Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor vaarallinen lääke?

Vierailija
06.05.2020 |

Takana 20 v unettomuutta,johon kokeiltu milloin mitäkin.Viimeiset 5 vuotta syönyt Ketipinoria pienellä annoksella,1/2-1 tbl 25 mg:sta + tenox tms.Alkuun nukuinkin tosi hyvin.Nyt on tehot menneet ja annosnostoa en halua,koska isompi annos tekee minut vaan vihaiseksi seuraavana päivänä,enkä silti edes nuku sen paremmin.

Lääkärin kanssa sovittu Ketipinorin lopetuksesta,jatkossa Tenox 10-20 mg.No,nyt nukun vain 4 tuntia/vrk!3 viikkoa sitten tämä lopetus tehty.Vaikka olisin kuinka väsynyt,haukottelisin nukkumaan mennessä,niin siinä samassa,kun pääni tyynyyn saan,unet kaikkoaa.En nuku edes päivällä,vaikka olen koko ajan univajeessa ja väsynyt.

Onko kohtalotovereita?Helpottaako tämä enää koskaan? Vai onko ne unireseptorit lopullisesti seonneet?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko helvetti 20 ja kolmekymmentä kiloa lisää ja asiat unouhtuu kun aivot tuhoutuu.

LÄÄKÄRI jJA LÄÄKETEOLLISUUS EI VÄLITÄ KUIN RAHASTA JA AIVONNE JA PAINO NE ON SIVUSEIKKA.!

Lukekaa puolueettomia tutkimuksia, jos ette usko!

Vierailija
22/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jenkeissä kielletty, lisää itsetuhoisia ajatuksia ja pienentää aivoja, oikeasti. Suomessa tullaan jäljessä, mutta ei se mitään koska vie vain ihmishenkiä ja jos ei vie niin kutistaa vain eloon jääneiden käyttäjien aivoja. 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ketistä tajuuttomuuskohtauksia.

Neurologi ei syyttänyt lääkettä missään nimessä vaan yritti turhaan tehdä minusta juoppoa.

En todellakaan suosittele, etenkään pitkäaikaiseen käyttöön.

Vierailija
24/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt jumaliste kun nykymaailma on niin sairas, että pitää lääkkeiden avulla nukkua. Maailmassa on virhe.

Nykymaailmassa on paljon unettomuutta ylläpitäviä juttuja. Keinotekoinen valaistus jokapuolella ja näyttöpäätteet mitkä virkistää, fyysisen aktiivisuuden puute, jatkuva korkea stressin määrä, paljon ajatustyötä ja aivojen ylikuormitusta fyysisen työn sijaan ja niin päin pois. Elintavat joillakin mitä sattuu (sokeria lisäaineita epäterveellistä ruokaa kofeiinia tupakkaa alkoholia jne). Tasapainoisella ruokavaliolla voi vaikuttaa paljon uneen ja jotkut ruoat ja niiden ravintoaineet voi edesauttaa unta ja auttaa nukahtamaan. Joillain on sisäinen kello sekaisin, ja sitä ei auta jatkuva kaamos. Ei osata olla ilman jatkuvaa ärsyketulvaa mikä kuormittaa aivoja ja antaa itsensä rauhoittua vaan kokoajan pitäisi olla jotain viihdykettä mikä sitten usein virkistää. Myös mieli tarvii rentoutusta ja lepoa. Toki myös mielen ongelmat voi viedä unet ja joskus unta ei tule vaikka yrittäisi mitä. Kova yrittäminen ja stressi unesta voi viedä unet, eikä sitä auta aikanen työ tai epäsäännölliset työajat. Työuupumus voi myös viedä unet, ja usein sitä uupumusta edeltää kierroksilla käynti.

Kaikkien pitää sopeutua aamuvirkkujen päivärytmiin lapsuudesta pitäen ja moni toimii univajeessa.

