Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Mielenkiintonen ketju. Eikö näitä useita käytä monet meistä joskus/suutuspäissään? Mietin vaan oonko narsisti?
Vierailija kirjoitti:
" Mä en ees tiedä mitä morkkis tarkottaa"
" Mä en ees tiedä mitä sympatia tarkottaa"
Harva narsisti on niin tyhmä, että tunnekylmyytensä noin avoimesti tunnustaa ja paljastaa
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintonen ketju. Eikö näitä useita käytä monet meistä joskus/suutuspäissään? Mietin vaan oonko narsisti?
Aivan varmasti käyttää.
Erona vaan se, että siinä missä normaali ihminen näitä käyttää spontaanisti, käyttää narsisti näitä laskelmoidusti.
Narsisti tuntee kaikki em. 7 temppua (ja vielä nipun muita joita en vielä esitellyt).
Narsisti lukee toista herkällä silmällä ja korvalla, ja pelaa tätä "verbaali-shakkia" jo kolme siirtoa eteenpäin, kun normaali vasta miettii mitä seuraavaksi sanoisi.
Mikäli tämän ketjun tarkoitus on löytää jotain "avain-sanontoja", joiden avulla tunnistaa narsisti, niin metsään menee ;-p
Ennemmin kannattaisi seurata tiettyä kaavaa, miten keskustelu etenee.
Tuhkelo kirjoitti:
Mikäli tämän ketjun tarkoitus on löytää jotain "avain-sanontoja", joiden avulla tunnistaa narsisti, niin metsään menee ;-p
Kerro toki lisää
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Kerro toki lisää
Ohessa moneen kertaan toimivaksi todistettu resepti:
Ihan ensimmäiseksi kannattaa hämmästyä. (antaa aikaa järjestellä ja miettiä seuraavat siirrot sillä välin kun toinen selittää harmituksensa aiheen uudestaan).
Seuraavaksi kannattaa vähätellä. (kun tämän tekee taitavasti, alkaa toinen kyseenalaistaa omia tuntemuksiaan)
Seuraavaksi kannattaa tekeytyä tyhmäksi (horjuttaa vasta-puolta, kun se miettii eikö tuo oikeasti tajua)
Sitten hoksataan, uhriudutaan itse, jota seuraa lupaus paremmasta, ja kirsikkana kakun päällä "See the bright side" :D
Mikäli narsisti pelasi pelinsä oikein, ei hänen missään vaiheessa tarvinnut pyytää käytöstään anteeksi, etkä sinä sitä yllättäen huomannut edes kaivata.
Keskustelun jälkeen tunnet itsesi vähän hölmöksi, joka teki kärpäsestä härkäsen, ja olet vähän pahoillasi että teit riidan loppujen lopuksi ihan turhasta
Exän kanssa riidat meni prikulleen noin!! :(
Tuhkelo kirjoitti:
Narsistin tunnistaa hyvin siitä, että narsisti saa jopa psykoottistasoisia ja väkivaltaisia raivokohtauksia milloin mistäkin, mutta vain läheisilleen. Muillehan narsisti näyttää kiiltokuvaansa, joka on kuin kultapinnoite paskan päällä.
Sä oot ihan hullu.
Sä oot mielisairas.
Sä oot narsisti, tuhoat mun elämän.
Sä oot ihan sekaisin, johtuu varmaan noista kipulääkkeistä joita joudut syömään.
Sä oot helvetin kusipää, johtuu varmaan sun lapsuudesta.
Ei sua oo oikeesti lapsena lyöty, sä haluut vaan syyllistää sun vanhemman, koska olet ilkeä ihminen.
Mä en usko että sun kipisissä oleva käsi on murtunut, sä haluut vaan huomiota.
Sä oo v^^^^mainen ihminen ja puhut mulle rumasti.
Onneksi sulla ei oo lapsia, säälisin niitä kun niillä olis tollanen ihminen äitinä.
Sinuna en kyllä ottais ihan tosissaan noita sun pomon kehuja. Kaikille sanotaan noin, ei se tarkoita mitään.
Ai meni hyvin vai? Onko pakko v^^^^illa tollee kehumalla itseään, kun tiedät että mulla ei oo ollut hyvä päivä.
Ei sulla oikeasti ole mitään ystäviä, ne hengaa sun kanssa vain säälistä, ne on kertoneet sen mulle.
Et kai sä toi päällä aio lähtee ulos?
Sä näytät ihan kamalalta noissa vaatteissa.
Mä tuun sun kanssa kampaajalle, sä et tiedä mikä sulle sopii.
Oot sä lihonut? Oot läski, älä vaan santsaa.
Sä oot liian laiha, sulla on selvästi syömishäiriö. Ota lisää ruokaa.
Mun mielestä hirveen näköistä kun naisella on noin paljon lihasta. Oot tyypillinen narsisti kun käyt salilla.
Mun elämä ois helvetin hienosti ilman sua.
Mun kaikki ongelmat johtuu susta.
Sulle ei oo annettu lupaa puhua.
Sulle ei oo annettu lupaa poistua huoneesta.
Sä et pysty ymmärtämään asioita.
Kukaan ei ole kiinnostunut sun mielipiteistä.
Tästä tulee nyt sulle viikko hiljaisuutta rangaistukseksi niin saat miettiä millainen kusipää olet.
Sä et osaa kannustaa ja tukea mua. Et osaa muuta kuin arvostella ja lyödä lyttyyn.
Sä jäät yksin, ei sun kanssa voi elää kukaan.
Kolme vuotta kestin, plus eron jälkeiset sadat viestit samalla tyylillä.
Miten pieneksi, epävarmaksi ja pelokkaaksi kutistuinkaan tuossa ajassa.
Voimia toipumiseen kaikille narsistin kanssa eläneille.
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Mä en ees tiedä mitä morkkis tarkottaa"
" Mä en ees tiedä mitä sympatia tarkottaa"
Harva narsisti on niin tyhmä, että tunnekylmyytensä noin avoimesti tunnustaa ja paljastaa
No, tyhmä kyllä olikin! Suorastaan ylpeänä nämä kommentit tokaisi! Esim. Kun oltiin otettu vähän liikaa edellisenä iltana niin sanoin että kauhee morkkis, niin hän tokaisi polleana tuon " mä en ees tiedä mitä morkkis tarkoittaa"
Eikä näyttänyt tuntevan sympatiaa jos jollain ikävyyksiä, ja silloin tuon sanoikin ettei tunne sympatiaa eikä tiedä mitä se tarkoittaa!
"Aina sinä ylireagoit." (Ai yleensä on ok panna muita?)
"Mä en jaksa nyt kuunnella noita sun juttuja." (Aivan mihin tahansa aiheeseen mistä haluaisin puhua.)
”Mä näin yhden todella upean ja viimeisen päälle laitetun naisen tänään.”
Olisit ihan täydellinen, JOS...
Pitääkö sinulle kutsua valkotakkiset hakemaan !
Jos meet sinne tyttöjen mökkireissulle, en tiedä mitä teen itselleni.
Jos rakastaisit minua, jäisit viettämään kanssani koti-iltaa etkä menisi niihin bileisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Narsistin tunnistaa hyvin siitä, että narsisti saa jopa psykoottistasoisia ja väkivaltaisia raivokohtauksia milloin mistäkin, mutta vain läheisilleen. Muillehan narsisti näyttää kiiltokuvaansa, joka on kuin kultapinnoite paskan päällä.
Näin käyttäytyvä on kyllä enemmänkin psykopaatti, kuin narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ihan hullu.
Sä oot mielisairas.
Sä oot ihan sekaisin, johtuu varmaan noista kipulääkkeistä joita joudut syömään.
Ei sua oo oikeesti lapsena lyöty, sä haluut vaan syyllistää sun vanhemman, koska olet ilkeä ihminen.
Onneksi sulla ei oo lapsia, säälisin niitä kun niillä olis tollanen ihminen äitinä.
Sinuna en kyllä ottais ihan tosissaan noita sun pomon kehuja. Kaikille sanotaan noin, ei se tarkoita mitään.
Ai meni hyvin vai? Onko pakko v^^^^illa tollee kehumalla itseään, kun tiedät että mulla ei oo ollut hyvä päivä.
Ei sulla oikeasti ole mitään ystäviä, ne hengaa sun kanssa vain säälistä, ne on kertoneet sen mulle.
Mun mielestä hirveen näköistä kun naisella on noin paljon lihasta. Oot tyypillinen narsisti kun käyt salilla.
Tästä tulee nyt sulle viikko hiljaisuutta rangaistukseksi niin saat miettiä millainen kusipää olet.
Sä et osaa kannustaa ja tukea mua. Et osaa muuta kuin arvostella ja lyödä lyttyyn.
--
Kolme viimeistä riviä eivät ole narskun suusta vaan omat loppukommentit. Välissä ollut tyhjä rivi katosi lähettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ihan hullu.
Sä oot mielisairas.
Tuttuja nuo: " sulle ei oo annettu lupaa puhua", "sulle ei oo annettu lupaa poistua huoneestasi"
Isäni (ei minua kovinkaan montaa vuotta vanhemmista) tuttavista, kun kysyin luuleeko hän heidän isänsä yrittävän kontrolloida heitä samalla tavalla kuin hän minua : "He ovatkin aikuisia".
"en nyt kyllä ymmärrä, miten tämä eroaa esimerkiksi siitä kun sä silloin..."
Temppu numero 7: Syyllistäminen