Tummahiuksiset, minkä ikäisenä jouduit aloittamaan harmaiden takia hiustenvärjäyksen?
Itse täytän kohta 40 ja ohimoalueella alkaa olla jo aika paljon harmaita. Päällyhiukset peittävät ne kuitenkin vielä aika hyvin, joten en ole niiden takia vielä alkanut värjäämään omia hyvän välisiä hiuksiani. Milloin suunnilleen muilla tummahiuksilla harmaantuminen on edennyt niin pitkälle, että on halunnut alkaa värjäämään? Oletan, että tummahiuksisilla tuo aika tulee blondeja aiemmin, koska harmaan erottuvat selvemmin.
Kommentit (64)
57-vuotias ja yksittäisiä harmaita. En vielä ala värjätä, jos yleensäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksittäisiä, ikää 41, eikä aikomustakaan enää värjätä kerran kierteestä päästyä.
Mullakin yksittäisiä, ja alan kyllä värjätä kun tulee enemmän. Yksittäiset ei haittaa. En ole eläissäni vielä kertaakaan värjännyt tukkaani enkä edes sävyttänyt, mulle ihan vierasta puuhaa, enkä tiedä miten se tapahtuu. Tykkään omasta väristäni.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut sitä Planturia? Pitäisi vielä auttaa hiustenlähtöönkin. Mulla on ollut harkinnassa, ois kiva kuulla kokemuksia.
No justiinsa äsken pesin Plantourilla ensimmäistä kertaa. Otin valokuvia ennen ja jälkeen. En nyt vielä huomaa mitään muutosta, mutta putelissa sanotaan, että useampi kerta pitää pestä ennen kuin väriä tulee. Saa nyt nähdä. olen vähän skeptinen, mutta katsellaan. Hiukseni ovat nykyisin aika kuivat joten en niitä alvariinsa pese. Raportoin vaikka ensi viikolla näkyykö tuloksia.
Ikä 55 ja harmaantuminen alkoi 50-vuotiaana selkeästi. En tiedä auttaako enää mikään. Pitkätukkainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Harmaita hiuksiaan värjäävä nainen on yhtä surkea kuin kaljunsa päälle vähäiset haivenensa kampaava mies.
Jaha, hiustenvärjäämiseenkin on siis ikäraja. Tulee mieleen se Siskonpedin sketsi, missä nelikymppinen nainen menee "vuorelle" kuolemaan. Niinkai se on sit tehtävä, mitä kun ei mitään enää saa tehdä. Tai on säälittävä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, ja odotan innolla ensimmäisiä harmaita hiuksia. Niitä elämän kunniamerkkejä en tule peittämään.
Ei sillä, että harmaissa hiuksissa tai vanhentumisessa olisi mitään vikaa, mutta mikä automaattinen kunnia se on jos on vanha? Juu onneksi olkoon, kun et ole vielä kuollut. Miksi vanhuus on automaattisesti kunnioitettavaa? Eihän sitä tiedä millainen hirveä ihminen on kyseessä, oli sitten nuori tai vanha. Ei siis mitään henkilökohtaista kirjoittajaa kohtaan, mutta ihmettelen vain.
Näin 36-vuotiaana alkaa korvien kohdalla ja keskellä päätä harmaat hapset vallata alaa. Ei ole aikomustakaan värjätä niitä. Olen vaan tyytyväinen etten tuskin koskaan kaljuunnu mikäli jatkan sukuni perinnettä.
Alle 30-vuotiaana löytyi ekat harmaat. Mutta olen värjännyt hiuksiani aina oli harmaita tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, ja odotan innolla ensimmäisiä harmaita hiuksia. Niitä elämän kunniamerkkejä en tule peittämään.
Ei sillä, että harmaissa hiuksissa tai vanhentumisessa olisi mitään vikaa, mutta mikä automaattinen kunnia se on jos on vanha? Juu onneksi olkoon, kun et ole vielä kuollut. Miksi vanhuus on automaattisesti kunnioitettavaa? Eihän sitä tiedä millainen hirveä ihminen on kyseessä, oli sitten nuori tai vanha. Ei siis mitään henkilökohtaista kirjoittajaa kohtaan, mutta ihmettelen vain.
Taidat olla aika mustavalkoinen ihminen. Kommentoimasi henkilö kertoi oman näkemyksensä, hän on tyytyväinen elettyyn elämään. Eihän kommentissa vanhuutta nostettu jalustalle.
Ohis. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksittäisiä, ikää 41, eikä aikomustakaan enää värjätä kerran kierteestä päästyä.
Mullakin yksittäisiä, ja alan kyllä värjätä kun tulee enemmän. Yksittäiset ei haittaa. En ole eläissäni vielä kertaakaan värjännyt tukkaani enkä edes sävyttänyt, mulle ihan vierasta puuhaa, enkä tiedä miten se tapahtuu. Tykkään omasta väristäni.
Mäkin tykkään omastani. Se on pitkä, tumma kullanruskea, nuo yksittäiset eivät vielä näy. Odotan jännityksellä, millaiseksi tämä muuttuu. Mullekin hopeat ovat voitonmerkkejä, tukka sytojen jälkeen versio 2.0 :)
Taannoin näin eräällä farmaseutilla aivan upean hopeisen raidan ohimolla, muuten tummanruskeassa tukassa. Se oikein kimalteli, ja oli aivan pakko ihailla sitä ääneen, vaikka yleensä olen hirveän huono sanomaan mitään henkilökohtaista kenellekään. Oli oma, ilahtui.
Harmaita alkoi tulla n. 30-vuotiaana ja nyt 46-vuotiaana on paljon harmaita ja valkoisia raitoja. En ole alkanut värjäämään niitä piiloon, vaan olen ylpeä harmaista hiuksistani. Onneksi nuo ovat tulleet tasaisesti sinne tänne ja auringonvalossa ne kimaltavat ruskean seasta kauniisti. Samalla kun harmaat ovat tulleet, niin hiukseni ovat alkaneet kihartumaan, mikä on aika veikeää. Myös harmaat ja valkoiset yksittäiset hiukset ovat todella paksuja ja jäykkiä, sellaisia "jouhia".
Kukaan ei ole koskaan sanonut harmaantumisestani mitään ja jos sanoisi, niin käskisin pitämään omista asioista huolen.
Olen nainen.
Ei ole tullut vieläkään vastaan aikaa että tuntisin että pitäisi alkaa värjätä. Pian kymmenen vuotta siitä kun ensimmäiset harmaat huomasin.
Ajatella kaikkia julkkiksia, jotka olisivat ilman väriaineita harmaantuneita. Olisikohan Kim Kardashianilla, herttuatar Catherinella tai Jennifer Lópezilla oikeasti harmaita hiuksissaan? Jotenkin tämä nykymaailma vääristää käsityksen ikääntymisestä, kun julkisuudessa harvemmin näkee luonnollisesti harmaantuneita naisia.
58 v eikä vieläkään harmaita. Piilevää punatukkaisuutta suvussa.
Sain ensimmäiset harmaani pari vuotta sitten 25-vuotiaana. Ihan hirveästi niitä ei ole tullut, mutta vaikuttaisi siltä, että tulen saamaan näin ensialkuun harmaan raidan ohimolle.
Odotan lähinnä mielenkiinnolla tätä muutosta. Olen aika herkkä kemikaaleille, mutta mikäli harmaantuminen ei miellytäkään niin täytyy harkita hiusväriä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella kaikkia julkkiksia, jotka olisivat ilman väriaineita harmaantuneita. Olisikohan Kim Kardashianilla, herttuatar Catherinella tai Jennifer Lópezilla oikeasti harmaita hiuksissaan? Jotenkin tämä nykymaailma vääristää käsityksen ikääntymisestä, kun julkisuudessa harvemmin näkee luonnollisesti harmaantuneita naisia.
Catherinella on ainakin harmaita hiuksia. On näkynyt joskus jossain lähikuvissa ja muistaakseni kyse oli raskausajasta, jolloin ei suositella värjäämistä.
Jamie Lee Curtis, Meryl Streep, Glenn Close ja Judi Dench ovat harmaahiuksisia. Toki he ovat 60+ -vuotiaita, ja olisivat hekin voineet jatkaa värjäämistä, mutta valinneet toisin.
Ekoja harmaita hiuksia tuli 42v. En värjää hiuksia sen takia.
50v.
Olen 38 eikä vielä harmaita lainkaan. Olisi oikeastaan hauskaa, jos niitä alkaisi jo tulla. Mielestäni harmaantunut tukka on kaunis.
Ekat harmaat huomasin 35-vuotiaana. Hiukseni ovat hyvin tummat, joten harmaat hiukset (tai valkoisiahan ne ovat) erottuvat selvästi. Olen nyt 38-vuotias ja joudun nyppimään ohimoilta muutamat sinne ilmestyneet harmaat viikoittain. Ne yksittäiset harmaat hiukset saavat olemuksen jotenkin epäsiistin näköiseksi; olisi ihan tyylikästä, jos hiukset muuttuisivat kerralla harmaiksi, mutta sitä saan vielä odotella.
Olen pari kertaa kokeillut täysin kasvipohjaisilla hiusväreillä värjäämistä, sellaisilla missä on hennaa ja indigoa, ja tulos on ollut kaunis lämpimän ruskea, selvästi punertavampi kuin oma hiusvärini. Se punertavuus ei itseäni haittaa, mutta jos joku haluaa kokeilla kasvivärjäystä eikä punaisuudesta välitä, suosittelen indigopohjaisia sävyjä. Kasviväri ei värjää harmaita hiuksia täysin, mutta tuo niihin hiukan sävyä niin että ne eivät erotu niin selvästi.
Ei ole vielä harmaita hiuksia.
N50
Aika iso osa naisista värjää hiuksiaan, vaikka ei ole edes harmaita. Ei tuo poikkea mitenkään vaikka meikkaamisesta.