En kehtaa viedä miestä vanhemmille, vanhempien takia!
Mitä tekisitte tilanteessani? Vanhempani asuvat tosi sotkuisessa talossa, heillä on paljon outoja tapoja ja varsinkin toinen vanhemmista pihistelee sairaalloisesti kaikessa. Nalkutus ei auta, taloa eivät vaan suostu jynssäämään puhtaaksi. Esim. Ikkunoita eivät ole pesseet 20 vuoteen. Ellei jopa 30 jolloin uudet asennettiin. Myös vessassa on likatahroja jne.
Ja olen tosiaan yrittänyt puhua järkeä, mutta sillä ei ole yhtään mitään vaikutusta.
Jättäisittekö väliin koko kyläilyn, kertoisitteko suoraan osapuolille mistä kiikastaa ettei kyläilyä ole tehty, vai siivoaisitteko jopa itse talon ennen tapaamista? Jälkimmäistä en periaatesyistä haluaisi tehdä, veisi myös viikon elämästäni kunnon puhdistaminen, ja mitä varten.. jotta he pääsevät helpolla ja minä voin esittää hetken että suku on normaali? Pianhan he taas likaisivat kaiken.
Myös huonekalut ja tavarat on vinskallaan ja sikin sokin aseteltu. Ovat aina olleet tuollaisia että vanhuudrn höperyydestä ei ole kyse. He eivät vain välitä.
Kommentit (16)
Minä olen vain todennut puolisolleni, että minua jo ahdistaa mennä yksin vanhempieni luokse sotkuisuuden takia. Jos vanhempieni läävä olisi ollut kynnyskysymys miehelle, niin sitten mies olisi saanut mennä. Minun on mahdotonta muuttaa vanhempieni käytöstä ja heidät. Vanhempieni talon ikkunat on pesty 20 vuotta sitten, silloin kun vielä itse asuin kotona. Tämän jälkeen suunta on ollut vain alaspäin.
Käyty kolme kertaa yhdessä (15 vuoden aikana) vanhempieni luona, mutta muuten käyn siellä yksin. Ihan mahdotonta saada heitä kyläleimään meille, mutta kukkien kasteleminen lomiemme aikana ei ole ongelma. Aina kuitenki valittavat että kun ei ikinä kutsuta kylään... ja kysynyt satoja kertoja.
Anna meidän olla rauhassa. Emme halua, että tulet tänne nuuskimaan.
Vanhemmillasi on oikeus elää miten sikaillen vaan, sinulla on oikeus päättää, vierailetko heillä vai et. Siihen sinun oikeutesi sitten loppuvatkin.
Miehesi on iso poika jo myös, eli kerrot hänelle, että et mielelläsi vieraile vanhemmillasi koska he elävät läävässä. Mies saa sitten itse päättää, haluaako vierailemaan vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmillasi on oikeus elää miten sikaillen vaan, sinulla on oikeus päättää, vierailetko heillä vai et. Siihen sinun oikeutesi sitten loppuvatkin.
Miehesi on iso poika jo myös, eli kerrot hänelle, että et mielelläsi vieraile vanhemmillasi koska he elävät läävässä. Mies saa sitten itse päättää, haluaako vierailemaan vai ei.
Ei tule meille. Halusi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Anna meidän olla rauhassa. Emme halua, että tulet tänne nuuskimaan.
Emme aiokaan vierailla. Yksinäinen vanhuus teille kyllä tulee tuolla asenteella.
Ei ole myöskään nuuskimisesta kyse, vaan tavallisesta vierailusta. Toisella vanhemmista lienee luonnehäiriö koska voisi sanoa juuri jotain tuollaista, joten on parempi olla tapaamatta lainkaan.
Ei kai vanhempia ole pakko esitellä. Tai sitten tavatkaa jossain kahvilassa.
Monilla on ongelmavanhempia, joten ei niitä tarvitse hävetä, sen kuin sanoo miten asia on suhteen alussa niin siitä ei pääse tulemaan ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vanhempia ole pakko esitellä. Tai sitten tavatkaa jossain kahvilassa.
Monilla on ongelmavanhempia, joten ei niitä tarvitse hävetä, sen kuin sanoo miten asia on suhteen alussa niin siitä ei pääse tulemaan ongelmaa.
Näinhän se on. Ja tätä ongelmavanhempaa ei millään kyllä edes saisi kahvilaan tapaamiseen.
Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Jos ei kelpaa niin olkoon käymättä.
Kertoisin miehelle miten asiat ovat, pahoittelisin, mutta veisin vierailulle jos hän siihen olisi halukas.
Kuka vaatii tapaamista? Jos periaatteet ja tavat "näin kuuluu tehdä", niin ei kuulu. Jos vanhemmat kyselevät vävy/miniä kokelasta näytille niin järjestä vaikka ravintola ilta tai piknik tai kahvila reissu tai kutsu teille. Jos välit ovat mutkattomat sanoisin rehellisesti etten kehtaa tuoda sitä tänne kun on niin sotkuista.
Mun äidin luona on niin paljon tavaraa, ettei siellä mahdu edes istumaan missään. Häpesin kotiani jo silloin kun olin lapsi, vaikka nykyiseen verrattuna olikin melko siistä. En koskaan vienyt kavereita kotiin.
Itsellä sama, ellei pahempikin tilanne. Olen tullut siihen tulokseen että minun mieheni ei astu jalallaan siihen taloon ennen kuin se talo on oikeesti edes siedettävää kunnossa.
Kuka tapaamista haluaa? Jos vanhemmat, sanoisin suoraan mistä kiikastaa. Jos mies, sama homma. Jos se olet sinä niin järkkäisin tapaamisen jonnekin muualle.
Kutsu vanhemmat luoksesi tapaamaan miestä.