Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Kun narsisti huomaa, että uhri alkaa etääntymään:
"Tehdäänkö lapsi?"
"Mennäänkö kihloihin?"
"Luulen, että nyt olisi hyvä aika mennä naimisiin."
"Ostetaanko se omakotitalo mistä ollaan haaveiltu jo pitkään."
"Mitä tahdot, toteutan sen.."
Kertakaikkisen hyvä ja tarpeellinen ketju. Toivottavasti moni lukee, tunnistaa ja tajuaa mitä ei tarvitse kuunnella ja sietää loputtomiin...ja muuten tuttua on mullekin.
Vierailija kirjoitti:
Kertakaikkisen hyvä ja tarpeellinen ketju. Toivottavasti moni lukee, tunnistaa ja tajuaa mitä ei tarvitse kuunnella ja sietää loputtomiin...ja muuten tuttua on mullekin.
Samaa mieltä. Ei ole tullut missään näin kattavasti vastaan vastaavaa. Todella monista kommenteista kokemusta..
Vanhempi lapselle: Miten susta on tuommoinen tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi lapselle: Miten susta on tuommoinen tullut.
Myös tuttu kommentti puolisolle sanottuna. :) Persoonan lytistäminen kaikintavoin kun on narsistien superherkkua.
Exäni on kaunis.. en olisi muuten ollut hänen kanssaan...
S e k s i exäni kanssa oli himokasta ja kokeilunhaluista.
Exäni on menestynyt opinnoissaan ja työelämässä.. Mites sinä, mitä sinä olet saanut aikaiseksi?
Exäni oli upea ihminen, olemme edelleen ystäviä... (ja tapaamme salaa mutta sitä et tiedä ja jos tietäisit, ei asia sinulle kuuluisi edes)
Älä huoli exästäni, hänellä on jo uusi...
Pahimmillaan pitkän suhteen jälkeenkin:
Pahoittelen, en voi rakastaa sinua. Sydämeni kuuluu edelleen exälleni..
</3
Onko ex-kumppaneiden jumalointi yleistäkin narskuille? Paljon näyttäisi ihmisillä olevan sellaisesta kokemusta.
""paikkaasi on kyselty" ja tämä tuli siis exältäni joka oli todellakin itseään täynnä :D
Vierailija kirjoitti:
Onko ex-kumppaneiden jumalointi yleistäkin narskuille? Paljon näyttäisi ihmisillä olevan sellaisesta kokemusta.
Kutsutaan triangulaatioksi, jossa kolmas ihminen vedetään mukaan draamaan joko mielikuvissa tai todellisuudessa, ihan tyypillisesti vanha heila. Narsistihan tekee kaikkensa saadakseen sinut voimaan huonosti, kärsimään. Kaikenlainen epävarmuuden, epäluulon, kateuden, mustasukkaisuusen, pelon yms lietsominen on se mistä narsku imee voimansa - hän voi sitä paremmin mitä huonommin sinä voit. Ja köyttää sinut samalla itseensä traumasidoksella.
"näitkö miten toi nainen katsoi mua.. se varmaan haluaa mun penistä.."
Ällötät minua. Sanoi kun olimme alkamassa petipuuhiin.
Vierailija kirjoitti:
Tekona ja sanoina järjettömän pahalta tuntuvaa oli eräs äitienpäivä kun joimme perheenä kahvia ja söimme jäätelöä, lapsi ojensi koulussa tekemänsä kortin ja lukiessani ja katsosessani sitä liikutuin kyyneliin. Mies sai yllättäen raivarin ja haukkui minut niin ulkoisesti kuin älyllisesti ja se ei vielä riittänyt, sillä kun menin vessaan itkemään lapsen järkyttynyttä ilmettä ja koko nöyryyttävää tilannetta pakoon, jotenkin itseni koossa pitääkseni, mies tuli sinnekkin perässä ja sylkäisi kasvoihin! Mitään selitystä en saanut, en myöskään anteeksipyyntöä. Silloin jotain minussa jäätyi lopullisesti!
Järkyttävää.
Silloin kun kumppani sylkee päällesi, lähdet. Vaikka olisit raskaana, vaikka olisi pieniä lapsia, vaikka velkaa. Kaikki syyt jäädä ovat sen jälkeen tekosyitä. Jos omanarvontuntosi merkitsee sinulle mitään, jos merkitsee se mitä lapsesi joutuvat näkemään. Kun sinua syljetään, olet sylkijän silmissä eläintä alhaisempi. Pian myös omissa silmissäsi jollet lähde.
Pohjanmaalta:
Sinä et ole saanut oikein mitään elämässäsi aikaan. ( Tämä tyyppi hivuttautui ystäväksi koska olin ihastukselleen sukua, meni sen perheen väliin). Puistattavaa.
"Ei se tiedä elämästä mitään!" (niin vain äitini tietää jotain mistään kun hänellä on ollut niin hirveän vaikeaa koko elämän ajan...)
Vierailija kirjoitti:
On ilmeisesti yleistä, että narsisti luulee että kaikki kadehtii häntä, mutta hän ei muka koskaan kadehdi ketään?
Ja se, että toisissa on aina kyllä vikaa, mutta itsessään ei myönnä olevan mitään vikoja.
Olettaa myös muiden olevan katkeria, koska on itse.
"Mikä sinä olet häntä arvostelemaan?"
Olisinpa tuohon ja vastaaviin läväyttänyt jotain että ihan samantasoinen arvostelija olen kuin esim. sinä, yksityishenkilöinä pidämme jostain laulajasta esim. - tai emme pidä. Makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on uskomaton. Ihan kuin narskuille olisi oma koulu, jossa opetetaan samoja sanoja.
Sama kuin miehillä on oltava oma koulu, jossa opetetaa sanomaan ”haluan vapautta” kun oikeesti on toinen nainen.
Mistä voi johtua että miljoonat? Miehet ympäri maailman hokee samoja asioita naisilleen?? Opeteltua vai tiedostamatonta?
Narsismi on maailman vaarallisin mielisairaus, ja narsisteilla on samanlaisia käytösmaneereita ympäri maailman. Kuuluvat ns. sairauden kuvaan.
Mistä se sairaus johtuu?
Siitä ei ole varmuutta. Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, eli saman verran kuin skitsofreenikoitakin, mutta narsistit ovat paljon vaarallisempia toisille ihmisille kuin skitsofreenikot. Skitsofreniasta voi myös parantua, narsismi-mielisairaus on parantumaton.
Mistä lähtien narsismi on ollut mielisairaus?
Narsismi on vaarallisin mielisairaus. Narsisti voi saada jopa psykoottisia ja väkivaltaisia raivokohtauksia, joten pakkohoidollekin löytyy perusteet helposti, jos asiaan vain halutaan puuttua.
Voi hemmetti nyt ihmiset! Narsismi ei ole mielisairaus! Narsismi on persoonallisuushäiriö, kuinka monta kertaa ja kuinka monen eri ihmisen tämä pitää teille kertoa!?
On persoonallisuushäiriö, joka on lähtenyt joillekin asettuina valmiiksi syntymästään siten, että se lähin vauva-aikana ja sen jälkkeen, todennäköisesti äiti ei ole antanut lasta kohtaan rakkautta, tervettä peiliä lapselle lapsen turvallisen ja kehityksellisen vuoksi. Ilmiö on ihan ymmärrettävää, niin ymmärryksenä narsisteille ja se mitä he tekevät muille, kaikille tavallaa tunnevammaisina. Paitsi että nykytiedon mukaan, kun asia ymmärretään, heidän ei pitäisi tehdä muille pahaa. Heillä on traumat, niitä ei pidä jatkaa. Heidän itsensäkin pitäisi se käsittää.
Mun tuntemani oli tekonormaalista perheestä, jossa äiti oli hankala ja huomiohakuinen, isä julkisessa ammatissa ja entinen alkkis ( ja nykyinen pöyhkeä k-pää).
Narsu käytti isäänsä hyväkseen, kun äiti jatkoi lastensa juoksuttamista.
On ollut muitakin luonnevikaisia, joilla on ollut perinnöllinen tausta vahvana ja kotiolot sen mukaisia.
Onko normaalia, että ihminen, jota epäilet narsistiksi (monet näistä kirjoituksista tuttuja) ja olen hänelle sanonut (ei kuulemma ole ja kaverit samaa mieltä, mutta on itse sanonut minulle, ettei kerro kavereille kaikkea, etteivät ajattelisi hänestä pahaa; minusta levitteli esim heille valheita), että hän saa toimillaan ja puheillaan/ puhumattomuudellaan, minut uskomaan, että minä itse se narsisti olenkin eikä hän.
Ei ole sanonut, että olisin, mutta tosiaan tavallaan kääntää kaikki asiat niin, että olen ihan sekaisin. Hänet tavattuani minusta tuli masentunut, itsetuhoinen ja itsetuntoni, -kunnioitukseni ja omantunnonarvoni ovat romuttuneet täysin. Ennen olin itsevarma ja ihan tyytyväinen elämääni, nyt teen töitä päästäkseni takaisin siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voisin olla sulle ilkee jos halusin." ja uhkailu jollain asialla...
”pystyisin r.a.i.s.k.a.a.m.a.a.n sut koska vain, mutta en tee sitä koska luotan suhun”
Voi herrajumala, tollaset kuuluu vankilaan.
Kylmä-kuuma vaihtelu.
Rakastan sua-en rakastakaan-rakastan sittenkin-et ole rakkauden arvoinen- ehkä sittenkin rakastan