Moni etsii sitten unta purkista eikä edes näe lääkkeettömiä keinoja eikä ymmärrä mikä osa elämässä ylläpitää unettomuutta . Ei se toki väärin ole mutta se usein hoitaa oireita, ei syytä. Meinaavatko ne jotka käyttää lääkkeitä pitkään uneen turvautua niihin loppuelämänsä? Eihän niitä ole edes tutkittu niin pitkällä käytöllä!

Vierailija
25/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko helvetti 20 ja kolmekymmentä kiloa lisää ja asiat unouhtuu kun aivot tuhoutuu.

LÄÄKÄRI jJA LÄÄKETEOLLISUUS EI VÄLITÄ KUIN RAHASTA JA AIVONNE JA PAINO NE ON SIVUSEIKKA.!

Lukekaa puolueettomia tutkimuksia, jos ette usko!

Ihmisille on määrätty Ketipinoria kuin karkkia unettomuuteen ja tämä on tutkimusnäytön laita ollut v.2019:

https://yle.fi/uutiset/3-10578169

"Oulussa on alkanut laaja psykoosilääketutkimus – lääkkeiden vaikutuksista ei aiempaa tutkimustietoa

Vuonna 2017 noin 200 000 suomalaista käytti psykoosilääkitystä. Määrästä noin puolet on myyntiluvasta poikkeavaa."

Vierailija
26/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein käytettynä ei. Kakissa lääkkeissä on riski liikaa annosteltuina, joissakin myös normiannoksilla vakavia sivuvaikutuksia. Tuolloin yleensä on tultu tulokseen, että hengissä pysyminen on sivuvaikutusten arvoista.

Vierailija
27/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jenkeissä kielletty, lisää itsetuhoisia ajatuksia ja pienentää aivoja, oikeasti. Suomessa tullaan jäljessä, mutta ei se mitään koska vie vain ihmishenkiä ja jos ei vie niin kutistaa vain eloon jääneiden käyttäjien aivoja. 😉

Ei lääkäreillä tai lääkeyhtiöillä kiinnosta aivoterveytenne tai terveytenne jos saatte jotain harmia lääkkeistä. Ihmettelen tätä buumia missä neuroleptejä määrätään unettomuuteen niin vähäisellä tutkimuksella.

Vierailija
28/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä lääke. Tuli vain +33 kg sen kanssa.

Minulle tuli myös lisäkiloja 10 kg. Vaihdoin tenoxiin ja otan niitä yksi, kun menen nukkumaan ja toisen, jos on tarvis. Ei mitään haittaa ole ollut tenoxista. Monen vuoden käyttö. Ei kannata sekoittaa ketipinorilla hormooneita.

Vierailija
29/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ihan järkyttävä määrä painoa ketipinorista. Se sai mut siis syömään liikaa ja ajattelemaan ruokaa koko ajan. Niin pahasti että itkin jos ruokaa ei ollut saatavilla. Yritä siinä sitten taistella noin vahvoja mielitekoja vastaan päivästä toiseen...

Vierailija
30/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli myös lisäkiloja 10 kg. Vaihdoin tenoxiin ja otan niitä yksi, kun menen nukkumaan ja toisen, jos on tarvis. Ei mitään haittaa ole ollut tenoxista. Monen vuoden käyttö. Ei kannata sekoittaa ketipinorilla hormooneita.

Tenox vaikuttaa muistiin, joten ei kannata pitkäaikaisesti käyttää. Jos siis mitenkään mahdollista, ainahan ei voi valita parasta tietä. Itsekin nukun tenoxin avulla.

Vierailija
31/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurologi ei syyttänyt lääkettä missään nimessä vaan yritti turhaan tehdä minusta juoppoa.

No, minulle psykiatri määräsi tätä unettomuuteen. Olin ihan erikseen hänelle sanonut, että minulla on myös alkoholiongelma, mutta tämä ei muuttanut mitään. Kokeilin lääkettä kerran (25mg) ja seuraavan yön vietin ihan kamalassa horkassa/puolitajuttomassa tilassa vessan lattialla oksennellen... Jäi siihen kertaan tämä kokeilu. Niin, toki olin siemaillut viiniä sitä ennen, mutta minulle ei oltu kerrottu näin vahvoista vaikutuksista, JOS haksahdan juomaan.

