Toivon asiallista keskustelua; miksi jotain ei haittaa suhde varattuun?
Itsekin olen ollut tällainen, en tosin ole sänkyyn päätynyt varatun kanssa luultavasti toisen osapuolen uskollisuuden takia, mutta minun puolelta siihen ei olisi ollut estettä.
Nyt olen alkanut miettiä, miksi. Eihän sen pitäisi mennä niin. Omat vanhemmat ovat eronneet. En tiedä onko minulla sitten kokemus omasta arvottomuudesta, siitä etten saa omistaa mitään, sitä ei tarvitse kunnioittaa -> en ole tunnetasolla osannut kunnioittaa muidenkaan?
Onko täällä muita jotka ajattelleet samoja asioita?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Varattu mies on tavallisesti poikkeuksellisen komea ja mukava ihminen. Se suhdestatus on niin iso miinus, että sitä on kompensoimassa paljon hyviä asioita.
Suhteet varatun kanssa lähtee mikropettämisestä. Mies on tasokas ja hyvätuloinen ja ehkä naispuolisen henkilön on ihan verkostoitumisen takia hyvä siipeilijä seurassa. Pääsee syömään hyviin paikkoihin, hyville golfkentille ja miehen seurueeseen Teatterilla. Kiinnostunut varattu mies on hyödyllinen. Jos hän ei kiinnosta seksimielessä ulkonäön takia, voi ihastunutta miestä roikottaa ikuisena kaverina. Varattu mies tyytyy vähään.
Komean seksikkään varatun kanssa päätyy suhteeseen siksi, että mikropettämisen niksit tunteva varattu on hellä ja kiva. Hän kohtelee kuin kukkaa kämmenellä. Se on aika koukuttavaa ikisinkulle, joka on saanut sinkkumarkkinoilla paljon kuraa niskaan ja kokenut liian monta täysin tunnekylmää fb- suhdetta vapaiden miesten kanssa.—> ei tarvita kuin varatun miehen taikasanat :” Jos olisit mun nainen, en ikinä kohtelis sua huonosti”.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Onko rouvilla empatiaa tai arvostusta tätä toista naista kohtaan?
Niinpä, ihan perus kissatappeluahan tuo on, turha piiloutua sinne feikin moraalin taakse.
Sille on termikin: moralisointi. Kun omat periaatteet tai oma etu yritetään pakottaa muille ja vedotaan onaan muka korkeampaan moraaliin, kun muuta perustettakaan ei ole. Lähinnä jonkinlainen omahyväisyyden muoto.
Noh kaiketi sitä uskoo mitä mies sanoo. Itsellänikin suhde varattuun, mies on sanonut olevansa onneton suhteessa, ollut kuitenkin naisen kanssa monta vuotta jostain syystä, lapsikin heillä on. Sanoi että syhde on kylmä ollut jo monet vuodet, elävät kuin kämppikset. Tekivät lapsen sen takia koska uskoi että lapsi pelastaisi avioliiton. Nyt mies on ollut niiin ahdistunut koronan takia kun joutuu olemaan kotona enemmän vaikka lastaan hän rakastaa, vaimoaan ei haluaisi katsella. Nukkuvat eri huoneissa. Mies sanoi että haluaa erota ja muuttaa pois kodistan ja tavata heti kun korona on ohi hahahah uskon miestä, ei oikeen muukaan auta kun ei vaikuta muuten epärehelliseltä ja aika symppis ja mukava.
Uskon siihen että kotona puhutaan ongelmat läpi jos niitä on. Kolmantena osapuolena en oikeen voi asialle mitään tehdä. Jos mies haluaa viettää aikaa kanssani niin mikäs siinä, miehen päätös. En ole hänen moraalin vartija eikä hän minun. Kunhan lapsella on kuitenkin kelvolliset oltavat muuten en tajua miksi kahden toisitaan vähät välittävän aikuisen pitäisi asua yhdessä. Vaikuttaa tuskalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan voin tunnustaa että ei vaivaa, en ajattele toisen puolisoa tai lapsia hetkeäkään. Tuntematon ihminen, ei ole minun ongelmani.
En ole muutenkaan mikään empaattinen voivottelija, töissäkään en jaksa kiinnostua muiden kivuista ja kolotuksista kun ne ei muuta tee kuin joka aamu valittaa minne sattuu ja ketä sattuu eniten
Tiivistät hyvin tämän ihmistyypin.
Kylmiä, rakkaudettomia, itsekkäitä, epäempaattisia ja jopa julmia.
Yäk.N27
Avaaja toivoi asiallista keskustelua. Ilmiannoin asiattomat viestisi.
Vierailija kirjoitti:
Osa näistä varmaan ei osaa todellakaan asettua toisen ihmisen asemaan kun heille ei ole koskaan käynyt vastaavaa. Tuskan ymmärtää vain sen kokenut. Toisaalta on taas ihmisiä, jotka jatkavat kostonkierrettä tyyliin, kun minuakin on petetty, niin minun ei tarvitse välittää. Tosin eipä se oma tuska silläkään poistu.
