Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En hyväksy noita Hetemäen raportin Ro-lukuja. Luulin, että halutaan pitää alle yhden, mutta ei sinne päinkään

Vierailija
04.05.2020 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006496716.html

Siis ro 1,6 tai 1,8. Järkyttäviä lukuja. Miksi yhtä maksimina. Ei pitäisi olla tavoitteena mikään sellainen, että saadaan immuniteetti sairastamalla. Jos mennään noilla käyrillä, tulee valtavasti sairastuneita ja vammautuu ihmisiä ja kuolee.

Miksi emme odota rokotetta. Se on luultavasti jaoss jo syksyllä. 2 hyvää kandidaattia. Oxfordin rokote on testattu ihmiselle haitattomaksi jo ennen koronaa ja tehoaa koronaan apinoilla. Vielä testataan, tehoaako ihmiseen.

Miksemme matki Uutta Seelantia.

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yhdentekevää mitä ap hyväksyy tai on hyväksymättä.

Vierailija
162/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa tuosta toki mielipiteitänne myös eduskunnan suuntaan!

Ja miekkari jossa voi tehdä kansalaisaloitetta adressit comissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene rauhassa asumaan kuusen alle ja syö käpyjä ja sitten kun rokote tulee niin olet liian köyhä hankkimaan sitä. Me muut jatketaan elämää ja ostetaan sitä rokotetta aikanaan, koska ei olla oltu niin tyhmiä, että ollaan ajettu itsemme varattomiksi.

Ihan täyttä elämää voi elää eristyksissä, mutta sinä olet liian lapsellinen sitä ymmärtämään. Minä en ainakaan yhtään kaipaa sitä elämää, mikä oli vielä vuoden alussa. Rokotteen varaan ei kannata laskea mitään, koska sitä ei ehkä koskaan tule.

Ja sinä et ymmärrä, ettei voi elää täyttä elämää.

Sinulla ei ole monisairasta äiti, jonka asioilla joudut käymään useita kertoja viikossa. Juuri kun kuvittelet, että sillä on nyt kaikkea, sille on määrytty uusi lääke. Ja taas mennään. Yhdellä viikolla kävin seitsemän kertaa apteekissa, 5 käyntiä niistä oli yhden valmisteen etsimistä. Samalla viikolla 4 kertaa kaupassa. Aikaa meni yuohon reippaasti yli 20 tuntia. Päälle 40 tuntia yöitä ja 20 tuntia opiskelua. Puhutaan 80 tunnista.

Äiti ei saa kotonan vuoksi tarvitsemaansa hoitoa, tutkimukset eivät etene. Mistään ei tule apua ruokahuoltoon tai apteekkikäynteihin. Kitiapu ei ottanut piiriinsä ja minä juoksen.

Jos äidin tutkimukset eivät etene, hän kuolee kirona aikana muttei korinaan. Tai jos saa sen, niin ihan varmasti kuolee. Ja minä joudun sairaslomalle burn outin vuoksi, olen jo ihan lopussa. Se on mun verotulot pois ja tilalle perheen elättämimen verorahoin. Yhden burn otin olen kokenut ja siksi tiedän olevani todella lähellä.

Korona ja rajoitukset vei mun elämästä kaiken tasapainottavan, urheiluharrastukset (lenkkeilyä inhoan), laulutunnit, ystävien tapaamiset.

Mun elämä on täysin rikki, ekä varmasti ole ainut.

Siis täh. Eikös sun pitäisi kannattaa korona rajoituksia, jotta et levitä koronaa äitiisi.

Olen eri, mutta mullakin on riskiryhmään kuuluva äiti josta kannan huolta. Siksi toivon suht vähiä rajoitteita, jotta epidemia olisi nopeasti ohi. Elämä ei voi palata normaaliksi ennen kuin laumasuoja on turvanamme.

Kuinka nopeasti kuvittelet laumasuojan tulevan? Ruotsissa menee vielä tällä tappotahdilla arvioilta 1.5-2 vuotta. Kuinka nopeasti sinä haluaisit viedä tämän läpi? 100, 300, vai 500 kuolemaa päivässä tahdilla?

Tukahduttaminen on ainoa tapa jolla yhteiskunta saadaan palaamaan lähes normaalille uralle nopeasti.

Vierailija
164/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene rauhassa asumaan kuusen alle ja syö käpyjä ja sitten kun rokote tulee niin olet liian köyhä hankkimaan sitä. Me muut jatketaan elämää ja ostetaan sitä rokotetta aikanaan, koska ei olla oltu niin tyhmiä, että ollaan ajettu itsemme varattomiksi.

Ihan täyttä elämää voi elää eristyksissä, mutta sinä olet liian lapsellinen sitä ymmärtämään. Minä en ainakaan yhtään kaipaa sitä elämää, mikä oli vielä vuoden alussa. Rokotteen varaan ei kannata laskea mitään, koska sitä ei ehkä koskaan tule.

Sinulla ei ole monisairasta äiti, jonka asioilla joudut käymään useita kertoja viikossa. Juuri kun kuvittelet, että sillä on nyt kaikkea, sille on määrytty uusi lääke. Ja taas mennään. Yhdellä viikolla kävin seitsemän kertaa apteekissa, 5 käyntiä niistä oli yhden valmisteen etsimistä. Samalla viikolla 4 kertaa kaupassa. Aikaa meni yuohon reippaasti yli 20 tuntia. Päälle 40 tuntia yöitä ja 20 tuntia opiskelua. Puhutaan 80 tunnista.

Äiti ei saa kotonan vuoksi tarvitsemaansa hoitoa, tutkimukset eivät etene. Mistään ei tule apua ruokahuoltoon tai apteekkikäynteihin. Kitiapu ei ottanut piiriinsä ja minä juoksen.

Jos äidin tutkimukset eivät etene, hän kuolee kirona aikana muttei korinaan. Tai jos saa sen, niin ihan varmasti kuolee. Ja minä joudun sairaslomalle burn outin vuoksi, olen jo ihan lopussa. Se on mun verotulot pois ja tilalle perheen elättämimen verorahoin. Yhden burn otin olen kokenut ja siksi tiedän olevani todella lähellä.

Korona ja rajoitukset vei mun elämästä kaiken tasapainottavan, urheiluharrastukset (lenkkeilyä inhoan), laulutunnit, ystävien tapaamiset.

Siis täh. Eikös sun pitäisi kannattaa korona rajoituksia, jotta et levitä koronaa äitiisi.

Olen eri, mutta mullakin on riskiryhmään kuuluva äiti josta kannan huolta. Siksi toivon suht vähiä rajoitteita, jotta epidemia olisi nopeasti ohi. Elämä ei voi palata normaaliksi ennen kuin laumasuoja on turvanamme.

Kuinka nopeasti kuvittelet laumasuojan tulevan? Ruotsissa menee vielä tällä tappotahdilla arvioilta 1.5-2 vuotta. Kuinka nopeasti sinä haluaisit viedä tämän läpi? 100, 300, vai 500 kuolemaa päivässä tahdilla?

Tukahduttaminen on ainoa tapa jolla yhteiskunta saadaan palaamaan lähes normaalille uralle nopeasti.

Tällä menolla Ruotsi saavuttaa laumasuojan syksyllä. Suomi seuraa talvella perässä, jos pistetään koronan leviämiseen sopivasti vauhtia.

Vierailija
165/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä voi olla jo rokote.

Siis Luuletko, että 80 prosenttia suomalaisista oodi sairastanut koronan talveen mennessä? Kauheaa!

Vierailija
166/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSTEN JA MONISAIRAIDEN HOLOKAUSTI 

Ruotsissa toteutuu parhaillaan vanhusten ja monisairaiden harkittu massamurha, Suomessa ihmisiä roikutetaan löysässä hirressä. Kun valitaan vaihtoehto, jossa odotetaan laumasuojaa, lopputulos on sama sitä riippumatta, kuinka tekopyhästi julistetaan vanhusten varjelua. Tämä valittu vaihtoehto edustaa uusdarvinistista filosofiaa. Laumasuojasta ja rokotteesta odotettu "vapahtaja" tuskin kuitenkaan tulee, koska kyseessä on villisti muunteleva RNA-virus. Virus pitää hävittää, koska se tuskin tekee itsemurhaa. Yhteiskuntaa ei voi pitää karanteenissa vuosikausia. Pääministerin taannoinen toteamus (väärien "asiantuntijoiden" suusta saatu), jonka mukaan tautia ei voitaisi pysäyttää, johdattaa maamme talouden tuhon tielle.

Suomessa STM ja THL kantavat juridisen vastuun

Nämä toimijat eivät ole antaneet täsmällisiä kirjallisia määräyksiä vanhustenhoitoon. Laiminlyönnistä on seurannut kymmeniä tarpeettomia kuolemia, jotka olisivat olleet torjuttavissa testauksen ja asiallisten suojavarusteiden käytöllä.

STM ja THL kantavat juridisen vastuun myös epidemian tahallisesta levittämisestä, koska ovat julistaneet kangasmaskien käytön haitallisuutta, vaikka väitteelle ei ole tieteellistä pohjaa. Tästä on seurannut lukuisia tartuntaketjuja, kun oireettomat henkilöt ovat levittäneet virusta.

Vierailija
167/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin, että kuka tästä kantaa oikeasti vastuun.

Miten Suomessa ei varjella heikkojen terveyttä ja elämää. Miksi olemme poikenneet siltä polulta, mihin olemme täällä uskoneet. Että kaikista huolehditaan. Uusi Seelanti teki sen, mikä meidän olisi pitänyt tehdä.

Vierailija
168/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kun katsoin niitä Hetemäen selvityksen taustalla olevia epidemiakäppyröitä... jos R0 on yli yhden, niin eihän se käyrä tulee millään ilveellä alas. Mutta näissä malleissapa tuli. Sille ei ole varmasti muuta selitystä, kuin että laumasuoja alkaisi vaikuttaa. Joka on aivan väärä oletus, se ei todellakaan ala vaikuttaa kuin vasta sitten, kun vähintään puolet väestöstä on saanut tartunnan. Joten hirveää puppua ne käyrät.

Vierailija
169/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli artikkeli, että nyt luotetaan liikaa Mika Salmisen mielipiteeseen. Hänellä ei ollut lähdettä sille, että olettaa rokotteen tulevan monen vuoden päästä.

Sen sijaan asiantuntijat pitävät kahden rokotteen markkinoille tuloa syksyllä hyvin lupaavana. Viimeistään talvella pitäisi tulla rokote.

Nyt ei olisi kannattanut mennä laumasuojan taakse. Tulee vain teäurhia kohtaloita.

Päätösten pitäisi olla poliittisia päätöksiä.

Vierailija
170/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli artikkeli, että nyt luotetaan liikaa Mika Salmisen mielipiteeseen. Hänellä ei ollut lähdettä sille, että olettaa rokotteen tulevan monen vuoden päästä.

Sen sijaan asiantuntijat pitävät kahden rokotteen markkinoille tuloa syksyllä hyvin lupaavana. Viimeistään talvella pitäisi tulla rokote.

Nyt ei olisi kannattanut mennä laumasuojan taakse. Tulee vain teäurhia kohtaloita.

Päätösten pitäisi olla poliittisia päätöksiä.

Ihan varmasti ei tule syksyllä vielä rokotetta. Rokotteiden kehittäminen ja testaaminen vie pidempään. Optimistinen arvio on vuoden päästä ja silloinkin: saammeko rokotetta Suomeen ja kuinka monelle se riittää

Vierailija
171/185 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi Sanna Marin hallituksineen päätti purkaa rajoituksia vielä paljon roisimmalla kädellä kuin tuossa raportissa (joka siis perustuu viruksen leviämisen nopeuttamiseen ja jossa varoitettiin ettei saa purkaa liian nopeasti).

Mä olen järkyttynyt, en nyt muutenkaan Marinin järjenjuoksuun luota, mutta tuo oli kyllä jo pohjat.

Vierailija
172/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kommari voi kuvitella ihmisten käyttävän palveluita normaalilla tavalla samaan aikaan kun ympärillä kuolee merkittävä määrä ihmisiä tarttuvaan virukseen. Ruotsihan lähti tälle linjalle ja ulkopuolisten arvioiden mukaan heidän talous sakkaa pahemmin kuin Suomen (siis ennen eilisiä päätöksiä).

Toinen on tuo väittämä että tukahduttaminen on liian kallista. Laumasuojan aikaansaamiseksi menee kaksi vuotta, vaikka mentäisiin Ruotsin tahdilla. Minkä valtion talous tuon kestää? Ei Ruotsin, eikä Suomen.

Suomessa olisi voitu saada tauti tukahdutettua, mikäli panokset olisi pistetty Uudellemaalle. Kun tuollakin olisi saatu tartuntaketjut taas kuriin olisi tukahduttaminen ollut aika kevyttä. Mukaan hengityssuojanin pakko julkisilla paikoilla + mobiilisovellus niin oltaisiin oltu jo pitkällä. Tuo olisi luonnut kansalaisille turvallisuudentunnetta ja tätä kautta yhteiskunnan paluun normaaliin arkeen.

Mutta ei. Hallitus yhdessä THL:n kanssa haluaa tappaa heikossa asemassa olevat, tukimatta tarkemmin tukahdutusmallin hyötyjä tai haittoja. Edes EKK ei ole noin raaka ja raha edellä menevä.

Ympärillä kuolee merkittävä määrä ihmisiä? Salli mun nauraa. Ei olla edes lähellä influenssakuolemien määrää. Joka vuosi ihmisiä kuolee influenssaan mutta yhteiskunnat pyörivät normaalisti. Tää koronapelleily tullaan muistamaan ihan hemmetin pitkään.

Lombardiassa ja NY:ssäkin nauretaan. Aivan normaali tilanne kun ei ehditä edes polttaa ruumiita siihen tahtiin kuin niitä tulee. Normaalitila. Jenkeissäkin joukkohaudat ovat ihan normitapa kuopata ihmisiä

Molemmissa paikoissa kyykkäsi terveydenhuolto kun perseaukiset asuvat käytännössä "sisäkkäin". NYC:n tilastot kertovat että Manhattanilla pärjättiin tässäkin vaiheessa hyvin, Queens ja Bronx johtavat kuolleisuus tilastoja. Italiassa mummut kuolivat, niin kuin mummut joka vuosi kuolevat.

Italiassa kuolleisuus on paikoitellen ollut jopa 500% muita vuosia korkeampaa. Lääkäreitä/sairaanhoitajia on kuollut yli sata. Ihan niin kuin joka vuosi?

No mutta, miksi juksaat? Jos aikaisemmin hoivakodissa on kuollut yksi ihminen ja nyt 6 ihmistä, nousua on 500%. Siitä huolimatta kuolleita ei ole kuin 6.

Italian death rate on 38% korkeampi edellisten vuosien keskiarvoon verrattuna. Jos prosenttiluku tuntuu isolta niin käytetäänpäs ihan lukuarvoa. Ilman koronaa Italiassa olisi kuollut vajaat 20000 ihmistä, korona lisäsi kuolemia reilulla 7000:lla.

Mummut kuolevat, niin kuin mummut joka vuosi kuolevat.

Vierailija
173/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on täysin paska mutta viherpunakommareilta ei muuta voi odottakaan. Olen riskiryhmäläinen, pienten lasten äiti ja Ro1,8 on PÖYRISTYTTÄVÄ bitch slap kansalaisten kasvoille.

Mutta! Jokainen meistä voi ITSE vaikuttaa asiaa . En mene yhteenkään ravintolaan, en osta mitään kestokulutushyödykkeitä, eristäydyn ja lopetan kaiken paitsi etätyötä on pakko tehdä.

Kun näin tekee KAIKKI niin hallituksen on pakko ehkä miettiä että olisiko tukahdutus sittenkin parempi.

Vain tukahdutus on ainoa tapa miten ihmiset uskaltavat taas luottaa ja alkaa kuluttamaan. Minäkin olin rakentamassa taloa ja rakennushanke meni nyt jäihin. Jatkan joskus jos on turvallista taas elää.

Unohdat hysteriassasi että valtaosa ihmisistä ei ole mitään riskiryhmää. Eikä meillä ole mitään tarvetta, eikä pienintäkään aikomusta eristäytyä vaatekomeron pimeyteen pelkäämään.

Sinä saat tehdä niin, jos sinulla on pinkka kunnossa etkä tarvitse yhteiskunnan tukea. Minä en tee niin, vaikka sinä olisit kuinka riskiryhmää tahansa. Minä kulutan ja tuen yrittäjiä.

Yli 70% suomalaisista on riskiryhmää, mahdollisesti enemmän.

Väärin, 100% suomalaisista on riskiryhmää. Kukaan ei ole vielä selvinnyt elämästä hengissä. Ei kannata syntyä jos elämä pelottaa.

Vierailija
174/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettomuus taloudesta viittaa siihen että ap elää muiden rahoilla.

Vierailija
175/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on täysin paska mutta viherpunakommareilta ei muuta voi odottakaan. Olen riskiryhmäläinen, pienten lasten äiti ja Ro1,8 on PÖYRISTYTTÄVÄ bitch slap kansalaisten kasvoille.

Mutta! Jokainen meistä voi ITSE vaikuttaa asiaa . En mene yhteenkään ravintolaan, en osta mitään kestokulutushyödykkeitä, eristäydyn ja lopetan kaiken paitsi etätyötä on pakko tehdä.

Kun näin tekee KAIKKI niin hallituksen on pakko ehkä miettiä että olisiko tukahdutus sittenkin parempi.

Vain tukahdutus on ainoa tapa miten ihmiset uskaltavat taas luottaa ja alkaa kuluttamaan. Minäkin olin rakentamassa taloa ja rakennushanke meni nyt jäihin. Jatkan joskus jos on turvallista taas elää.

Naurettavaa hysterian lietsontaa. Korona on aika lailla vaaraton lapsille riippumatta siitä, kuuluvatko he johonkin riskiryhmään vai eivät.

Olet vissiin lukutaidoton. Minä olen se riskiryhmäläinen ei lapset! Jos lapset tuo mulle kotiin koronan, se keuhkosairaalle on ”heippa!”-kategoriaa, jos ymmärrät yhtään mitä meinaan.

Kevyet mullat sitten vaan. Vai meinasitko henkisesti pahoinpidellä lapsiasi pitämällä ne kotiarestissa mahdollisesti vuosikausia? Yhteenkään koronavirukseen kun ei vielä ole rokotetta. Covid-19 ei ole laisinkaan ainoa koronavirus.

Meinasitko fyysisesti pahoinpidellä lapsiasi tartuttamalla heihin heikosti tunnetun mahdollisia pitkäaikaisvaikutuksia aiheuttavan yleisvaarallisen tartuntataudin?

Paniikkisi estää sinua ajattelemaan loogisesti. Vietä nyt minuutin hiljainen hetki niiden kaikkien tuntemiesi koronaan kuolleiden lasten muistolle. Jokaiselle yhden minuutin hiljaisuus. Noin. Eikö ollutkin kovin lyhyt hetki?

Ok, seuraava hysteerinen argumenttisi on varmaan että meillä Suomessa on osattu mutta entäpäs Italia. Noh, vietäpäs nyt minuutin hiljainen hetki niiden kaikkien koronaan kuolleiden italialaislasten muistolle.

Noin. Sinulla meni 2 minuuttia ja kunnioitit kumpaakin. Loppujen italialaisuhrien muistolle hiljaisen hetken pitäminen veisi sinulta 18 päivää. Yötä päivää.

Vierailija
176/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse olisi minun halustani niin tää vedettäis läpi päivässä ja sitten laskettaisiin kuolleet.

