Kuinka montaa kertaa alapäätä pitää näyttää hoitohenkilökunnalle raskaana ollessa?
Synnytyksessä toki, mutta entä muilla käynneillä? Ultraäänikihän tehdään vatsan päältä?
T. Tyhmä parikymppinen, vielä lapseton
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en näyttänyt kertaakaan. Ultrat tehtiin kaikki vatsan päältä, ei mitään tarvetta tunkea sitä värkkiä toosaan kun en halunnut. Lapsi syntyi sektiolla, joten silloinkaan ei tarvinnut olla reva levällään.
Kyllä sisätutkimus tehdään jokaiselle muutaman kerran. Tekeehän gyne sen aina muutenkin joka kerta, ei pelkkä ultra riitä. Omituista, että normaaleista naisten terveyteen kuuluvista jutuista, tulee nykyisin ihan ufojuttuja
Vtut tehdä. Mulle ei kertaakaan. Mikä sun lääkäriäs vaivaa jos pitää jatkuvasti olla roplaamassa sitä pildeä vaan siksi, että on raskaana? Ihan hyödytöntä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että uniikit lumihiutaleet ja minäminä sukupolvi on synnytysiässä, ”mun keho, siihen ei kosketa” jne. Se on raskaus ja synnytys vähän sellanen asia että se ei ole pelkästään ”mun juttu” vaan siinä on lääketieteellisiä osapuolia ja se lapsi, jolla on ihmisoikeudet myös.
Esim minä sain pahan 3. aste repeämän synnytyksessä kun lapsi piti vetää napnuoraan kuristumisen takia rajusti imukupilla. Lääkäri silloin huusi hätätilanteessa että ”lapsen etu ratkaisee, äitiä ei nyt kuunnella”.
Tän ansiosta sain elävän lapsen ja ne haitat mitä jäi, ovat sitten sitä paskaa tuuria. Ei tuossa tilanteessa voi alkaa kimisemään että ”mun keho, mä määrään”. Silloin siinä on lapsi ja sen etu ykkösenä.Tämä on mahtava esimerkki siitä ettei synnyttävällä naisella ole mitään arvoa. Kunhan se nainen vaan synnyttää lapsen tänne niin sitten sillä ei tee enää mitään. Juttusi oli kamalaa luettavaa. Todella surullista.
Ehkä velan mielestä. Mutta synnytystilanteessa ajatellaan aina lapsen etua. Se on ihan lääkäreiden yleinen linja.
Äidin etu ja lapsen etu eivät ole eri asia. Mitä kunnioittavammin äitiä kohdellaan, sitä paremmin vauvallakin asiat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mä näytin kolmesti ja mies kahdesti. Naapurin Pena kerran.
Ja Penalla oli parempi sihti.
Erikoista, että näin herkkiä ollaan. Jos tarve vaatii ja on hoidon/seurannan takia välttämätöntä. Sama kuin hammaslääkärillä suun aukaisu. Ei ne alapäät henkilökuntaa hetkauta.
Ei tarvi kertaakaan käydä neuvolassa. Tekevät sitten lasun, ei tarvi kauan hoitaa. Teet sitten taas uuden.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että uniikit lumihiutaleet ja minäminä sukupolvi on synnytysiässä, ”mun keho, siihen ei kosketa” jne. Se on raskaus ja synnytys vähän sellanen asia että se ei ole pelkästään ”mun juttu” vaan siinä on lääketieteellisiä osapuolia ja se lapsi, jolla on ihmisoikeudet myös.
Esim minä sain pahan 3. aste repeämän synnytyksessä kun lapsi piti vetää napnuoraan kuristumisen takia rajusti imukupilla. Lääkäri silloin huusi hätätilanteessa että ”lapsen etu ratkaisee, äitiä ei nyt kuunnella”.
Tän ansiosta sain elävän lapsen ja ne haitat mitä jäi, ovat sitten sitä paskaa tuuria. Ei tuossa tilanteessa voi alkaa kimisemään että ”mun keho, mä määrään”. Silloin siinä on lapsi ja sen etu ykkösenä.
Ja ymmärräthän että koska olet nainen niin siksi sinulla ei ole mitään oikeuksia? Ei siinä ole kyse lapsen edusta vaan siitä ettå sinä et ole mitään ja esim lapsen etu vaarantaen synnytytetään väkisten alakautta kun sinulla naisena ei ole mitään väliå ja sillä oletko vaipoissa loppuelämäsi ja onko sinun elämässäsi mitään laatua. Se ei ole paskaa tuuria vaan täysin vältettävissä oleva asia mutta sinusta naisesta ei välitetä.
Jos lapsen edun mukaan mentäisiin niin kaikki lapset syntyisivät sektiolla. Siinä ei murskaannu kallo tai irtoa päänahka tai mene käsi pllalle puristuksesta tai tule aivovauriota tai kuole.
Synnytyksiä ei käynnistetå lapsen etu edellä vaan esim vasta maanantaina kun eihän nyt viikonloppua vasten tai siksi vasta huomenna kun on niin ruuhkaa tai kaksoissektio ei tänään vaan vasta perjantaina kun tänään on se kirurgien tyhyiltapäivä....
Sinua on kohdeltu niin väärin etkä edes ymmärrä sitä!
Naisen vastuulla on loppujen lopuksi niin oma kuin vauvan terveys.
Ei lääkärien, ei yhteiskunnan.
Naisia sopii tukea niin hyvin kuin mahdollista.