Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Just luin Jodelista, että keskivertonaisella menee 20e/kk menkkasuojiin

Vierailija
06.05.2020 |

Siis kuin paljon muut holvaa, kun itselle riittää yks paketti rättejä ja yksi paketti tamponeja eikä nekään kulu loppuun sen 5 pv aikana..

Kommentit (298)

Vierailija
41/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodelin lähärit ja kampaajat laskee siteisiin mukaan suklaat, sipsit ja sidukkaa? 

Vierailija
42/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla siis porukka väittää, että yölläkin on kello soimassa 1,5 h välin että vaihdetaan siteet/tamponit 😳

Ap

Onks teineil joku perus vouhitus käynnissä mihin kaikki on lähteny lähteitä tutkimatta mukaan. Liittyen siis tähän johonkin tappavaan bakteeritulehduksen mikä voi tulla jos pitää tamppoonia todella kauan. Muistan itsekin teiniaikoina kuulleeni kauhutarinoita siitä miten joskus joku oli kuollut tamponin takia. Käytin vain siteitä joten ajattelin olevani turvassa 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuukautiset on niukat ja kestää 2-4 päivää. Siteitä menee 1-1,5 pakettia ja rainbowt oon havainnut itselleni parhaiksi, särkylääkkeitä saatan ottaa yhden tai kaksi, siispä hintaa tulee pari euroa per kuukausi. En älyä kuinka tiuhaan saa olla vaihtamassa suojaa että kymmeniä euroja kuluis kuussa...

Vierailija
44/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Reilu vuosi sitten lopetin kertakäyttösiteiden käytön ja siirryin kankaisiin. Muutos oli suorastaan mullistava, kun kangassiteet ei hierrä samalla tavalla kuin kerttikset ja ovat myös imukykyisempiä. Kylppärikään ei haise enää eltaantuneelta vereltä. Pesu hoituu kerran kuussa pyyhe- tai lakanapyykin kanssa. Enää en takaisin vaihtaisi.

Vierailija
45/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kommentti poimittu "jos viikkobudjetti on 80e ja menkkoihin menee 20e niin kyllä se tuntuu "

Jodel

Vierailija
46/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa euron pakkauksia? Montako niissä on?

Tokmanni, Pirkka, X-tra. Ei voi olla noin vaikeaa etsiä tietoa netistä. 

Vierailija
47/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kuukuppia, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
48/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro niille, että eurollakin saa paketillisen siteitä.

Huutista taas naisten valheille. 

Paketillinen siteitä ei riitä kuukautisten ajaksi.

Sitten voinet ostaa kaksi. 2 eurolla. Tuo nolla perässä on räikeää valetta

Mene kauppaan ja katso siteiden hintoja hyllyssä. Jos siellä on euron paketteja, ne ovat huonompilaatuisia, vähemmän imukykyisiä sekundasiteitä. Normihinta siteille on 2,50-3 euroa. Mitä runsaammat kuukautiset, sitä enemmän niitä tarvitaan ja sitä kalliimpaa lajia pitää olla. Jos on ihan niukat, niin sitten ehkä euron siteet riittävät. JOS niitä edes on, olettaisin ettei paljon alle 1,50 myydäkään.

Vierailija
49/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinitytöt vaihtaa sidettä varmaan 6-8 kertaa päivässä, niin nopeasti paketit kuluu.

Miksi et ohjeista tyttöjä että ei noin usein tarvitse vaihtaa? Sanot että jo ympäristönkin kannalta on parempi että turhaa roskaa tulee vähemmän.

Olet huono provo!

Side vaihdetaan normaalisti 6-8 kertaa päivässä. Niin teen itsekin, ja olen aikuinen nainen.

Olet ilmeisesti runsasvuotoinen jos noin usein joudut vaihtamaan. Jos itse vaihtaisin noin usein niin monta (lähes) puhdasta sidettä saisin heittää roskikseen päivässä.

Vierailija
50/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jodelin lähärit ja kampaajat laskee siteisiin mukaan suklaat, sipsit ja sidukkaa? 

Ja ripsihuollon. Kun se nostaa kivasti fiilistä menkkojen aikana?

Vierailija
51/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo holvata oikein tarkoittaa tässä yhteydessä vai onko näppäilyvirhe?

Tuhlata, lorottaa. ”Älä holvaa vettä”.

Olen itä-Suomesta, ap:sta en tiedä.

Ok, en ole törmännyt sanaan, ilmeisesti itä/pohjoismurteita.

Vierailija
52/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinitytöt vaihtaa sidettä varmaan 6-8 kertaa päivässä, niin nopeasti paketit kuluu.

