Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ateistitkin rukoilevat, kun henki lähteä ja hätä on suurin?

Vierailija
03.05.2020 |

Mikseivät he rukoile vaikka pirua auttamaan. Senhän olemassaoloa ei kukaan näytä kiustävän. Vain Jumala on se satuolento ja Raamattu satukirja, kunnes onkin tiukka paikka.

(tarkistusnumero muuten 666 👀)

Kommentit (252)

Vierailija
221/252 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokainen saa lopulta olla mitä on. Ei minua liikuta jos olet ateisti, mutta älä sinäkään pilkkaa ja vihaa erilaisia.

Toki jos tyyppi on mulkku, niin minun puolestani vedä vaikka pataan. Pahuutta ei tule hyväksyä.

Provohan aloitukseni sikäli on, että kuitenkin hädän hetkellä alkaa se rukoilu 95 % ihmisistä.

AP

Täsdä näkyy hienosti uskovaisten moraali. Valehdellaan ihan miten huvittaa.

Niin, Ap edustaakin kaikkia maailman uskovaisia. Vai miten se nyt menikään...

Ja jokainen ateisti eiku

Pilkunkin taa voi piiloutua.

Se oli vastaus tuohon edelliseen kommenttiin.

Ja täytyy sanoa, että ihmisellä on melko mustavalkoinen maailmankuva jos hän ajattelee, että kaikki uskovaiset tai ateistit ovat samanlaisia ja jokainen heistä ajattelee samalla tavalla.

Vierailija
222/252 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko sisälsi virheellisen väittämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/252 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rukoilisi vaikka minulle tapahtuisi mitä. Kun en kertakaikkiaan usko kyseiseltä taholta apua saavani, niin en näe rukouksesta mitään hyötyä.

Vierailija
224/252 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihminen sisällään tietää, vaikkei sitä järjellään myönnä, että on Jumala ja luoja.

Silloin,kun hätä on suurin on apurin lähellä. Ihmisen ei tarvitse, kuin kuiskata Jumalan puoleen ja Hän auttaa.

Vierailija
225/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kuinka moni on todellakin ateisti eli jumalankieltäjä. Tuskin ainakaan suurin osa meistä kirkkoon kuulumattomista. Varmaan asiasta löytyi tutkimustietoakin, mutta ainakin itse olen pikemmin agnostikko kuin ateisti. En kiellä, etteikö voisi olla olemassa jotain, mitä emme ymmärrä, mutta en myöskään usko että 2000 vuotta sitten Jumala olisi lähettänyt maan päälle poikansa. Kristinuskossa on paljon hyviäkin opetuksia ja viisauksia, ja toisaalta tykkään myös lukea psalmeja, mutta yhtä lailla poimin ajatuksia ja viisauksia muistakin uskonnoista silloin, kun joku lause tai tarina koskettaa sisintäni.

Tiesitkin varmaan, että samaan aikaan kristinuskon kanssa oli voimassa myös Mithra-uskonto? Mithra oli syntynyt talvipäivänseisauksen aikaan ja moni muukin yksityiskohta hänen tarussaan oli samanlainen kuin kristinuskossa. Mithra oli kuitenkin vain miesten ja erityisesti sotilaiden uskonto ja siksi arvellaan sen hävinneen valtataistelussa kristinuskolle. Jos joskus käyt Roomassa niin kannattaa käydä Mithra-temppelissä.

Ateisti ei ole jumalankieltäjä. Ateisti vain ei usko jumaliin. Miten voi kieltää sellaista, johon ei usko?

Vierailija
226/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies53v

Vierailija
227/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä! Paska!uskovaiset lyövät rintoihinsa kun ovat jo lapsena lyöneet elinikäisen ahdistuksen helvetin tulillaan. Laki olisi säädettävä lasten suojaksi.

Vierailija
228/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ateisti luo tyhjästä asioita..juu

mies53v

Vierailija
229/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus!

Olen nimittäin todistanut tätä asiaa pari kertaa. Miksi he sitä jumalaa hädänhetkellä kaipaavat? Pysyköön periaatteessaan myös hädässä.

Vierailija
230/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ottakoon vastuun, omasta ainoasta elämästään.

Vierailija
231/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä rukoile. Uskovaisten harhaluulo.

Vierailija
232/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen kuullut kuolevien parissa työskenteleviltä että harvoin tollasta tapahtuu ja ennemmin siellä huudetaan äitiä jos jotain. Itsekin olen pelännyt kuolevani mutta ei siinä tullut jumala mieleenkään, eikä saatana kun en siihen usko sen enempää.

Vierailija
233/252 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksetkin on tavallaan rukous, sen mukaan elämä menee miten ajatellaan.. ja yllättäen se toteutuu. Oletteko huomannut. Esim riippuvaiset ajattelee omaa tavoitettaan jne, elämät menee niin.

Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, mutta sen lopullinen sanoma on rakkaus joka omasta mielestäni on Jumala.

Vierailija
234/252 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus!

Olen nimittäin todistanut tätä asiaa pari kertaa. Miksi he sitä jumalaa hädänhetkellä kaipaavat? Pysyköön periaatteessaan myös hädässä.

Ethän ole. Mitähän jeesus tykkää kun tollai valehtelet?

Vierailija
235/252 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koska ihminen sisällään tietää, vaikkei sitä järjellään myönnä, että on Jumala ja luoja.

Silloin,kun hätä on suurin on apurin lähellä. Ihmisen ei tarvitse, kuin kuiskata Jumalan puoleen ja Hän auttaa.

Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.

Vierailija
236/252 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivanko jokaisen ateistin ja uskonnottoman olet ehtinyt käydä tarkistamassa kun he kuolevat? Kuljetko kenties mustassa kaavussa ja viikate kainalossa, vai miten olet pystynyt tuohon?

Voi että, nauroin, kiitos. Niin hyvää huumoria.

Vierailija
237/252 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät rukoilevatko he? Ei kädet ristissä pitäminen tarkoita että rukoilee vaan sitä että se auttaa keskittymään.

Vierailija
238/252 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kaverilla diagnisoitiin kasvain ja oli ateisti ja sellaisiai black metal paitoja päällä. aika pian kaveri olikinaihtunut ateistista Jeesus-uskovaksi ja liittyi jops kirkkon

kuoli ja sitä enne sanoi uskovankin Jeesukseen

ateistit on lopulta pelkureipellejä

Vierailija
239/252 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät rukoilevatko he? Ei kädet ristissä pitäminen tarkoita että rukoilee vaan sitä että se auttaa keskittymään.

Keskittymään mihin? Jumalaan? Sitähän rukoileminen on.

Vierailija
240/252 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, voihan sitä hartaan toiveen parahtaa maailmankaikkeuteen, jos on kovin vaikeaa. Ei se kuitenkaan ole rukoilua. Sitä paitsi kun maailmanmenoa katsoo, niin eipä siitä rukoilusta mitään hyötyä näytä uskiksille olevan. Samalla tavalla tässä kärsitään kaikki sodasta, nälästä, surusta ja sairaudesta.

Niin, koska elämme vielä tässä maanpäällisessä elämässä. Ei kukaan väitäkään, että elämä tässä maailmassa olisi uskovaiselle mitenkään erilaista kuin uskonnottomalle.

Nimenomaan. Samojen luonnonlakien alla täällä kaikki elävät.