Jotkut pönkittävät myös omaa heikkoa itsetuntoaan iskemällä nimenomaan varattuja, näitäkin on.
Syitä on monia, niinkuin on ihmismieliäkin.
Suurin osa ihmisistä kuitenkin tuomitsee niin pettämisen, kuin varattuihin sekaantumisenkin.
Niin, minusta ihmiset draamailevat seksin ympärillä vähän liikaa. Miksi se rakkaus on riippuvainen siitä miten käyttää sukupuolielimiään? En hirveästi sure ihmisiä jotka mielestäni suurentelee jotain ongelmaa. Ehkä elämä opettaa laittamaan asiat oikeisiin mittasuhteisiin.
Ystäväni on ollut suhteessa ja paneskellut useamman varatun miehen kanssa. Aiemmin pystyin suhtautumaan asiaan jotenkin välinpitämättömämmin, mutta sitten hän oli miehen kanssa jolla oli lapsia, ja mies halusi erota ystäväni tähden.
Ystäväni veti liinat kiinni ja avautui kuinka mies oli käynyt tuomassa jonkun asian samalla kun lapsi odotti autossa, mies olisi halunnut että ystävä moikkaa lasta.... ystäväni selitti asiaa kauhu silmissään. Hän vaikutti ymmärtäneen vasta lapsen nähtyään, että miehellä on seksisuhteen lisäksi toinen elämä: tunteita ja vastuuta. Lopulta mies kertoi totuuden vaimolleen, joka sai hermoromahduksen, ja ystäväni valitti kuinka mies haki hänestä vertaistukea vaikka homma oli jo loppu.
Tämän jälkeen olen rehellisesti sanottuna katsonut ystävääni ylhäältä alas päin. Hän on 35-vuotias joka on jämähtänyt ”vapaan sinkun” rooliin, joka vuosi vuodelta näyttäytyy vain keskenkasvuisen vastuunpakoilijan valheisiin perustuvalta korttitalolta.
Tarkoituksenani ei ole uhriuttaa pettäjiä, mutta kova koulu on niillä jotka ovat kuvitelleet vapautuvansa vaikkapa vuosien tunnekylmästä ja seksittömästä elämästä pettämällä ja kohdanneetkin itsekkään seksihain, jota ei tippaakaan kiinnosta toisten ongelmat ennen kuin ne estävät hain omaa uiskentelua.
Vierailija kirjoitti:
On sen varatun oma asia huolehtia siitä, että ei ylitä rajojaan. Jos on vaikkapa avoin suhde tai sitten liitto pelkkää kulissia, niin sittenpä on. Se ei ole ulkopuolisen asia määritellä mitä toinen saa tehdä tai alkaa kunnioittamaan jotain olemattomia sääntöjä. Viime kädessä ja aina jokainen ihminen vastaa tasan omista teoistaan, ei muiden.
Näin se vaan on. Jokainen vastaa omista tekemisistään, toisen puolesta ei voi vastuuta tässä asiassa kantaa. Moni pettäjä väittää olevansa eroamassa kumppanistaan - ja ehkä onkin, tai ainakin luulee niin, kunnes saattaa tulla toisiin aatoksiin.
Kolmas osapuoli on helppo ampua syyllisenä, vaikka tietenkin pitäisi syyllistää se petollinen henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luulen että olen jotenkin traumatisoitunut tuon asian suhteen. Ainakaan syntymästä en voi olla muita pahempi tai moraalittomampi, kun ihan päinvastaista palautetta olen saanut esim. kouluvuodet. Ehkä elämä on sitten muokannut minua.
ap
Mitä ajattelet suhteesta, jossa sinua petetään tai sinä petät?
En ole ikinä ollut kunnollisessa parisuhteessa.
ap
On sinulla kai silti joku ajatus asiasta? Voisitko pettää ja kuinka reagoisit jos sinua petettäisiin?
En olisi sellaisen kanssa jota en rakasta, en luultavasti voisi pettää, ja samaa odottaisin toiselta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen siten, että auton tai lompakon varastaminen olisi pienempi paha kuin toisen puolison kanssa suhteen aloittaminen tai pettäminen. Harva näistä kuitenkaan varastaisi autoa tai toisen laukkua tai lompakkoa. Suurin osa varmasti tuomitsi varkauden vai mitä?
Jotenkin nuhjuista leikkaaliimaa -logiikkaa. Saksitaan itselleen sopivat periaatteet kierrätyslaatikon pohjalla lojuvasta juorulehdestä vuodelta kivi ja keppi. Ja skräpätään niistä pastellinen kivakirja. Näin sen näen.
Varastaminen on syystäkin rikos. Siksi muös tuomittavampaa, samoista syistä. Se kohdistuu omistusoikeuteen ja siinä otettu on toiselta pois. Minkäänmuotoisesa ihmissuhteessa näin ei ole. Ihminen ei käytössä kulu eikä yhden rakkaus ole toiselta pois, eikä toisaalta ihmistä voi myöskään omistaa.
Huvittava avaus sinänsä, kun naiset nimenomaan on aina olleet aviomiehensä omaisuutta. Miehet on aina saaneet ottaa useita vaimoja ja sivupanoksi, vain naisia moititaan. Nytkin tässä haetaan taas tätä perinteistä asetelmaa: mies on vapaa, on naisen vastuulla huolehtia moraalista.
Miehet itse panee ihmiskaupattuja, lapsia ja ties mitä. Mutta eihän miestä saa koskaan vaatia vastuuseen!
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa siksi, koska en koe tekeväni kenellekään väärin. Kukaan ei tiedä. Saamme molemmat siitä iloa, ja olemme tyytyväisempiä ja parempia myös puolisoillemme.
Eikö se haittaa, että puolisonne eivät kenties haluaisi olla kanssanne, jos tietäisivät touhuistanne? Vaikka nyt kukaan ei tiedä, entä jos puolisosi saa tietää? Sittenkö se vasta on väärin, vai onko silloinkaan?
Suoraan sanottuna pidän hemmetin yksinkertaisena jokaista ihmistä, joka uskoo pettäjän tarinaa rakkaudettomasta liitosta
Minä ainakin syyllistän sitä miestä, syyllistän ihan v tusti.
Mutta: halveksin niitä naisia, jotka noihin kuvioihin lähtevät.
Mies pettää vaimonsa, salarakas toiset naiset.
Naisten pitäisi pitää yhtä, ja sitä nämä varattujen miesten kanssa vehtaavat ä m mät eivät tee, vaan menevät päinvastoin ns. miesten leiriin näyttäen keskaria muille naisille.
Helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan. Saati sitten niille, jotka oikein systemaattisesti aiheuttavat pahaa muille naisille.
Hyi h e lvetti mitä tyyppejä.
Kaipa se riippuu parisuhdekäsityksistä. Jos itselle ei ole tärkeä olla toiselle ainoa ja pitää ihan ok:na, että on monenlaisia suhteita, miksei voisi olla suhteessa ns. varatunkin kanssa. Minä en kyllä alkaisi suhteeseen, joka perustuisi epärehellisyyteen. Jos toisella olisi suhde, jossa olisi ihan ok olla muitakin niin se ei ehkä olisi sanan varsinaisessa merkityksessä suhde varattuun. Voisin kuvitella olevani osana jotain avointa tai monisuhdekuviota, mutta sen pitäisi perustua luottamukseen. En voisi luottaa ihmiseen, joka pettäisi puolisoaan kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan voin tunnustaa että ei vaivaa, en ajattele toisen puolisoa tai lapsia hetkeäkään. Tuntematon ihminen, ei ole minun ongelmani.
En ole muutenkaan mikään empaattinen voivottelija, töissäkään en jaksa kiinnostua muiden kivuista ja kolotuksista kun ne ei muuta tee kuin joka aamu valittaa minne sattuu ja ketä sattuu eniten
Yäk.N27
Tunnekylmät emakot eivät kestä totuutta, ei yllätä. Siinäpä ilmiannat, totuus ei pala tulessakaan.
Ilmiannoin myös tämän hävyttömän solvaamisesi.
Vierailija kirjoitti:
Moraalisen ajattelun kehittymättömyyttä. Moraalisessa ajattelussa jääty teini-ikäisen kehitystasolle.
Mitenkäs selität sen, että mulla oli nuorempana paljon tiukempi moraali kuin näin vanhempana? Ei mun vanhemmat toisiaan pettäneet.
Nämä tyypit pettävät kaikki naiset, muistakaa se
Muilla on Girls Unite, näillä vain kylmä sydämensä ja miesten huomio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.N27
Tunnekylmät emakot eivät kestä totuutta, ei yllätä. Siinäpä ilmiannat, totuus ei pala tulessakaan.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraalisen ajattelun kehittymättömyyttä. Moraalisessa ajattelussa jääty teini-ikäisen kehitystasolle.
Mitenkäs selität sen, että mulla oli nuorempana paljon tiukempi moraali kuin näin vanhempana? Ei mun vanhemmat toisiaan pettäneet.
Idealismi kuuluu nuoruuteen. Kun elää elämää ja näkee todellisuuden monet sävyt, älykkäämmät yleensä muuttuvat vähemmän ehdottomiksi. Sääntöjen sijaan elämä alkaa näyttäytyä kokemusmatkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.N27
Niin?
Etkö kerralla ymmärrä? Lue uudestaan niin kauan kunnes käsität.
On sinulla kai silti joku ajatus asiasta? Voisitko pettää ja kuinka reagoisit jos sinua petettäisiin?