Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kausityöntekijät maatiloilla

Vierailija
06.05.2020 |

Alkoi kerrassaan ketuttamaan nyt tämä suomalaisen työntekijän mollaus.
Olen itse lukioikäisenä ollut poimimassa mansikoita Suonenjoella ja silloin kaikki työntekijät olivat suomalaisia. Hommat tuli tehtyä hyvin ja nopeasti.

En hyväksy, että eräät suomalaiset maatilojen isännät ovat alkaneet haukkumaan suomalaisia työntekijöitä laiskoiksi. Se ei vetele, koska se ei pidä paikkaansa. Kannatan ehdottomasti omavaraisuutta ruokahuollossa ja muissakin asioissa.

Lähisukulaiseni tekee kausittain työtä maatilalla ja hänen tuntipalkka on aina sama, olipa aamu, ilta, viikonloppu tai sunnuntai. Kyse on enemmänkin tässä asiassa jälleen, mistäpä muustakaan, kuin rahasta. Suomalaisille pitänee maksaa muutama euro enemmän, kuin näille ukrainalaisille, joiden tuntipalkka lienee se 4€.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalaiset tuntipalkka ei ole 4 e. Jos näprää pellolla kännykkää etkä poimi niin tuohon palkkaan voi joutua tyytymään. Marjatiloilla saattaa olla vähän enemmän kokemusta kausityöntekijöitä kuin sinulla.

Kausityöntekijöitä on alle 6% kaikista maatalouden työpaikoista. Miksi et meuhkaa esim nollatuntisopimuksella työtä tekevistä, joita on ympäri vuoden töissä riisto-olosuhteissa? Miksi tämä alle 6% sai sinut tekemään tämän avauksen?

Vierailija
2/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 euron tuntipalkan saa jos poimii reilun yhden keruukopan tunnissa. On kyllä niin hidas tahti, että joutuu lähtemään saman päivän aikana tilata. Mansikka ehtii homehtua pellolle tuolla tahdilla. Siihen kovaan työtahtiin on syynsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ollut harmistunut tästä jo monta viikkoa, mikään ei mene jakeluun.

Vierailija
4/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkakilon poimimisesta saa 1.20 e.

Palkan saa työn teosta ei valittamisesta.

Vierailija
5/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt loiset vit* uun täältä ulisemasta.

Ei tartte kun mennä vaikka Hämeenkadulle kattomaan tota nykynuorison menoa. Hupparin huppu silmillä, ryhti mutkalla kuin ongenkoukku valutaan kädet taskussa kuin veltto räkä pitkin seiniä. Ei ole tukiaisjussit ainoa työnantajaryhmä joka on nykynuorison velttouden ja laiskuuden todennut.

Vierailija
6/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu viljelijä kertoi kuinka kotimainen työvoima keskittyi kännykkään ja poimi tuotteita miten sattuu (mm. raakoja, vahingoittuneita). Ulkomaalainen teki tehokkaasti töitä koko työajan ja keräsi vain myyntikuntoiset tuotteet. Vaikea arvata kummasta ryhmästä palkkasi seuraavalle kaudelle työvoimaa.

Vierailija
7/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kristus näitä kommentoijia täällä. Ollessani itse mansikkamaalla saimme palkan poimituista mansikkakoreista, eli urakkapalkasta kyse. Kaikkia suomalaisia työntekijöitä ette hauku laiskoiksi, se on sama kuin paskoisi omaan kotiinsa. Tajuatteko edes mitään.

Vierailija
8/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalaiset tuntipalkka ei ole 4 e. Jos näprää pellolla kännykkää etkä poimi niin tuohon palkkaan voi joutua tyytymään. Marjatiloilla saattaa olla vähän enemmän kokemusta kausityöntekijöitä kuin sinulla.

Kausityöntekijöitä on alle 6% kaikista maatalouden työpaikoista. Miksi et meuhkaa esim nollatuntisopimuksella työtä tekevistä, joita on ympäri vuoden töissä riisto-olosuhteissa? Miksi tämä alle 6% sai sinut tekemään tämän avauksen?

Jos on enemmän kuin yksi epäkohta, niin silloin ei saa valittaa siitä? Kun on muitakin joilla menee huonosti vai?

Vierailija
9/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt loiset vit* uun täältä ulisemasta.

Ei tartte kun mennä vaikka Hämeenkadulle kattomaan tota nykynuorison menoa. Hupparin huppu silmillä, ryhti mutkalla kuin ongenkoukku valutaan kädet taskussa kuin veltto räkä pitkin seiniä. Ei ole tukiaisjussit ainoa työnantajaryhmä joka on nykynuorison velttouden ja laiskuuden todennut.

Nykynuorisoako on 500 000 kortistossa?

Vierailija
10/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kristus näitä kommentoijia täällä. Ollessani itse mansikkamaalla saimme palkan poimituista mansikkakoreista, eli urakkapalkasta kyse. Kaikkia suomalaisia työntekijöitä ette hauku laiskoiksi, se on sama kuin paskoisi omaan kotiinsa. Tajuatteko edes mitään.

Ei heinähatut tajua, ymmärrys ei riitä.

Vierailija
11/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hallitus päästää ukralaiset maahan viemään työpaikat suomalaisten nenän edestä! Mikä järki? Suomalaiset sitten joutuvat olemaan työttöminä

Vierailija
12/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa näkyi juuri, ilmeisesti ukrainalaisen, naisen poimintanäyte. Kylläpä kävi hitaasti!

Ja miksi ei suomalaiset koululaiset ja opiskelijat kelpaa, nyt etenkin, kun muutakaan työtä ei juurikaan ole tarjolla.

Nyt ukrainalaisille tarjotaan myös terveyspalvelut ja ilmaiset lentoliput. Hurraa älyvapaa hallitus!

Vierailija
13/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on aina tunnettu _maailmallakin_ ahkerina työntekijöinä.

Työskentelen itse firmassa, jossa työskentelee ihmisiä useasta eri maasta, eikä suomalaiset kalpene ahkeruudessa, päinvastoin!

Vaikka olen itsekin maalta kotoisin, niin nyt kyllä hävettää isosti maaseudun yrittäjien esiintulo.

Vierailija
14/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin 16-vuotiaana kuudessa tunnissa 45 kolmen kilon koppaa mansikoita. Se on tähänastinen ennätykseni ja sellaiseksi taitaa jäädä.

Vierailija
15/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ollut harmistunut tästä jo monta viikkoa, mikään ei mene jakeluun.

Aiheesta ovat avautuneet ilmeisesti muutkin valveutuneet ja tolkun ihmiset,kuin minä.

Vierailija
16/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut tämän jo monta kertaa täällä,mutta keskustelu on aina poistettu. Olen 58v. työttömäksi jäänyt nainen, lähettänyt hakemuksia 12 maatilalle. Yhden ainoan vastauksen olen saanut, jossa pahoiteltiin sitä,että ikäni huomioon ottaen työt ovat liian fyysisiä. Mikä työvoimapula?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi