Miksi ateistitkin rukoilevat, kun henki lähteä ja hätä on suurin?
Mikseivät he rukoile vaikka pirua auttamaan. Senhän olemassaoloa ei kukaan näytä kiustävän. Vain Jumala on se satuolento ja Raamattu satukirja, kunnes onkin tiukka paikka.
(tarkistusnumero muuten 666 👀)
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Minusta jokainen saa lopulta olla mitä on. Ei minua liikuta jos olet ateisti, mutta älä sinäkään pilkkaa ja vihaa erilaisia.
Toki jos tyyppi on mulkku, niin minun puolestani vedä vaikka pataan. Pahuutta ei tule hyväksyä.
Provohan aloitukseni sikäli on, että kuitenkin hädän hetkellä alkaa se rukoilu 95 % ihmisistä.
AP
Millä sinä tuon luvun perustelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta jokainen saa lopulta olla mitä on. Ei minua liikuta jos olet ateisti, mutta älä sinäkään pilkkaa ja vihaa erilaisia.
Toki jos tyyppi on mulkku, niin minun puolestani vedä vaikka pataan. Pahuutta ei tule hyväksyä.
Provohan aloitukseni sikäli on, että kuitenkin hädän hetkellä alkaa se rukoilu 95 % ihmisistä.
AP
Menet vain ohi aiheesta saivarteluilla. Ei mulla muuta tähän ketjuun.
Kaikille hyvää vuotta 2020 💕
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Samoin sinulle! Kiitos, kun aloitit näin mielenkiintoisen aiheen keskustelulle. ERI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Niin minä vähän arvelinkin.
En jaksanut kaikkia kommentteja ajatuksella lukea, mutta mitä perimmäiseen kysymykseen tulee, niin itse ajattelen, että maailmankaikkeutta voi hyvinkin ohjata jokin "järki". Se, onko kyseessä jumala, joka pystyisi vaikuttamaan yksittäisten ihmisten tai edes kansakuntien elämään, on kuitenkin kaukana siitä. Isossa mittakaavassa sillä "järjellä" luultavasti on joku suunnitelma, se on vähän niin kuin joku koodi tai ohjelma, en tunne tietokonemaailmaa riittävän hyvin löytääkseni sopivaa metaforaa, mutta se ei ole toimija, jota voisi puhutella tai joka tosiaan ensin päättäisi jonkun yksittäisen ihmisen suhteen yhtä ("taidanpa laittaa sen kuolemaan syöpään") ja sitten kun se ihminen ja hänen läheisensä riittävästi anelevat niin muuttaa mieltään ("no, olkoon, antaa sen tällä kertaa parantua").
Se että hädän hetkellä, kun eivät enää muutakaan voi, jotkut turvautuvat korkeampaan voimaan, ei todista sinun uskontoasi todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistustaakka on aina sillä, joka väittää, että jotakin on olemassa. Olematonta ei voi aukottomasti todistaa olemattomaksi äärettömässä järjestelmässä, mutta se ei muuta olematonta olevaksi. Siitä lähdetään, että Jumalaa ei ole, ellei joku pysty sellaisen olemassaoloa todistamaan. Olemattomuus on kaiken oletusarvo, kunnes toisin todistetaan.
Asia ei ole noin. Jos metsästä löydetään talo, oletusarvo ei ole, että talon rakentajaa ei ole olemassa. Todistustaakka on sillä, joka väittää talon rakentajaa olemattomaksi, koska hän tekee sen väitteen vastoin itsestään selvää tosiasiaa.
Niin. Mutta kun sitä taloa ei väitteistä huolimatta ole löytynyt yli 2000 vuoteen niin emmeköhän voi huoletta todeta että ei sitä ole koskaan ollutkaan.
Niin,talo on maapallo.
No maapallon syntyhistorian tiedämme varsin hyvin eikä siihen liity yksikään jumala tai muukaan satuolento millään tapaa.
Pakko myös kommentoida että erittäin kapeakatseista ajatella talon olevan maapallo. Maailmankaikkeuden kaikkivoipa jumala ei rajoitu maapalloon eiks vaan? Maapallo maailmankaikkeudessa on yksi pieni kärpäsenpaskan atomi. Vai tosissaanko uskovaiset ajattelee, että maapallo on joku maailmankaikkeuden keskipiste? En usko siis todellakaan itse.
Ehkä silloin tajuaa oman avuttomuutensa ja on valmis etsimään apua itseään suuremmalta.
Jumala kutsui Israelin kansaa luokseen, kun oli vaikeat ajat. Muuten heitä ei paljon Jumala kiinnostanut. Sama se on nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Niin kun uskovaiselta pyydetään väitteilleen perusteluja, niin keskustelu ei yllättäen jatkukaan :D
Ihmettelen tätä jatkuvasti toistuvaa legendaa ja uskovaisten propagandaa muiden rukoilusta.
Siinä kuolemaa tehdessä tai muussakin hädän paikassa on paljon muutakin mietittävää kuin jonkun uskonnon rukoukset.
Ihmettelen sitäkin, että näissä tarinoissa ateistit aina kuoleman hetkellä hurahtavat jeesus-uskoon vaikka muitakin vaihtoehtoja olisi.
Jäljet johtavat kovasti sylttytehtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla onkin ollut puuhaa kun olet ennättänyt seuraamaan jokaisen ateistin kuolemaa.
Kysymys ei ole kuolemasta. Vastaa kysymykseen äläkä saivartele.
Vastaus kysymy
Vastaus kysymykseen. En ole rukoillut vaikka on välillä ollut tosi paha paikka.
Isäni teki itsemur han ja on nyt hel vetissä.
Jos rukoilen kovasti ottaako jumala hänet sieltä pois?
Oli kiltti ihminen eläissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putoavassa matkustaja koneessa ei ole ateisteja
mies52v
Kyllä on, ja niissä poteroissa on myös. Tällainen ajattelu on vain uskovaisten alkeellista projisointia.
Pötyä. Sodassa olleiden mukaan vain sairaat ei rukoile pahalla hetkellä Kovinkin alistuu kunnon tykistökeskityksen alla.
Olen ollut kahdessa sodassa ja lukuisissa tykistö- ja ohjuskeskityksissä. Kyllä siellä huudettiin lähinnä vittusaatanaa ja sellaisia sanoja mitkä eivät mene täällä sensuurista läpi, ei mitään satuolentoja.
Missä sodissa? Et varmaan Suomen, kaikki sotaveteraanithan ovat jo kuolleet.
Irakissa ja Afgoissa.
Joo, ajattelinkin että ei koske varmaan Suomen sotia. No, onneksi selvisit sieltä hengissä takaisin tänne. : )
Juu, ei, Suomessa asetellaan poninhäntä oikein kypärän alle ja aletaan rukoilemaan siellä ringissä, jos paukkuu.
En rukoile. Miksi rukoilisin?
Olen ollut kuoleman lähellä useammankin kerran elämäni aikana (valitettavasti).
Uskistrolliko se siellä vinkuu.
Vierailija kirjoitti:
Isäni teki itsemur han ja on nyt hel vetissä.
Jos rukoilen kovasti ottaako jumala hänet sieltä pois?
Oli kiltti ihminen eläissään.
Kuolleita ei voida enää auttaa.
Rukoile ja pelasta ITSESI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vierailijamaailmasta kirjoitti:
Ateistien ajatusmaailmaa ei nyt ymmärrä muutenkaan. Unohtaneet ihmisyyden henkisen puolen täysin mutta sitten kun aika on loppumassa niin sitten kyllä pelätään ja rukoillaan. Onhan noita viisaita itämaisia filosofejakin ollu jotka puhuneet henkisyydestä jo tuhansia vuosia sitten. ja uskokin ihmiseen ohjelmoitu juttu. Uskonnot fundiksineen voi olla sitten eri juttu.
Henkisyys ei ole sama kuin hengellisyys, niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Ateisti voi olla hyvin henkinen, vaikka haistattaa paskat hengellisyydelle. Tuollaista ei ole koskaan tapahtunut että jonku vakaumus muuttuisi lopun hetkellä, päin vastoin, yleensä se vahvistuu.
No on tapahtunut. Tiedän ihan omasta lähipiiristä, että joku on tullut uskoon vähän ennen kuolemaansa.
Helluntalaiset hihhulit ovat usein häirilköimässä kuolevia ihmisiä tuuballaan. Kyllähän siinä sanoo mitä vain, että saa haaskat pois kimpustaan.
En ole helluntalaien enkä edes hihhuli. En ollut myöskään paikalla kun kyseinen ihminen kuoli. Miksi joillekin voi olla niin vaikea ymmärtää sitä, että joku ihminen voi muuttaa vakaumustaan tai maailmankatsomustaan? Vaikka vähän ennen kuolemaa tai tietysti myös paljon ennen sitä.
Koska sellaista ei tapahdu. Silloin sitä tapahtui kuin uskon tunnustaminen vaikutti hautauskuluihin. Pappi tai leski keksi tarinan miten kuoleva tunnusti uskonsa kuolenvuoteella ja simpsalapim, hautajseiset tuli puolta halvemmaksi. Mutta kysehän oli valehtelusta.
Uskovainen voi ruveta ateistiksi ja ateisti voi ruveta uskovaiseksi. Jossain vaiheessa elämää tai vaikka ennen kuolemaa. Miksi tämä on joidenkin niin vaikea käsittää?
Vai oletko sinä trolli ja tarkoituksella jankkaat tästä asiasta?
Keskitysleirillä tuli ateisteja uskoon ja pappeja kääntyi ateisteiksi.
Ja H I T L E R oli harras katolilainen.
Rukoili varmasti viime hetkillään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vierailijamaailmasta kirjoitti:
Ateistien ajatusmaailmaa ei nyt ymmärrä muutenkaan. Unohtaneet ihmisyyden henkisen puolen täysin mutta sitten kun aika on loppumassa niin sitten kyllä pelätään ja rukoillaan. Onhan noita viisaita itämaisia filosofejakin ollu jotka puhuneet henkisyydestä jo tuhansia vuosia sitten. ja uskokin ihmiseen ohjelmoitu juttu. Uskonnot fundiksineen voi olla sitten eri juttu.
Henkisyys ei ole sama kuin hengellisyys, niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Ateisti voi olla hyvin henkinen, vaikka haistattaa paskat hengellisyydelle. Tuollaista ei ole koskaan tapahtunut että jonku vakaumus muuttuisi lopun hetkellä, päin vastoin, yleensä se vahvistuu.
No on tapahtunut. Tiedän ihan omasta lähipiiristä, että joku on tullut uskoon vähän ennen kuolemaansa.
Helluntalaiset hihhulit ovat usein häirilköimässä kuolevia ihmisiä tuuballaan. Kyllähän siinä sanoo mitä vain, että saa haaskat pois kimpustaan.
En ole helluntalaien enkä edes hihhuli. En ollut myöskään paikalla kun kyseinen ihminen kuoli. Miksi joillekin voi olla niin vaikea ymmärtää sitä, että joku ihminen voi muuttaa vakaumustaan tai maailmankatsomustaan? Vaikka vähän ennen kuolemaa tai tietysti myös paljon ennen sitä.
Koska sellaista ei tapahdu. Silloin sitä tapahtui kuin uskon tunnustaminen vaikutti hautauskuluihin. Pappi tai leski keksi tarinan miten kuoleva tunnusti uskonsa kuolenvuoteella ja simpsalapim, hautajseiset tuli puolta halvemmaksi. Mutta kysehän oli valehtelusta.
Uskovainen voi ruveta ateistiksi ja ateisti voi ruveta uskovaiseksi. Jossain vaiheessa elämää tai vaikka ennen kuolemaa. Miksi tämä on joidenkin niin vaikea käsittää?
Vai oletko sinä trolli ja tarkoituksella jankkaat tästä asiasta?
Keskitysleirillä tuli ateisteja uskoon ja pappeja kääntyi ateisteiksi.
Ja H I T L E R oli harras katolilainen.
Rukoili varmasti viime hetkillään
Ap..onko H I T L E R nyt taivaassa??????????
AP