoitoiset ja naiselliset. Eli en pysty kumoamaan väitettä, että pitkät hiukset ovat koristeelliset. 

Toisaalta pitkät hiukset, oli ne sitten miehellä tai naisella, voivat olla kaikkea muuta kuin koristeelliset. Jos ne ovat epäsiistit, likaiset ja haisevat, ja/tai kantajansa muukin habitus on esteettisesti vastenmielinen.

Vierailija
35/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lantiolle asti ulottuvat hiukset. Leikkasin tosi lyhyen polkan ja sitten vasta äijät alkoivat piirittää

Vierailija
36/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset tykkäävät kasvattaa itselleen pitkät kynnet, ovatko ne samanlainen "koriste" kuin pitkät hiuksetkin?

Vierailija
37/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lantiolle asti ulottuvat hiukset. Leikkasin tosi lyhyen polkan ja sitten vasta äijät alkoivat piirittää

Lantiolle ulottuvat hiukset ovat monen mielestä jo liian pitkät. Varmaan ideaalipituus on alaselkään ulottuvat hiukset.

Vierailija
38/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meri-rakas kirjoitti:

Näyttääkö tämä mies naiselliselta naamastaan?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jason_Momoa

Ei pahemmin Jason Momoan näköisiä miehiä tule vastaan Suomen pitkätukkaisissa miehissä.

Vierailija
39/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät hiukset, koska ei yhtään kiinnosta hiusasiat, ja ne kuitenkin aina kasvavat. Mies saksi juuri häntäluumitasta vyötärömittaan. Perusnutturaan menee 30 sekuntia, muulloin en niitä juuri ajattele. 

Vierailija
40/62 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma muuten kun miesten parroista valitetaan koronavaarana, mutta naisten pitkät hiukset eivät saa mitään kritiikkiä

Hiukset ovat todella henkilökohtainen asia naisille, eikä niitä ryhdytä leikkelemään vaikka niistä saattaisi jotain haittaa olla.