Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverisi juttelevat Dubain ihanuudesta porukassa. Joku kysyy sinulta mitäs mieltä Dubaista? Oletko käynyt?

Vierailija
03.05.2020 |

Mitä vastaat? Kerrotko todellisen mielipiteesi jos se on negatiivinen, myötäiletkö, vai ohitatko kysymyksen neutraalisti? Esim. "ei ole mun tyyppinen paikka" menemättä yksityiskohtiin?

Aloitin uudessa työpaikassa ja sattui tuollainen tapaus, olin lähellä alkaa puhua orjatyövoimalla rakennetusta kaupungista jne. mutta pysäytin itseni koska tajusin että ketään noista ei voisi vähempää kiinnostaa kuulla tuollaisista todellisista asioista kun puhutaan lomista.

Miten itse toimitte noissa tilanteissa?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että en ole käynyt enkä mene, koska arabikulttuuri ei minua kiinnosta.

Sanoisin, että Rautatieasemalla huomaa, kuinka maailma on tullut kylään, joten ei meidän tarvitse sinne mennä kun he tulevat tänne

Vierailija
42/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri hehkutti, miten oli retkeillyt Lapissa ja miten siellä luonto on ihanan koskematonta. Oli pakko muistuttaa Lokan tekoaltaasta ja saamelaisten riistämisestä puhumattakaan siitä, että luonto ei pysy koskemattomana, kun isolla porulalla siellä vaellellaan täysin vailla muuta syytä kuin kivat kuvat. Niinpä vaikeni sekin luonnon ihailija!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tämä tilanne pariin kertaan. Olen sanonut että ei ole sopiva paikka minulle, jätän kokonaan Dubain väliin monesta syystä.

Sitten JOS kysytään syytä tarkemmin kerron etten kanna rahojani meitä halveksiville arabeille, en mene keinotekoiseen ostosparatiisiin lomailemaan, en mene riistotyöllä rakennettuun luxuskaupunkiin, en mene maahan jossa naisten oikeudet erittäin huonolla mallilla, enkä mene maahan joka on itseasiassa yksi suuri bordelli. 

Vierailija
44/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Dubai on ongelma, mutta esim. Thaimaa ei ole? Voisiko joku valaista?

Vierailija
45/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla tämä koskee kaikkia maita. Dubai on vain yksi esimerkkimaa. Mutta kerro toki enempi Thaimaasta, niin valaistutaan enempi. Itse en ole käynyt kummassakaan maassa.

Vierailija
46/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että en ole käynyt, koska rahat riittävät vain Bulgariaan.

Vierailija
47/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ettei mun tarvi ku on muutenki tarpeeksi hiekkaa p*llussa.

Vierailija
48/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska izlam. Sitä nyt vaan on muotia vihata ja syyttää kaikesta mahdollisesta.

Muita syitä:

- ei halpoja päihteitä ja ryyppäämistä

- eivät suvaitse uskontonsa loukkaamista

- ei saa pukeutua paljastavasti tai törkeästi

- ei saa käyttäytyä miten haluaa (=huonosti)

jne.

Vierailija
49/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään käydä historiallisissa paikoissa

Vierailija
50/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Dubaissa joskus 90-luvulla, kun olin niin naiivi, etten tajunnut sitä ihmisoikeustilannetta siellä ennen kuin omin silmin näin.

Työkaveri on kysynyt mielipidettäni, ja olen sanonut suoraan, että inhottaa se ihmisoikeustilanne siellä, eikä se paikka muutenkaan ole mikään kovin kiinnostava.

Vierailija
51/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy suoraan, niin vastaan suoraan. En ole kiinnostunut matkustamaan kyseiseen paikkaan, koska mielikuvani siitä on keinotekoinen ja pinnallinen, enkä halua tukea kyseistä maata taloudellisesti koska arvoristiriita maan ja itseni välillä on liian suuri. En pidä naista alustavista ja orjatyötä käyttävistä kulttuureista, ja nautin enemmän luonnollisemmassa ympäristössä.

Vierailija
52/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle myös Thaimaan surkeat ihmisoikeudet ovat ongelma, siksi en halua mennä sinnekään.

Mutta tässä keskustelussa kysyttiin mielipidettä Dubaista, niin miksi kukaan alkaisi puhua Thaimaasta..?

Vierailija
53/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan ettei siellä ole mitään sellaista mistä minä lomaillessani pidän. Ei kiinnosta shoppailu, ei auringonotto, ei kaupunkiympäristö yleensä eikä todellakaan ne itseään täynnä olevat arabimiehet. Käyn lähinnä vaelluslomilla, yleensä kotimaassa tai sitten lähialueilla.

Vierailija
54/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin, ja olen kertonutkin, että en harrasta ihmisoikeusrikkomusten tukemista.

Vierailija
55/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En matkustaisi orjatyövoimalla rakennettuun paikkaan, jossa ihmisoikeuksista ei ole tietoakaan.

Mitäs sitä asiaa kiertelemään. En häpeä olla avoimesti sitä mieltä että tuommoinen paikka ei houkuta mitenkään.

Kannattaa sitten pysyä hyvin kaukana lähes kaikista vanhoista kaupungeista, ne kun on kaikki rakennettu orjatyövoimalla.

Turkuun voi mennä.

Me ei kyllä voida sille mitään jos roomalaiset aikanaan rakennuttivat rakennuksiaan orjatyövoimalla. Sille me voidaan jotain, että joku päättää rakentaa turhan kaupungin aavikolle 50 viimeisen vuoden aikana, orjia käyttäen.

Vierailija
56/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä - olen vastannut aivan samalla tavalla. Meillä kaikilla on omanlaisemme moraalinen kompassi ja oma arvovalintani on olla menemättä maihin, joissa esiintyy selkeästi ihmisten hyväksikäyttöä tai naisten ihmisoikeuksien polkemista. Matkailun motiivit on niin moninaiset, joten miksipä niistä ei voisi asiallisesti keskustella.

Vierailija
57/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin suoraan etten pidä heidän ihmisoikeustilanteestaan.

Voihan olla että työkaverit eivät oikesti ole ajatelleet asiaa. Hyvähän se olisi jos heräisivät miettimään matkakohteen eettisiä ongelmia.

Ei ne asiat hyssyttelemällä muutu.

Nuo paasaamiset ja syyllistämiset eivät Istu työympäristöön.

Olen muutoinkin täynnä näitä moraaliposeeraajia ja hyvesignaloijia että enpä hyvänä tuota pitäisi. Korvan taakse menisi vaikutelma suvaitsemattomasta ja ankeasta paasaajasta.

.

Jos sulle asiallisesti esitetyn mielipiteen ääneen sanominen sitä kysyttäessä on paasaamista, niin kannattaa ehkä harjoitella keskustelutaitoja vielä jonkin verran ennen kuin alkaa aikuisten kanssa puhua asioista.

Vierailija
58/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En matkustaisi orjatyövoimalla rakennettuun paikkaan, jossa ihmisoikeuksista ei ole tietoakaan.

Mitäs sitä asiaa kiertelemään. En häpeä olla avoimesti sitä mieltä että tuommoinen paikka ei houkuta mitenkään.

Kannattaa sitten pysyä hyvin kaukana lähes kaikista vanhoista kaupungeista, ne kun on kaikki rakennettu orjatyövoimalla.

Onneksi olkoon, olet löytänyt näsäviisastelun jalon taidon. Menikö montakin vuotta?

Dubaissa käytetään orjatyövoimaa ihan tänäkin päivänä.

Vierailija
59/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin lyhyesti, että kiva käydä kerran, aika kallis nykyään. Maailmassa riittää kiinnostavampiakin kohteita.

Vierailija
60/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Kyse ei ole kateudesta, olen kieltäytynyt Dubain matkasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan