Köyhät, kertokaa mitä syötte?
Tuota rikkaat ja rahattomat -sarjaa katsoessa en ihan oikein ymmärrä, miten joku nutella tai croissantit on jollekin luxusta. Viime jaksossa yhdelle ihmiselle jäi viikon käyttörahaa yli 90 euroa - kyllähän sillä saa jo vaikka mitä normaalia ruokaa. Kertokaa, mikä on teille se normaali kauppalista tai ateria. Uskoisin, että oikeasti ihan samaa syödään myös kaikissa keskiluokkaisissa kodeissa..
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja hiiriä.
Ruokitko hiiret juustolla vai leivänpaloilla?
syön kassleria ja kanaa, ei siis mitään laatulihaa, kasviksista täytyy valita sesongin tuotteita eikä voi ottaa sitä mitä haluaa, vissy piti vaihtaa kotimaiseen tuotteeseen, erikoisoluet jäävät ihan satunnaisiin viikonloppuihin ja laatuviskit ovat harvinaista herkkua
Yleensä ostan käytän tarjouksista. En tuhlaa turhuuksiin, vaan ostan perusruokaa ja teen itse ruokaa. Kaupasta valitsen extra ja rainbow ja pirkka tuotteita, ne on usein halvempia.kuin muut vastaavat.
Syön normaaliruokaa, esim tänään broilerinsuikaleita, johon sekaan laitoin kukkakakali-parsakaaliseosta ja riisiä, kypsensin pannulla kypsäksi, joskus syön kaurapuuroa ja itsetehtyä marjasoppaa, keitän perunoita ja paistan kalaa, paistan eilisen perunat ja makkaraa, keitän kananmunia, joskus kaupasrta esim broilerivuoka, hinta alle 2 euroa. Kaupassa on usein alehintaisia leipiä, joskus alehinnalla lihaa, maitotuotteita ym
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikkoa. Letuilla herkuttelen, syön ne itse keittämäni omenasoseen kanssa.
Haha, sama täällä ;D Mies inhosi kaaliruokia koko nuoruutensa, kunnes tein ja sain sen maistamaan. Nyt on joka viikko toivelistalla, kuten lätyt ja anopin tiluksilta poimituista omenoista tehty sose. Hyvät maut. Ja kaalin kans tietty itse survottu puolukkahillo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja hiiriä.
Ruokitko hiiret juustolla vai leivänpaloilla?
Alkaa huokutella hiirien syöminen. Jos hakisi ruuat niille bioroskiksesta?
Kaikkea paitsi kalliita ruokia, kuten tuoretta kalaa tai sisäfileepihvejä.
Olisi helpompi luetella ne mitä syö harvemmin.
Opiskelijalounaan lisäksi käyn joskus opiskelijateellä ja välillä otan myös pullan tai munkin opiskelijahinnalla. Kotiin ostan näkkäriä, teetä, voita, kasviksia ja kalaa. Viimeisimmillä ostoslistallani oli ruusukaalia, porkkanoita, perunoita, sipulia, frisee-salaattia, paprika, turskafileitä, luomu-kananmunia, kuivattua oreganoa, ruisjauhoja ja kaurahiutaleita. Leivon ja laitan ruokaa myös.
En ole köyhä, mutta syön halvalla. En todellakaan mitään nutellaa ja croisantteja.
Lihoista halvat rasvaiset ruhonosat, sisäelimet, luista keitän liemet. Kokonaisesta broilerista saa viikoksi kaikenlaista. Naudankielestä saa hyvää leikkelettä leivänpäälle.
Voita, tarjousjuustoa. Voita voi pakastaa. Isosta juustoköntistä raastan puolet pakastimeen. Teen itse smetanaa ja viiliä tarjousaineksista.
Kauden kasviksia, marjoja, hedelmiä, kotimaisia tietysti. Idätän ja versotan vihreetä.
En osta mitään juomia, hanavesi on hyvää.