Olen siis varsin tietoinen kaikista lukemattomista ongelmistani ja nämä mielestäni psykiatrille hyvin selvästi erittelin, joten olisin toivonut unettomuuslääkettä, joka ei ole käytännössä samalla antabus. 

Nyt yritän päivä kerrallaan pitää juomisen hallinnassa/pysyä erossa tyystin, ja katson sitten, minkälainen pitkäaikaisvaikutus tällä on unenlaatuun. Toivon, että jos pysyn kuivilla, minun ei tarvitsisi ripustautua mihinkään lääkkeisiin.

Yritän myös hieman laihduttaa ja urheilla samalla, kiva täältä lukea että tämä lääke pistää lihottamaan oikein urakalla. :D Jäi siis varmaankin ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi tuo yksi kokeilu, monestakin syystä.

Vierailija
32/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei saisi julkisesti avata, vaikka olisi ollut lääkitykseen resepti lääkäriltä. Ennen kun Kela kieltäytyi maksamasta korvauksia ja alkoi uhkailla yksittäisiä neurologeja, oli minullakin kannabislääkitys. Sen avulla irtauduin kaikista kipu- ja unettomuuslääkityksistä (ei mitään buranaa ja melatoniinia vaan kaikki kolmioilla varustettuina). Takana oli 15 vuoden lääkeputki, joka alkoi kevyesti tenoxeilla ja panacodilla.

Käytin tätä kannabislääkitystä usean vuoden ajan, säännöiilisesti ja päivittäin. Kun tuli aika lopettaa, en saanutkaan minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita. Henkisiä oli se rennon olon kaipaus ja todella helppo nukahtaminen. Huomasin että olin päässyt niin hermosäryistäni, kuin kroonisesta unettomuudesta.

Olenkin tullut tulokseen, että oma unettomuuteni olisi korjaantunut jo 15 vuotta ennen kannabislääkityksen alkamista, jos olisin saanut heti alkuun sen oikean lääkityksen.

Kaikille se ei sovi, muttei kyllä sovi noi kolmiolääkityksetkään.

Tästä nyt ei sinulle ole varmaankaan hyötyä, se lääke on kiven alla. Mutta jos sinulla on rahallinen tilanne hyvä, etkä tarvitse kelakorvauksia, mahdollisuutesi saada lupa Fimealta Kannabikseen vähintäänkin tuplaantuu.

Vierailija
33/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista ja lienee yksilöllistä. Mirtazapin toi pohjoisen olon ja kaiken päälle n 20kg lisää painoa.

Ketipinor ei ole aiheuttanut pöhnäoloa päiväsaikaan ja Mirtan aiheuttamat lisäkilot ovat lähteneet.

Ketipinor annos iltaisin vain 50mg.

Ketipinor on tunnettu juuri lihottavasta vaikutuksestaan.

Niin, mutta ei ole kaikilla ja sama pätee Mirtazapiiniin.

Ilmeisesti riippuu monista asioista kuten vaikka annoskoosta. Itselleni Ketipinor sopii eikä lihota vaan kävi päinvastoin. Pienellä annoksella toimii.

Vierailija
34/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tenox vaikuttaa muistiin, joten ei kannata pitkäaikaisesti käyttää. Jos siis mitenkään mahdollista, ainahan ei voi valita parasta tietä. Itsekin nukun tenoxin avulla.

Tenox (=bentsot) vaikuttaa muistiin ja kognitioon pitkässä käytössä. Harva lääkäri suostuu sitä määräämään pitkäksi aikaa ja kauhistelevat jos jollain potilaalla on se pitkäaikaislääkityksenä. Ja bentsovieroitusoireet voi olla "aika" ikäviä. Yleensä määräävät aina mirtatsapiinia nykypäivänä.

Vierailija
35/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei saisi julkisesti avata, vaikka olisi ollut lääkitykseen resepti lääkäriltä. Ennen kun Kela kieltäytyi maksamasta korvauksia ja alkoi uhkailla yksittäisiä neurologeja, oli minullakin kannabislääkitys. Sen avulla irtauduin kaikista kipu- ja unettomuuslääkityksistä (ei mitään buranaa ja melatoniinia vaan kaikki kolmioilla varustettuina). Takana oli 15 vuoden lääkeputki, joka alkoi kevyesti tenoxeilla ja panacodilla.

Käytin tätä kannabislääkitystä usean vuoden ajan, säännöiilisesti ja päivittäin. Kun tuli aika lopettaa, en saanutkaan minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita. Henkisiä oli se rennon olon kaipaus ja todella helppo nukahtaminen. Huomasin että olin päässyt niin hermosäryistäni, kuin kroonisesta unettomuudesta.

Olenkin tullut tulokseen, että oma unettomuuteni olisi korjaantunut jo 15 vuotta ennen kannabislääkityksen alkamista, jos olisin saanut heti alkuun sen oikean lääkityksen.

Kaikille se ei sovi, muttei kyllä sovi noi kolmiolääkityksetkään.

Tästä nyt ei sinulle ole varmaankaan hyötyä, se lääke on kiven alla. Mutta jos sinulla on rahallinen tilanne hyvä, etkä tarvitse kelakorvauksia, mahdollisuutesi saada lupa Fimealta Kannabikseen vähintäänkin tuplaantuu.

Uskon, että kannabis voi olla vähähaittaisempi kuin bentsot tai neuroleptit.

Vierailija
36/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minulle psykiatri määräsi tätä unettomuuteen. Olin ihan erikseen hänelle sanonut, että minulla on myös alkoholiongelma, mutta tämä ei muuttanut mitään. Kokeilin lääkettä kerran (25mg) ja seuraavan yön vietin ihan kamalassa horkassa/puolitajuttomassa tilassa vessan lattialla oksennellen... Jäi siihen kertaan tämä kokeilu. Niin, toki olin siemaillut viiniä sitä ennen, mutta minulle ei oltu kerrottu näin vahvoista vaikutuksista, JOS haksahdan juomaan.

Olen siis varsin tietoinen kaikista lukemattomista ongelmistani ja nämä mielestäni psykiatrille hyvin selvästi erittelin, joten olisin toivonut unettomuuslääkettä, joka ei ole käytännössä samalla antabus. 

Nyt yritän päivä kerrallaan pitää juomisen hallinnassa/pysyä erossa tyystin, ja katson sitten, minkälainen pitkäaikaisvaikutus tällä on unenlaatuun. Toivon, että jos pysyn kuivilla, minun ei tarvitsisi ripustautua mihinkään lääkkeisiin.

Yritän myös hieman laihduttaa ja urheilla samalla, kiva täältä lukea että tämä lääke pistää lihottamaan oikein urakalla. :D Jäi siis varmaankin ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi tuo yksi kokeilu, monestakin syystä.

Mullakin ihan hirveä Ketipinor kokeilu sillä pienimmällä annoksella aikanaan. Olin joskus sitä kyennyt käyttämään vähemmillä haitoilla, mutta en sietänyt vissiin enää. Samantien ottamisesta alkoi jalkoja kihelmöidä ja ihmiset jotka kärsii levottomien jalkojen oireyhtymästä voi ehkä tajuta mitä se on, kun on epämukava olo nahoissaan kun se on pahana. Pää alkoi sammua ja järjenjuoksu hidastua, mutta jäin semmoiseen horkkaan ja säpsähtelin kokoajan kun heräilin siihen kun piti liikutella jalkoja. Kun olin nukkunut semmoisen levottoman yön puoliunessa levottomat jalat tosi pahana totesin että ei tätä enää. Aamulla oli pöhnäinen painostava olo noin puolillepäivin asti.

Vierailija
37/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ihan hirveä Ketipinor kokeilu sillä pienimmällä annoksella aikanaan. Olin joskus sitä kyennyt käyttämään vähemmillä haitoilla, mutta en sietänyt vissiin enää. Samantien ottamisesta alkoi jalkoja kihelmöidä ja ihmiset jotka kärsii levottomien jalkojen oireyhtymästä voi ehkä tajuta mitä se on, kun on epämukava olo nahoissaan kun se on pahana. Pää alkoi sammua ja järjenjuoksu hidastua, mutta jäin semmoiseen horkkaan ja säpsähtelin kokoajan kun heräilin siihen kun piti liikutella jalkoja. Kun olin nukkunut semmoisen levottoman yön puoliunessa levottomat jalat tosi pahana totesin että ei tätä enää. Aamulla oli pöhnäinen painostava olo noin puolillepäivin asti.

Olen tuo, jolle vastasit. Olin siis tuona ainokaisena kokeilukertana pää niin sumussa, että tuntui siltä, että minut oltiin huumattu (tavallaan toisaalta olinkin huumannut itseni, heh). Samalla kaikki raajat aivan lamaantuneet niin, että kolistelin menemään vessaan aivan päin seiniä. Kehonhallinta aivan nollassa ja kaikki tuntui muutenkin epätodelliselta.

Psykiatri tiesi, että tätä ennen minulla oli ollut käytössä ahdistuskohtauksiin ja satunnaisiin unettomiin jaksoihin diazepamia, mutta määräsi heti tämän uuden lääkkeen toteamalla, että se ei koukuta. Mistään sivuvaikutuksista ei mainittua puolella sanallakaan. Minusta olisi ihan asianmukaista kertoa asiakkaalle (etenkin päihdeongelmani vuoksi), mitä voi odottaa.

En tyhmänä lukenut koko tropista sen enempää netistäkään, laitoin vain heti kokeiluun. No, kuten sanottua, heittänen asianmukaiseen roskapönttöön aika pian. 

Vierailija
38/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo, jolle vastasit. Olin siis tuona ainokaisena kokeilukertana pää niin sumussa, että tuntui siltä, että minut oltiin huumattu (tavallaan toisaalta olinkin huumannut itseni, heh). Samalla kaikki raajat aivan lamaantuneet niin, että kolistelin menemään vessaan aivan päin seiniä. Kehonhallinta aivan nollassa ja kaikki tuntui muutenkin epätodelliselta.

Psykiatri tiesi, että tätä ennen minulla oli ollut käytössä ahdistuskohtauksiin ja satunnaisiin unettomiin jaksoihin diazepamia, mutta määräsi heti tämän uuden lääkkeen toteamalla, että se ei koukuta. Mistään sivuvaikutuksista ei mainittua puolella sanallakaan. Minusta olisi ihan asianmukaista kertoa asiakkaalle (etenkin päihdeongelmani vuoksi), mitä voi odottaa.

En tyhmänä lukenut koko tropista sen enempää netistäkään, laitoin vain heti kokeiluun. No, kuten sanottua, heittänen asianmukaiseen roskapönttöön aika pian. 

Roskapönttö onkin ainoa mille ketipinorista ei tule haittoja. Aivan uskomatonta että tuota saa kirjoittaa unilääkkeeksi. Kokeilin sitä 10 iltaa pienimmällä annoksella 25 mg. Lääkärille kerroin että mielummin valvon kuin otan tuota lääkettä. En tiennyt olenko unessa vai hereillä. Lisäksi päivisin tuntui omituiselta, en osaa kuvailla sitä.

Vierailija
39/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ketipinprit loppu ni valvoin ihan kevyesti 3vrk. Onkohan mun unireseptoreissa jotain vikaa? 

Vierailija
40/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ketipinprit loppu ni valvoin ihan kevyesti 3vrk. Onkohan mun unireseptoreissa jotain vikaa? 

Ketipinorit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän