Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverisi juttelevat Dubain ihanuudesta porukassa. Joku kysyy sinulta mitäs mieltä Dubaista? Oletko käynyt?

Vierailija
03.05.2020 |

Mitä vastaat? Kerrotko todellisen mielipiteesi jos se on negatiivinen, myötäiletkö, vai ohitatko kysymyksen neutraalisti? Esim. "ei ole mun tyyppinen paikka" menemättä yksityiskohtiin?

Aloitin uudessa työpaikassa ja sattui tuollainen tapaus, olin lähellä alkaa puhua orjatyövoimalla rakennetusta kaupungista jne. mutta pysäytin itseni koska tajusin että ketään noista ei voisi vähempää kiinnostaa kuulla tuollaisista todellisista asioista kun puhutaan lomista.

Miten itse toimitte noissa tilanteissa?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi toi ja sanoin, että en halua orjuudella rakennettuihin paikkoihin mennä. Kaikki oli ihan hiljaa.

Vierailija
62/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Dubaissa enkä Thaimaassa, enkä tule käymäänkään. Hämmästyttää kyllä mistä ihmiset ovat valmiita maksamaan. Huvittavaa on kuunnella erityisesti kun ihmiset yksinkertaisuudessaan kehuu kuinka ystävällisiä ihmiset ovat Thaimaassa. Hei, ne oikeasti inhoaa sinua. Nythän koronan aikaan siitä saatiin vähän todellisuuspilkahdusta kun nyt on lupa hetken puhua likaisista länsimaalaisista. Rahahan ne suut sitten taas kohta tukkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Yleensä koitan välttää mielipiteideni töräyttelyä. Toteaisin varmaan, että en ole käynyt, enkä ole menossa. Vaikka aika mulqqu olenkin, olen oppinut vähitellen siihen, että pienimmän riesan tie on välttää turhaan loukkaamasta ketään. Itse pääsen helpommalla tulevaisuudessa kun Pissi-Pirkko ja Tyhjäpää-Tuula eivät jää niiskuttamaan, kun pääsen laukomaan, etten voi ymmärtää, millainen debiili edes haluaa mennä jonnekin Dubain kaltaiseen p4skamaahan, jossa ihmisoikeudet ovat olemattomat, porukkaa kuo lee kuin kärpäsiä, pidetään orjia, lasten ja naisten oikeuksia ei ole, äh lä mit raakalaismaisten lakiensa ja kaksinaismoralismin kanssa. Ja että muutenkin veetuttaa nähdä äh ly jä, saati matkustaa niiden kotinurkille.

Vierailija
64/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubain koen ongelmana sillä epätasa-arvo ja riisto on kirjattu lakiin. Esim. Thaimaassa lainsäädäntö on ainakin teoriassa suhteellisen tasa-arvoinen ja näin ollen muutoksesta on edes vähän toivoa. Haluan turistina ollessa viedä rahani sinne missä on toivoa. Tämä puhtaasti minun oma henkilökohtainen mielipiteeni.

Vierailija
65/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miten toimisin, mutta itse tykkään, että asioista voi puhua. Jos joku on just hehkuttamassa lomaansa, niin on varmaan fiksumpi olla hiljaa siinä tilanteessa. Mutta jossain toisessa yhteydessä mielipiteensä voi tuoda julki.

Mun yksi työkaveri sanoi kerran kahvipöydässä, ettei hän voisi ajatellakaan matkustavansa tiettyyn kohteeseen naisten aseman vuoksi. Itse en ollut ajatellut lomailua siltä kannalta aiemmin lainkaan. Hyvä, että näistäkin puhutaan.

Asioista on todellakin hyvä asiallisesti puhua. Eivät muut ihmiset aina tietoisesti ole välinpitämättömiä, mutta joskus me emme vaan tule ajatelleeksi kaikkia asioita. 

Kävimme perheen kanssa Dubaissa muutama vuosi sitten. Vasta paikan päällä minä, akateemisen loppututkinnon omaava keski-ikäinen suomalainen, tajusin tilanteen ja nykyään en todellakaan toista kertaa menisi sinne paikan olemattomien ihmisoikeuksien vuoksi.

Vierailija
66/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt enkä aio käydä. En aio matkustaa enää arabimaihin, mennyt maku näiden kaikenlaisten selkkausten jälkeen. Kyseistä uskontoa ja kulttuuria leimaa liikaa kaikenlaiset ihmisoikeuksiin liittyvät lieveilmiöt. Lainsäädäntö on raakalaismainen kivityksineen ja päänkatkomisineen.

Vierailija
67/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että en matkustele. Siinä se. Siinäpähän puhuisivat keskenään. Minä ryystäisin kahvia.

Vierailija
68/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin kokemukseni. Sain käydä siellä työmatkalla ja se riitti.

Vierailija
69/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni sinne hakeutuu tietyntyyppisiä blondeja jotka sitten ylläpidetään tietyn aikaa tietynlaista toimintaa vastaan. Saavat vaatteita, ruokitaan hyvin, rahaakin lillutelevat reppu leväällään uimaaltailla. Luultavasti ihan kivaa touhua jos paikat kestää eikä moraali vaivaa ihmisoikeus tai seksuaalimoraali

Vierailija
70/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron että kamelin varvas näkyi ja kaikki nauroivat suureen ääneen. Pakenin aavikolle ja häpesin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä