Paljonko autoon menee rahaa/kk?
Paljonko teillä menee ja paljonko autoilette? Voi laskea mukaan kaikki autoon liittyvät kulut.
Haluaisin tietää paljonko auto vähimmillään kustantaa.
Kommentit (436)
Kasko ja liikenne vakuutus OP Pohjolassa vuosi maksu yli 400€
(Suunnilleen sama tulis autolleni maksaa Pop Pankissa eli ei kummenis jos vaihtasin vakuutyhtiötä)
10€:lla 98 tai 95: ta bensaa Ei saa kun 5-6 litraa sillä määrällä ajaa
50km , eli on kallista .
Jos vielä joutuu korjuuttaa.
Voi maksaa satoja euroja ,
Eli kallista on auton pito.
50 SNT /KM. vALEHTELEMALLA ja vzin valehtelenalla pääset halvenmmalla
Onneksi varaosat on nykyään halpoja, aikaa toki menee välillä muutama tunti mutta korjaan vain sen mitä vikalistasa lukee. Harvoin tarvitsee katsastusten välillä mitään muuta tehdä kuin vaihtaa muutama polttimo.
Vierailija kirjoitti:
50 SNT /KM. vALEHTELEMALLA ja vzin valehtelenalla pääset halvenmmalla
Näinhän se menee, oli auton arvo sitten 500€ tai 50.000€.
Mulla 10k euron ritsa. Hyvin palvellut ja hyvin pidetty. N 30tkm vuodessa. Arvonalenemaa ei tollaseen voi laskea, kun on kohta jäljellä pelkkä käyttöarvo. 450 e / kk on verot, vakuutukset, korjaukset ja polttoaineet
Ihan v*sti liikaa
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Yhdellä sanalla sanottuna: Liikaa.
800 euroa kuukaudessa sisältäen KAIKEN. Auto vaihtuu uuteen joka kolmas vuosi. Kyseessä työnantajan vuokrama auto.
Minä kuljen taksilla. Tulee halvaksi ja aika huoletonta
Ovelta ovelle
Vierailija kirjoitti:
Minä kuljen taksilla. Tulee halvaksi ja aika huoletonta
Ovelta ovelle
Harmi ettei kaupunkien ulkopuolella enää tiedä saako taksia vai ei. Liian hidastakin se kyllä on.
Mulla menee autoiluun 0e kuukaudessa, ja on ainoita syitä miksi asun Helsingissä. Yhtä hyvin voin laittaa asumiseen vähän enemmän, ja olla huoleton auton suhteen. Ei riitä kulut joita täällä on lueteltu, mulle henkisen paineen puuttuminen, auton ilkivallan, äkillisen rikkoutumisen tai parkkipaikan etsimisen takia ovat tärkeitä pointteja olla ilman autoa.
Vakuutukset 50€/kk
Vero 15€/kk
Polttoaine 100€/kk (750 km kuussa)
Huolto 30€/kk
Arvonalenema 300€/kk, yht. 495€/kk
Tällä hetkellä noin. Katsastuksia ei vielä ole hetkeen ja pesut hoidan itse.
Jos sul jää 200e/kk ylimääräistä niin sitten voit hankkia auton. Sen verran siihen menee kuluineen kaikkineen.
Mun ystäväni on kirjanpitäjä. Laskee kaiken.
Pieni koppero, ajoa n 30 km päivä. Kustannus 550 e kk.
Diesel 200-300 kuukaudessa
Arvonalennus 200-300
Huollot, rempat, renkaat, polttimot 250
Dsl-vero 70
Vakuutus 65
Pysäköinti 30
Pesut, vahaus 20
Autoliitto 10
Joskus googlailin tätä aihetta ahkerasti. Joidenkin lehtijuttujen mukaan 400-700 €/kk. Autoilussa on niin monta asiaa joihin menee rahaa: auton maksaminen, polttoaine, korjaus- ja huoltokulut, vakuutus, renkaanvaihto ja säilytys (jos ei tee itse), uudet renkaat, ajoneuvovero, pysäköintikulut.
Noin 2000€ kaikkinensa per kuukausi. Niin hyödyllinen kapistus ettei tosiaankaan paha kulu.
Vierailija kirjoitti:
Parin tonnin auto hankittais ensimmäkseksi autoksi. Onko 200-300e/kk realistinen arvio?
Ap
On.
Tosin jos ostat 1000e alle 180000km ajetun Punton voi mennä vielä vähemmän rahaa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväni on kirjanpitäjä. Laskee kaiken.
Pieni koppero, ajoa n 30 km päivä. Kustannus 550 e kk.
Onpa tyhmä kirjanpitäjä.
Mulla on laadukas Primera kaikilla herkuilla, ajoa suunnilleen sama ja kulut 250e/kk😁
Liikennevakuutus ilman bonuksia aika kallis,vanhassa korjauskulut.