Miksi et ohjeista tyttöjä että ei noin usein tarvitse vaihtaa? Sanot että jo ympäristönkin kannalta on parempi että turhaa roskaa tulee vähemmän.

Olet huono provo!

Side vaihdetaan normaalisti 6-8 kertaa päivässä. Niin teen itsekin, ja olen aikuinen nainen.

TÄH? Itse vaihdoin vasta kun side oli ”täynnä”. Tai haisi kuin raato. Eli korkeintaan 2-3 kertaa pvä. Onneksi on kuppi nykyään.

Vierailija
53/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kauppaan ja katso siteiden hintoja hyllyssä. Jos siellä on euron paketteja, ne ovat huonompilaatuisia, vähemmän imukykyisiä sekundasiteitä. Normihinta siteille on 2,50-3 euroa. Mitä runsaammat kuukautiset, sitä enemmän niitä tarvitaan ja sitä kalliimpaa lajia pitää olla. Jos on ihan niukat, niin sitten ehkä euron siteet riittävät. JOS niitä edes on, olettaisin ettei paljon alle 1,50 myydäkään.

Laadukas Libresse Ultra 48 kpl 4,65 € eli alle 10 snt/side.

Vierailija
54/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 28 jatkaa vielä, että mulla on ollut lääkitys kuukautisten hillitsemiseksi, söin rautaa ja hemoglobiini oli alle 100. Ja olin ihan älyttömä väsynyt. Polyypin poisto leikkakkseen pääsin puolen vuoden odotuksen jälkeen.

Menkkakierteen lopetti vasta hormonikierukka. Tai alkuun sen kanssa oli joka päivä tiputteluvuotoa, mutta se oli kuitenkin paljon vähäisempää kuin aiempi vuoto. Vuoden käytön jälkern vuotoa ei enää tullut kuin kerran kuussa muutaman päivän ajan.

Vierailija
55/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä riittää, jos ei riitä niin kyseessä on joko runsas kuukautisvuoto, joka on häiriö johon on olemassa hoitoa. Tai kyse on siitä että vaihtaa sidettä liian usein.

Ei se mikään häiriö ole. Minulla on ollut runsas vuoto 11-vuotiaasta asti kun alkoivat. Äidilläni sama. Kyse on pitkälle synnynnäisestä asiasta. Sitten vasta on häiriö jos menkat kestää yli 5 päivää tms.

Ja sidettä pitää vaihtaa muutaman tunnin välein, jos on runsaat. Muuten hyvinkin imukykyisestä siteestä alkaa vuotaa yli. Ja vanha side alkaa haista, vaikkei se olisi täynnäkään.

HÖPÖHÖPÖ! Keskimäärin kuukautiset kestävät 7 päivää. Yli 10 päivää kestävät kuukautiset lasketaan "liian pitkiksi" kuukautisiksi.

Vierailija
56/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä riittää, jos ei riitä niin kyseessä on joko runsas kuukautisvuoto, joka on häiriö johon on olemassa hoitoa. Tai kyse on siitä että vaihtaa sidettä liian usein.

Voi hyvä ihminen, kun vuotoa on erilaista. Mulla juuri se hoito aiheuttaa 2-3 päiväksi vuodon, jonka aikana menee se paketillinen molempia. Toinen paketillinen menee sitten loppupäivien aikana. Gynen (nainen) mielestä tää on vielä ihan ok eikä sen vuoksi kannata vaihtaa hoitoa.

Jos tamponia käyttää niin kuuluu sitä päivän aikana vaihtaa, vaikka ei olisikaan "täynnä".

20 €kuussa kuulostaa toki paljolta. Mutta ehkä se menee, jos ostaa vain kalleinta merkkiä.

Vierailija
57/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. No oletetaan että ostat sitä kalleinta 3e merkkiä. 20 kpl paketissa? Sallinet itsellesi 4h yöunet, joten tuo paketti riittää vuorokaudeksi. Eli jos menkat kestää 7 vrk niin sitten pätee tuo 20e/kk.

Mutta edelleen suosittelen gynekologikäyntiä tuossa tilassa

Vierailija
58/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ap ihan kuukautisten runsaudesta.

t. tulviva Niagara

Vierailija
59/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet huono provo!

TÄH? Itse vaihdoin vasta kun side oli ”täynnä”. Tai haisi kuin raato. Eli korkeintaan 2-3 kertaa pvä. Onneksi on kuppi nykyään.

Minäkin vaihdan siteen silloin kun se on täynnä verta. Eli 6-8 kertaa päivässä.

Vierailija
60/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän saa varmaan sairaaloista käytettyjä suojamaskejä hihnatkin valmiina Siitä vaan pujottaa koivet läpi kuin kalsareista Eikä maksa mitään