Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor vaarallinen lääke?

Vierailija
06.05.2020 |

Takana 20 v unettomuutta,johon kokeiltu milloin mitäkin.Viimeiset 5 vuotta syönyt Ketipinoria pienellä annoksella,1/2-1 tbl 25 mg:sta + tenox tms.Alkuun nukuinkin tosi hyvin.Nyt on tehot menneet ja annosnostoa en halua,koska isompi annos tekee minut vaan vihaiseksi seuraavana päivänä,enkä silti edes nuku sen paremmin.

Lääkärin kanssa sovittu Ketipinorin lopetuksesta,jatkossa Tenox 10-20 mg.No,nyt nukun vain 4 tuntia/vrk!3 viikkoa sitten tämä lopetus tehty.Vaikka olisin kuinka väsynyt,haukottelisin nukkumaan mennessä,niin siinä samassa,kun pääni tyynyyn saan,unet kaikkoaa.En nuku edes päivällä,vaikka olen koko ajan univajeessa ja väsynyt.

Onko kohtalotovereita?Helpottaako tämä enää koskaan? Vai onko ne unireseptorit lopullisesti seonneet?

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Unettomuus vie suhteellisen nopeasti hautaan; siihen kuolee nopeammin kuin nälkään. Tässä on itselle ihan riittävästi tutkimustietoa puoltamaan lääkekäyttöä.

Itse veikkaisin, että suurin osa on kokeillut useita erilaisia lääkkeettömiä keinoja ennen kuin haikailee lääkkeiden perään. Ja jatkaa itsellä toimivien lääkkeettömien muotojen käyttöä, vaikka saisikin lääkkeen joka auttaa. Täytyy olla jollakin muullakin tavalla sairas, jos kieltäytyy lääkkeistä jotka itselle sopivat ja valvoo tarkoituksella niin, että siitä on itselle, omalle terveydelle ja mm. työkyvylle haittaa.

Vierailija
42/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas unituuppari, jos käyttää varovasti.

Itsellä vain hätäkäytössä ja otan neljäsosan-puolikkaan 25mg lääkkeestä.

Tarvitsen ehkä noin 3krt kuukaudessa. Pelkästään se tieto, että saan kyllä itseni tarvittaessa nukkumaan auttaa nukahtamaan.

Jos käytän putkeen enemmän kuin kolmena yönä peräkkäin saan järkyttävän pääkivun, joka kestää monta päivää.

Elämä pitää vain saada niin stressittämäksi kuin ikinä, jos nukkumisen kanssa alkaa olla vaikeuksia. Itsellä on tähän hyvä ratkaisu, mutta se ei sovi monille. Omassa elämässä pidän huolen, että en uraudu mihinkään liikaa ja annan itseni välillä olla ihan rauhassa ja yksikseni.

Työt ja parisuhteet ovat kuormittavimpia asioita elämässä ja niiden kanssa kannattaa hiukan olla pelisilmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein käytettynä ei. Kakissa lääkkeissä on riski liikaa annosteltuina, joissakin myös normiannoksilla vakavia sivuvaikutuksia. Tuolloin yleensä on tultu tulokseen, että hengissä pysyminen on sivuvaikutusten arvoista.

Off-label käyttö, kuten ketiapiinin käyttö unettomuuteen, on kaikkea muuta kuin siihen käyttöön tarkoitettua käyttöä mihin lääke on tarkoitettu ja tutkittu. Suomessa halutaan rahoittaa Orionia ja siksi sitä määrätään niin paljon. Lääkärit pääsevät näin kivasti "kursseille" "opiskelemaan" firman piikkiin.

Vierailija
45/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta muut päihteet ja alkoholi niin voi uniki tulla paremmin312

Vierailija
46/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein käytettynä ei. Kakissa lääkkeissä on riski liikaa annosteltuina, joissakin myös normiannoksilla vakavia sivuvaikutuksia. Tuolloin yleensä on tultu tulokseen, että hengissä pysyminen on sivuvaikutusten arvoista.

Off-label käyttö, kuten ketiapiinin käyttö unettomuuteen, on kaikkea muuta kuin siihen käyttöön tarkoitettua käyttöä mihin lääke on tarkoitettu ja tutkittu. Suomessa halutaan rahoittaa Orionia ja siksi sitä määrätään niin paljon. Lääkärit pääsevät näin kivasti "kursseille" "opiskelemaan" firman piikkiin.

Joku syy siihen on että tuota roskaa kirjoitetaan huolettomasti kuin olisivat kalkkitabletteja. Oikeita unilääkkeitä saa suunnilleen rukoilla eikä niitä tahdo saada pahaankaan tarpeeseen.

Vierailija
47/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saisi tehtyä töitä ja nukuttua ilman Ketipinoria:(

Sama mulla. 

Neljä Ketipinoria (100 mg) otin illassa, nyt pärjään kahdella tai kolmella.

