Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kylässä pitää suorastaan pakottaa ottamaan tarjottavia

Vierailija
07.05.2020 |

Ei riitä se yksi pulla tai keksi ja kuppi kahvia, vaan tarjolla on useaa eri sorttia leivoksia ja ties mitä. Kaikkea pitäisi ottaa ja vieläpä useampi kappale. Kahvia ollaan kaatamassa heti lisää kun edellinen kuppi ei ole edes tyhjä vielä. Kohteliaan kieltäytymisen jälkeen tuputetaan entistä enemmän.

Siis kyllä se yksi kupillinen ja yksi pulla riittää ihmiselle ihan hyvin. Onneksi tämä yltiövieraanvaraisuus on enemmän vanhempien ihmisten kulttuuria ja toivonmukaan kuolemassa pois.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset jaksavatkin ahdistua.

Vierailija
2/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"no minä kun keitin ison pannullisen kahvia" ja sitten ollaan niin säälittävänä ja lähes itku silmässä kun vieraat ei juo sitä kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun on kohteliasta tarjota vielä kieltäytymisen jälkeen lisää. Sellainen sosiaalinen peli. Jos lautaselle nostetaan tai kuppiin kaadetaan ein jälkeen, niin jättäisin siihen.

Vierailija
4/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole koskaan, nuorena tai vanhempana, ollut mitään vaikeuksia ottaa juuri itselleni sopivasti ja olla ottamattta mitään "väkisin tuputettua". Mikä siinä on niin vaikeaa sanoa "ei kiitos"?

Vierailija
5/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko niin pahaan kahvintyrkytyspaikkaan on vapaaehtoisesti mennä?

Vierailija
6/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ihmiset jaksavatkin ahdistua.

Joo, minä en ainakaan ahdistu jos meillä joku kylässä ei tahdo syödä tai juoda mitään, tai vähäsen vain maistaa jotain.

Vierailija
7/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun on kohteliasta tarjota vielä kieltäytymisen jälkeen lisää. Sellainen sosiaalinen peli. Jos lautaselle nostetaan tai kuppiin kaadetaan ein jälkeen, niin jättäisin siihen.

No ei ole kohteliasta vaan ihan saatanan typerää ja epäkohteliasta. Kohteliasta on ottaa tosissaan se, mitä toinen sanoo.

Vierailija
8/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko niin pahaan kahvintyrkytyspaikkaan on vapaaehtoisesti mennä?

Pitäähän niitä sukulaisia ja tuttavia joskus nähdä.

Vierailija
9/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon, kun mä olin lapsi, niin kylässä ei saanu ottaa ku yhen keksin. Oli epäkohteliasta ottaa sen lisäks viälä pullasiivu. Tästä oli kyllä jo erikseen ketju viime viikolla.

Vierailija
10/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki. Kun kylässä isäntäväki alkaa kahvinkeittoon, voi sanoa että minulle riittää yksi kuppi kahvia kiitos. Jos mahdollista, jo kyläilyn suunnitellessa voi kertoa, että minä kiitos en syö kahvileipää, ei tarvitse minulle varata.

Vierailija
11/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minulla sinun ongelmasi.

Vierailija
12/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä elää vahvana sodan kokeneissa ja suurissa ikäluokissa. Kutsun heitä "ruoalla rakastajiksi"

Mun anoppi on hyvä esimerkki. Kahvipöydässä jos sattuu jäämään lautaselle 2 pullaa (viidestä tarjolla olleesta, kun jokainen vieras otti jo yhden), niin on jo hakemassa lautaselle lisää. Siitäkin huolimatta, että tarjolla on lisäksi karjalanpiirakoita, leipäjuustoa, mokkapaloja, lusikkaleipiä jne.

Vierailija
13/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa ja olen yli 60-vuotias.

Vierailija
14/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kohteliasta vaan ihan saatanan typerää ja epäkohteliasta. Kohteliasta on ottaa tosissaan se, mitä toinen sanoo.

No tarkennetaan: se on kohteliasta ja tapana noissa toinen jalka haudassa -ikäisten piireissä.  Samoin kuin tyrkyttävät sitä keksiä sanomalla ota seksiä janauraa räkättävät päälle. Soveltavat sitä sitten meihin nuorempiinkin. Eihän keski-ikäistä nuorempien luona saa kuin kaljupääkahvit jos keittää itse, keski-ikäiset saattaa tarjota myös Marie-keksin.

Vierailija
15/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hitaammin.

Vierailija
16/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy sukulaisilla kylässä ton takia. Tyrkyttäkööt keskenään.

Vierailija
17/17 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole koskaan, nuorena tai vanhempana, ollut mitään vaikeuksia ottaa juuri itselleni sopivasti ja olla ottamattta mitään "väkisin tuputettua". Mikä siinä on niin vaikeaa sanoa "ei kiitos"?

Tässähän ei ollut kyse vieraan kyvystä sanoa ei kiitos.