Valitettavasti viruksia tulee ja menee. Nyt normiflunssaan kaadettiin hyvinvointiyhteiskunta. Älkää itkekö sitten kun sosiaaliturva poistetaan, minulle sopii hyvin jenkkityyli jossa jokainen vastaa itsestään. Tulee vähemmän maksettavaa itselle ja jää rahaa sijoittaa.

Vierailija
177/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa miten mahtavaa olisi, jos meilläkin oliis ro 0 kuten uudessa seelannissa.

Ei tarvitsisi pelätä enää tartuntaa ja voisi oikeasti tehdä Suomen sisällä mitä vain.

Mitä nopeammin rajoitukset poistetaan, sitä nopeammin R0=0. Laumasuoja pitää huolen siitä ettei tauti pääse leviämään eikä kenenkään tarvitse enää pelätä.

No älä nyt viitsi naurattaa. Tulikos rokkoihinkaan mitään laumasuojaa? Kyllä ne kiersivät voimissaan maailmaa "lastentauteina", kunnes rokotukset kehitettiin. Ja koronan sairastaneet eivät näytä kehittävän edes immuniteettia.

Kyllä rokkoihin tulee immuniteetti. Kerran sairastettu tuhkarokko takaa sen, ettei tule uudestaan. Tuhkarokon R0 on 15, joten kyseessä on todella tarttuva ja varsin vaarallinen tauti. Se miten laaja laumasuoja vaaditaan on ihan tautikohtaista. Tuhkarokolle sen on oltava 95 %, joten siksi sitä on vaikea ilman rokotetta saada. Toisaalta esim. vesirokkoa ei ole pidetty kovin vaarallisena, joten lapset sitä sitten sairastavat. Vasta nyt on nähty tarpeelliseksi kehittää rokote.

Vierailija
178/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mikä on sun vaihtoehto? Suljetaan ensin maa pariksi kuukaudeksi, jonka jälkeen tartunnat nollassa? Hyvä, mutta entäs sitten? Rajoja ei voida sulkea ikuisuudeksi, ainakaan Ruotsin rajaa, koska se on Schengen-sisäraja. 2 viikon karanteeni kaikille ulkomailta tuleville seuraavat 2 vuotta? Älä naurata.

Tuolla menetelmällä joudutaan tekemään vähintään 3 täydellistä sulkua (ja tämä Suomen sulku ei ole täydellistä nähnytkään) per vuosi siihen saakka, kunnes rokote saadaan.

Tämähän se tukahduttamislinjan suurin ongelma on. Asiaa ei ole ajateltu muutamaa kuukautta pitemmälle. Uuden-Seelannin tilannekin on tämän hetken tilanne, mutta heitä ei voi vielä tässä vaiheessa julistaa voittajiksi. Jos rokotetta ei saadakaan, voi Uuden-Seelannin linja olla katastrofi. Yhteyksien katkominen muuhun maailmaan taannuttaisi karut ja syrjäiset saaret täydeksi kehitysmaaksi.

Joten täydellinen tukahduttaminen lienee utopiaa. Mutta sen ainoa vaihtoehto ei voi olla se, että hyväksytään R0 1,8! Ei Suomen terveydenhuolto mitenkään voisi selvitä sellaisesta. Pitäisi tavoitella sitä, että tartuntaketjut pidetään hallinnassa ja vältetään ryöpsähdys. Siihen voidaan kyllä ihan hyvin päästäkin, kun tähän astikin on alitettu kaikki ennusteet - niin THL:n viralliset kuin riippumattomienkin ryhmien. Oikeastaan siinä onkin meidän merkittävin toivo tällä hetkellä, että ollaan vaan niin hyviä tässä koronan torjunnassa että saatetaan välttää isompi aalto ihan vahingossa...

Miten niin tukahduttaminen on utopiaa? Ulkorajojen kautta tulevat karanteeniin muutavaksi viikoksi, kunnes rokoteella saatu immuniteetti. Jos yksittäisiä tartunnan kantajia pääsee läpi, ei muuta kuin jäljitys päälle ja tiukat karanteenit laajasti ympäröiville henkilöille.

Jep, ja on hyvä muistaa, että koronatestitkin kehittyvät koko ajan. Voi olla täysin mahdollista, että niille verrattaen harvoille rajan yli sapuville voitaisiin jatkossa tehdä nopea testi jo rajalla eikä karanteeniakaan siinä tapauksessa tarvittaisi. Pitäisi kuitenkin olla itsestäänselvyys, että koronatartuttajien vapaa laajamittainen maahan päästäminen on kaikissa mahdollisissa strategioissa täysin mahdoton ajatus.

Et ymmärrä yhtään mistä puhut. On täysin mahdotonta kehittää sellainen testi, jolla jokainen koronatartunta jäisi haaviin. Eikä se riitä korjaamaan ongelmaa, vaikka kaikki testattaisiin rajalla 10 kertaa.

Koronaa vastaan suojautuminen olisi helppoa, jos ymmärtämättömien maallikoiden ideat toimisi. Mutta kun ne ei toimi.

Joo, ja sinä ihan varmasti ymmärrät. Tuollaisesta kehitteellä olevasta verikokeella otettavasta pikatestistä on ollut aivan viime päivinä artikkeleita, ainakin sitä kehittävät tutkijat pitävät testiä hyvinkin lupaavana, mutta kai sinä sitten kaikkitietävänä tiedät tuonkin asian paljon tutkijoita paremmin.

Vierailija
179/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse olisi minun halustani niin tää vedettäis läpi päivässä ja sitten laskettaisiin kuolleet.

Valitettavasti viruksia tulee ja menee. Nyt normiflunssaan kaadettiin hyvinvointiyhteiskunta. Älkää itkekö sitten kun sosiaaliturva poistetaan, minulle sopii hyvin jenkkityyli jossa jokainen vastaa itsestään. Tulee vähemmän maksettavaa itselle ja jää rahaa sijoittaa.

Maailman parhaiden asiantuntijoiden mukaan kyseessä ei todellakaan ole normiflunssa, ja koska sinä kuitenkin sellaisena koronasta jatkuvasti puhut, tarkoittaa se, että olet valehtelija, trolli ja tyhmäkin vielä.

Vierailija
180/185 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa hysterian lietsontaa. Korona on aika lailla vaaraton lapsille riippumatta siitä, kuuluvatko he johonkin riskiryhmään vai eivät.

Olet vissiin lukutaidoton. Minä olen se riskiryhmäläinen ei lapset! Jos lapset tuo mulle kotiin koronan, se keuhkosairaalle on ”heippa!”-kategoriaa, jos ymmärrät yhtään mitä meinaan.

Kevyet mullat sitten vaan. Vai meinasitko henkisesti pahoinpidellä lapsiasi pitämällä ne kotiarestissa mahdollisesti vuosikausia? Yhteenkään koronavirukseen kun ei vielä ole rokotetta. Covid-19 ei ole laisinkaan ainoa koronavirus.

Meinasitko fyysisesti pahoinpidellä lapsiasi tartuttamalla heihin heikosti tunnetun mahdollisia pitkäaikaisvaikutuksia aiheuttavan yleisvaarallisen tartuntataudin?

Paniikkisi estää sinua ajattelemaan loogisesti. Vietä nyt minuutin hiljainen hetki niiden kaikkien tuntemiesi koronaan kuolleiden lasten muistolle. Jokaiselle yhden minuutin hiljaisuus. Noin. Eikö ollutkin kovin lyhyt hetki?

Ok, seuraava hysteerinen argumenttisi on varmaan että meillä Suomessa on osattu mutta entäpäs Italia. Noh, vietäpäs nyt minuutin hiljainen hetki niiden kaikkien koronaan kuolleiden italialaislasten muistolle.

Noin. Sinulla meni 2 minuuttia ja kunnioitit kumpaakin. Loppujen italialaisuhrien muistolle hiljaisen hetken pitäminen veisi sinulta 18 päivää. Yötä päivää.

En kirjoittanut enkä edes viitannut millään tavoin lasten kuolemiin, joten lopetin typerän olkinukke-ulinasi lukemisen jo ensimmäiseen lauseeseen.