Ap, ota huomioon että vaikka nykyinen lääkärisi määrää Tenoxia, hän on poikkeustapaus. Tenox on kyllä hyvä ja turvallinen lääke. Mutta koska se on bentso, se on hyvin vihattu ja kielletty Käypä hoito ym suosituksissa ja ohjeissa. Kun lääkäri vaihtuu, ei Tenoxia enää uusita, vaikka se sopisi sinulle ja auttaisi sinua. Ikävä kyllä.

Vierailija
48/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku syy siihen on että tuota roskaa kirjoitetaan huolettomasti kuin olisivat kalkkitabletteja. Oikeita unilääkkeitä saa suunnilleen rukoilla eikä niitä tahdo saada pahaankaan tarpeeseen.

No katsos kun ne on niitä kauheita bentsoja, ja lääkärit pelkää niitä hysteerisesti. Pahimpia nuoret lääkärit.

Vierailija
49/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi lukea muilta kirjoittajilta, miten Ketipinor voi lihottaa? Siinä ei juuri ole kaloreita. 

Vierailija
50/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista,tää aloitus on minun kirjoitus vuodelta 2015...Ihmettelinkin että onpas tutun kuuloista tekstiä...olen siis eri henkilö kuin tämän ketjun "ap".

Vierailija
51/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä Ketipinoria satunnaisesti, muutaman kerran kuukaudessa. Olen 58v ja painan 110kg. Annoskoko on max. 1 kpl 25mg, ja se saa minut tipahtamaan alle tunnissa aivan tiedottomaan uneen. Unen laatu on hyvä. Unisuus jatkuu seuraavan aamupäivän, josta syystä pyrin ottamaan vain puolikkaan 25mg tabletista. Ilmeisesti Ketipinorin vaikutukset ovat sangen yksilöllisiä. Joidenkin tekstissä on maininta hirmu isoista annoksista, aivan uskomattomia määriä.

Vierailija
52/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista,tää aloitus on minun kirjoitus vuodelta 2015...Ihmettelinkin että onpas tutun kuuloista tekstiä...olen siis eri henkilö kuin tämän ketjun "ap".

Taisit ottaa liian ison annoksen. Tämä ketju on kyllä aloitettu tänään. Vuosi on edelleen 2020. Torvi.

Vierailija
53/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ktipinorista on ulkomaisia tutkimuksia missä on todettu sen tuhoavan aivojen unireseptorit ja sitten nukkuminen ilman lääkkeitä on käytännössä mahdotonta. Ei kannata tunkea itseensä kaikkea mitä lääkäri määrää ennen kuin on itsekin ottanut asioista vähän selvää. Ne reseptiautomaatit eivät ole kaikkitietäviä.

Vierailija
54/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä lääke. Tuli vain +33 kg sen kanssa.

Kummallista ja lienee yksilöllistä. Mirtazapin toi pohjoisen olon ja kaiken päälle n 20kg lisää painoa.

Ketipinor ei ole aiheuttanut pöhnäoloa päiväsaikaan ja Mirtan aiheuttamat lisäkilot ovat lähteneet.

Ketipinor annos iltaisin vain 50mg.

Aivan samat sanat.

Vierailija
55/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä v. Olet tämän ketjun aloittaja mutta et ole kuitenkaan ap.

Oot vetänyt nyt jotain muuta kuin ketipinoria!

Vierailija
56/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä, että suomessa potilas ei itse valitse lääkkeitään.

Se on teille oikeastaan ihan oikein, koska olette äänestäneet sosialismin ja sallitte valtion kontrolliin päättää asioistanne.

Minä en tuhoaisi aivojani saati lihottaisi itseäni ketiapiinilla tai millään neurolepteillä.

Jos minulla on univaikeuksia haen pikkurahalla apteekista yleensä diazepaamia tai nitrazepaamia onhan bentsoissa mistä valita itselleen sopiva.

N. 52

Singapore

Vierailija
57/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia.

"Long term use of Seroquel can cause permanent damage to dopamine receptors in brain which is almost irreversible. Because of the possible damages its use for insomnia should be restricted only to chronic cases. In long term the permanent damage to dopamine receptors makes the insomnia worse or permanent."

Vierailija
58/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täältä ei tuommoista asiaa kande kysyä. Vain muutamalla tuntuu olevan tietämystä.

Muut on enemmän tai vähemmän vauhkoja. Nukuttava on. Jos ei onnistu, olisi kiva kun löytäisit fiksun lääkärin joka auttaisi sinua asiassa. Asia on hoidettavissa. No problem.

Vierailija
59/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on skitsofrenialääke. Se tuhoaa aivoja, kutistaa niitä ja tekee pysyviä haittoja. Söin sitä joskus kunnes luin noista haitoista. Suosittelen vaihtamaan tai olemaan ilman mitään lääkkeitä jos se vain on mahdollista.

Vierailija
60/112 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jostain syystä tuo minun kirjoittamani teksti on hypännyt tähän aloitukseen.Samapa se minulle.

Ja olen päässyt eroon ketipinorista 😊 Ja muistakin mömmöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi