Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan narsistin lempisanontoja!

Vierailija
05.05.2020 |

!

Kommentit (1093)

Vierailija
721/1093 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukeminen sai avaamaan vanhoja sähköpostejani kymmenen vuoden takaa. Liian tuttuja lausahduksia. Siihen aikaan narsistin kanssa ollessani olin jatkuvassa ahdistuksen ja vainoharhaisuuden tilassa. Yksi työkaveri ehdotti että voisin tehdä freelance juttuja tuttunsa frmassa ja en vastannut heti myönteisesti kun olin stressaantunut eikä ollut aikaa. Mielessäni kuvittelin että kolleega nyt inhoaa minua syvästi kun olin kieltäytynyt, ja olin todella yllättynyt kun hän ei inhonnutkaan. Silloin alkoi tuntua, että alan seota.

Narsisti exällä oli semmoinen ongelma, että työpaikallaan aina kaikki tytöt flirttailee hänen kanssaan. Seikkaperäisesti aina kertoi työpäivän jälkeen kuinka tietty tyyppi aina tuijottaa häntä kun kävelee ohi ja minkälainen tyttö se on. Toinen tulee aina juttelemaan ja hymyilee, on ihastunut varmaan, tarkka kuvaus tästäkin typykästä.. Jopa se isoääninen lihava muijakin on niin ystävällistä ja flirttailee... Hän on niin suosittu ja halusi kertoa minulle, koska minä kuitenkin aavistan varmasti mikä meno on. Kaikella tällä oli tarkoitus ahdistaa minua ja pelata jotain (valta)peliä. Tulin sitten epäileväksi ja ahdistuneeksi enkä luottanut exään.

Lopulta sanoin että tähän on tultava loppu, joko tämä flirttailuongelma loppuu tai meidän suhde loppuu. Exän vastaus oli, että ei se lopu minun uhkailulla, se loppuu minun rakastamisella, minun täytyy rakastaa tämä ongelma pois!!

Tämmöinen hulluksi tekevä puhesalaatti jossa oma vastuu kiistetään ja sekaan mukaan ympäripyöreitä totuuksia (rakkaus voittaa kaiken) esitetään aggressiivisesti, niin että narsistin kanssahan ei keskustella mistään.

Hyvän ystäväni kanssa sitten juttelin tilanteestani ja hän sanoi, että vaikutetaan me toistemme käytökseen väistämättä, mutta tämä kundi haluaa siirtää kaiken vastuun omasta käytöksestään sinulle ja samalla kiistää myös oman vapaan tahtonsa. Kiitos ystävä kommentista. Miten minä ennen niin järkevä ihminen olin joutunut näin hulluun tilanteeseen?

PS. Narsisti myös gruumaa eli valmistelee uhrinsa (kyllä, käytän sanaa uhri) niin että uhri tuntee itsensä voimattomaksi ja epävarmaksi lähtemään suhteesta.

Vierailija
722/1093 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä ja muissa ketjuissahan on avautunut satoja narsistien uhreja. Kertokaahan nyt kuinka paljon teidän psykiatrinen hoitonne on tullut kustantamaan veronmaksajille?

Tiedän tapauksen jossa narsistin puoliso vaikean eron jälkeen joutui käymään terapiassa kolme vuotta, ja lapsilla on myös erilaisia pelkotiloja johtuen narsistin väkivaltaisuudesta. Vastaavia tapauksia on varmaan useita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1093 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten narsistin ja ihan tavallisen mulkun erottaa toisistaan?

Tavallisella mulkulla on kuitenkin olemassa tunteet ja empatiakyky, hän ei vain yleensä halua näyttää niitä. Tositilanteessa mulkkukin voi pehmetä, herkistyä ja osoittaa tunteitaan. Hän ei myöskään valehtele ja manipuloi 24/7. Mulkku on itsekäs ja mukavuudenhaluinen, mutta ei läpeensä paha. Narsistilla ei ole empatiakykyä lainkaan. Hän ei kykene rakastamaan.

Vierailija
724/1093 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99 prosenttia narsistisista sanonnoista on kuulijan päässä.

t. Narsisti

Vierailija
725/1093 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten narsistin ja ihan tavallisen mulkun erottaa toisistaan?

Tavallisella mulkulla on kuitenkin olemassa tunteet ja empatiakyky, hän ei vain yleensä halua näyttää niitä. Tositilanteessa mulkkukin voi pehmetä, herkistyä ja osoittaa tunteitaan. Hän ei myöskään valehtele ja manipuloi 24/7. Mulkku on itsekäs ja mukavuudenhaluinen, mutta ei läpeensä paha. Narsistilla ei ole empatiakykyä lainkaan. Hän ei kykene rakastamaan.

Narsisti on parasiitti, joka hyväksikäyttää terveen ihmisen kokemaa rakkautta.

Vierailija
726/1093 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kuinka hauska ketju. Opetetaanko näitä sanontoja jossain? Koska minullekin on sanottu

- olet hullu

- riitaan tarvitaan aina kaksi

- kerron kaikille, millainen oot oikeasti

- sääli on sairautta

- mitä säkin luulet tietäväsi?

"Se (=mikä milloinkin) on vain sun mielipide"

"Taisin osua oikeaan" (kun suutuin valheiden levittelystä).

Pala helvetissä, pappa-vainaja...

Vierailija
727/1093 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin lapsena on vaikeaa rakastaa ihmistä, jossa rakastettavaa on vain oman mielikuvituksen luoma hahmo, jota oikeasti ei ole olemassakaan.

Vierailija
728/1093 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä ja muissa ketjuissahan on avautunut satoja narsistien uhreja. Kertokaahan nyt kuinka paljon teidän psykiatrinen hoitonne on tullut kustantamaan veronmaksajille?

Tiedän tapauksen jossa narsistin puoliso vaikean eron jälkeen joutui käymään terapiassa kolme vuotta, ja lapsilla on myös erilaisia pelkotiloja johtuen narsistin väkivaltaisuudesta. Vastaavia tapauksia on varmaan useita.

Veronmaksajat maksavat narsistien väkivallasta koituvat laskut. Ei taida muutama miljoona riittää vielä mihinkään.

Vierailija
729/1093 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin nauru on pahinta... sairasta..

Vierailija
730/1093 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on hyvin vaarallinen mielisairaus.

Vierailija
731/1093 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
732/1093 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on hyvin vaarallinen mielisairaus.

Todella vaarallinen.

Vierailija
733/1093 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka ei itse ole koskaan kokenut narsistin jopa psykoottistasoista raivoa ja sekoamista, ei voi ymmärtää kuinka vakavasta ja vaarallisesta asiasta on kyse.

Vierailija
734/1093 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihminen, joka ei itse ole koskaan kokenut narsistin jopa psykoottistasoista raivoa ja sekoamista, ei voi ymmärtää kuinka vakavasta ja vaarallisesta asiasta on kyse.

Narsistit vastaavat todennäköisesti suurimmasta osasta perheväkivaltaa.

Vierailija
735/1093 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistien suhteen pakkohoidolle olisi selvästi perusteita.

Vierailija
736/1093 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffcbb89e-b27f-48ae-9493-ee32a09b0d79

"Mies pahoinpiteli raskaana olleen puolisonsa."

Todennäköisesti taas narsistin touhuja. 

Vierailija
737/1093 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Opettele ensin kommunikoimaan kanssani niin palataan sitten asiaan.”

”Minä en jaksa tuommoista että olet tuommoinen marttyyri.”

Vierailija
738/1093 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää saattaa kuulostaa ilkeältä, mut ei oo sitä."

Vierailija
739/1093 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös työterveyden arvion mukaan narsistisia piirteitä omaava/narsistinen esimies käyttää mm. seuraavia:

"Kaikki täytyy p*rk*le aina vääntää rautalangasta, mikään ei koskaan mene sinulle perille. En tiedä miksi et ymmärrä mitään mitä sanotaan."

"Sinun parhaasi ei riitä täällä."

"Teet aina väärin kaiken etkä ollenkaan kuuntele vaikka MINÄ AINA SANON SAMASTA ASIASTA"

"Ei idioottikaan tee tällaista tekstiä."

"Et vaan näköjään ymmärrä millään miten nämä hommat hoidetaan. En ole koskaan törmännyt yhtä yksinkertaiseen ihmiseen".

"Teet aina poterossasi päin persettä ja aina joudun tekemään uusiksi kun on tehty ihan perseelleen".

"Selvästi sinulla ei ole mitään kunnianhimoa eikä intohimoa tehdä työtä, se ei vetele. Täällä tehdään töitä miettimättä saako siitä palkkaa".

Tosiasiassa kyseessä on vaativa asiantuntijatyö, josta olen saanut asiakkailta ja yhteistyökumppaneilta ainoastaan positiivista palautetta. Koskaan aiemmissa työpaikoissa en ole kohdannut mitään vastaavaa. On todella vaikeaa yrittää ylläpitää itsetunnon rippeitä kasassa. :(

Sama kiusaaminen on kohdistunut aina eri työntekijään, jotka ovat sittemmin irtisanoutuneet...

Lainaan tähän otteita Martha Stoutin kirjasta Sosiopaatti seinän takana. Tässä hän pyytää lukijaa kuvittelemaan olevansa sosiopaatti, siksi puhuttelumuoto:

"Olipa työsi mikä hyvänsä, manipuloit ja kiusaat alaisiasi niin usein ja niin törkeästi kuin potkuja saamatta ja edesvastuuseen joutumatta on mahdollista. Toimit niin pelkästä tekemisen riemusta, vaikkei toimintasi palvele muuta tarkoitusta kuin sitä, että saat siitä nautintoa. Ihmisten pompottelu merkitsee sitä, että sinulla on valtaa – tai niin sinä asian näet – ja kiusatessasi koet adrenaliinin virtaavan suonissasi. Se on hauskaa.

Kenties sinusta ei ole monikansallisen yhtiön toimitusjohtajaksi, mutta voit sentään pelotella muutamaa ihmistä tai saat heidät touhottamaan paniikissa kaikenlaista tai onnistut varastamaan heiltä tai – mikä on kenties kaikken parasta – pystyt luomaan tilanteita, joissa he tuntevat epäonnistuneensa. Tässä on kyse vaikutusvallasta, etenkin silloin, kun ihmiset, joita manipuloit, ovat jollakin tavoin yläpuolellasi. Virkistävintä kaikesta on saada nujerrettua ihmisiä, jotka ovat sinua fiksumpia tai menestyneempiä tai mahdollisesti sinua tyylikkäämpiä, kauniimpia tai suositumpia tai moraalisesti arvostettuja."

Vierailija
740/1093 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Tik Tokin juttuja kuuntelemaan niin siellä yksikin leveilee olevansa narsku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän