Ketipinor vaarallinen lääke?
Takana 20 v unettomuutta,johon kokeiltu milloin mitäkin.Viimeiset 5 vuotta syönyt Ketipinoria pienellä annoksella,1/2-1 tbl 25 mg:sta + tenox tms.Alkuun nukuinkin tosi hyvin.Nyt on tehot menneet ja annosnostoa en halua,koska isompi annos tekee minut vaan vihaiseksi seuraavana päivänä,enkä silti edes nuku sen paremmin.
Lääkärin kanssa sovittu Ketipinorin lopetuksesta,jatkossa Tenox 10-20 mg.No,nyt nukun vain 4 tuntia/vrk!3 viikkoa sitten tämä lopetus tehty.Vaikka olisin kuinka väsynyt,haukottelisin nukkumaan mennessä,niin siinä samassa,kun pääni tyynyyn saan,unet kaikkoaa.En nuku edes päivällä,vaikka olen koko ajan univajeessa ja väsynyt.
Onko kohtalotovereita?Helpottaako tämä enää koskaan? Vai onko ne unireseptorit lopullisesti seonneet?
Kommentit (112)
Turvallinen lääke unettomuuteen on kannabis. Toimii itselläni loistavasti ja mikään muu ei juurikaan. Tai kyllä niillä apteekin kemikaaleilla unen saa mutta ei se mitään oikeaa unta ole. Säälittävää sinänsä ettei täällä takapajulassa käytännössä laillista reseptiä ole mahdollista saada ja joutuu tukemaan rikollista toimintaa jos ei kasvata itse.
Onko kellään muulla tullut Ketipinorista nenäoireita? Nenä välillä tukossa ja paha haju nenässä välillä.
Ehdin ottaa muutamana päivänä ahdistukseen, ja seurauksena jatkuva tinnitus toisessa korvassa! Ollut yli kaksi vuotta jo!
En ottaisi tuota lääkettä enää ikinä vaikka henkeäni uhattaisi. Perinteinen bentso on parempi ja vaarattomampi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan siltä, että suomessa potilas ei itse valitse lääkkeitään.
Se on teille oikeastaan ihan oikein, koska olette äänestäneet sosialismin ja sallitte valtion kontrolliin päättää asioistanne.
Minä en tuhoaisi aivojani saati lihottaisi itseäni ketiapiinilla tai millään neurolepteillä.
Jos minulla on univaikeuksia haen pikkurahalla apteekista yleensä diazepaamia tai nitrazepaamia onhan bentsoissa mistä valita itselleen sopiva.
N. 52
SingaporeOk, mutta bentsot ei riitä. Mulla pitää olla myös neuroleptejä. Olen kuullut, että Singapore on vapaamielinen maa. Koviin kipuihinkin on saatavissa Tramadolia ilman reseptiä.
Täällä on kaikki lääkkeet ilman reseptiä.
Täällä on ihmisillä myöskin vastuu itsestään.
Lääkäristä voi täälläkin kysyä neuvoa lääkityksestä jos ei itse tiedä mikä on itselle parasta.
Suomessa ihmisten keho on valtion omaisuutta ja lääketeollisuus pitää huolen, että esim. neuroleptejä syödään niiden tuhoisuudesta huolimatta.
Muualla maailmassa ihminen on vapaa.
N. 52
Singapore
Vierailija kirjoitti:
Turvallinen lääke unettomuuteen on kannabis. Toimii itselläni loistavasti ja mikään muu ei juurikaan. Tai kyllä niillä apteekin kemikaaleilla unen saa mutta ei se mitään oikeaa unta ole. Säälittävää sinänsä ettei täällä takapajulassa käytännössä laillista reseptiä ole mahdollista saada ja joutuu tukemaan rikollista toimintaa jos ei kasvata itse.
Samoin, eikä siis tarvitse todellakaan käyttää päivittäin. Eikä tietenkään päihdyttäviä annoksia vaan nimenomaan lääkkeeksi. Vie myös kivut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi lukea muilta kirjoittajilta, miten Ketipinor voi lihottaa? Siinä ei juuri ole kaloreita.
No hidastaa metaboliaa. Ne lihovat joilla on taipumus lihoa. 25 mg en usko että nostaa painoa. 600 mg hyvin todennäköisesti nostaa. Ketiapiini ollut kauan markkinoilla, on turvallinen lääke.
Vierailija kirjoitti:
No jostain syystä tuo minun kirjoittamani teksti on hypännyt tähän aloitukseen.Samapa se minulle.
Ja olen päässyt eroon ketipinorista 😊 Ja muistakin mömmöistä.
Aina ajankohtainen. Toivottavasti tulee kehitystä, mutta en usko. Psykiatria ja psykofarmakologia ei juuri kehity. Mutta minä olen käyttänyt promazinia n 30 vuotta. Ja muutakin. Lanttuni on vieläkin liian terävä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta kannabis heikentää happi kapasiteettia. Ei sovi urheilijalle. Minulle turvallista tutkittua lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi lukea muilta kirjoittajilta, miten Ketipinor voi lihottaa? Siinä ei juuri ole kaloreita.
No hidastaa metaboliaa. Ne lihovat joilla on taipumus lihoa. 25 mg en usko että nostaa painoa. 600 mg hyvin todennäköisesti nostaa. Ketiapiini ollut kauan markkinoilla, on turvallinen lääke.
No ei vieläkään aukea miten ketipinor lihottaa. Eikö lihominen johdu suuremmasta saadusta energiamäärästä kulutukseen nähden. Jos aineenvaihdunta hidastuu, eikä perusenergiankulutukseen mene enää energiaa niin paljoa kuin ennen Ketipinorin käyttöä, pitää energian saantia pienentää.
Pitää muistaa se, että olipa kyseessä mikä tahansa lääke se ei toimi kaikilla odotetusti. Joudutaan kokeilujen kautta löytämään kullekin sopiva lääke.
Kun haetaan lääkettä joka auttaa unensaantiin, ei lääkeannos voi eikä saa olla kovin suuri. Jos alkaa tarvitsemaan vaikka Ketipinoria 100mg tai enemmän unensaantiin, se osoittaa ettei lääke toimi kyseisellä ihmisellä. Ei myös jos pitää ottaa monia muita lääkkeitä unettomuuteen.
Ketipinor pienellä annoksella 25 - 50 mg on hyvä annos useimmalle, eikä siitä tule useimmalle myös haittoja.
Käytän itse ja otan annoksen säännöllisesti klo 20.30 ja nukahdan yleensä vielä yli klo 22. Luen kirjaa aina ennen unen tuloa.
Kun herään aamulla, olen virkeä heti. Eikä ole lihottanut
Vierailija kirjoitti:
Turvallinen koska yliannos on käytännössä mahdoton. Luonnonmukainen eikä mikään kemikaalinukutus mikä ei ole oikeaa unta. Suomessa mahdoton saada lääkkeeksi koska lääkärien ja niitä käskyttävän viraston (fimea?) asenteet.
Itselle ei koskaan mistään muusta ole ollut unettomuuteen apua. En myöskään ole kärsinyt mistään sivuoireista.
Kokeillut olen antipsykootteja laidasta laitaan ja muutamat eri bentsot.
Tärkeää kuitenkin muistaa, että eri lääkkeet, ehkä etenkin juuri neuroleptit, vaikuttaa TODELLA yksilöllisesti. Toisen pa+ka on toisen aarre.
Kokeilin Ketipinoria lääkärin suosituksesta joskus vuonna 2015. Kamala olo siitä tuli koko päiväksi. Nukahdin kyllä, mutta koin että nukkuminen oli lähinnä jonkinlainen horrostila. Kun kaksi kertaa heräsin WC:n lattialta, päätin että jo riitti.
Triptyliä (10 - 20 mg) käytän silloin, kun on tarvis. Ei tee pöpperöistä oloa ja herään virkeänä. Olen huomannut, että jos liikun sopivasti päivällä ja myöhäisintään noin klo 18 aikaan, saan nukuttua paremmin. Liian myöhäinen lenkkeily ja treenaaminen ei ole hyvästä eikä myöskään tukeva ateria.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muulla tullut Ketipinorista nenäoireita? Nenä välillä tukossa ja paha haju nenässä välillä.
Nenä usein tukossa! Ei aina tosin.
Laitapa googleen : ketipinor tuhosi elämäni.
Löytyy se alkuperäinen teksti joka on kirjoitettu 2015 kesäkuussa.
Mua vaan kiinnostaa miksi joku on ottanu tämän minun kirjoittamani tekstin ja alottanut uuden ketjun.
Onneksi minun ei tarvitse miettiä vieroitusoireita, kun olen hyväksynyt sen, että joudun syömään Ketipinoria (tai vastaavaa, aluksi oli Seroquel) lopun elämäni. Mulla tosin on kaksisuuntaiseen määrätty. Alun perin oli 500 mg, mutta olen itse pudottanut sen 300 mg:aan. Alaspäin en enää uskalla mennä, kun tuli varoituksen sana lekurilta, että tuo 300 mg on alaraja, mikä vielä ehkäisee psykoosia, mihin mulla taipumusta.
Pari kertaa vuosia sitten lopetin lääkkeen ja Auroraan tie vei molemmilla kerroilla, joten ei ollut oikein hyvä idea.
Diagnoosi jotain 20 v sitten. Eka lääke Cipralex nosti painoa parissa kuukaudessa yli 10 kg. Sitten löytyi Seroquel, mikä aikaa sitten vaihtunut Ketipinoriksi. Olen 171/56, joten tästä ei mulla painonnousua. Tyhmäksi ei ole tehnyt tai muutenkaan aivoihin ei ole lääke mulla vaikuttanut. Oma asianajotoimisto vuodesta 2006 ja koko tuon ajan lääkettä syönyt.
Nenän tukkoisuuden tunnistan. Ympäri vuoden nokka tukossa enemmän tai vähemmän. Aina pitää olla kotona nenäsuihketta, jotta tarvittaessa saa nenän auki nukkumaan mennessä. Muita oireita ei mulla ole.
AA
Vierailija kirjoitti:
Tästä se lähtee https://www.duodecimlehti.fi/duo93446
silvu ple
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa se, että olipa kyseessä mikä tahansa lääke se ei toimi kaikilla odotetusti. Joudutaan kokeilujen kautta löytämään kullekin sopiva lääke.
Kun haetaan lääkettä joka auttaa unensaantiin, ei lääkeannos voi eikä saa olla kovin suuri. Jos alkaa tarvitsemaan vaikka Ketipinoria 100mg tai enemmän unensaantiin, se osoittaa ettei lääke toimi kyseisellä ihmisellä. Ei myös jos pitää ottaa monia muita lääkkeitä unettomuuteen.
Ketipinor pienellä annoksella 25 - 50 mg on hyvä annos useimmalle, eikä siitä tule useimmalle myös haittoja.
Käytän itse ja otan annoksen säännöllisesti klo 20.30 ja nukahdan yleensä vielä yli klo 22. Luen kirjaa aina ennen unen tuloa.
Kun herään aamulla, olen virkeä heti. Eikä ole lihottanut
Lähtökohta on kuitenkin täysin väärä. Ensin pitää kokeilla psykoterapiat, jotta voi alkaa kokeilemaan lääkkeitä. Kaikki lääkkeet aiheuttavat haittoja. Ketiapiinin osalta haitat voivat tulla viiveellä, kuten diabetes noin 10 % käyttäjistä. Eli on vaikea yhdistää lääkkeen aiheuttama haitta ja sairaus, koska aikaa ehtii kulua aloituksesta.
Tämä fimean ohje kannattaa lukea https://www.fimea.fi/documents/160140/744738/28781_Ketipinor_ja_metabol…
Esimerkiksi "Epidemiologiset tutkimukset viittaavat kuitenkin siihen, että epätyypillisillä psykoosilääkkeillä hoidetuilla potilailla on suurentunut riski saada hoidosta johtuvia, hyperglykemiaan liittyviä haittavaikutuksia. "
Ok, mutta bentsot ei riitä. Mulla pitää olla myös neuroleptejä. Olen kuullut, että Singapore on vapaamielinen maa. Koviin kipuihinkin on saatavissa Tramadolia ilman reseptiä.