Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkaa tuttavapiirissä tippua ihmisiä

Vierailija
04.05.2020 |

Olen tänään kuullut kahdesta perheestä jossa menetettiin pyhien aikana isovanhempi koronalle.
Turhia kuolemia, kun tämä olisi voitu välttää.
Joten miettikääpä seurauksia jos tuntuu
tärkeältä alkaa elää vapaasti.

Kommentit (257)

Vierailija
1/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko hoitokodissa??

Vierailija
2/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä kuule voi välttää, hidastaa vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus on tärkeää, ja tuo Korona on teidän vapauden vihollisten tekosyy vallankäytölle toisten elämän rajoittamiseksi ja perusoikeuksien loukkaamiseksi.

Jos joku Sinulle tai ystävällesi rakas vanhus on kuollut, niin onhan se ikävää, mutta ihmisiä nyt vain kuolee joka päivä maailman alusta aina sen loppuun asti, oli koronaa tai sarssia tai lerssiä tai perssiä tai kanalentsua tai sikalentsua liikkeellä tai ei: katsos, kun ihminen ei elä ikuisesti ja hänen pitää "kerran kuoleman".

Minä en ainakaan olisi alunperinkään halunnut ainuttakaan rajoitusta, sillä vapaa elämä toden totta "on minulle tärkeää". Enkä yhtään häpeä myöntää sitä.

Vierailija
4/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:

Vapaus on tärkeää, ja tuo Korona on teidän vapauden vihollisten tekosyy vallankäytölle toisten elämän rajoittamiseksi ja perusoikeuksien loukkaamiseksi.

Jos joku Sinulle tai ystävällesi rakas vanhus on kuollut, niin onhan se ikävää, mutta ihmisiä nyt vain kuolee joka päivä maailman alusta aina sen loppuun asti, oli koronaa tai sarssia tai lerssiä tai perssiä tai kanalentsua tai sikalentsua liikkeellä tai ei: katsos, kun ihminen ei elä ikuisesti ja hänen pitää "kerran kuoleman".

Minä en ainakaan olisi alunperinkään halunnut ainuttakaan rajoitusta, sillä vapaa elämä toden totta "on minulle tärkeää". Enkä yhtään häpeä myöntää sitä.

Käy järvessä uimassa ja syö terassilla ruokasi ja käy kotimatkalla Alkossa. Kaikkea pystyy tekemään, mitä ennenkin.

Vierailija
5/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä kuule voi välttää, hidastaa vain.

Kuule, selitäpä Etelä-Korea kun kerran pätemään aloit.

Vierailija
6/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleminen pitäisi julistaa laittomaksi.

Vierailija
7/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2018 Suomessa kuoli 54500 ihmistä. Ilman koronaa!

Vierailija
8/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miten olisit välttänyt?

Vierailija
9/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

Vierailija
10/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tippumaan? Suomessa on kuollut reilu 200 ihmistä koronaan. Influenssaan, joka oli tänä vuonna poikkeuksellisen heikko, on kuollut tänä vuonna 500 ihmistä Suomessa.

Vähemmän hysteriaa nyt, ja enemmän logiikkaa.

Vierailija
11/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä on myös kuollut nyt lähiaikoina kaksi ihmistä syöpään.

Vierailija
12/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, ihmisiä kuolee joka päivä kuka mihinkin

Vierailija
13/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä on myös kuollut nyt lähiaikoina kaksi ihmistä syöpään.

Nyt koulut kiinni.

Vierailija
14/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen perheen talous on romahtanut, avioliitot hajonneen, lapset lähdössä huostaan koronarajoitusten vuoksi. Iäkäs ihminen kuolee joka tapauksessa, lapsille soisi ehjän kodin ja ruokaa mahaansa. 

Vierailija
15/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

Luulisin että tuo tarkoittaa sitä että joka tapauksessa iso osa ihmisistä kuolee ja koronaankin kuolee enimmäkseen ne jotka eivät välttämätttä montaa viikkoa eläisi muutenkaan vaan kuolisivat siten johonkin muuhun. 

T. eri

Vierailija
16/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuolee tosiaan yli 50 000 henkilöä vuodessa. Suurin osa on iäkkäitä, mutta joukossa on myös tuhansia alle 65-vuotiaita, jotka kuolleet onnettomuuksissa, henkirikoksissa, itsemurhissa, sairauskohtauksissa. Myös siihen kausi-influenssaan kuolee 500-1000 ihmistä vuodessa, heistä suurin osa iäkkäitä. Nyt koronaan on kuollut reilut 200, joista lähes kaikki vanhuksia. Se nyt vaan menee niin, että vanhuksia kuolee muihin ikäryhmiin verrattuna paljon, oli sitten koronaa tai ei.

Vierailija
17/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

Niin sitä sitten, että suurin osa koronaan kuolleista olisi joka tapauksessa päätynyt samoihin tilastoihin lähiaikoina.

Vierailija
18/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, onpa jännä että niistä noin 200 koronaan kuolleesta juuri sinä ap tunnet kaksi! Mikä ikävä sattuma!

Vierailija
19/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun lähipiirissä, tuttavapiirissä ja työyhteisössä kenelläkään ei ole ollut koronaa, eikä kukaan tunne kenellä olisi ollut. Tässä on kyse noin 200 hengen porukasta, kun lasken noi kaikki yhteen. Asutaan vielä kaikki Uudellamaalla. Kaikki myös elävät suht normaalia elämää kaupassakäymisineen ja julkisilla suurin osa liikkuu.

Ollaankin ihmetelty, että kenellä täällä koronaa oikein on ja missä se tarttuu, kun ei kukaan sitä saa, mikä on tietysti hyvä asia. 

Vierailija
20/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:

Käy järvessä uimassa ja syö terassilla ruokasi ja käy kotimatkalla Alkossa. Kaikkea pystyy tekemään, mitä ennenkin.

En osaa uida, joten en ui tavallisestikaan missään, en järvessä enkä hallissa.

Terassilla on tähän aikaan vuodesta vielä kylmä ja monissa paikoissa terasseja ei ole vielä kalustettukaan kesäkuntoon. Ja kesällä terasseilla kiusaavat paarmat ja ampiaiset. Minulla on kolme vakiobuffettia: yksi kebab-, yksi shushi- ja yksi joku muu kungfutse-tyyppinen, jolla on monta omistajaa, muutama kantasuomalainen ja muutama aasialaistaustainen, ja heidän paikassaan syön aina pääsääntöisesti riisä ja häränlihakastiketta. Yhdessäkään näistä vakiobuffeteistani, joiden hintataso mahtuu minun budjettiini (tosin tuo viimeksimainittu venyttelee kyllä ilkeästi kipurajaa), ei ole terassia.

En käy Alkossa enää illoinkaan, tavallisestikaan, koska olen marraskuusta 2006 lähtien hakenut kaikki viinani Itä-Euroopan "post-sovieettisista" maista ja kerännyt monia eri merkkejä jo varastoonkin satoja litroja yhteensä, sekä tilaan kaikki miedot juomani - punaviinit - netistä enkä maksa Suomen alkoholiveroja. Olen ostanut myös muutamaksi lähivuosiksi tupakkani samoista maista.

Mutta toki ymmärrän, mitä tarkoitat: että joitain vähemmän sosiaalisia asioita voi edelleen harrastaa normaalisti. Niin, onhan se niinkin, mutta tekisi jo mieli lähteä puputtamaan pötsi täyteen mättöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän