Tummahiuksiset, minkä ikäisenä jouduit aloittamaan harmaiden takia hiustenvärjäyksen?
Itse täytän kohta 40 ja ohimoalueella alkaa olla jo aika paljon harmaita. Päällyhiukset peittävät ne kuitenkin vielä aika hyvin, joten en ole niiden takia vielä alkanut värjäämään omia hyvän välisiä hiuksiani. Milloin suunnilleen muilla tummahiuksilla harmaantuminen on edennyt niin pitkälle, että on halunnut alkaa värjäämään? Oletan, että tummahiuksisilla tuo aika tulee blondeja aiemmin, koska harmaan erottuvat selvemmin.
Kommentit (64)
Kolmekymppisenä alkoi tulla ekat harmaat ja nyt 46-vuotiaana niitä on jo todella paljon. Harmaat hiukset on tosi paksuja ja karkeita.
Isoäitini kuoli 73-vuotiaana ja hänellä oli mustassa tukassa vain muutama harmaa. Isoisäni oli ihan valkotukka... ei liene epäselvää kumman suvun puolelta tukkani on periytynyt 😀
En sinänsä häpeä tukkaani/ikääni mutta tämä juurikasvu on kyllä ruma ja kärsin siitä... värjäyskierteessä olen enkä oikein ole ollut rohkeutta lähteä siitä pois
25 vuotiaana annoin juurikasvun venähtää pari senttiseksi, ja jotenkin arvasin miltä näyttää. Lähes joka toinen hius oli hopean harmaa. Olihan se melkoinen järkytys. Sen jälkeen olen värjännyt hiuksia taukoamatta, milloin vaalentanut ja suurimmaksi osaksi kuitenkin tummentunut. Välillä nypin lyhyitä harmaita joita oli varsinkin rajaus kohdissa törröttämässä aivan kamalasti. Nyt olen 49 vuotias ja harmaita en edes juuri huomaa kasvavan. Joskus kun kattolamppu osuu oikeassa kulmassa, niin päälaella näkyy jokunen satunnainen hopean värinen. Eli ei niitä hirveästi voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, ja odotan innolla ensimmäisiä harmaita hiuksia. Niitä elämän kunniamerkkejä en tule peittämään.
Hyvä asenne :) Itse myöskin odottelen että pehkoni muuttuisi kokonaan harmaaksi :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Ei vielä harmaita, ikää 69. Kun tulee, niin en aio värjätä.
Mun harmaantuminen alkoi alle kolmikymppisenä ja vähän kyllä ketuttaa kun 50+ ikäiset ensimmäisiä harmaita saaneet tuomitsevat niiden värjäämisen. Hieman eri asia kuitenkin olla 35-40-vuotiaana harmaapäinen niinkuin itse olisin ollut jollen olisi värjännyt, niin ärsyttävää puuhaa kuin se onkin. Saatan itsekin lopettaa värjäämisen iäkkäämpänä mutta näin 40+ ei kokoharmaa ole ihan sitä ominta itseä.
No enpä ala myrkkyvärejä imeyttää päänahkaani.
Hopeaselkä se on gorillalaumassakin se vanhin ja viisain, joka katsoo muiden perään. Miksi kummassa haluaisin piilottaa tuota iän tuomaa luontaista auktoriteettia?
Olen viimeisen vuoden aikana päässyt kokonaan pois värjäämisestä. Oma maantienruskea tukkani on ihan kiva näinkin. Harmaita ei ole, ikää 42. Eli sitten jos ja kun niitä alkaa tulla, ne saa olla ihan rauhassa :). Äitini on 70 ja hänellä alkaa hieman harmaantumaan. Hänellä on aina ollut luonnostaan kauniin tumman ruskea hius, joskus mietti että pitäisikö värjätä, suosittelin että älä ihmeessä. Mummo oli blondi ja hänellä oli vanhana maailman kaunein ihan vitivalkoinen pää. Me äidin kanssa tuskin moista saadaan ikinä :).
Jouduin aloittamaan?
Miksi ihmeessä kukaan joutuu aloittamaan hiusten värjäystä?
Minkä ikäisenä jouduit ap aloittamaan säännölliset rasvaimut?
Mulle tuli pari vuotta sitten ensimmäiset harmaat otsalle hiusrajaan. Odotan innolla, miten tilanne kehittyy. Lopetin värjäämisen kokonaan 5 vuotta sitten ja en tosiaankaan aio palata värjäyskierteeseen. Oma väri on tumma kullanruskea ja ikää 30 vuotta. Olisi hauska, jos tuohon otsalle tulisi harmaa raita, mutta ei haittaisi myöskään harmaat siellä täällä päätä, kun hiukset on muutenkin aika moniväriset, on kultaisia, punertavia ja ruskeita hiuksia sekaisin.
16-vuotiaana ekat yksittäiset harmaat. Nyt 23-vuotiaana mulla on tällainen tyylikäs skunkkiraita omista harmaista etuhiuksissa. Ohimot myös ihan harmaat ja muutenkin yksittäisiä harmaita aika paljon. En värjäile, enkä peittele mitenkään, minua ei kiinnosta olla nuoren näköinen miesten alkukantaisia himoja varten... :D
Vierailija kirjoitti:
No enpä ala myrkkyvärejä imeyttää päänahkaani.
Hopeaselkä se on gorillalaumassakin se vanhin ja viisain, joka katsoo muiden perään. Miksi kummassa haluaisin piilottaa tuota iän tuomaa luontaista auktoriteettia?
Minäkään en halua värjätä juuri tuon kemikaalialtistuksen takia, mutta nyt 47-vuotiaana otin ensimmäisen kerran lämpimän sävyisiä vaaleita raitoja, joiden sekaan ensimmäiset harmaat tosi hyvin katoavat. Raidoitusaineissakin tietysti on noita kemikaaleja, mutta kun ainetta ei laiteta koko päähän eikä sivellä päänahkaan, tuntuu se vähemmän pahalta vaihtoehdolta koko hiusten värjäykselle. Sitä paitsi oma hiusväri on kaunis, joten kevyt raidoitus on siinäkin mielessä hyvä ratkaisu.
Ja minä kyllä todellakin haluan piilottaa harmaat. Ihmisyhdyskunnassa (ainakin länsimaisessa sellaisessa) ei ikääntynyttä arvosteta. Päin vastoin, nuoruuden ihannointi on viety äärimmilleen. En (valitettavasti) elä itse gorillalaumassa, jossa ikääntyminen toisi arvostusta.
Minä myös raidoitan tukkaani. Minusta kaikkein paras tapa välttää näkyvää harmaata juurikasvua. Näyttää tosi luonnolliselle ja kauniille. Riittää jos raidoittaa kolmenkuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut sitä Planturia? Pitäisi vielä auttaa hiustenlähtöönkin. Mulla on ollut harkinnassa, ois kiva kuulla kokemuksia.
No justiinsa äsken pesin Plantourilla ensimmäistä kertaa. Otin valokuvia ennen ja jälkeen. En nyt vielä huomaa mitään muutosta, mutta putelissa sanotaan, että useampi kerta pitää pestä ennen kuin väriä tulee. Saa nyt nähdä. olen vähän skeptinen, mutta katsellaan. Hiukseni ovat nykyisin aika kuivat joten en niitä alvariinsa pese. Raportoin vaikka ensi viikolla näkyykö tuloksia.
Ikä 55 ja harmaantuminen alkoi 50-vuotiaana selkeästi. En tiedä auttaako enää mikään. Pitkätukkainen olen.
No niin, lupasin raportoida Planturin vaikutuksesta. Olen siis ruskeatukkainen - jos harmaita ei lasketa. Olen nyt käyttänyt koko pullollisen Plantur 69 -shampoota. Ei mitään vaikutusta. Ei niin mitään! Että kyse ei olisi vain mutu-tuntumasta, otin valokuvia samassa valaistuksessa. Ei eroa entiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut sitä Planturia? Pitäisi vielä auttaa hiustenlähtöönkin. Mulla on ollut harkinnassa, ois kiva kuulla kokemuksia.
Ei auta eli ei siis sävytä harmaita ruskeaan sävyyn.
Mulla alkoi tulla harmaita noin 30 v:nä, ensin ohimoille ja kasvojen sivulle, sitten koko päähän. 32-vuotiaana aloin värjätä tummanruskeaksi ja sitä olen tehnyt kohta 20 vuotta kerran kuussa. Aion jatkaa ainakin eläkeikään, koska töissä ei haluaisi näyttää vanhalta harmaahapselta.
Joskus 30+
Pohdin paljon, pitäisikö harmaat kasvattaa näkyviin. Vielä en ole valmis. Nyt käynti kampaajalla 5 viikon välein. Kotivärjäyksiä en ole kokeillut, koska haluan luonnollisen näköistä lämmintä ruskeaa ja pelkään yli kaiken, että tulisi liian tumma tai palkkeja.
Maantienharmaa tukka ollut aina. Aloitin värjäämään yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
Yksittäisiä harmaita löytyi jo kolmekymppisenä. Nyt olen viisikymmentä, ja värjäyskierteessä. En tiedä, miten tästä pääsisi kunnialla eroon. Pidän tummanruskeista ja pitkistä hiuksistani. Nyt etätöissä ei kyllä tarvitse värjätä niin usein, kun ei ole juurikaan ihmisten ilmoilla. Käytän välillä myös värisuihkeita ja värillistä kuivashampoota, jolla peitän juurikasvua ja pidennän värjäysväliä.
Raidoitus 👌
Ei harmaiden takia kukaan joudu värjäämään hiuksiaan. Se on ihan oma valinta, ei kukaan pakota.