Toivon asiallista keskustelua; miksi jotain ei haittaa suhde varattuun?
Itsekin olen ollut tällainen, en tosin ole sänkyyn päätynyt varatun kanssa luultavasti toisen osapuolen uskollisuuden takia, mutta minun puolelta siihen ei olisi ollut estettä.
Nyt olen alkanut miettiä, miksi. Eihän sen pitäisi mennä niin. Omat vanhemmat ovat eronneet. En tiedä onko minulla sitten kokemus omasta arvottomuudesta, siitä etten saa omistaa mitään, sitä ei tarvitse kunnioittaa -> en ole tunnetasolla osannut kunnioittaa muidenkaan?
Onko täällä muita jotka ajattelleet samoja asioita?
Kommentit (115)
Ihan voin tunnustaa että ei vaivaa, en ajattele toisen puolisoa tai lapsia hetkeäkään. Tuntematon ihminen, ei ole minun ongelmani.
En ole muutenkaan mikään empaattinen voivottelija, töissäkään en jaksa kiinnostua muiden kivuista ja kolotuksista kun ne ei muuta tee kuin joka aamu valittaa minne sattuu ja ketä sattuu eniten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjimmiltaanhan se on empatian ja arvostuksen puutetta toista ihmistä kohtaan.
Juurikin noin. Ei osata miettiä miltä se mahtaisi tuntua, kun itselle tehtäisi sama. Tunteita ei voi valita, mutta tekonsa voi.
Empatia ei tarkoita mitään tuollaista. Empaattinen myötäelää sen petetyn tuskaa sitten kun petos paljastuu. Sitä ennen hän on myötäelänyt jo pettäjän rakkauden ja nautinnon. Vähemmän empaattinen ei piittaa kummastakaan, vain omastaan. Empaattinen voi pettää tai olla sivusuhteessa oikein hyvin. Ehkä jopa herkemmin kuin kylmä periaateihminen. Rakkaudessa ja suhteissa kun empaattisuus on ennemminkin katalysoiva tekijä kuin tunnekylmyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut suhdetta varattuun, mutta voisin kuvitella, ettei se minua haittaisi. Itsepä se toinen matkaani lähtisi, en ainakaan viitsisi ketään ruveta väkisin mukaani houkuttelemaan. Olisiko suhde varattuun moraalitonta? Jos varattu osapuoli on päättänyt olla piittaamatta asiasta, niin onko minun asiani sitten ryhtyä moraalinvartijaksi?
Eikö sinulla ole omia periaatteita, moraalia? Vai ulkoistatko sen vastaavaan tyyliin joka tilanteessa elämässäsi?
Sinähän tässä päinvastoin ilmeisesti ehdotat että varatut voisivat tai heidän jopa pitäisi ulkoistaa oma moraalinsa toisille, että varattujen kanssa vehtaavan velvollisuus olisi omansa lisäksi huolehtia varatun moraalistakin. Sivusta.
Luulen, että moraali olisi kiva kummallekin osapuolelle (varattu ja sinkku). Eri
Vähän vastaava voisi olla eräs elävän elämän ajankohtainen esimerkki; mies hankkii naiselle luksustavaraa tekemällä rikoksia. Nainen ei omasta mielestään ole tehnyt mitään väärää, hänhän on vain "ollut nättinä" ja saanut tavaraa. Ei hän ole käytännössä tehnyt rikosta kuten mies, mutta jos hän kuitenkin tiesi missä oli mukana..?
Vain kerran olen päässyt mihinkään puuhiin varatun kanssa, hällä kylläkin avoin suhde, mutta koska minulla ei ole ikinä ollut vientiä eikä valinnanvaraa niin jos muut olisi suostuneet niin olisin puuhaillut heidänkin kanssa. 99,9% ei vain halunnut.
Vähän aiheen ohi. Monessa ketjussa voi lukea sen "toisen naisen" kommentteja joissa miesystävän vaimoa nimitetään ryhävalaaksi, kaameaksi akaksi jne. Miksi näin ilkeää puhetta ja vahvoja tunteita vaimoa kohtaan jos tarkoitus on vain pitää hauskaa ja tunteet eivät muka ole pelissä?
Miksi sen pitäisi vaivata? Eihän hän mitään ole sille toiselle naiselle luvannut, se on miehen asia jos on. Kannattaa ottaa siis asia miehen kanssa puheeksi, vai etkö uskalla, ja miksi et?
Onko rouvilla empatiaa tai arvostusta tätä toista naista kohtaan?
Niinpä, ihan perus kissatappeluahan tuo on, turha piiloutua sinne feikin moraalin taakse.
Minäkin tuomitsin suhteet pettäjiin, kunnes itse rakastuin. Asia tuli ilmi vasta myöhemmin, jolloin olin jo kiintynyt. Aivan lapsellista kuvitella, että pettäjien kanssa heilastelevat olisivat jokin oma ihmislajinsa. Syitä ja selityksiä löytynee monia.
En itse oikein ymmärrä koko ideaa siinä ”kunnes kuolema meidät erottaa” systeemissä. Miksi se on ihanne? Monien pariskuntien suhde kaipaisi oikeasti jotain nollausta ja sen miettimistä miksi ylipäätään ovat yhdessä. Toisen syrjähyppy voi toimia tuollaisena.
Osa näistä varmaan ei osaa todellakaan asettua toisen ihmisen asemaan kun heille ei ole koskaan käynyt vastaavaa. Tuskan ymmärtää vain sen kokenut. Toisaalta on taas ihmisiä, jotka jatkavat kostonkierrettä tyyliin, kun minuakin on petetty, niin minun ei tarvitse välittää. Tosin eipä se oma tuska silläkään poistu.
Jotkut pönkittävät myös omaa heikkoa itsetuntoaan iskemällä nimenomaan varattuja, näitäkin on.
Syitä on monia, niinkuin on ihmismieliäkin.
Suurin osa ihmisistä kuitenkin tuomitsee niin pettämisen, kuin varattuihin sekaantumisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut suhdetta varattuun, mutta voisin kuvitella, ettei se minua haittaisi. Itsepä se toinen matkaani lähtisi, en ainakaan viitsisi ketään ruveta väkisin mukaani houkuttelemaan. Olisiko suhde varattuun moraalitonta? Jos varattu osapuoli on päättänyt olla piittaamatta asiasta, niin onko minun asiani sitten ryhtyä moraalinvartijaksi?
Eikö sinulla ole omia periaatteita, moraalia? Vai ulkoistatko sen vastaavaan tyyliin joka tilanteessa elämässäsi?
Sinähän tässä päinvastoin ilmeisesti ehdotat että varatut voisivat tai heidän jopa pitäisi ulkoistaa oma moraalinsa toisille, että varattujen kanssa vehtaavan velvollisuus olisi omansa lisäksi huolehtia varatun moraalistakin. Sivusta.
Luulen, että moraali olisi kiva kummallekin osapuolelle (varattu ja sinkku). Eri
Vähän vastaava voisi olla eräs elävän elämän ajankohtainen esimerkki; mies hankkii naiselle luksustavaraa tekemällä rikoksia. Nainen ei omasta mielestään ole tehnyt mitään väärää, hänhän on vain "ollut nättinä" ja saanut tavaraa. Ei hän ole käytännössä tehnyt rikosta kuten mies, mutta jos hän kuitenkin tiesi missä oli mukana..?
Varastetun tavaran hallussapito, kätkeminen jne voivat olla myös rikoksia. Ihmistä ei edelleenkään voi omistaa kukaan, eikä aikuisten vaaaehtoinen suhde koskaan ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Itse luulen että olen jotenkin traumatisoitunut tuon asian suhteen. Ainakaan syntymästä en voi olla muita pahempi tai moraalittomampi, kun ihan päinvastaista palautetta olen saanut esim. kouluvuodet. Ehkä elämä on sitten muokannut minua.
ap
Mitä ajattelet suhteesta, jossa sinua petetään tai sinä petät?
Vierailija kirjoitti:
Mutku mä haluun!
TÄMÄ!
Mutku mä näin sen ensin! Vai?
Olen sinkku ja sinkkuna aion pysyä koko elämäni, haluan kuitenkin seksiä joten varattu mies on minulle mitä mainioin vaihtoehto. Ei, en halua yhdenyönsuhteita koska ymmärrän silloin altistavani itseni ties mille taudeille jos vaihtaisin seksikumppania alituiseen. Vaikka käytössä on siis aina kondomi niin se voi rikkoutua. Ja monesti näissä sinkkujen välisissä seksisuhteissa toinen osapuoli menee aina lopulta rakastumaan joten paljon helpompaa jos se toinen osapuoli on varattu ilman aikomustakaan jättää puolisoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luulen että olen jotenkin traumatisoitunut tuon asian suhteen. Ainakaan syntymästä en voi olla muita pahempi tai moraalittomampi, kun ihan päinvastaista palautetta olen saanut esim. kouluvuodet. Ehkä elämä on sitten muokannut minua.
ap
Mitä ajattelet suhteesta, jossa sinua petetään tai sinä petät?
En ole ikinä ollut kunnollisessa parisuhteessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mutku mä haluun!
TÄMÄ!
Miksi siihen pitäisi olla joku parempi syy? Tuo on yleensä paras syy kaiken tekemiseen.
Varattu mies on tavallisesti poikkeuksellisen komea ja mukava ihminen. Se suhdestatus on niin iso miinus, että sitä on kompensoimassa paljon hyviä asioita.
Suhteet varatun kanssa lähtee mikropettämisestä. Mies on tasokas ja hyvätuloinen ja ehkä naispuolisen henkilön on ihan verkostoitumisen takia hyvä siipeilijä seurassa. Pääsee syömään hyviin paikkoihin, hyville golfkentille ja miehen seurueeseen Teatterilla. Kiinnostunut varattu mies on hyödyllinen. Jos hän ei kiinnosta seksimielessä ulkonäön takia, voi ihastunutta miestä roikottaa ikuisena kaverina. Varattu mies tyytyy vähään.
Komean seksikkään varatun kanssa päätyy suhteeseen siksi, että mikropettämisen niksit tunteva varattu on hellä ja kiva. Hän kohtelee kuin kukkaa kämmenellä. Se on aika koukuttavaa ikisinkulle, joka on saanut sinkkumarkkinoilla paljon kuraa niskaan ja kokenut liian monta täysin tunnekylmää fb- suhdetta vapaiden miesten kanssa.—> ei tarvita kuin varatun miehen taikasanat :” Jos olisit mun nainen, en ikinä kohtelis sua huonosti”.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku ja sinkkuna aion pysyä koko elämäni, haluan kuitenkin seksiä joten varattu mies on minulle mitä mainioin vaihtoehto. Ei, en halua yhdenyönsuhteita koska ymmärrän silloin altistavani itseni ties mille taudeille jos vaihtaisin seksikumppania alituiseen. Vaikka käytössä on siis aina kondomi niin se voi rikkoutua. Ja monesti näissä sinkkujen välisissä seksisuhteissa toinen osapuoli menee aina lopulta rakastumaan joten paljon helpompaa jos se toinen osapuoli on varattu ilman aikomustakaan jättää puolisoaan.
Leväperäinen varattu käyttäytyy aivan kuten sinkku. Ei tuo ole kovin häävi selitys. Moni varattu etsii ollapäätä eroamiseen ja ripustautuu pahemmin kuin tasapainoinen sinkku.
En osaa sanoa, mutta halveksin syvästi sellaisia ihmisiä enkä voi kunnioittaa edes kaverina.
Pari tällaista on kaveripiirissä ollutkin ja ihmettelevät, miksi olen etääntynyt...
No ehkä en vaan halua lähelleni epämääräisiä ja ilkeitä ihmisiä joilla on aivan eri arvomaailma kuin minulla.
N27
Juurikin noin. Ei osata miettiä miltä se mahtaisi tuntua, kun itselle tehtäisi sama. Tunteita ei voi valita, mutta tekonsa voi.