Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kierukan jälki kivut ja vuoto

Vierailija
03.05.2020 |

kertokaas te naiset joilla on kierukka et millaasta kipua ja vuotoa synnyttämättömille naisille kierukan laiton jälkeen tulee. itelle laktettiin eilee ja kyllä sattu! asteikol 8/10. eileen jo oli todella kivuliasta menkkakipua. minulle laitettiin kuukautisten takia kierukka, niin kuinka kauan tää kipu ja vuoto kestää suunnillee. toki kivut ja nää on tosi yksilöllisiä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä mutta 6kk on vielä ihan normaalia aika odottaa että se kiurukka asettuu aloilleen.. Näissä on kuitenkin vuosien vaikutus, joten näitä ei mielellään nopeasti poisteta jos aiheuttaa aloitus oireita..

Vierailija
2/4 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Nova T 380 muutama kuukausi sitten. Kyllä se laitto sattui. Tuntui samalta, kuin jos penis osuisi kohdunsuulle. Laiton jälkeen oli puoli tuntia ihan normaali olo. Sitten alkoi se sama kipu, joka jatkui iltaan asti. Ekan päivän vietin sängyssä maaten ja söin ibuprofeenia ja parasetamolia. Kipu säteili reisiin ja polviin ja jotenkin vihloi luissa.

Asennuksen jälkeisenä viikkona oli välillä vaimeaa menkkamaista kipua. Sen jälkeen ei ole kipuja ollut muuten kuin normaalit kuukautisten yhteydessä tulevat kivut. Kuukautiskivut eivät ole kasvaneet kierukan jälkeen. Vuoto kylläkin on, noin 50 %. Ja lisäksi mulla on ennen kuukautisia ja niiden jälkeen useamman päivän tuhrua. Silti en vaihtaisi tätä hormonaaliseen ehkäisyyn. Olen tyytyväinen, että saan olla oma itseni kuukauden ympäri ja ettei ehkäisy vaikuta minun terveyteen. Kierukkahan on ollut mulla vasta muutaman kuukauden. Eli luultavasti toi tuhruilukin vähenee ajan myötä.

Olen parikymppinen synnyttämätön nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oho kyselit vuodostakin. Mulla alkoi tulla vuotoa vasta muutama päivä asennuksen jälkeen. Aika niukkaa menkkamaista vuotoa taisi olla. En ihan muista. Kesti pari päivää. Seuraavan kerran vuosi ajallaan seuraavien kuukautisten yhteydessä. Kierukka asennettiin viikko kuukautisten jälkeen.

-2

Vierailija
4/4 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että hormonikierukan asentaminen sattuu enemmän kuin kuparikierukan. Mulla on kaksi ystävää laittanut hormonikierukan. Kummallakin oli voimakkaita kipuja vielä päiviä/viikkoja asennuksen jälkeen. Toisella tosin asennuksen syy oli sairauden aiheuttamat kivut. Mutta alkuun kierukka lisäsi sitä kipua. Myöhemmin onneksi se on asettunut hyvin ja nyt hänen elämänlaatunsa on prantunut.

-2