Työpaikalla nainen, joka ollut aina vaan äitiyslomalla
Pitäisiköhän tähän tulla jo jokin lakimuutos? Olen ollut viisi vuotta työpaikalla ja olen erästä työntekijää nähnyt puoli vuotta ja jäi taas äitiyslomalle. Ollut jo ennen minua. Ei ole mielestäni reilua työnantajaakaan kohtaan, kun tämä yksi matami ketjusynnyttää ja panttaa vakituista työpaikkaa.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä näille 12 lapsen äideille on siitä työpaikasta? Kokoajan ollaan saikulla tai äippälomalla. Joku nuori jää työttömäksi tällaisen lehmän takia.
T. 37 v. nainen
Lehmä lehmän tunnistaa :)
Toivottavasti kukaan ei tämän ketjun jälkeen ihmettele, miksi syntyvyys laskee.
Hankit lapsen milloin vaan, niin olet vastuuton. Oli se sitten opiskeluiden aikana, vakityössä tai työttömänä.
Eli mitä ehdotatte ratkaisuksi? Kun niitä lapsia yhteiskunnassa tarvitaan, niin mitenkä itse turvaisitte sekä syntyvyyden että naisten työelämän?
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia lapsettomille voisi maksaa parempaa palkkaa. Tai bonusta siitä, että ei tule lasten takia poissaoloja.
Joo ja jättää hoitamatta sitten kokonaan vanhana, säästöä sekin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein paras on, kun tekee lapset putkeen. Ei tulisi töihin välillä ollenkaan. Lapset kerralla ja sitten keskittyy työelämään.
Miten sinne työelämään pääsee sen putken jälkeen?
Ilmoittaa että palaa nyt töihin....?
Teet lapsen tukien tai pätkätyön varaan > ei kelpaa
Teet lapsen, kun on varmahko työpaikka > ei kelpaa
Halutaanko niitä lapsia tähän maahan ja milloin niitä saa oikein tehdä? Kesken opiskelujenko, jolloin opiskeluaika saattaa pidentyä, mikä ei sekään kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Aika monihan kyttää vakipaikan ensin varmaksi ja sen jälkeen alkaa tehtailemaan muksuja, niin saa maksimoitua yhteiskunnalta pumpattavat rahat. Työpaikkahan tietysti joutuu myös maksamaan ja paikkomaan poissaoloja, mutta hei, hyvinvointiyhteiskunta!
ps. on muuten aika myrkkyä, jos on pieni työnantaja
Mikä olisi ratkaisusi tähän? Lapsia tekevät perheet eivät saa olla töissä?
Terveisin neljän lapsen akateeminen äiti, joka on maksanut veroja aika hemmetisti.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia lapsettomille voisi maksaa parempaa palkkaa. Tai bonusta siitä, että ei tule lasten takia poissaoloja.
Sopii mainiosti. Kunhan samalla sitten loppuu se valitus siitä, että joskus joutuu jäämään sairaan lapsen kanssa kotiin
Oman nelivuotiaani kanssa olen joutunut huimat kaksi kertaa jäämään kotiin lapsen sairastumisen takia.
Lapsen sain opiskeluaikana. Siitäkin jaksettiin motkottaa, kun niin epävarmaan tilanteeseen lapsen menin saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Hankit lapsen milloin vaan, niin olet vastuuton. Oli se sitten opiskeluiden aikana, vakityössä tai työttömänä.
Eli mitä ehdotatte ratkaisuksi? Kun niitä lapsia yhteiskunnassa tarvitaan, niin mitenkä itse turvaisitte sekä syntyvyyden että naisten työelämän?
Enimmäkseen mediassakin nuo ukot on huudelleet synnyttäjien perään. Ehdotan että ne ketkä haluaa perheellistyä alkavat uhraamaan lompakkojaan. Sori nyt vaan et voi saada samanaikaisesti Hollywood kaunotarta ja uramutsia. Pitää valita joko tai. Uramutsi voi palaa loppuun ja täten nahistua, himassa oleva pysyy rahoittajan avulla mieluisassa tilassa.
Jaa minusta on hyvä että joku tekee lapset, kun itse en ole saanut aikaiseksi. Työttömienkö sitten pitäisi lapsia saada pelkästään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen mediassakin nuo ukot on huudelleet synnyttäjien perään. Ehdotan että ne ketkä haluaa perheellistyä alkavat uhraamaan lompakkojaan. Sori nyt vaan et voi saada samanaikaisesti Hollywood kaunotarta ja uramutsia. Pitää valita joko tai. Uramutsi voi palaa loppuun ja täten nahistua, himassa oleva pysyy rahoittajan avulla mieluisassa tilassa.
Eli sinun mallissasi lapsia saisivat vain todella hyvätuloiset. Suomen yleisin palkka taisi olla bruttona n. 3000e kieppeillä. Siitä miinus verot, niin sillä ei kovin hyvin itseä, puolisoa ja lapsia elätetä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö työssäkäyvöt naiset saisi tehdä lapsia vai mitä tarkoitat? On jokseenkin hastaavaa nykyaikana, jos haluaa lapsia, niin olisi ihan järkevää, että on ensin käynyt koulut ja edes hetken ehtinyt olla töissä. Näin niin kuin toimeentulon kannalta ja että olisi jotain millä elättää niitä lapsia. Harmi vain, että kun nuo koulutukset ja työt on hankittu, niin ollaan jo siinä kolmenkympin korvilla ja jos haluaa useamman lapsen niin biologiselta kantilta voi kiirettä pitää. Itsellä ainakin on tuo tilanne eli työpaikan nakökulmasta nämä viimeiset viisi vuotta ovat vaikuttaneet siltä, että enhän mä muuta tee kuin lapsia ja ole poissa. Noh, nyt on kohta kolmas lapsi sylissä ja sitten lapsilukuni on täynnä. Sitten voin omistautua työelämälle. Miten ap:sta pitäisi lapset tehdä työelämää ajatellen?
Ihan ookoo tehdä lapsia, mutta voisi vähän miettiä perheen sisällä, kumpi vanhempi pitää vapaita ja jäädäänkö hoitovapaalle jne.
Joku kohtuus näissä jutuissa pitäisi olla. Ajatella itsen lisäksi myös sitä työpaikan etua.
Tiedän pohjoisesta montakin lestadiolaista opettajaa jotka ovat opettajan virassa mutta parinkymmenen vuoden aikana vain satunnaisia kuukausia töissä. Kesälomiksi palaavat toki töihin ja ne jotka hoitavat heidän vuoden työn eivät saa kesältä palkkaa. Reilua.
Ap on varmaan mies.
Suomi on kyllä hullujen maa. Pahin asia mitä nainen voi tehdä on tehdä omasta halustaan lapsi. Hänet pitää kivittää ja ottaa pois työpaikka kun toisten???? kustannuksella porsii......tana! Elättäkööt itse mukulansa ja pysykööt kotona niinkuin äidin pitåä äläkä vinku yhteiskunnalta mitään loinen. Toisin ne mieher, ne ei maksata mitään yhteiskunnalla... (niin miehillähän ei ole koskaan lapsia).
Sitten kun nainen ei halua lapsia niin on kyllä itsekäs minäminä ja kylmä ja sydämetön eikä synnytä ja täytä naisen kansalaisvelvollisuutta ja tee veronmaksajia, pelkää muka että kroppa ja ura menee pilalle, kyllä pitåä antaa potkut tuommosille lehmille ja keksitään kaikkea miten saataisiin nainen erehtymään lapsentekoon.
Sitten mikä on suurin poru ollut viimeiset 10 vuotta? No se että naiset ei yllätys yllätys halua lapsia. Nyt sitten ollaan aivan pulassa. Eli naisia haukutaan mennen tullen ja palatessa ja naiset on yhteiskunta ilman naisia ei ole mitåän.
Muta nainenhan ei saa olla koskaan näkyvä tai auta armias olla ihmisenä jotain vailla.
Mistä ap luulee itse tulleensa ja kaikki työkaverinsa ja esim oman puolison? Pitää kyllä olla äärettömän tyhmä kirjoittaakseen aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mallissasi lapsia saisivat vain todella hyvätuloiset. Suomen yleisin palkka taisi olla bruttona n. 3000e kieppeillä. Siitä miinus verot, niin sillä ei kovin hyvin itseä, puolisoa ja lapsia elätetä.
Ei vaan tukitaan turvat siitä jos vaimo/naisystävä kulahtaa saadessaan lapset. Mitä oikein oletetaan sellaiselta joka käy samalla töissä ja pyörittää taloutta samalla tavoin kuten mieskin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työssäkäyvöt naiset saisi tehdä lapsia vai mitä tarkoitat? On jokseenkin hastaavaa nykyaikana, jos haluaa lapsia, niin olisi ihan järkevää, että on ensin käynyt koulut ja edes hetken ehtinyt olla töissä. Näin niin kuin toimeentulon kannalta ja että olisi jotain millä elättää niitä lapsia. Harmi vain, että kun nuo koulutukset ja työt on hankittu, niin ollaan jo siinä kolmenkympin korvilla ja jos haluaa useamman lapsen niin biologiselta kantilta voi kiirettä pitää. Itsellä ainakin on tuo tilanne eli työpaikan nakökulmasta nämä viimeiset viisi vuotta ovat vaikuttaneet siltä, että enhän mä muuta tee kuin lapsia ja ole poissa. Noh, nyt on kohta kolmas lapsi sylissä ja sitten lapsilukuni on täynnä. Sitten voin omistautua työelämälle. Miten ap:sta pitäisi lapset tehdä työelämää ajatellen?
Ihan ookoo tehdä lapsia, mutta voisi vähän miettiä perheen sisällä, kumpi vanhempi pitää vapaita ja jäädäänkö hoitovapaalle jne.
Joku kohtuus näissä jutuissa pitäisi olla. Ajatella itsen lisäksi myös sitä työpaikan etua.
Eli jos pari hankkii vaikka kolme lasta, niin hoitovapaat puoliksi, jolloin nainen on poissa n. 1,5 vuotta, tulee takaisin, 1,5v poissa, hetkeksi takaisin, 1,5v poissa.
Vierailija kirjoitti:
Mua itse naisena vtuttaa nämä porsijat. Just näiden takia naisia ei uskalleta palkata.
Typerä vapamatkustaja vela. Mitäpä luulet kuka sun vanhuutesi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tukitaan turvat siitä jos vaimo/naisystävä kulahtaa saadessaan lapset. Mitä oikein oletetaan sellaiselta joka käy samalla töissä ja pyörittää taloutta samalla tavoin kuten mieskin?
Nyt ei ollut kyse äitien ulkonäöstä vaan työssäkäynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua itse naisena vtuttaa nämä porsijat. Just näiden takia naisia ei uskalleta palkata.
Typerä vapamatkustaja vela. Mitäpä luulet kuka sun vanhuutesi maksaa?
Miehet ne vasta ovatkin melkoisia vapaamatkustajia! Etkö ollenkaan lukenut tuota ylempänä olevaa viestiä? Kuninkaina halutaan vaatia parasta antamatta itse mitään. Ymmärrän veloja enemmän kuin hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet etteivät ihmiset mieti lapsia saadessaan että kumpi jää kotiin ja jäädäänkö hoitovapaalle ja kuinka pitkäksi aikaa? Jos päätös on että nainen on kotona ja hoitovapaalle jäädään (tietenkin, ei kukaan täysjärkinen pistä 9kk vauvaa päiväkotiin) niin se on perheen oma asia.