Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
"Ota ite selvää!" Tämä siis tilanteessa, jossa toinen hallitsee asian muttei halua olla avuksi vaikka se veisi vain hetken.
Vierailija kirjoitti:
"Ota ite selvää!" Tämä siis tilanteessa, jossa toinen hallitsee asian muttei halua olla avuksi vaikka se veisi vain hetken.
Joo ja "mä en voi olla sun opettajas! sun pitää itse oppia! ei tässä maailmasa pärjää jos ei itse opi!!!"
Rakastan sinua. Ilmoitan kyllä sitten kun en enää rakasta.
Elämä on peliä.....
Ihmiset oli/on hänelle pelinappuloita :(
"Sä oot vaan niin kateellinen"
"En pidä juuri minään"
Koskien kenen tahansa mitä tahansa tekoa tai saavutusta
Voisit harrastaa liikuntaa, piirtämistä, pianonsoittoa ja ratsastusta
Voisit olla vähän hoikempi, luonnollisempi, vähämeikkisempi, kiharahiuksisempi, naisellisempi, sosiaalisempi.. lista on loputon.
On ilmeisesti yleistä, että narsisti luulee että kaikki kadehtii häntä, mutta hän ei muka koskaan kadehdi ketään?
Ja se, että toisissa on aina kyllä vikaa, mutta itsessään ei myönnä olevan mitään vikoja.
Vierailija kirjoitti:
On ilmeisesti yleistä, että narsisti luulee että kaikki kadehtii häntä, mutta hän ei muka koskaan kadehdi ketään?
Ja se, että toisissa on aina kyllä vikaa, mutta itsessään ei myönnä olevan mitään vikoja.
Nimenomaan näin. Narsistin mielestä vika on aina "uhrissa". Narsistille muut ihmiset ovat vähä-älyisiä ihmisiä, joilla ei ole mitään omaa ajatusmaailmaa. Narsistin oma ajatusmaailma on aina muiden ihmisten ajattelun yllä. (narsistin mielestä)
Narsistille tyypillinen maneeri on myös uhrin puhetavan matkiminen ja sairaalloinen naurun remakka päälle.
Exäni hoki aina: "Minulla on oikeus"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Sä aina käännät kaikki asiat omituisesti.”
Narsisti syyttää toisia siitä mitä itse ainoana tekee. Minkäänlaista rajaa patologisesti valehtelevan narsistin jutuissa ei ole. Se on ollut vaikea uskoa, että mitään rajaa ei ole kun narsisti valehtelee. Narsisti tietää itsekin valehtelevansa, mutta ei piittaa siitä, että jää kiinni valheista uudelleen ja uudelleen.
Toisaalta narsistinen ihminen osaa myös kääntää tämän ajatuksen niin, että jos häntä syytetään (aiheellisesti) jostakin, niin syyttäjä itse on syyllistynyt siihen, mistä häntä syytetään.
Esim. kun sain selville kaksoiselämänsä asumista myöten, niin kuittasi sen vain sanomalla, että taitaa minulla itselläni olla paljon salattavaa, kun niin hanakasti häntä syytän! Selityksiä ei tietenkään tullut koskaan. Sloganeita oli mm.
"Mä oon mä!" (Iloisella äänellä. Tämä repliikki kävi hänen mielestään selitykseksi kaikkiin hänen tekoihinsa. Ilman muuta hän voi tehdä niin, koska "mä oon mä!")
"Olen valinnut sut monien naisten joukosta. Et ole kaunein, et ole älykkäin, et ole jne., mutta valitsin sinut."
"Ne on menneitä juttuja, nyt on aika katsoa tulevaisuuteen." (Kun henkilö yrittää jatkaa suhdetta pettämisen jälkeen eikä aio millään tavalla selittää tekoaan.)
"Aina kun lähennymme, otat etäisyyttä." (Hän itse katoaa selittämättömästi eli pettää, mitä kumppani epäileekin, ja tämä epäileminen on sitten muka etäisyyden ottamista juuri kun oltaisiin lähennytty.)
Tätä minun narsistista eksääni ei olleet naiset koskaan hänen omien sanojensa mukaan jättäneet, vaan hän oli halunnut erota kaikista. Kukaan ei ollut oikea hänelle. Etsintä jatkuu...
"Tiesitkö, että tähän tehtävään oli tulossa satoja päteviä hakijoita ja sinut me siihen valitsimme." Sanoi pomoni närkästyneellä äänellä ja katsoi minua alaspäin kun oli huomannut kirjoittamassani sähköpostissa pilkkuvirheen - olin siis tehnyt anteeksiantamattoman virheen. Hänellä oli aikaa käyttää pilkkuvirheiden etsintään...ja kyllä, on nykyisin ex-pomoni.
Tunsin erään narsistin, hän pakeni etelään.
Yritti jatkaa sielläkin pummineloa vetelää.
Hänen onnistui pienoinen piiri koota
mut liian hajalla oli jo loota.
Enää tarjota ei sääliä, maljaa
kai yksin hän ryystää kaljaa.
Ps. Tämä tarina on totinen tosi.
Exäni halusi rakentaa itselleen mausoleumin, johon hänet (ei meidät) haudattaisiin. :D
Lyttääminen ihan mistä asiasta vaan. Kahvi on liian laihaa, lattia on huonosti lakaistu, pöydällä tahroja. Narsisti löytää mistä vain sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
"Tiesitkö, että tähän tehtävään oli tulossa satoja päteviä hakijoita ja sinut me siihen valitsimme." Sanoi pomoni närkästyneellä äänellä ja katsoi minua alaspäin kun oli huomannut kirjoittamassani sähköpostissa pilkkuvirheen - olin siis tehnyt anteeksiantamattoman virheen. Hänellä oli aikaa käyttää pilkkuvirheiden etsintään...ja kyllä, on nykyisin ex-pomoni.
Olin töissä, jossa kävi tuuraamassa ilmeisen narsistinen ihminen. Hän oli vaihtamassa alaa -opettajaksi.
Sittemmin tein töitä ihan eri paikassa. Työkaverit olivat duunailleet eri aikaan eräässä toisessa pisteessä, mutta saman ohjaajan kuvatuksen kanssa. Tällä oli ollut tapana järjestää suosikkikisoja, joissa piti äänestää häntä.
Ns. väärien äänien antajat joutuivat käsialasyyniin lopuksi päivää.
Ja kyllä, sama oli muija! Onnea sinne ala-asteelle, mihin hän on päätynyt jos on!
Samantyylistä kuullut. " Ei kukaan sun kanssa oikeesti halua olla, sun sukulaiset viettää sun kanssa aikaa vain säälistä ja sukulaissiteen vuoksi. Oon sun kanssa vaan koska nään sussa toivon pilkahduksen parannuksesta. "